![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Det skal jammen ikke være lett, altså. Håper det årner seg for deg! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Og, hehe, jeg er nærsynt, det er mørkt, og jeg så katta komme løpende inn og rett uti gangen med noe som jeg hørte flaksa noe veldig. Nå har den vel avlidd, og katta ligger fornøyd og strekker seg på sofaen :p.
|
Sitat:
|
Hei - den boka om våre velferdsrettigheter (NAV mm), heter Jungelhåndboken og gis ut av Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon.
Les mer på denne linken; http://www.ffo.no/no/Rettighetssenteret/Jungelhandboka/ Der er det mulig å laste ned 2009-versjonen, mens 2010-versjonen kan bestilles. Vil anbefale å få tak i 2010-versjonen, da det jo som kjent stadig skjer endringer i stønadsordningene..... Boka koster 190kr + porto Lykke til hos NAV :klem: |
De skal ha kontoutskrifter for de siste tre mnd men det har ikkke lov til å legge gamle transaksjoner til grunn for dagens vedtak. Dvs at de kan ikke nekte deg stønad pga hva du brukte penger på i forrige måned.
|
Sitat:
|
Sitat:
Nå har jeg 610 kroner garantert resten av livet. Hehe. DET blir man jo rik på. Tror jeg skal søke om forhøyet grunnstønad. Lov å prøve seg. Er jo greit med penger man får i tillegg til lønna. |
Er det noen har som har prøvd å smøre tomat på soleksem ? Har hørt at det skal hjelpe.
|
det hjalp ikke meg :(.
Det som hjalp, var å begynne å spise kalsium, men det må man begynne med ca 3 mnd før man skal i solen... Regner med at det ikke hjelper deg mye nå, huff. Soleksem er noe herk!!!:mad::mad::mad: |
Dumme meg . Lot være å smøre meg 1 dag da jeg skulle være i solen bare en kort tid og det var alt som skulle til :mad: Kan jo prøve tomat eller yougurt og se om det hjelper hvis ikke får jeg heller smøre meg med tålmodighet :lol: og se om det forsvinner snart.
|
Sitat:
Er dette en erstatning til omega 3 om du tar det hver dag? |
Info om Cocosa finner du her: http://soma.no/produkter/cocosa
Slik jeg tolker dette, så er ikke cocosa nok som erstatning for omega 3 - men kanskje jeg leser dette feil :rolleyes: |
Det er noe stooooort og gult oppe på himmelen og det kjennes ut som om det kommer varme fra den! :eek: Noen som har peiling på hva det kan være?? Har sett noe lignende før, men det er leeeeenge siden. :rolleyes:
|
Sitat:
Hvorfor er vekta mi gått opp når jeg har spist riktig og kutta ut partystopperne? *sukk* (den som nevner målebånd knurrer jeg til, det er ikkeno resultat der heller) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har tips til bøker å lese på stranda? Skal være borte i 14 dager, så trenger minst 5-6 bøker!
|
Sitat:
David Baldacci skriver en lett fornøyelig type krim/thriller jeg syns er ypperlig ferielektyre! :D |
Sitat:
Ellers gjerne en god chicklit eller annen lett og humoristisk. Men tror ikke jeg orker flere bøker om unge fortvilte menn med hang til kommunist-tankegang :D (Ala "jeg forbanner tidens elv", "Lasso rundt fru luna", og alt av Dag solstad) Og tunge slektssagaer er vel heller ikke meg. Med unntak av Vindens Skygge/Engelens Spill, men de har jeg jo lest. så langt har jeg tenkt å ha med Hotel New Hampsire (enda ikke fått lest noe Irving, så tenkte å begynne nå), og bok nr 2 i Stockholm Noir serien av Jens Lapidus. |
Sitat:
|
Å, John Irving! Lettlest og herlig absurd! Hotel New Hampshire er en av mine favoritter, sammen med A Prayer for Owen Meany, og seff, The World According to Garp. Liker du Irving er veien kort til Paul Auster! Litt mer intrikat enn Irving, men fantastisk absurd og kløktig :).
|
Jeg leser Bill Bryson akkurat nå. Han skriver ikke romaner, mer "faktabøker"/dokumentar, men det er fantastisk morsomt skrevet, og en fin avveksling fra det å lese sammenhengende romaner (noe som ikke funker så godt for meg nå, ettersom jeg sitter i et større skrivearbeid selv). Lett å legge fra seg, lett å ta opp igjen litt senere. Tror ikke det spiller noen som helst rolle hva man leser av Bill Bryson, han er like morsom uansett hva han skriver om.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |