![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hva slags mat er godt med en skje kanel på?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Forresten. Er det sant at man ikke skal spise mat om natta/sent på kvelden? :confused:
|
Sitat:
|
Blenderen min gikk i stykker sist jag lagde smoothie, jeg løftet kolben av "maskineriet" og bunnen med bladene ble sittende igjen. Innholdet i kolben rant selvfølgelig nedover de hvite skapdørene, ikke å anbefale når man har hatt blåbær i blenderen :)
Jeg må ha meg ny blender, og vil gjerne ha tips fra noen som er fornøyde med sin. Min siste (Tefal)var jeg bare sånn passe fornøyd med. Jeg er villig til å legge litt penger i ny blender siden den kommer til å bli brukt mye, men Kitchen Aid og desslike er utenfor min økonomiske ramme (ser f eks at Kitch'n har dem på tilbud nå, men 2380 for en blender??). Rundt en tusenlapp er ok. Krav: Glasskolbe på minst 1 liter, gjerne 1,5 Minst to hastigheter og pulseknapp Blad som knuser isbiter Blad utformet slik at de også blander (så man slipper å riste på eller røre nedi) |
I tilfelle du har kenwood mixmaster, så har de en blender som tilleggsutstyr. Er utrolig fornøyd med den!
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...lfa-stavmikser GENIAL!!!!! :D |
Kan man vaske dyner som har kunstfiber som fyll i vanlig vaskemaskin? det står at dyna kan vaskes på 60 grader, men spørsmålet er om en vanlig vaskemaskin tar det, eller om den må leveres på rens? :confused:
|
Vasker mine i maskinen, men har ikke "full guffe" på sentrifugeringen. Innbiller meg at fyllet kan forskyve seg, om vaskingen blir FOR hard, selv om jeg ikke har opplevd noe slikt, til nå..
|
Ok, så det er bare å presse den svære (normalstore) dyna inni og kjøre på, bare med mindre sentrifug? Hvordan tørker du den?
|
Henger alt tøy ute til tørk, jeg, så langt det går :) Tørketrommelen ble pensjonert for flere år siden. Dyner pleier jeg å henge over flere snorer, sånn at bretten ikke blir så skarp.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Den Wilfaen ser ikke verst ut, tror det er noe slikt jeg trenger. |
Sitat:
|
Jeg har og stavmixer, men lager absolutt ikke smoothie med den!
Bare et tips. Dyner og puter skal ha halv mengde vaskemiddel når de vaskes. Jeg vasker og alt av dyner og puter på 60 grader med full sentrifugering. Har de en evighet i tørketrommel etterpå med 4 tennisballer for å puffe dem om igjen. |
Sitat:
|
Kor mykje kan ein handle for på til dømes amazon.co.uk før ein må fortolle? Er det 200kr framleis?
Ok, kan gløymast. Fann det på toll.no Men då kom det opp eit anna spørsmål. Det står på amazon sine sider at ein kan sende ting som gåver. på toll.no står det at ein kan sende ting opp til 1000nok verdi utan å fortolle, viss det er gåve. Kan ein då sno seg unna 200 kronersregelen? Hm.... |
ja, en kan få gaver opp til 999,99kr. Men en er da avhengig av at selger merker den som gave, at innholdet ser ut som en gave og at det ikke ligger noen kvitteringer etc i pakken i tilfelle den blir åpnet.
|
Takk Ferskenbeinet! Då er vi kanskje like langt, for Amazon sender info om innholdet på pakken, og den er jo ikkje akkurat presanginnpakka...
|
Jeg pleier å få sendt ting til en amerikans venn som deretter videresender til meg, så om du har den muligheten går det fint! ;) Evt om du finner tingene du vil ha på ebay? Der er det mange som er villige til å merke ting som gave...
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12. |