![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Jeg oppdaget også Thomas Geisner ganske nylig, og etter å ha lest igjennom alt han sier skjønte jeg at jeg egentlig lever veldig likt som han anbefaler - litt overraskende og morsomt, da:) -Men nå er det jo ikke så veldig stor forskjell på de ulike LCHF retningene, så det blir jo ganske likt uansett, kun med små individuelle forskjeller. Jeg har ingen problemer med det å gå bort egentlig jeg. Jeg kan bli irritert på at de maser på at jeg skal spise ting, men jeg er såpass sta at jo mer de maser, jo mer bestemt blir jeg på ikke å gi etter for presset:D Vanskelig vilje kan være en fordel av og til... Og ja, det er deilig å snart være i mål, men litt skremmende også. Derfor tenkte jeg å skaffe meg maksimalt med kunnskap så jeg står best mulig rustet. LCHF blir det uansett, det er det i alle fall ingen som helst tvil om! Jeg skal snart igang med middag. Koteletter og fløtegratinerte grønnsaker blir det her i huset i kveld. Etter mat tenkte jeg meg ned på en salsafest en liten tur og ta noen danser. Blir nok ikke så sen tenker jeg, så vi preikes nok før jeg legger meg.;) Ha en god lørdagskveld alle sammen! |
Nei men jeg som hadde gledet meg til å lese meg opp her inne nå og så var det ingen som hadde sagt et steike støv:eek:
Jeg har i alle fall vært ute og fått svingt litt på kroppen. Deilig! Tok på meg fjortis shorts-drakta jeg kjøpte her om dagen og fikk sååå mange positive kommentarer:D -Og en skjønn liten gutt som sikkert er nærnere 20 år yngre enn meg hang på meg som en klegg, jeg måtte snike meg ut mens han danset med en annen... Jaja, selvtilliten er i alle fall på topp i kveld, det må jeg si!;) Får prøve å ta med meg denne gode følelsen når jeg skal stå ansikt til ansikt med sjefen på mandag... |
Hm.... bare du i kveld Bente? Jeg sank ned i sofaen og vinglasset og sovna der. Disse dagene har gjort meg godt, med bortimot 12 timers søvn hverdag. Regner med å sove utpå i morgen og.
Og i morgen er det søndag Nysgjerrig, og jeg heier på deg. Håper på en beskrivelse av hvordan en gullfiskmassør ser ut ;) |
Godmorgen alle sammen, ønsker alle en god dag!
Nysgerrig nok, skal tenke på deg i dag og være med deg i tankene! |
God morgen til dere alle! Sov til kl var 11 i dag og jeg:p Det kan bli en smule småtøft å stå opp før kl 06 i morgen ja... Men at dette var nødvendig, er det ingen tvil om!
Ute er det 4 grader og regn, mens inne er det søndagskos, med fyr i ovnen og ingenting å gjøre:o Frokosten er spist, deilig kokosbrød med smør, røkelaks og majones. Anbefales! Hva kan gjøre dagen bedre? Akkurat nå? En kopp deilig te:ja: Ang kokosbrødet Bente; det hever ingenting mitt. Skulle jeg hatt i mer bakepulver? Vispet eggene litt? I de brødene jeg har i ost, bruker jeg gjerne litt natron i tillegg; men det er ikke noe ost i kokosbrødet. |
Bente (og sikkert dere andre også): du som er så flink å lage entrecote: sjekk denne oppskriften da: http://dinmat.adressa.no/content/view/full/9773
|
MMmmm den oppskriften så god ut! Skal jeg prøve neste gang, må bare huske å kjøpe kjøttet dagen før, så kan det ligge i marinaden over natta i kjøleskapet. Bruker ofte å marianer magert kjøtt, men tenker det er godt med entrecot også.
Jeg hadde faktisk også kokosbrød, varmrøkt laks og eggrøre til frokost/lunch i dag:D Jeg pleier å bruke 2 toppede ts bakepulver i det. Det hever seg litt, men veldig lite. Det med heving tror jeg er ett problem uten hvetemel eller glutenmel uansett.... Kokosbrødet blir litt kompakt, men jeg syns det smaker godt så det gjør ikke så mye. Jeg tror jeg skal holde meg innendørs i dag, det pøser virkelig ned ute, i tillegg blåser det noe forferdelig. Deilig å være inne under pledd.;) |
Pøser ned her i Trønderlandet også. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på å gå utafor døra en gang. Myemye bedre å sitte inne og fyre i ovnen og lyse opp hverdagen med stearinlys :p
Har dere hørt om Joharis vindu? Jeg har gjennom jobb og studier vært litt borti dette teoretisk, men ikke i praksis. Så surfet jeg på nett i dag, og kom over en som har brukt det ifbm vektnedgang. Da ble det plutselig mer interessant. For mange kan dette være veldig teoretisk, men på den annen side også et skritt på veien til å bli bevisst de valg vi tar og hvorfor. Se mer på denne siden hvis du er interessert Jeg tenkte å prøve meg på kokosbrødet og piske eggene litt. Leste om bakepulver og pisket egg ett sted på nettet i dag (kjeder meg litt ja, men lærer mye da). Jeg synes tekakene ble luftigere også da jeg pisket eggene litt. Kommer plutselig tilbake med referat fra bakeprøvingen :) |
Utrolig interessant at man forsøker å bruke denslags teori for vektnedgang. Men det er jo helt klart at de mentale prosessene i forhold til mat er langt mer komplekse enn en gjerne tror når en begynner på en slankeprosess. Jeg har i alle fall måttet jobbe masse med meg selv både mentalt og følelsesmessig de siste månedene - både i forhold til de valgene jeg tar - men kanskje ikke minst i forhold til hvorfor jeg tar de valgene jeg tar....:rolleyes: Personlig synes jeg denne prosessen er den tyngste biten, men jeg tenker at jeg må komme på det bedre sted også mentalt om jeg skal kunne greie å leve på en ny måte "etter slankekuren". Bevissthet er jo alltid første skritt i alt;)
Hmmm kanskje jeg skal vispe de eggene til eggedosis neste gang, da? Det skal jeg jammen prøve, hvis det hjelper på å heve bakverket mer. Du får komme med rapport hvis du prøver, Dollsine, regner ikke med at det blir mer baking på meg kommende uke i alle fall, siden jeg har kost meg med kokosbrød i 3 dager nå, må det blir spising av "ren mat" noen dager framover:) |
Jeg er enig med deg Bente at de mentale prosessene er viktige i vektnedgang. Både mtp hvorfor vi har spist som vi har spist, gjort som vi har gjort og tenkt (om oss selv) som vi har tenkt. Og hvordan vi skal spise, gjøre og tenke. Joharis vindu er en metode som kan være til hjelp for å bli klar over det underbevisste i handlingene våre, og noen kan ha nytte av det og andre ikke. Det spørs kanskje litt hva vi vil ha ut av det?
Brødet er bakt, og jo det ble litt luftigere. Ikke at det hevet seg noe synlig, men selve skivene ble mindre kompakte. Jeg har jo til nå skjært tynnetynne skiver og lagt på pålegg. Nå måtte jeg skjære ikke så tynne skiver. Jeg har bare to liters former, og øker oppskrifta til å basere seg på 8 egg. Det er mulig jeg kunne økt til en basis på 10 egg, for å se om brødet blir litt høyere. Slik det er nå er det mer som en halv skive i høyde, og ikke fullt det en gang. |
Heihei, alle sammen.
Selv om jeg hadde planene klare om mat i helgen, så gikk det rett i dass. Smågodt og popcorn i går ja - i store mengder! Har forsøkt å redde meg inn i dag, men på tross av egg og bacon til frokost er jeg kjempesulten (greit nok at det er mange timer siden frokosten nå, men det får være grenser for hvor sulten man kan bli?) Karma is a bitch! Nå står laksen i ovnen og grønnsakene skal straks i panna. Gleder meg helt utrolig mye. Hjelper å ha noe å tenke på i dag, hvertfall. I Oslo pøser det virkelig ned. Det verste med sånne dager er at jeg blir alltid utrolig ensom og trist. Spiller liksom ingen rolle at jeg egentlig ikke er ensom - den følelsen kommer uansett. Eneste måten å ikke ha den følelsen på er å være sammen med noen. Kjæresten er på jobb, og bestevenninna har (endelig) fått kjæresten sin til Norge, så hun er jo opptatt med å vise han Oslo og at toalettet faktisk spinner vannet motsatt vei her enn i Australia... (Ja, det gjør faktisk det). Så da må jeg holde meg selv opptatt (det hele har sikkert noe med at jeg fremdeles ikke trives i mitt eget selskap). Møkkadag. Også var det alt det smågodtet i tillegg da... Glad jeg ikke er kvalm lenger, hvertfall... |
Hei!!
Godt å se dere igjen damer! Bente og Dollsine: Høres ut som dere har nytt rolige dager i helga, så deilig! Og du bente! Hva er det jeg hører om dansing og sjekking av unge menn?!? :D Jeg vil høre mere!! Appelsinpiken: jaja, slik er det bare! Jeg merker også det er lettere å skeie ut nå som jeg er på en mer moderat lavkarbo.. Vi dro plutselig og litt uplanlagt på hytta i helga, og det ble atter en høykarbo helg...æsj altså! Jeg har ingen unsklydning... Men nå har jeg iallefall handlet inn litt ingredienser, så jeg er bedre rustet til uka :) |
Mine skiver er også ganske små, Dollsine, jeg bruker jo 1,5 l form, så det blir som en liten formkakeskive. Men jeg syns det er greit, trenger jo ikke være så store skiver - mest for å ha noe å legge alt pålegget på ;)
Appelsin og Maria: Det er bare å glemme det som var spist i går og starte på ny frisk, ingenting å dvele med nå;) Appelsin: Finn deg en god bok, tenn noen stearinlys, kos deg med maten, eller en kopp varm te, det kan være litt deilig og å finne roen i sitt eget selskap:) Maria: Håper hytteturen var koselig og at dere fikk slappet av etter all sykdommen forrige uke! Hehehehe det er bare en liten gutt som er litt begeistret for meg av en eller annen grunn. Han kom nettopp til Norge og ville fortsette med salsadansing, og meg var den første han traff på mail, kanskje var jeg hyggelig på mail, ikke vet jeg.... -Men nå er han litt vel close hele tiden... Han er minst 15 kanskje 20 år yngre enn meg, så for meg er det helt uaktuelt. -Men litt smigrende er det jo;) |
God kveld damer!
Appelsinpiken: jeg får inntrykk av at helgene dine er utfordrende? HAr det sammenheng med at du er hos kjæresten? Hvis du ser etter om det er noe mønster som går igjen i helgene så kan det være lettere å bryte (u)vanen når/hvis du ser den dukker opp. Maria: så koselig at det ble hyttetur i helga etter alle sykedagene dere har hatt. Bente: spennende spennende; en ungdom er interessert.....hu hu hu. Husk at damer i en viss alder er tilstrekkende for ungdommer både mtp erfaring, vanskelig å nå osv. Tenker vi ber om en fortsettelse følger på den der! Og hvordan er det med dere andre damer? Håper ikke du depper over at huset ikke ble solgt i første omgang Sanna? Og du Prutt: er du bare opptatt av å innrede nyleiligheten din? Når overtar du/flytter du inn forresten? Og Nygjerrig da; hvordan var det i selskap i dag? Lille venn er det lenge siden vi har sett/hørt noe fra, men du er innom og leser håper jeg? Og Fosky; du er ferdig å løpe nå? |
Bare innom for å si godnatt til dere alle. Sånn har helga mi vært:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...99958020_n.jpg |
Sitat:
Vi selger det nemlig selv og skal bare ha en advokat til å ta oppgjøret. Da vil vi spare nesten 150.000,- kr. Tenk alt det baconet jeg kan kjøpe for det.... |
Hehehe, Dollsine, min helg har vekslet mellom skjerm og bok - bortsett fra dansingen i går har jeg jammen ikke bevegd meg langt bort fra sofan:D
Så bra at dere har tatt sakene i egne hender, Sanna! På en slik liten plass er det kanskje like greit å ordne ting selv! Håper det går greit for dere! Nå tenker jeg at jeg logger av for kvelden også. Det har vært en uvanlig stille helg her inne. Nesten bare jeg og Dollsine som har skravlet jo. Nå skal jeg prøve å puste med magen, få meg en god natt søvn og være mentalt forberedt på morgendagen:rolleyes: Ønsker dere en god natt!! |
Må bare fortelle dere. Jeg begynte å bli sulten igjen nå like før jeg skulle legge meg. Jeg gidder rett og slett ikke å gå å lage mat nå rett før jeg skal sove, så jeg tok en ss udos choice skylt ned med litt sanasol. Plutselig er jeg ikke sulten lenger! Tok 4 minutter omtrent så var jeg "mett". Varer sikkert sikke såå lenge, siden det bare var en ss. Men herlighet så enkelt det skal være å slippe å legge seg sulten! :)
Nattinatt! :) |
Godmorgen alle sammen.
Veiedag, 200g ned denne uken, men det betyr at jeg er nede på 67-tallet, 67.9 da, men likevel:D Gruer meg til jobbuke, men har heldigvis fått slappet av og samlet meg litt de siste dagene så står bedre rustet enn jeg gjorde sist uke |
Sitat:
Går nok bra på jobb, skal du se.... Tiden har den egenskap at problemerne ofte krymper, etterhvert.... Jeg har fri idag. Men vips, - der gikk den fridagen i vasken. Et sykt barnebarn. Behøver jeg si mere?? |
God morgen! Så bra dere prøver å selge selv Sanna; og tenk hvor mye bacon dere kan få for 150.000!!
Bente: du må tenke at dagen i dag går bra! Husk hva jeg sa om den mannegreia; hvordan ville en mann ha tenkt? :p Håper du har kledd deg litt fikst, iaf for deg selv! Den erfaringen med Udos har jeg og Piken; men mettheten holder lenger enn en time hos meg iaf. Så bra du får det til å fungere :) Å skravle med Bente er veldig trivelig, og enda bedre blir det når dere andre er "tilbake". Gleder meg til å høre fra dere damer! |
Sitat:
|
Morn morn!
Her klarte vi av alle ting å forsove oss i dag! Med to barn under 4 år burde det være umulig :p Jaja, nå er iallefall eldstemann i barnehagen, minsten har fått grøt og det nærmer seg frokost for a mor! I dag blir det nannahs knekkebrød med smør, egg og pålegg :) Og kaffe såklart, med en liten skvett fløte i! Frokost er dagens høydepunkt :) Bente: Håper du får en fin dag på jobb! Dollsine: Det samme gjelder deg! ;) Sanna: Så snill du er som tar deg av sykt barnebarn!! Er h*n skikkelig slakk? Uff, det kan være krevende og det altså! Håper dere koser dere litt :) Appelsinpiken: you and me ;) Nå MÅ jeg klare å være flink altså! |
Nå har jeg vært på en av to forelesninger i dag. Halvveis uti så gadd jeg ikke å være der mer. Foreleseren stod foran alle sammen med et ark tett inntill ansiktet og leste høyt fra det! Det er så lite inspirerende at det ikke finnes ord!
Og på tross av to middager har jeg begynt å bli sulten igjen nå. Og det er på tross av at jeg har fått i meg 150 gram fett - og den tredje middagen venter når jeg kommer hjem sånn etterhvert. Kan ikke skjønne at jeg er sulten nå, egentlig. Kan det være at jeg ikke har fått i meg nok vann? |
Appelsinpiken: hadde ikke du smågdodt i helgen? -Det forklarer nok sulten;)
Ingen som sier en dritt til meg om noe på jobben, så stressnivået mitt bare vokser. Ikke greier jeg konsentrere meg om det jeg skal heller. Nå har JEG lyst til å spise smågodt.....men det skal jeg altså ikke!!! Men kjenner virkelig på den psykiske trangen min til trøstespising i dag:rolleyes: |
Hold ut damer! Piken: det er kostholdet ditt i helgen som ødelegger for deg nå. Bente: er det noen som vil tie ihjel et problem? Litt sånn ute av syne, ute av sinn? Blir det for ille så får du heller spørre.
Jeg har hatt en vanlig dag, hvis en hektisk mandag kan kalles vanlig :) Uka fortsetter i morgen, og plutselig er det fredag og helg igjen! Nå vil jeg gjerne ha noen ord fra Prutten jeg! Liker ikke at du forsvinner flere dager på rad; det er nemlig et dårlig tegn fra deg det jenta mi! Så kom deg på banen (dvs tråden) og fortell oss hvordan du har og tar det. Klem! |
Hei alle sammen:)
Er innom hver dag å leser om alle dere flinke damer:) Har hatt det travelt med sykt barnebarn i to uker:( men ser ut som om hun er på bedringens vei nå, heldigvis. Ett av de to feriekiloene er borte, selv om det går tregt. Får prøve å kutte ned på knekkebrødene til kun noen ganger i uken. Gratulerer til dere alle med deres gode innsats og gode resultater:D |
Jeg måtte bare dele denne med dere damer over 29++ Tenker jeg satser på en sånn en om noen tiår jeg :D
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...72649618_n.jpg |
Så bra barnebarnet er på vei til å bli bedre Lille venn!Og du er kjempeflink som har gått ned feriekiloene. Kan ikke skryte på meg å ha gått ned noe jeg :rolleyes:
|
Ja, Dollsine, noen vil nok tie dette ihjel. Jeg får ta en dag av gangen og se det an:rolleyes:
Så bra du har tatt av en feriekilo, Lille venn, håper det går bedre med barnebarnet ditt:) Enig med deg, Dollsine, det er ikke bra når du forsvinner Pruttis, kom inn og prat med oss da vennen Jeg har overspist i dag og er sint på meg selv. Dette er bare tullete følelsesmessig trøstespising og et mønster jeg egentlig jobber hardt med å bryte. Har bare spist riktig lavkarbo mat, men allllltfor store mengder, spis til du er passe mett har liksom vært borte fra hodet mitt. Blææææ:eek: Men ny dag i morgen! Ønsker alle en god god natt! |
God morron snupper!
Bente: Uff, det er så ekkelt når stemningen blir trykket på jobb....håper det er bedre idag! Dollsine: hihi, jeg henger meg på den der ja ;) Lillevenn: Så bra at barnebarnet er bedre! :klem: Her er frokosten fortært, og jeg skal snart begynne på dagen. Må bare drikke litt kaffe først ;) Huff, er skikkelig bortskjemt med late morgener nå som jeg er i perm, det kommer til å bli en brå overgang over nyttår! Plan for dagen er å forstette med julevasken...ja dere hørte rikitg ;) Jeg har som mål å komme over alle rommene før jul, så jeg det er bare å hive seg rundt! |
God morgen til dere! Maria kjære, kan du ikke komme en tur hit når du er ferdig med vaskingen hjemme hos deg? Jeg passer gladelig barna dine mens du vasker for meg?
Håper alle får en alldeles strålende dag! |
God formiddag alle sammen!
Og på veien opp til Trondheim for å ta Dollsines hus, kan du vel svippe innom Stavanger også, Maria ;) Huset mitt hadde virkelig trengt en storrengjøring altså etter alt byggearbeidet som har vært der, synes jeg vasker støv hele tiden, allikevel dukker det opp igjen, ligger i lufta tror jeg når det har vært så mye finstøv der. Håper alle har en fin tirsdag! Siden det er høstferie er det ikke dansing på meg i kveld, glad jeg var ute og danset på lørdag, får gjerne litt "danse-abstinenser" når det går for lang tid:) |
Det blir travelt fram til jul Maria! Godt vi stiller som barnevakt da :)
Denne måtte jeg bare dele med dere; jeg er litt usikker på hvor jeg befinner meg :D https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...22168493_n.jpg |
God morgen!
Er det vaskehjelprunde på gang? Jeg har 11 kvadratmeter. Tar ikke så lang tid. Gleder meg til å få besøk. Ta med egen støvsuger (for det har jeg faktisk ikke hatt råd til å kjøpe meg enda! - tar liksom mest sjangsen på at huden er så fet at den ikke detter av meg i lag...) Klokka er halv tolv og kjenner på meg at jeg ikke gidder dra på skolen i dag. Er jo jobb i kveld, men føler jeg må gjøre noe fornuftig i mellomtiden. Prøver å planlegge fornuftige måltider og sånn (og burde kanskje gå å spise snart. Magen bråker). Men har ikke bacon, og orker ikke lage tekaker akkurat nå. Latskap lenge leve. Ender vel med at jeg ikke gidder å lage tekaker, men plutselig gidder å gå på butikken :p . I går var jeg hos kjæresten og fikk servert middag av foreldrene hans. Kjøttpølse, potet og saus. De vet jeg ikke spiser karbohydrater, men jeg var ganske sulten, så jeg dristet meg til å spise den minste poteten jeg fant. La inn alt på diett.no og klarte å ende på 31 karbohydrater i hele går! Heldigvis. |
Jepp. Det ble en runde på butikken før jeg spiste vel.. brunsj.
Majones, sylteagurker og roastbiff. Følte ikke det var "nok". Så lagde en liten tomat og mozzarellasalat også. + en babybel. Nå er jeg så mett at jeg kunne trilla rundt. Det rare er jo at nå er jeg stappmett, men jeg funker fint om det er nødvendig. Hadde jeg fått denne stappmettfølelsen på høykarbo så hadde jeg ikke klart å reise meg opp... |
He he he. Synes jeg ser den lille smale Piken vår trille rundt som en annen appelsin jeg ;) Synes du er flink vennen. Fortsett sånn. Kjenner at jeg faktisk savner kroppen min slik den var i ketose. For det er jeg ikke nå :D
Får se om noen dager hva jeg gjør. Denne uka jobber jeg i hodet mitt med å ikke gå ammok i skapene etter "what-ever-there-is". Trengs det kjenner jeg. Men tar ikke noe ekstra fett da kun det som er i maten generelt. Men...magen ser ut som jeg er mange mndr på vei, bukselårene strammer. Har jeg det bra sånn kroppslig sett? Not! |
Huff, Dollsine. Det høres ikke bra ut. Men du skulle ikke prøvd ketose igjen, da? Selv om det ikke fungerte optimalt i forhold til vektnedgang, så er det vel bedre enn å føle seg sånn fokusert på kropp - spesielt negativt fokusert.
Så langt i dag har jeg fått i meg 90 % fett. Det er helt utrolig! |
Dere er alltid så kjedelige de dagene jeg har masse tid til å sitte på forumet... Stille og kjedelig her i dag.
Klageklageklage! :p |
He he he; tenk på det til helga du Piken; da vi andre er på og i skravlemodus hele tiden :D Jeg må vel tenke på å komme meg ned igjen, men ikke i dag. Eller i morgen. Venter noen dager før jeg så smått begynner igjen. Og så er det tirsdag.... nei Bente har jo høstferie fra dansinga hun. Da er hun nok snart tilbake hun og. Snakkes senere i kveld!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20. |