![]() |
Sv: Mensblødninger
Noen andre som har hatt problemer med å "hoppe over" mens med p-pillene etter lavkarbo-start?
|
Sitat:
|
Jeg droppa pillene og første mensen varte leeenge,men den neste jeg fikk nå varte i kun 4 dager,men da blødde jeg enormt de 2 første ,har aldri blødd igjennom,men det gjorde jeg da gitt. Men som sagt , 4 dager bare og ferdig, håper dette fortsetter :D
|
Sitat:
|
OK her har jeg lest og lest og våger og hive ut følgende (jeg er litt redd nemlig, og håper på svar)
Forrige måned fikk jeg en liten mellomblødning noen dager etter mens. Denne gang kom mensen på tiden og samtridig gikk jeg tom for minipiller (de skal tas uten opphold) og glemte stadig å få fatt i nye. Endte opp 5 dager uten.... Mensen pleier å vare 7-9 dager, lyserød blødnig som nevnt før i innleggene her (takk og LOV for det hr skremt meg noe) Men denne gang varte blødningen i 5 dager og pang så stoppa den. Men idag, ca 8 dager etter mensstopp, er den forlade meg igang igjen! Ser jo for meg det verste og er rimelig opprørt. Vi er inne i en fryktelig travel periode med hussalg ( det var visning dagen etter mensen stanset og vi var himla spente på om noe ville skje mtp på salg så jeg lurer på om det er nok til at den krølla med å stoppe kjapt) og flytting til et hus som må pusses opp omtrent fra gulv til tak. Ringer gyn i morgen og håper han kan svare greit uten at jeg må inn åp sjekk. Jeg tok celleprøve i mars i fjor |
:mad: Har mensen på tredje uka nå, blør ikke mye,men hvem gidder vel å ha mens i ukesvis.
Kan dette skyldes lavkarbo :confused: |
Stress ,lite søvn kan også gi mens forstyrrelser Heaven så det er nok ikke noe farlig:klem:
|
Sitat:
|
La oss håpe det Bøtt, men gutt a me som jeg er nervøs nå :(
Tusen takk for svar! |
Sitat:
og :suss: |
Er i min fjerde uke med lavkarbo nå og får ikke menstruasjonen. Ikke det at den er noe savn akkurat :p men det er irrirtende å komme ut av rytmen og gå hver dag å tro at nå kommer den.
Leser i tråden her at det vanlig at mensen blir skiplet, men ser at det er mest andre veien. At man får mensen oftere og lengre. Jeg er 49 år og bruker ikke prevensjon (mannen har tatt operasjon og ordnet den biffen) så gravid er jeg ikke :D Lever strengt lavkarbo og har gått ned 4 kg på disse 4 ukene. Noen med lignende erfaringer? Skyldes disse endringene at kroppen er i ketose? Jeg har ikke målt med sticks om jeg er i ketose. |
Jeg vil tippe på at det kan gå slik også. Min første syklus var veldig lang, 70 dager, men med masse spotting. Det beste (og eneste) å gjøre er å være tålmodig.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Skumma meg gjennom denne flere år gamle lange tråden og kan visst bare konkludere med at alt er "normalt" har også, dvs uregelmessigheter. Jeg har vippet en del inn og ut av moderat karbo til lavkarbo de siste årene og skjerpet inn mer og mer i løpet av sommer og til nå. Har hatt lang periode uten blødning i sommer men følelse av syklus likevel og nå en periode med vanlig blødning, så noen dager pause før flere dager med spotting og så full mens igjen som nettopp er over. Håper bare det går lenge til neste blødning, men kjennes som jeg har hatt eggløsning på samme tid som mensen nesten er over (slimete blankt). Lurer på om eggstokkene mine har stilt seg opp i motfase, hehe... ja særlig at jeg ler på ordentlig... Men jeg har også fjernet amalgam i vår og gikk til akupunktør for kraftig allergi rett før det på den perioden hvor mensen uteble. Her er altså litt av hvert som spiller inn. Akkurat nå er jeg også stressa i hodet så det kan jo også virke inn på den hersens syklusen. Æsj! Ja også har jeg langtidsammet tre barn i løpet av de siste ti og et halvt årene med dertilhørende graviditeter, ammer yngste fortsatt og har bikka førti for noen år siden. ER DET SÅ RART at syklusene føkker seg til egentlig - og nå også strengere lavkarbo.... Spiser forresten forskjellige fettsyrer - kokosolje, nattlysolje, fiskeolje... det ser i det minste ut til å virke mot PMS. :)
|
Sitat:
Foresten jeg er gravid nå etter mange års prøving ..så lykke til med det:D |
Sitat:
Eggløsninga kan du jo bare bruke en online kalkis til å regne ut for deg, eller kjøpe en babycomp som vil si deg når du har eggløsning. |
Etter nesten et år med mens som har komt noen dager før den skulle, så har jeg endelig funnet svaret på hvorfor...fikk en aha-opplevelse nå gitt!
Men, jeg lurer...jeg har siste dag på gule piller (yasmin) idag, og skal etter planen ta sukkerpiller fra imorgen. Mensen kom idag så smått, MEN, tingen er at jeg vil utsette mensen jeg skal ha om 2 mnd. Altså, jeg vil hoppe over de hvite pillene denne gangen, og ta to brett i slengen. Vil jeg da risikere å ha mens hele veien til neste hvite pause, eller blir det en vanlig, kort mens mon tro? Vil helst hoppe over en hvit uke nå for å unngå mens på sydentur i november.... Håper noen har et svar kjapt! =) |
Ikke akkurat et mens-spm, men til dere som går på pillen - tar dere sukkerpillene eller teller dere dager istedet? Jeg er livredd for at disse sukkerpillene skal ødelegge mht kostholdet liksom i og med at de kalles sukkerpiller :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Noen svar på mitt spørsmål oppi her...? |
Sitat:
|
Sitat:
Prøver du nå, kommer du jo i riktig rute uansett hvordan det går! |
Sitat:
Oppdaget det litt for seint at syden og mens var samme uke, ellers hadde jeg testa før. ;) Dog er jeg ikke mer plaget enn at mensen kommer noen dager for tidlig, og er borte ellers i pilleperioden. Krysser fingre og håper jeg slipper å blø i 4-5 uker nå.... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25. |