![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Det høres veldig godt ut :)
Men duu..? de marsipankjeksa, har du oppskrift å dele? |
Fiskegryte med flere typer fisk, masse grønnsaker og fløte
|
Laksefilet, bacon, brokkoli, litt gulrot. Og 2 poteter. Har spist mer poteter denne helgen enn jeg har gjort tilsammen i hele år:p Og har fått bekreftet at det ikke er noe høydare akkurat.
|
Sitat:
|
Sitat:
Å jada! Har vel aldri vært så ille glad i poteter, bortsett fra ovnsbakte potetbåter som blir sånn deilige og myke inni og bakt potet da.. Men det er vel mer tilbehøret. |
Kjøttdeig med diverse krydder, salat og cc. Sukkerfrie kokosmakroner til dessert :D
|
Gryte av chorizo, squash, hakkede tomater, hvitløk, chili og ristede mandler.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg ble så lat etter at ribba mi var ferdig at jeg ikke spiste noe tilbehør til den lille ribbebiten min. Så et par timer senere ble jeg sulten igjen og spiste en hjemmelaget krydderburger med blåmuggost. Dette har vært en dårlig grønnsaksdag merker jeg, men det blir vel bedre i morgen. |
gratinerte grønnsaker og kylling :)
|
Mannebeinet skal lage overraskelsesmiddag til jeg er ferdig på senvakt! :D Oppdatering følger...
|
Ribberester og sellerirotpurre.
|
I dag blir det lutefisk med tilbehør. Var på Meny og kjøpte flott lutefisk. Gleder meg :)
|
Det ble middag til lunsj i dag, hjemmelagede burgere (med løk, hvitløk, chili, ingefær og kanel!) og salat med oliven og fetaost. Og selvsagt en fin kladd med blåmuggost på burgeren!
|
Ribbe og rosenkål
|
Tomatsuppe! Bruker tomater på boks, koker, maler og putter egg oppi (kokte)
|
Nettopp laget meg to store former med favorittlasagnen min, så nå har vi til middag i dag og jeg har til lunsj mange dager:)
Jeg lager lasagne som jeg alltid har gjort, men bruker tynnskåret aubergine i stedet for pastaplater (jeg har uansett aldri laget hvit jevning, men lager en blanding av cottage cheese, ost, persille, egg og fløte). Både voksne og barn digger den like mye som den tradisjonelle lasagnen:D |
Kjøttdeigsuppe.
|
Skavet reinsdyr med linfrøolje over og hvit fløteost, tagatosesjokolade og hasselnøtter til.
|
Siden jeg sovna på sofaen neddynga av dyr, ble det hastverksmiddag da jeg våkna halv ni i kveld:eek:
Fikk på ei gryte med grønnsaker, kutta noe biff og litt juelpølse, surra det i smør og tømte over en kartong fløte og hadde noe fullkornspasta til dem som ville ha det. Middag ble det, selv om det ble sen middag:o |
Fikk svinestrimler, skinke, salat, agurk, paprika, stekt sopp og fjordland sin bearnaise pluss sukkerfri sweetchilisaus. Ganske så fornøyd! :D
|
Kyllingspidd, grillet rød paprika og peanøtt-sataysaus. :sikle:
|
2-delte kyllingfileter med hjemmelaget brokkoli- og blomkålgrateng
|
Chana masala rester.
|
Kyllingfilet med linfrøolje og tahini, ridderost og en litt stor nøttekjeks.
|
Medisterkaker (Lill's oppskrift) og tilbehør....Nam, nam
|
Chiligryte med sambal oelek, mye sopp, litt ananas, svinekjøttdeig, hot pepper paste, hakka tomater og skyr naturell yoghurt.
|
Mozzarella, tomat og basilikumsalat, med litt peanøttolje.
|
Kylling med paprika og squash ovnsbakt i fløte og masse godt krydder.
|
På grunn av alt stresset med julegaver som skal sendes, husvask, bursdagsselskap for gubben før jul, så ble det gilde sine kjøttpølser m/coleslaw:rolleyes:
|
Kyllinggryte m/blomkål.
|
Kyllingsuppe med chili og karri.
|
Laks og brokkoli.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Salat. Kylling, løk, sopp og paprika stekt med hot pepper paste og persille. Blandet inn et halvt beger naturell skyr. Ble meget godt! |
I dag blir det røkt griseknoke og kårot/sellerirot-mos....noe av det beste jeg får :D
|
Å, er det middag snart? Det har jeg glemt i all ryddinga og surfinga.. Men her var det mange gode forslag, namnam.
|
I dag skal jeg spise laks og brokkoli hos ei venninne. Jeg skal kjøpe med maten, og siden hun trolig er den største lavkarbomotstanderen jeg kjenner (hun himler alltid med øynene om jeg spiser burger uten potet og brød) spurte jeg henne om jeg skulle kjøpe med pasta eller potet. "Jeg klarer meg fint med grønnsaker, så du behøver ikke kjøpe med noe for min del." HAR JEG KLART Å SNU HENNE? :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20. |