Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 20-11-10 03:52

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 969715)
hvorfor er det så vanskelig å finne noe så elementært som en genser i bomull? jobber med elektronikk så kan ikke akkurat valse rundt i en fleecegenser....

Ellos har en egen serie med det. Tallisim eller noe sånt?

Sanney 20-11-10 09:44

vært på ellos og kikka... det de hadde av gensere var heller tragisk, og lite av det var i bomull. gensere nå til dags er for det meste bare tynne topper med lange ermer eller noe helt merkelig... kanskje jeg skal prøve sparkjøp, noen på jobben hadde en katalog derfra og det var en del fint der.

Anne 20-11-10 10:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 969733)
Haha, samme problem her - samtidig som jeg er sinnsykt "statisk" i meg selv.... smeller i alle dørhåndtak jeg tar i på jobben...(og i bilen på vei ut) foreløpig har det gått bra med datautstyret ;) Verst på vinteren - skjer aldri på sommeren...

Fikk et råd for "hundre" år siden om å ha med en spiker i lomma som vi skulle holde i når vi tok i dører ol. Feks skulle ta på hverandre av en eller annen grunn...
Vi ble så vanvittig statiske etter en opp-pussing på jobben den gangen. Det var den gang gutta enda brukte "nylon"-skjorter:eek: Det gnistra skikkelig mellom oss:p

Spiker hjalp..:cool:

Carisma 20-11-10 13:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 969908)
Det gnistra skikkelig mellom oss:p

Jeg og katten har et gnistrende fohold om dagen! :D Hun hopper bakover hver gang jeg tar på henne, og hvis det er mørkt ser jeg gnistene! :eek:

katten 20-11-10 13:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 970016)
Jeg og katten har et gnistrende fohold om dagen! :D Hun hopper bakover hver gang jeg tar på henne, og hvis det er mørkt ser jeg gnistene! :eek:

Har vi? :lol: :lol:

TrillTrall 20-11-10 13:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 969754)
Man kan kjøpe sandaler som er antistatiske. Husker ikke hva de jeg har heter, men det er "bilde" av en hundepote på de. Kosta ca 450,-??
Og jeg kjøpte de på en jakt-og friluftslivbutikk, enten Ultimo Outdor eller Wiztex...
De fungerer kjempebra, merker stor forskjell om jeg har på meg andre sko en dag :eek:

Ikke hundepote, gaupepote tenker jeg. Høres ut som det er Gaupa du snakker om ut fra hvilke butikker du nevner. Ultimo (tidl. Wistex) fører i alle fall Gaupa.

Cherry 20-11-10 17:30

Biter negler her jeg sitter med HJEMMEFARGE i håret mitt og lurer på om det va smart å farge håret sitt HJEMME SELV, HELT ALENE, 6 timer før man skal ut?:p

Kanutten 20-11-10 17:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 970151)
Biter negler her jeg sitter med HJEMMEFARGE i håret mitt og lurer på om det va smart å farge håret sitt HJEMME SELV, HELT ALENE, 6 timer før man skal ut?:p

:ja: Gjør det ofte jeg! Har faktisk nettopp farget håret mitt. :p

Gracella 20-11-10 17:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 970029)
Ikke hundepote, gaupepote tenker jeg. Høres ut som det er Gaupa du snakker om ut fra hvilke butikker du nevner. Ultimo (tidl. Wistex) fører i alle fall Gaupa.

Hmm, det kan godt hende. Datteren min mente at det var Bolt (superhunden) sine spor, så jeg har tenkt på det som hundespor :D

Uansett virker de supert mot statisk elektrisitet på meg :)

Cherry 20-11-10 18:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 970155)
:ja: Gjør det ofte jeg! Har faktisk nettopp farget håret mitt. :p

Har dårlig erfaring med hjemmefarge så jeg har ikke farga det selv på sikkert 6 år :P. Fikk bare akutt lyst i dag, og jeg har ikke farga håret mitt på nesten to år nå, siden jeg mista mye hår under slankinga. Så...JEG ER SPENT :D

Anarko 22-11-10 00:58

Dreamfields lavkarbopasta. Er det å anbefale til lavkarbere? Eller bør man egentlig skygge unna?

Kitt 22-11-10 09:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 970806)
Dreamfields lavkarbopasta. Er det å anbefale til lavkarbere? Eller bør man egentlig skygge unna?

Mener å ha lest at det slett ikke var så lavkarbo som noen skulle ha det til!:eek:
Seff er det bedre enn "vanlig" pasta, men jeg ville holdt meg unna!

Kanutten 22-11-10 09:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 970839)
Mener å ha lest at det slett ikke var så lavkarbo som noen skulle ha det til!:eek:

Det er 5 karber pr porsjon.

Kitt 22-11-10 10:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 970839)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 970852)
Det er 5 karber pr porsjon.

Mener det var litt mer, 6.8 eller noe i den jeg leste om, men problemet var at den ga voldsom blodsukkerstigning!:eek:

Anarko 22-11-10 16:23

Per persjon, vil det si per 100 gram? Jeg ble usikker når jeg såg innholdsfortegnelsen. Derfor måtte jeg spørre folket her :) Jeg har fått prøvd proteinpastaen som er på ED. Likte den da, men siden jeg ikke går på ED selv så er det jo litt vanskelig å få tak i.

Kanutten 22-11-10 16:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 971125)
Per persjon, vil det si per 100 gram? Jeg ble usikker når jeg såg innholdsfortegnelsen. Derfor måtte jeg spørre folket her :) Jeg har fått prøvd proteinpastaen som er på ED. Likte den da, men siden jeg ikke går på ED selv så er det jo litt vanskelig å få tak i.

Pr 56 gram tørr vekt. :ja:

vaskeklut 23-11-10 00:06

Altså.. Når man ikke kan ete sjokolade og meieriprodukter. Hva serverer man da til "kaffekos" når det kommer høykarbere på besøk? Og jaa, jeg vet at kos ikke betyr mat. Men det vet ikke disse!

vimsen85 23-11-10 00:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 970806)

Kostdoktorn har skrevet at denne er bare juks. Den gir veldig bodsukkerstigning. Fant ikke artikkelen på bloggen akkurat nå, men tror han skrev den i høst en gang..

vimsen85 23-11-10 00:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 971423)
Altså.. Når man ikke kan ete sjokolade og meieriprodukter. Hva serverer man da til "kaffekos" når det kommer høykarbere på besøk? Og jaa, jeg vet at kos ikke betyr mat. Men det vet ikke disse!

Hurtigis laget på bringebær og kokosfløte?

ansel 23-11-10 00:53

Hei:)
Nå har jeg lest litt rundt, og jeg finner ikke ut av det..
Hvor mye fett, proteiner, karbohydrater er anbefalt når man går på ketolysekostholdet?

Cherry 23-11-10 00:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ansel (Innlegg 971467)
Hei:)
Nå har jeg lest litt rundt, og jeg finner ikke ut av det..
Hvor mye fett, proteiner, karbohydrater er anbefalt når man går på ketolysekostholdet?

ca 75% fett, 20% proteiner og 5% karber.

vaskeklut 23-11-10 01:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 971441)
Hurtigis laget på bringebær og kokosfløte?

Det hørtes utrolig godt ut!! Men hvor får man kjøpt kokosfløte? :confused:

Supera 23-11-10 02:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 971438)
Kostdoktorn har skrevet at denne er bare juks. Den gir veldig bodsukkerstigning. Fant ikke artikkelen på bloggen akkurat nå, men tror han skrev den i høst en gang..

Her er den.

Zillah 23-11-10 02:39

Sitat:

Nøttekaker/topper.

Anarko 23-11-10 03:23

Thank you guys :) Det er da bestemt at jeg IKKE skal investere i dreamfields pasta. :)

Photobscura 23-11-10 13:16

Sitat:

Jeg serverer bare kaffe, eventuelt te til de som drikker det. En ekstremt sjelden gang har jeg mørk sjokolade. Holder ikke det, da? :snill:.

vaskeklut 23-11-10 15:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 971709)
Holder ikke det, da? :snill:.

Jeg lukter sarkasme :D

Cherry 23-11-10 17:33

Okei! Nå er masse av håret jeg har mista under slankinga på vei tilbake! Takk gud!:p, men jeg ser jo helt j...ut. Masse småhår som står opp overalt, ser ut som jeg ikke har greid meg på 3 uker.

Føneteknikken legger ikke ned disse hårene, finnes det noe som gjør det?

Carisma 23-11-10 19:41

Sitat:

Disse, men med kokosfløte? De er veldig gode med bringebær i :ja: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27932

vaskeklut 23-11-10 19:57

Carisma: ser godt ut, men hvor får man tak i kokosfløte?

Carisma 23-11-10 19:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 971953)
Carisma: ser godt ut, men hvor får man tak i kokosfløte?

Meny har (rich coconut cream, i sånn firkanta bokser sammen med thai-sausene), eller innvandrerbutikkene. Kan sikkert bruek kokosmelk også, bare ikke light.

Idarull 23-11-10 20:43

Jeg har et spørsmål om avføring... Min er grønn med hele linfrø i seg. Det kan da ikke være normalt? Magen har vært ugrei siden torsdag, men ingen diaré. Har ikke gjort noe med kosten annet enn å spise mer hjemmelagde knekkebrød.

Kanutten 23-11-10 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 971507)
Her er den.

Jeg har lest på andre nettsteder at akkurat som feks kunstig sukker kan trigge blodsukkeret, så kan også denne pastaen gjøre det. Men det er IKKE regelen! Så for dem som IKKE reagerte med økt blodsukker så ER den lavkarbo. Jeg klarer ikke finne denne siden nå. Det var de samme folkene som testet samme pastaen over flere dager. Noen reagerte den ene dagen, men ikke den andre??

Sivensvans 24-11-10 09:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 971985)
Jeg har et spørsmål om avføring... Min er grønn med hele linfrø i seg. Det kan da ikke være normalt? Magen har vært ugrei siden torsdag, men ingen diaré. Har ikke gjort noe med kosten annet enn å spise mer hjemmelagde knekkebrød.

Det med grønn klarer jeg ikke svare på - men, det er helt normalt at linfrøene kommer ut hele;)

Kitt 24-11-10 10:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 971985)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 972204)
Det med grønn klarer jeg ikke svare på - men, det er helt normalt at linfrøene kommer ut hele;)

Grønnfargen kommer som regel fra gallevæske. Vanlig hos oss som ikke har galleblære og kan bety for mye fett eller for mye fiber feks hos de som har blæren i behold!

nellie 24-11-10 12:27

Leste jeg ikke et sted her inne at man kunne få grønn avføring av linfrø?

nora22 24-11-10 12:49

Hei!
Har akkurat begynnt på Ketose, lurer på om jeg kan spise foreksempel ost helt fritt? Det står jo null karbo på pakken.. Men jeg er allikevel litt usikker på dette.. Hvis jeg ikke kan spise ost fritt, har noen av dere en liste med null karbo ingredienser utenom kjøtt og fisk?

Kitt 24-11-10 13:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nora22 (Innlegg 972369)
Hei!
Har akkurat begynnt på Ketose, lurer på om jeg kan spise foreksempel ost helt fritt? Det står jo null karbo på pakken.. Men jeg er allikevel litt usikker på dette.. Hvis jeg ikke kan spise ost fritt, har noen av dere en liste med null karbo ingredienser utenom kjøtt og fisk?

Du skriver at du har begynt på ketose, men det er tilstanden kroppen kommer i som heter ketose. Kuren heter Ketolyse!;)
Samtidig står det "Grete Roede" i filosofiboksen din???
Lar seg vel vanskelig kombinere???

Tenker du bør lese denne tråden, jeg! Flott samling tips og råd til alle nybegynnere i lavkarbo- verden!:)

Idarull 24-11-10 15:57

Okei. Takk for svar :) da er jeg vel frisk. Problemet var at det nesten ikke kom ut noe! Men i dag kom det meste tror jeg... Kjenner magen er bedre så lenge det ikke blir for mye aktivitet.

kennygirl 24-11-10 16:36

Noen som vet om man får mindre farge etter å ha tatt sol (solarium) dersom man dusjer rett etterpå?
Evt hvor lenge bør en vente med å dusje?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.