Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

bente1 03-10-11 21:09

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei alle sammen. Har akkurat vært og danset litt, fått hodet vekk fra en del andre ting, deilig:).

Var hos healeren min i dag, hun var ganske bekymret for meg, sa jeg burde ta en sykemelding før jeg går på veggen.... Vet ikke helt jeg, pleier ikke sykemelde meg..... I morgen må jeg på jobb uansett for å ordne med en del ting. Mulig jeg tar noen sykedager etter det for å roe meg litt, så får jeg se etter det...:rolleyes:

Nysgjerrig nok: Asparges er topp. Frisk asparges, kokt bare noen få minutter i lettsaltet vann, en stor smørklatt som smelter over den på tallerkenen mmmm nydelig tilbehør til masse forskjellig middag! Spiser det ofte jeg;)

Dollsine 03-10-11 21:17

Ha ha ha! Jeg liker stilen din Nysgjerrig. Du sier du og Bente er like. Jeg tror jeg henger meg med på likheten jeg og ;)

Jeg har prøvd noen vafler og de ble som pest og plage. Smakte omelett; og da lager jeg meg heller en omelett. Men jeg har jo spekulert på Pruttilappene i vaffeljernet da... Har du prøvd det Pruttis?

Jeg delvis så og delvis ikke så programmet; var opptatt med noe småtterier her (les: skravlet i telefonen med en venninne :p) og fikk med meg bare bruddstykker. Men jeg oppfattet at Puls ikke var direkte negativ? Mer at en må finne sin vei og ikke velge en ekstrem variant av veien? Uansett hva det blir?

JOhannesbrødkjernemel er fortykningsmiddel og et must på LK. Kjøpes på helsekosten, og er ganske drøyt i bruk. Tror jeg er på glass nr 2 på 15 mndr. Jeg bruker det i saus, i grød, i kaker, i knekkebrød osv.

Så bra Fedon svarte deg! Jeg er nok enig med ham i at vi ikke vet langtidsvirkningen av å være i ketose. Men, og da mener jeg MEN - hvor mange er i ketose hele tiden over flere år? Altså som ikke har en enda periode med mer kh, en "sprekk" eller sju? De fleste er vel i ketose til de har gått ned nok, og så øker de på. Forresten hørte jeg hu ernæringsdama på TV sa i kveld at hun var bekymret for at man ikke spiste frukt på LK. Javel tenkte jeg....hva med oss som ikke tåler frukt da, altså allergikere? Jeg kan kun spise banan jeg :( prøv den dere. Kun banan:eek::eek:

Dollsine 03-10-11 21:24

Og hvor er du da Nysgjerrig? Asparges er yummimat! Jeg steker de i smør jeg, og serverer med et lett dryss av salt oppå. Har det som tilbehør spesielt til kjøttretter. Eller skjært i biter og hatt i omeletten. Lenge siden sist faktisk, spiste meg litt lei en periode.

Jeg googler matvarer jeg er usikker på: søker på næringsinnhold og varen. Eller du kan bruke denne siden: http://www.næringsinnhold.no/ Ift asparges finner du mer om den her: http://www.næringsinnhold.no/asparges-r%C3%A5.html

Dollsine 03-10-11 21:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1221745)
Hei alle sammen. Har akkurat vært og danset litt, fått hodet vekk fra en del andre ting, deilig:).

Var hos healeren min i dag, hun var ganske bekymret for meg, sa jeg burde ta en sykemelding før jeg går på veggen.... Vet ikke helt jeg, pleier ikke sykemelde meg..... I morgen må jeg på jobb uansett for å ordne med en del ting. Mulig jeg tar noen sykedager etter det for å roe meg litt, så får jeg se etter det...:rolleyes:

Bentemor! Husk å ta vare på deg selv også! Jeg opplever deg som veldig flink å ta vare på andre (oss inkludert), og det kan være fort å glemme seg selv. Du skal høre på healeren din vennen; hun vet hvilke prosesser du går gjennom akkurat nå. Så får du hun sjefsdama i fleisen, noe som ikke gjør hverdagen lettere. Henne må du forholde deg til uansett, på den ene eller den andre måten. Å sykmelde seg trenger ikke være noe sjakktrekk, sett ift balansen på jobb, mellom deg og , mellom deg og de andre. På samme tid er ingen -verken du eller de andre - tjent med at du går deg på et langtidsfravær. Så du må kjenne på hvor du har deg selv, og gjøre det som er best for deg her og nå. Så det å ta noen dager borte fra jobb kan sette ting i nytt/annet perspektiv og gjøre det lettere å ta et valg om hvordan du skal forholde deg til tingenes tilstand.

Take care vennen!

Nysgjerrig nok 03-10-11 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1221745)

Nysgjerrig nok: Asparges er topp. Frisk asparges, kokt bare noen få minutter i lettsaltet vann, en stor smørklatt som smelter over den på tallerkenen mmmm nydelig tilbehør til masse forskjellig middag! Spiser det ofte jeg;)

Hvis healer dama er bekymret så er jeg det også. Kan du ikke høre på henne da? Gjør nå det du på død og liv må i morgen - og ta deg noen dager etter det. Noen dager til deg selv.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1221761)
Ha ha ha! Jeg liker stilen din Nysgjerrig. Du sier du og Bente er like. Jeg tror jeg henger meg med på likheten jeg og ;)

Jeg har prøvd noen vafler og de ble som pest og plage. Smakte omelett; og da lager jeg meg heller en omelett. Men jeg har jo spekulert på Pruttilappene i vaffeljernet da... Har du prøvd det Pruttis?

Jeg delvis så og delvis ikke så programmet; var opptatt med noe småtterier her (les: skravlet i telefonen med en venninne :p) og fikk med meg bare bruddstykker. Men jeg oppfattet at Puls ikke var direkte negativ? Mer at en må finne sin vei og ikke velge en ekstrem variant av veien? Uansett hva det blir?

JOhannesbrødkjernemel er fortykningsmiddel og et must på LK. Kjøpes på helsekosten, og er ganske drøyt i bruk. Tror jeg er på glass nr 2 på 15 mndr. Jeg bruker det i saus, i grød, i kaker, i knekkebrød osv.

Så bra Fedon svarte deg! Jeg er nok enig med ham i at vi ikke vet langtidsvirkningen av å være i ketose. Men, og da mener jeg MEN - hvor mange er i ketose hele tiden over flere år? Altså som ikke har en enda periode med mer kh, en "sprekk" eller sju? De fleste er vel i ketose til de har gått ned nok, og så øker de på. Forresten hørte jeg hu ernæringsdama på TV sa i kveld at hun var bekymret for at man ikke spiste frukt på LK. Javel tenkte jeg....hva med oss som ikke tåler frukt da, altså allergikere? Jeg kan kun spise banan jeg :( prøv den dere. Kun banan:eek::eek:

Er den Johannesmelet som fiberhusk? Eller hva?
Synes ikke Puls programmet var ille i det hele tatt jeg, faktisk mere nyansert enn hva jeg hadde trodd. Det var jo fokus på forskjellige metoder for å gå ned i vekt og forskjell på folk. For min del så funker dette, men det er også mye pga av dere. Hadde ikke dere vært her hadde jeg kanskje havnet utfor en noen av de krappe blodsukkersvingene. Takk for det.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1221777)
Og hvor er du da Nysgjerrig? Asparges er yummimat! Jeg steker de i smør jeg, og serverer med et lett dryss av salt oppå. Har det som tilbehør spesielt til kjøttretter. Eller skjært i biter og hatt i omeletten. Lenge siden sist faktisk, spiste meg litt lei en periode.

Jeg googler matvarer jeg er usikker på: søker på næringsinnhold og varen. Eller du kan bruke denne siden: http://www.næringsinnhold.no/ Ift asparges finner du mer om den her: http://www.næringsinnhold.no/asparges-r%C3%A5.html

Hvor jeg er? Titt-titt: jeg er her jeg!! Får ikke opp linken din.
Men fikk skikkelig lyst på sparges nå!! Bra butikken er stengt nå, så slapp jeg mat og fristelser. For nå er jeg rimelig suuuuuuuuugen. Sukkerabstinenser.

Blir i overkant for mange turer ut på balkongen i kveld....

Nysgjerrig nok 03-10-11 21:55

Dollsine:
Oppdaget plutselig justeringen i signaturen din - HAHAHAHAHA!!!
Love it!

Dollsine 03-10-11 21:58

Tror JBK er noe annet enn fiberhusk; eller to sider av samme sak. Jeg er usikker, men bruker de til forskjellige ting. Kanskje noen andre har mer peiling? Jeg endrer innlegget etter å ha googlet forskjellen på FBH og JBK, og fant dette: Fiberhusk kommer fra en slags indisk plante og er et fiber. Johannesbrødkjernemel kommer fra johannesbrødtreet, og er utrolig nok et karbohydrat, men det har ikke karbohydrater

Merkelig at du ikke får åpnet linken; men åpne google.no, skriv inn næringsinnhold asparges og du får opp lenken. Og hva gjør du på verandaen da? Har du et lager av godterier der siden søtsuget er så kraftig?

Denne må dere lese damer: jeg har hørt historien før, og liker den like godt hver gang. http://www.mind.no/blogg/luke_sutrekopper

Dollsine 03-10-11 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1221817)
Dollsine:
Oppdaget plutselig justeringen i signaturen din - HAHAHAHAHA!!!
Love it!

Mange måter å se dette på sjøh....
:D

bente1 03-10-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1221790)
Bentemor! Husk å ta vare på deg selv også! Jeg opplever deg som veldig flink å ta vare på andre (oss inkludert), og det kan være fort å glemme seg selv. Du skal høre på healeren din vennen; hun vet hvilke prosesser du går gjennom akkurat nå. Så får du hun sjefsdama i fleisen, noe som ikke gjør hverdagen lettere. Henne må du forholde deg til uansett, på den ene eller den andre måten. Å sykmelde seg trenger ikke være noe sjakktrekk, sett ift balansen på jobb, mellom deg og , mellom deg og de andre. På samme tid er ingen -verken du eller de andre - tjent med at du går deg på et langtidsfravær. Så du må kjenne på hvor du har deg selv, og gjøre det som er best for deg her og nå. Så det å ta noen dager borte fra jobb kan sette ting i nytt/annet perspektiv og gjøre det lettere å ta et valg om hvordan du skal forholde deg til tingenes tilstand.

Take care vennen!

Takk vennen :hearts:
Ja, jeg heller til å ta noen sykedager, jeg føler meg sliten, det har vært litt for mye som har tatt på kreftene. Dessuten fikk healeren opp øynene mine litt da hun sa at husk hvis du brenner deg selv helt ut så risikerer du ikke å ha eneri nok igjen til noe - ikke en gang til dansingen....:eek: Dessuten var det utrolig interessant at nesten i setning nr 2 hun sa til meg spurte hun meg hva det var som foregikk på jobben...hvor hadde hun det fra, liksom, tidligere har vi kun snakket om HAN og meg selv...mer mellom himmel og jord enn øyet kan se, altså!:)
Men det er også så masse som skjer nå i forbindelse med jobben, så jeg er redd viktige avgjørelseer skal bli tatt over hodet på meg uten at jeg får innflytelse dersom jeg er borte....
Men jeg er også ganske flink til å legge bort jobben når jeg ikke er der, så derfor kan det hende noen få dager kan både være den nedstressingen jeg trenger og også hjelpe meg med å være sterkere i det som kommer.

Nysgjerrig nok: Så kjekt at du fikk svar fra Fedon! -Veldig bra at han tar seg tid til det! Synes også det meste av det han skriver der virker fornuftig. Har man ikke spesielle helseproblemer som tilsier det så tror ikke jeg man skal planlegge resten av livet i ketose. Fruk derimot er jeg kjempeskeptisk til - da kan man jo like gjerne spise andre sukkerholdige matvarer. Det kommer nok aldri jeg til å innføre igjen nei, vil ikke ha de blodsukkersvingningene. tenker mer på nøtter, bær, litt gulrot, bønner, linser og slike ting jeg da. Men nå tenker jo jeg å ligge under 50g på vedlikehold, kanskje annerledes om man tenker å ligge på rundt 100g, som vel er det Fedon Lindberg står for.

Nysgjerrig nok 03-10-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1221818)
Tror JBK er noe annet enn fiberhusk; eller to sider av samme sak. Jeg er usikker, men bruker de til forskjellige ting. Kanskje noen andre har mer peiling? Jeg endrer innlegget etter å ha googlet forskjellen på FBH og JBK, og fant dette: Fiberhusk kommer fra en slags indisk plante og er et fiber. Johannesbrødkjernemel kommer fra johannesbrødtreet, og er utrolig nok et karbohydrat, men det har ikke karbohydrater

Merkelig at du ikke får åpnet linken; men åpne google.no, skriv inn næringsinnhold asparges og du får opp lenken. Og hva gjør du på verandaen da? Har du et lager av godterier der siden søtsuget er så kraftig?

Denne må dere lese damer: jeg har hørt historien før, og liker den like godt hver gang. http://www.mind.no/blogg/luke_sutrekopper

Jeg fant jeg fant - dævven der var det mye lurt! Takk. (Så det er der dere er når dere ikke er her;-)

Godteri på verandaen - hehe - genialt. Men nei; jeg ryker...:eek:

Søt historie, har ikke lest den før. Kanskje Bente skulle teste den på sjefen sin? Si det Bente: "Jeg skal forsøke å være bittelitt mindre følelsesmenneske på jobben, hvis du lover å være mindre psykopatisk"
Heia Bente - heia Bente- heia Bente- heia Bente- heia Bente- heia Bente!!

Appelsinpiken 03-10-11 22:16

Elsker signaturen din, Dollsine! :D

Jeg ser dere skriver om masse forskjellig, men tror jeg har mistet innlegget ting først ble skrevet om, så da faller jeg liksom helt ut i resten av samtalerekka.

Nå er det min vaskeuke. Dag 1 i dag. Tror ikke noen er hjemme. Var nesten ikke noe å vaske! Hurra!

Lagde noen grove tekaker når jeg var i gang på kjøkkenet. Fant en oppskrift, og hadde oppi noen ekstra linfrø og solsikkekjerner. Håper de er gode. Er så stappmett etter middagen at det siste jeg kunne tenke meg nå er å spise en bare for å sjekke smaken. Har pålegg i kjøleskapet til å ha på, så må bare stå opp tidlig nok til å rekke å smøre noen til å ta med meg :).

Bestilte udos choise fra iherb for leenge siden. Den har fortsatt ikke kommet. Begynner å bli skikkelig utålmodig :(.

Dollsine 03-10-11 22:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1221836)
Men det er også så masse som skjer nå i forbindelse med jobben, så jeg er redd viktige avgjørelseer skal bli tatt over hodet på meg uten at jeg får innflytelse dersom jeg er borte....
.

Hm...hvem er det som snakker her da du? Kontrollfreaken? Noen ganger kan det å la andre ta avgjørelsene over hodet på seg være ok, også i det videre arbeidet som en må ta del i. Spesielt for slike med kontrollbehov (som deg...og meg....og flere?). Selv om det er en uggen følelse der og da, så kan det blir bedre etterpå. Da er det litt lov å toe hendende og og la de med ansvar få ta ansvaret. Skjønner du hva meg mener?

bente1 03-10-11 22:18

Herlig historie, Dollsine:D!

Hihihih - jeg skal kanskje prøve den setningen der på jobb, Nysgjerrig nok, og tusen takk for at du heier på meg, jeg trenger alle støttespillere jeg kan få:klem:
Håper søtsuget ditt snart går over, alltid tungt de første dagene før ketose-roen setter inn, men den kommer snart, bare hold ut!

Jeg bruker Fiberhusk til baking og JBK mel til tykning av grøt eller saus. Vet ikke helt hvorfor , bare det jeg har vendt meg til JBK mel er ganske dyrt, men utrolig drøyt i bruk, jeg har det lenge. Men er et must i smørgrøt ellelr rømmegrøt altså!

Pruttilutt 03-10-11 22:18

Dollsine: Har vurdert flere ganger å prøve det i jernet, men da må det noen justeringer til, ev. må røren stå ganske lenge på benken for å tykne.
Tror ikke jeg ville hatt i noe særlig mel av noe slag, men så liker jeg jo hverken soyamel eller tåler mandelmel, så jeg er jo like langt. Ev. går det an å ha i mer rømme for tykkelsen, noe smør, mer fiberhusk og ev. JBKM?

Bente: Du må ta vare på deg selv. Må. Du må fungere etter jobb også, og straks jobben tar all energi, så taper du hverdag på det. Har du det ikke bra i hverdagen stjeler det tid og energi på jobb. Alt kan bli tyngre; negative tanker hjemme og følelsen av utrygghet osv. på jobb. Ingenting er optimalt!
Vær så snill, ta deg noen dager, sortere litt tanker og følelser. Gjør noe gøy; ta ansiktsmaske og lakke tåneglene rosa. Ett eller annet.

bente1 03-10-11 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1221853)
Hm...hvem er det som snakker her da du? Kontrollfreaken? Noen ganger kan det å la andre ta avgjørelsene over hodet på seg være ok, også i det videre arbeidet som en må ta del i. Spesielt for slike med kontrollbehov (som deg...og meg....og flere?). Selv om det er en uggen følelse der og da, så kan det blir bedre etterpå. Da er det litt lov å toe hendende og og la de med ansvar få ta ansvaret. Skjønner du hva meg mener?

Hmmmmmmmmm følte jeg meg truffet av den elller.............;)

Dollsine 03-10-11 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1221848)

Jeg ser dere skriver om masse forskjellig, men tror jeg har mistet innlegget ting først ble skrevet om, så da faller jeg liksom helt ut i resten av samtalerekka.

Nå er det min vaskeuke. Dag 1 i dag. Tror ikke noen er hjemme. Var nesten ikke noe å vaske! Hurra!

Lagde noen grove tekaker når jeg var i gang på kjøkkenet. Fant en oppskrift, og hadde oppi noen ekstra linfrø og solsikkekjerner. Håper de er gode. Er så stappmett etter middagen at det siste jeg kunne tenke meg nå er å spise en bare for å sjekke smaken. Har pålegg i kjøleskapet til å ha på, så må bare stå opp tidlig nok til å rekke å smøre noen til å ta med meg :).

Bestilte udos choise fra iherb for leenge siden. Den har fortsatt ikke kommet. Begynner å bli skikkelig utålmodig :(.

Takk Piken!
Så bra det var lite å vaske; hadde jeg kunnet sagt det samme om mitt bovære.... :eek:

Det tar tid å få iherbvarer med airmailen, DHL derimot kommer ila noen få dager. Jeg har nettopp fått varer som ble sendt 6/9, og heretter velger jeg å heller betale noen få dollar for å få de fortere + levert på døra. Airmailen må jeg hente på posten, og det koster da å kjøre dit og :(

Nysgjerrig nok 03-10-11 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1221836)
Takk vennen :hearts:
Ja, jeg heller til å ta noen sykedager, jeg føler meg sliten, det har vært litt for mye som har tatt på kreftene. Dessuten fikk healeren opp øynene mine litt da hun sa at husk hvis du brenner deg selv helt ut så risikerer du ikke å ha eneri nok igjen til noe - ikke en gang til dansingen....:eek: Dessuten var det utrolig interessant at nesten i setning nr 2 hun sa til meg spurte hun meg hva det var som foregikk på jobben...hvor hadde hun det fra, liksom, tidligere har vi kun snakket om HAN og meg selv...mer mellom himmel og jord enn øyet kan se, altså!:)
Men jeg er også ganske flink til å legge bort jobben når jeg ikke er der, så derfor kan det hende noen få dager kan både være den nedstressingen jeg trenger og også hjelpe meg med å være sterkere i det som kommer.

Nysgjerrig nok: Så kjekt at du fikk svar fra Fedon! -Veldig bra at han tar seg tid til det! Synes også det meste av det han skriver der virker fornuftig. Har man ikke spesielle helseproblemer som tilsier det så tror ikke jeg man skal planlegge resten av livet i ketose. Fruk derimot er jeg kjempeskeptisk til - da kan man jo like gjerne spise andre sukkerholdige matvarer. Det kommer nok aldri jeg til å innføre igjen nei, vil ikke ha de blodsukkersvingningene. tenker mer på nøtter, bær, litt gulrot, bønner, linser og slike ting jeg da. Men nå tenker jo jeg å ligge under 50g på vedlikehold, kanskje annerledes om man tenker å ligge på rundt 100g, som vel er det Fedon Lindberg står for.

Hipphurra for at du gir deg selv noen dager!!
Kjenner meg godt igjen i tanken om at det vil skje ugreie ting på jobben hvis jeg ikke møter opp, - men det er helsen din det er snakk om. Og det er mere verdt en jobben.Det er tross alt bare en jobb, husk det (sier det til deg fordi jeg sier det til meg selv også)
Healeren din så det sikkert på deg, at det som opptar deg nå er "ferskt"...
Ja, moro at Fedon svarte. Så at det skule være mulighet for å sende inn spm på nettet etter puls i dag. Og at han hadde ment noe om at lavkarboopplegget hadde tatt litt av. Så da ville jeg spørre. Har jo tenkt som Sanna og vært litt bekymret for hva dette kan komme til å gjøre med kroppen, og lurt på hva jeg bør se etter av symptomer på at noe kan være galt. Så da spurte jeg likesågodt. :)

Appelsinpiken 03-10-11 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1221858)
Takk Piken!
Så bra det var lite å vaske; hadde jeg kunnet sagt det samme om mitt bovære.... :eek:

Det tar tid å få iherbvarer med airmailen, DHL derimot kommer ila noen få dager. Jeg har nettopp fått varer som ble sendt 6/9, og heretter velger jeg å heller betale noen få dollar for å få de fortere + levert på døra. Airmailen må jeg hente på posten, og det koster da å kjøre dit og :(

ååh. leste noe om at det pleide å ta mellom 8-12 dager. Nå har det jo gått over to uker, så begynte å bli utålmodig. Men om de ble sendt 6/9 så får jeg ta meg god tid og vente et par uker til. Æsj.

Nysgjerrig nok 03-10-11 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1221848)

Du har sikkert ikke gått glipp av så mye, er vel stort sett jeg som har jabbet med meg selv her i dag. Knis.
Vaskedag? Hva er det? Sånn kjøkken og trappevask?
Håper tekakene din smaker i morgen da. hehe, jeg er så fysen at alt høres godt ut!! Skulle gjerne prøvesmakt for deg jeg veit du.

Lurer på om kroppen klargjør seg for ketose allerede...jeg fryser og er tørst som en ørkenvandrer. Eller så er det tilvenning til den norske høsten... Krysser fingra for ketose.

Har fått i meg MYE Cocosa i dag, 2 skiver salami, ett egg, en skive røkelaks, en pakke bacon, en spiseskje fetaost og en spiseskje rømme..

Nysgjerrig nok 03-10-11 22:33

Pruttis: hørt noe mere fra Flørten el? Siden du skal begynne å jobbe så får du jo mere penger og mindre fri - kanskje dere skulle tatt den harryturen snart?

Dollsine 03-10-11 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1221875)
ååh. leste noe om at det pleide å ta mellom 8-12 dager. Nå har det jo gått over to uker, så begynte å bli utålmodig. Men om de ble sendt 6/9 så får jeg ta meg god tid og vente et par uker til. Æsj.

Stemmer det; i snitt 8-12 dager, men alt i mellom 1-4 uker :( Har en tid til å vente så er det jo ok, men hvis ting haster (som det oftest gjør når jeg har bestemt meg for noe) så ..... Det er en som sier her inne at tålmodighet er en god krem å smøre seg med. Den tuben har alltid vært tom når jeg har passert den :D

Nå er matpakka til i morgen laget ferdig; salat med litt egg og skinke. Rømme og majones som dressing. Blir godt ja! Skjønner det veldig godt Nysgjerrig som har søtsug på alt. Ta deg en slurk fløte; det hjelper på det verste. Evt pisk fløten litt så rommer den mer og. Jeg blir ganske så fasinert over hvor søt fløte - og rømme - faktisk smaker når en ikke spiser annet søtt ;)

bente1 03-10-11 22:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1221875)

Jeg har bestilt to ganger og begge gangene har det tatt mellom 2 og 3 uker. Helt greit synes jeg, legger det bare inn i planleggingen. Og så har jeg gangavstand til postkontoret, så det er kjapt og greit å hente når det ikke er så tunge ting;)

Bør sikkert ta en ny bestilling snart kanskje.... kan ikke gå tom for stevia altså, er blitt helt avhengig av det:D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1221881)
Lurer på om kroppen klargjør seg for ketose allerede...jeg fryser og er tørst som en ørkenvandrer. Eller så er det tilvenning til den norske høsten... Krysser fingra for ketose.
..

Ketosen kommer ketosen kommer :heia:

Ville bare avslutte kvelden her inne med å si tusen takk til dere vidundelige damene mine! Da jeg kom hjem fra dansingen i dag var jeg veldig usikker på hvor mye jeg skulle si, om jeg bare burde si hei og hallo og gruble litt for meg selv. Etter å ha fått skravlet litt om dette og følt den gode støtten og omtanken føler jeg meg såååå mye bedre. Utrolig glad i dere kjære venner :love: Natti natt alle sammen

Appelsinpiken 03-10-11 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1221881)
Du har sikkert ikke gått glipp av så mye, er vel stort sett jeg som har jabbet med meg selv her i dag. Knis.
Vaskedag? Hva er det? Sånn kjøkken og trappevask?
Håper tekakene din smaker i morgen da. hehe, jeg er så fysen at alt høres godt ut!! Skulle gjerne prøvesmakt for deg jeg veit du.

Har fått i meg MYE Cocosa i dag, 2 skiver salami, ett egg, en skive røkelaks, en pakke bacon, en spiseskje fetaost og en spiseskje rømme..

Vaskeuke er sånn at hver av oss som deler kjøkken har ansvaret 1 uke om gangen for at kjøkken og fellesarealer er ryddige. Innebærer stort sett å gå med søpla og rydde ferdig vaskede glass og tallerkner inn i skapene + gå over gulvet. Så lenge folk ikke er hjemme, så er dette her knall.

Jeg sliter skikkelig med å komme meg inn i ketose. Klarer meg kjempefint når jeg er alene. Mandag - fredag ettermiddag er null stress. Så kommer helgen og jeg er hos kjæresten og så plutselig sitter jeg der og momser godteri uten egentlig å ha forstått hva jeg driver med. Kjempekjedelig. :(

Nysgjerrig nok 03-10-11 22:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1221890)
Nå er matpakka til i morgen laget ferdig; salat med litt egg og skinke. Rømme og majones som dressing. Blir godt ja! Skjønner det veldig godt Nysgjerrig som har søtsug på alt. Ta deg en slurk fløte; det hjelper på det verste. Evt pisk fløten litt så rommer den mer og. Jeg blir ganske så fasinert over hvor søt fløte - og rømme - faktisk smaker når en ikke spiser annet søtt ;)

Etter at jeg har sneket meg hjem til Appelsinen og spist tekakene hennes, så kommer jeg til deg i nat og stjeler matpakken din. Blir rar i knotten av matpraten deres. hehe!
Kjøleskapet er tomt, jeg har spist det som er der. Fant et glass med peanøttsmør, var ca en spiseskje igjen og den forsvant den også. Gosj.

Det beste var at jeg ryddet i kjøleskapet før jeg dro på ferie. Tok en sjau og kastet alt som var...ikke særlig friskt / ville bli ulekkert mens jeg var borte. Så puttet jeg alt i søpleposen, - og glemte den igjen på kjøkkenbenken.
Nå tenker dere at det var ille....?
Jeg har hatt håndverkere her mens jeg var på ferie!!
Og tror dere de tok ut søpla da? Nope. De har jobbet her i en uke - i DEN lukten. DET er ille. Må flire også...

Dollsine 03-10-11 22:46

Så bra du delte dette Bente. Det hjelper ofte å lese hva en selv tenker (eller høre hva en tenker). Om tilbakemeldingene du får ikke er helt i overenstemmelse med det du ønsker å gjøre (som jo kjenner flere detaljer enn oss), så er de med på å belyse situasjonen din slik at du står sterkere når du skal velge.

Og til den sjefsdama (har ca 0 i respekt for hennes lederstil), så vil jeg bare si:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._2446909_n.jpg

Nysgjerrig nok 03-10-11 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1221899)
Vaskeuke er sånn at hver av oss som deler kjøkken har ansvaret 1 uke om gangen for at kjøkken og fellesarealer er ryddige. Innebærer stort sett å gå med søpla og rydde ferdig vaskede glass og tallerkner inn i skapene + gå over gulvet. Så lenge folk ikke er hjemme, så er dette her knall.

Jeg sliter skikkelig med å komme meg inn i ketose. Klarer meg kjempefint når jeg er alene. Mandag - fredag ettermiddag er null stress. Så kommer helgen og jeg er hos kjæresten og så plutselig sitter jeg der og momser godteri uten egentlig å ha forstått hva jeg driver med. Kjempekjedelig. :(

Åh - du går ut med søppel? Vil du adopteres? Hehe - det var jo nettopp det jeg ikke gjorde liksom. Men, det hørtes ok ut med vaskeuke. Kanskje jeg skulle foreslå det for samboeren?? :D Han gjør jo stort sett som han blir fortalt, men jeg er så inni gamperæva lei av å mase / instruere / minne om..

Hvor lang tid bruker du på å komme i ketose etter en sånn pausehelg da?

Dollsine 03-10-11 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1221905)
Etter at jeg har sneket meg hjem til Appelsinen og spist tekakene hennes, så kommer jeg til deg i nat og stjeler matpakken din. Blir rar i knotten av matpraten deres. hehe!
Kjøleskapet er tomt, jeg har spist det som er der. Fant et glass med peanøttsmør, var ca en spiseskje igjen og den forsvant den også. Gosj.

Det beste var at jeg ryddet i kjøleskapet før jeg dro på ferie. Tok en sjau og kastet alt som var...ikke særlig friskt / ville bli ulekkert mens jeg var borte. Så puttet jeg alt i søpleposen, - og glemte den igjen på kjøkkenbenken.
Nå tenker dere at det var ille....?
Jeg har hatt håndverkere her mens jeg var på ferie!!
Og tror dere de tok ut søpla da? Nope. De har jobbet her i en uke - i DEN lukten. DET er ille. Må flire også...

Velkommen skal du virkelig være! Nå går jeg til sengs, men det er bare å ringe på så deler vi matpakka.

De fagfolkene trivdes sikkert hos deg Nysgjerrig; jfr denne:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._6067067_n.jpg

God natt mine damer!

Nysgjerrig nok 03-10-11 22:54

...vondt i hodet også. Check!

Blir ketose på meg i morgen tipper jeg....skal teste en stix før olelukkøye kommer i morgen.

Litt mere vann og en tur til på verandaen så er det kvelden her også. Den hodepinen er jo ikke noe å holde seg våken for...

Takk for en fin dag damer. Likte at dere dukket opp. Ble lei av å skravle med Fedon liksom. ;)

Nattinattis!

Appelsinpiken 03-10-11 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1221910)
Åh - du går ut med søppel? Vil du adopteres? Hehe - det var jo nettopp det jeg ikke gjorde liksom. Men, det hørtes ok ut med vaskeuke. Kanskje jeg skulle foreslå det for samboeren?? :D Han gjør jo stort sett som han blir fortalt, men jeg er så inni gamperæva lei av å mase / instruere / minne om..

Hvor lang tid bruker du på å komme i ketose etter en sånn pausehelg da?

Jeg er egentlig ikke sikker på om jeg kommer i ketose. Har ikke sticks til å sjekke med, og får ikke stålånden med en gang. Da jeg begynte på lavkarbo fikk jeg utslag på sticksen i tre uker før jeg begynte å få klager på stålånde... Kanskje jeg skulle kjøpt meg pinner å tisse på igjen, sånn for å sjekke. Er jeg heldig, så er jeg i ketose i morgen alt... Meeeen det tviler jeg på.

Pruttilutt 04-10-11 00:34

Flørten er en dust.

Dollsine 04-10-11 07:24

God morgen damer. Takk for en god skravleaften. Det ble litt seint for min del kjenner jeg, er litt trøttere enn hva godt er. I dag og :D

Er Flørten en dust. Hva har han gjort - eller ikke gjort - da? Var det bare sånn at det ikke ble som du tenkte? Eller at han kom med noe uventet utspill? Dette må vi få høre mer om vennen?

Nysgjerrig nok 04-10-11 08:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1221971)
Flørten er en dust.

"Når det gjelder praktiske ting, er disse foretaksomme, selvsikre, myndige mannfolkene uerstattelige. Men når det gjelder saker der hjerte og følelser er engasjert, blir disse selvtilfredse kjekkasene av noen mannfolk direkte motbydelige."
Boris Pasternak

:klem: til verdens beste Pruttilutt!

Appelsinpiken 04-10-11 09:26

Huff, Prutti. :klem:Klem til deg.

I dag målte jeg cm. Ned 1 cm på rumpa og 2 cm over puppene. Og jeg som ikke har noen pupper å miste. De er jo små fra før. Håper det er snakk om ryggfett (eller feilmåling).

Jeg har alltid vært smal i midjen, utstående mage og bred rumpe. Problemet har aldri vært midjen. Problemet har vært at rumpa var så stor i forhold til midjen.
Likevel har jeg gått ned 9,5 cm i midjen. Måler konsekvent 1 cm over navelen, så jeg vet jeg måler samme sted hver gang også. Lurer på hvor smal denne midjen er fra naturens side (for det er nemlig naturens side jeg regner med at dukker opp når kroppen syns den er ferdig slanka!).

Og: Elsker at jeg fortsatt går ned i cm på tross av at jeg ikke har klart å komme meg skikkelig inn i ketose etter jeg var syk. Lurer på hvordan vekta er :cool:

bente1 04-10-11 09:39

God formiddag alle sammen og takk for en god skravlerunde i går kveld!:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1221909)
Og til den sjefsdama (har ca 0 i respekt for hennes lederstil), så vil jeg bare si:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._2446909_n.jpg

Hehehe Herlig bilde Dollsine - hvor tar du alle disse fra :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1221971)
Flørten er en dust.

Hva har han gjort nå, vennen? Sender deg en stor :klem: og håper det ordner seg!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1222097)
I dag målte jeg cm. Ned 1 cm på rumpa og 2 cm over puppene. Og jeg som ikke har noen pupper å miste. De er jo små fra før. Håper det er snakk om ryggfett (eller feilmåling).

Jeg har alltid vært smal i midjen, utstående mage og bred rumpe. Problemet har aldri vært midjen. Problemet har vært at rumpa var så stor i forhold til midjen.
Likevel har jeg gått ned 9,5 cm i midjen. Måler konsekvent 1 cm over navelen, så jeg vet jeg måler samme sted hver gang også. Lurer på hvor smal denne midjen er fra naturens side (for det er nemlig naturens side jeg regner med at dukker opp når kroppen syns den er ferdig slanka!).

Og: Elsker at jeg fortsatt går ned i cm på tross av at jeg ikke har klart å komme meg skikkelig inn i ketose etter jeg var syk. Lurer på hvordan vekta er :cool:

Så bra - hvis du ikke trenger være i ketose for å gå nedover, så er det jo igrunnen ikke noe å bekymre seg for. Ikke endre på noe som fungerer, sier nå jeg;)

Dessverre går vi nok ikke alltid ned der vi ønsker det mest, bygningen vår er nok veldig genetisk styrt. De lårene mine vil være stor selv når jeg kommer ned på målvekta mi, det vet jeg jo. Og puppene er jo bare halvparten av hva de engang var.... Noen ting kan man bare ikke styre, får heller se på det totale resultetet. :)

Appelsinpiken 04-10-11 10:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1222105)
God formiddag alle sammen og takk for en god skravlerunde i går kveld!:)

Hehehe Herlig bilde Dollsine - hvor tar du alle disse fra :)

Hva har han gjort nå, vennen? Sender deg en stor :klem: og håper det ordner seg!

Så bra - hvis du ikke trenger være i ketose for å gå nedover, så er det jo igrunnen ikke noe å bekymre seg for. Ikke endre på noe som fungerer, sier nå jeg;)

Dessverre går vi nok ikke alltid ned der vi ønsker det mest, bygningen vår er nok veldig genetisk styrt. De lårene mine vil være stor selv når jeg kommer ned på målvekta mi, det vet jeg jo. Og puppene er jo bare halvparten av hva
de engang var.... Noen ting kan man bare ikke styre, får heller se på det totale resultetet. :)

Ja, ikke sant. Vil mye heller være slank og tilnærmet uten pupper, enn overvektig med små pupper...
Lårene mine var på ca 68 cm da jeg var på mitt største ( hadde enn GR-sultekur før jeg begynte på lavkarbo), og nå er de 10 cm mindre! Det er også her jeg kjenner vektnedgangen også, huden blir blitt ekstra pløsete like før jeg går ned i vekt.

MariaB 04-10-11 10:20

Hjelpes, til skravling i går da!! :eek: Har desverre ikke sjans til å få med meg alt der!

Skjønner at du, Bente, ikke har det så greit på jobben for tiden...men gratulerer uansett med en fantastisk nedgang!! :klem:Og gratulerer med ny jobb til deg, Prutti!

Her har vi hatt syke unger i mer eller mindre en uke snart, så jeg er rimelig sliten og lei...de er syke på skift stakkars, med feber og forkjølelse. Håper vi snart er ferdige, for i morgen reiser mannen igjen..
Feriekiloene vil fortsatt ikke helt vekk. Har 1,5 kg igjen, men midt i denne sykdommen er jeg nok ikke alt for flink med maten.
Nei, nå skal jeg ha noen krus med kaffe, så blir det nok bra! ;)

Pruttilutt 04-10-11 11:54

Piken og Maria: Hjertelig takk! :)

Flørten er akkurat det... en flørt. Og jeg mener bestemt at jeg ikke har mistolket noen ting, men at han er en redd liten harepus som tør når han tør, og trekker seg tilbake for å tenke. I d i o t.

Nuvel. Det blir som det blir. Nå konsentrerer jeg meg om å spise korrekt (kremt) og få kroppen over bena, blikket vendt framover og forhåpentligvis uten større problemer. Så får det rett og slett bare være.
Litt vannvektoppgang i dag. Var så sulten i går at jeg spist dessverre 1 grandiosastykke. Ikke var det godt heller. Ikke har jeg dårlig samvittighet heller.

Nysgjerrig nok 04-10-11 13:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1222204)
Piken og Maria: Hjertelig takk! :)

Flørten er akkurat det... en flørt. Og jeg mener bestemt at jeg ikke har mistolket noen ting, men at han er en redd liten harepus som tør når han tør, og trekker seg tilbake for å tenke. I d i o t.

Nuvel. Det blir som det blir. Nå konsentrerer jeg meg om å spise korrekt (kremt) og få kroppen over bena, blikket vendt framover og forhåpentligvis uten større problemer. Så får det rett og slett bare være.
Litt vannvektoppgang i dag. Var så sulten i går at jeg spist dessverre 1 grandiosastykke. Ikke var det godt heller. Ikke har jeg dårlig samvittighet heller.

Skjedde det noe eller er det det at det ikke skjer noe - glimrer han med sitt fravær?
Bra at du konsentrerer deg om deg selv, han fortjener ikke din oppmerksomhet nå Pruttis. En mann som ber om betenkningstid er det grunn til å være skeptisk ovenfor.

Nyt livet frøken: Kos deg med nye jobben, og den (fram til i dag) fine nedgangen du har hatt. Drit i gubben og grandiosaen en stund.

Pruttilutt 04-10-11 13:29

Han er fin på det å bare forsvinne slik han selv vil. Ut av syne, ut av sinn.
Akkurat nå er jeg der at "I couldn't care less". Prøver i alle fall overbevise meg selv om det. Blir noen dikt, det må jeg innrømme :p Rir vel av denne bølgen også. Kanskje på tide å bryte mønsteret?

Trøster meg selv med å spise rett. Vise de rundt meg at selv om jeg trøstespiser akkurat nå, så spiser jeg i alle fall det kroppen trenger. Fetaost, div. kjøttpålegg osv. Alt ordner seg.

Har du det bra? :)

bente1 04-10-11 13:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1222304)
Han er fin på det å bare forsvinne slik han selv vil. Ut av syne, ut av sinn.
Akkurat nå er jeg der at "I couldn't care less". Prøver i alle fall overbevise meg selv om det. Blir noen dikt, det må jeg innrømme :p Rir vel av denne bølgen også. Kanskje på tide å bryte mønsteret?

Trøster meg selv med å spise rett. Vise de rundt meg at selv om jeg trøstespiser akkurat nå, så spiser jeg i alle fall det kroppen trenger. Fetaost, div. kjøttpålegg osv. Alt ordner seg.

Har du det bra? :)

Kanskje trenger han bare tid, vet du. Men nå er jo jeg der at jeg synes de fleste menn er noen duster, så jeg kan si meg enig på det punktet uansett;)
Gjør akkurat som du gjør du: Fokuser på deg selv og livet ditt. Spis riktig, tenk på den nye jobben du skal starte i, få livet ditt inn i de banene du ønsker helt uavhengig av han. Gjør det som er godt og riktig for deg på alle måter, vennen:suss:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.