Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Opheliia 31-10-10 21:16

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Opheliia (Innlegg 958859)
Hvor stor er en striesekk? Jeg skulle ha kledd meg ut som Ronja Røverdatter på en bokstavfest...men altså, jeg må jo passe i striesekken:o Iallefall slik at den går ned under rompa (helst litt nærmere knærne:p)?

Jeg fant ut at Clas Ohlson selger.. 80*100 cm...jeg passer jo oppi den:p

Cherry 01-11-10 00:27

Hvor finner jeg en sånn kjole som i denne videoen?

http://www.youtube.com/watch?v=pauJj...eature=related

v i l h a N Å !

Carisma 01-11-10 01:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 958959)
Hvor finner jeg en sånn kjole som i denne videoen?

http://www.youtube.com/watch?v=pauJj...eature=related

v i l h a N Å !

http://www.marilynmonroedresses.com/

Nerthus 01-11-10 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 958850)
Funker ikke å brenne i WMP her. Bruker roxio burn, integrert brenneprogram på pcen.

Fikk du det til Cherry?

Cherry 01-11-10 12:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 959010)
Fikk du det til Cherry?

Fikk jo konvertert filene, men de vil fortsatt ikke spille av på vanlig anlegg, og nå er jeg tom for tomme plater *hyyyl*

Tropika 01-11-10 12:49

Er tomatpurè fyfy i ketolysemat?

Kitt 01-11-10 13:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tropika (Innlegg 959198)
Er tomatpurè fyfy i ketolysemat?

Neida, men 5.5g pr 100 innbyr ikke til hyppig bruk av store mengder!;)

Landlord sin i hermetikk- boks har minst karber, så vidt jeg husker. 5.5g

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...yuvqOc5kwgxZ8=

Nerthus 01-11-10 15:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 959192)
Fikk jo konvertert filene, men de vil fortsatt ikke spille av på vanlig anlegg, og nå er jeg tom for tomme plater *hyyyl*

Uffda! Du får ikke koblet feks pcn din direkte på anlegget som en midliertidig løsning? (eller ipod'n) Gjorde det på bursdagen min jeg - du må i ene enden ha en sånn headset-ut plugg som passer til pcn og i den andre enden to coax-innganger (en rød og hvit) for aux-inngang på lydanlegget (som var ganske gammelt...). Kosta 40 kr på clas ohlson :)

Cherry 01-11-10 15:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 959309)
Uffda! Du får ikke koblet feks pcn din direkte på anlegget som en midliertidig løsning? (eller ipod'n) Gjorde det på bursdagen min jeg - du må i ene enden ha en sånn headset-ut plugg som passer til pcn og i den andre enden to coax-innganger (en rød og hvit) for aux-inngang på lydanlegget (som var ganske gammelt...). Kosta 40 kr på clas ohlson :)

Helt sikkert! Men jeg skal heller blafre litt til han datakisen på jobben først :P

Carisma 01-11-10 19:30

OK, jeg har rota meg oppi et litt teit dilemma. :o Var ute på lørdag og ble sittende og snakke med en fyr som det viste seg jobber i samme bransje som meg, mot mange av de samme prosjektene og kundene. I tillegg hadde vi felles kjente (ikke bransjefolk). Greia er at jeg gjerne skulle holdt kontakten med han siden vi jobber på de samme feltene, dessuten hadde vi veldig samme humor og mening om ting. Men det er IKKE interesse på noe romantisk plan. Er det mulig å på noen måte ta kontakt uten at det blir feil oppfatta? (Han er ikke på linkedin, det hadde jo vært det enkleste siden det er sånn jobbgreie. :rolleyes:)

Kanutten 01-11-10 19:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 959483)
OK, jeg har rota meg oppi et litt teit dilemma. :o Var ute på lørdag og ble sittende og snakke med en fyr som det viste seg jobber i samme bransje som meg, mot mange av de samme prosjektene og kundene. I tillegg hadde vi felles kjente (ikke bransjefolk). Greia er at jeg gjerne skulle holdt kontakten med han siden vi jobber på de samme feltene, dessuten hadde vi veldig samme humor og mening om ting. Men det er IKKE interesse på noe romantisk plan. Er det mulig å på noen måte ta kontakt uten at det blir feil oppfatta? (Han er ikke på linkedin, det hadde jo vært det enkleste siden det er sånn jobbgreie. :rolleyes:)

Synes du skal si det rett frem! Si at du ikke er på jakt etter noe romantisk, men at du likte ham, og at venner, det trenger vi alltid flere av. :ja: Jeg har et par ganger sagt dette til mannfolk og de er blant mine venner den dag i dag..

Carisma 01-11-10 19:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 959490)
Synes du skal si det rett frem! Si at du ikke er på jakt etter noe romantisk, men at du likte ham, og at venner, det trenger vi alltid flere av. :ja: Jeg har et par ganger sagt dette til mannfolk og de er blant mine venner den dag i dag..

Ja, jeg burde jo egentlig det.... Men så er det jo også et tema hvordan det oppfattes av sambo? En ting er folk man faktisk møter i jobbsammenheng, det er liksom akseptert å holde kontakt med de. Men så fort man møter noen i en annen setting så blir det liksom et issue.

Jeg merket i helga at jeg savner guttevennene mine veldig, særlig de litt nerdete fra studie-tida.

Lillebjørn 01-11-10 20:09

Nerthus, jeg opplever det samme som deg! Jeg har bare spist lavkarbo i noen uker (5 tror jeg..) men merker allerede at alt det jeg hadde lyst på før og som jeg forspiste meg og la på meg av, har jeg ikke lyst på lenger i det hele tatt!! F.eks brød med ost, nudler, kaker, sjokolade, is osv.. Det er akkurat som om det er ute av kroppen, ute av hode.. :)
Jeg hadde en sprekk etter 2 uker ca hvor jeg spiste kake (masse) og potetgull, men ble dårlig av det og bestemte meg der og da for at nå er det bare lavkarbo som gjelder. I noen dager etter sprekken var jeg fysen, men visste konsekvensen og klarte å la vær. Det endte med at suget ble borte og jeg følte meg mye bedre :)

Så opp med hodet alle søtnoser, det er bare å overse så blir det borte ;)

Supera 02-11-10 10:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 958850)
Funker ikke å brenne i WMP her. Bruker roxio burn, integrert brenneprogram på pcen.

Hvilken modus brenner du i? Jeg regner med at den har integrert mp3->wav-konverter. Hvis du bare velger å brenne audio CD og legger til mp3er, så konverterer roxio sannsynligvis til wav mens den brenner. Jeg bruker Nero og den gjør i alle fall det.

Sivensvans 02-11-10 14:50

Innerst i skapet mitt på kjøkkenet fant jeg en uåpnet Ketolyse bakemix-boks...fra 2008...!:o

Bare å hive, eller....?

Kitt 02-11-10 15:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 960078)
Innerst i skapet mitt på kjøkkenet fant jeg en uåpnet Ketolyse bakemix-boks...fra 2008...!:o

Bare å hive, eller....?

Siden den er uåpnet ville jeg rett og slett ha brukt den til en lite porsjon av noe!
Smaker det høgg, hiv resten!:p
Ingen bismak, bruk opp så fort som mulig!:)

Sivensvans 02-11-10 15:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 960092)
Siden den er uåpnet ville jeg rett og slett ha brukt den til en lite porsjon av noe!
Smaker det høgg, hiv resten!:p
Ingen bismak, bruk opp så fort som mulig!:)

:lol: Just det...!:D

Gerd 02-11-10 16:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 960078)

Bare å hive, eller....?

Jeg har brukt åpnet.... fra 2007.... :ja:
Helt ok den :ja:

Sivensvans 02-11-10 16:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 960128)
Jeg har brukt åpnet.... fra 2007.... :ja:
Helt ok den :ja:

Så bra! Da dauer jeg sikkert ikke :lol:
Vet du fra og med når det er anbefalt å bruke dette på ketolysekuren? Står sikkert i bokji - men, den har jeg ikke her nå;)

Gerd 02-11-10 16:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 960134)
Så bra! Da dauer jeg sikkert ikke :lol:
Vet du fra og med når det er anbefalt å bruke dette på ketolysekuren? Står sikkert i bokji - men, den har jeg ikke her nå;)

I forhold til kuren, tenker du?
Du kan fra starten :ja: iflg bokji :D

Kanutten 02-11-10 16:53

Hvor får jeg kjøpt en peisdvd med lyd?

Photobscura 02-11-10 17:12

Sånne soyapulvere/bakemisker etc er vanligvis så prosesserte at de mest sannsynligvis både overlever oss og rullekaker fra Samvirkelaget :cool:.

Supera 02-11-10 17:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 960157)

Hva med å spille den fra youtube? F.eks. denne. ;)

Huldr 02-11-10 18:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 960157)

Clas Ohlson :)

Nita75 02-11-10 22:27

Hei. :)
Jeg fant denne tråden mens jeg lette etter en annen, og fant ut at jeg like gjerne kunne bruke denne. Jeg er sikker på at det finnes svar på mitt spørsmål et sted, men i denne jungelen er det jaggu ikke lett å orientere seg for en fersking. :p
Bare lurer på; er det noen bivirkninger av lavkarbo? Jeg har vært tung i hodet og "småuggen" og lurte på om det kan komme av at jeg endrer vaner nå, noen som vet?

Kitt 02-11-10 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nita75 (Innlegg 960385)
Hei. :)
Jeg fant denne tråden mens jeg lette etter en annen, og fant ut at jeg like gjerne kunne bruke denne. Jeg er sikker på at det finnes svar på mitt spørsmål et sted, men i denne jungelen er det jaggu ikke lett å orientere seg for en fersking. :p
Bare lurer på; er det noen bivirkninger av lavkarbo? Jeg har vært tung i hodet og "småuggen" og lurte på om det kan komme av at jeg endrer vaner nå, noen som vet?

Hodepine, kvalm, uggenhet, litt dårlig i magen...... Velkjente symptomer, ja!
Sukkerabstinenser og /eller tegn på en begynnende ketose!!

Carisma 02-11-10 22:43

Sambo kom hjem i går med knall blå hender. Det var ikke olabukse avfarging, mitt første spørsmål.. :rolleyes: Det var rett og slett blodansamling. Hadde visst kommet og gått hele helga. Noen som vet hva det kan komme av? Han var ikke kald på hendene heller, ganske varm egentlig.

Kitt 02-11-10 23:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 960408)
Sambo kom hjem i går med knall blå hender. Det var ikke olabukse avfarging, mitt første spørsmål.. :rolleyes: Det var rett og slett blodansamling. Hadde visst kommet og gått hele helga. Noen som vet hva det kan komme av? Han var ikke kald på hendene heller, ganske varm egentlig.

Aner ikke, men hvorfor har han ikke dratt på legevakten/til legen for lengst???
Høres så absolutt ikke helt normalt ut!!!:eek::eek::eek:

Carisma 03-11-10 00:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 960439)
Aner ikke, men hvorfor har han ikke dratt på legevakten/til legen for lengst???

Fordi han er mann..... Umulig å få til legen om ti ville hester dro han dit. SPesielt når det er sjanse for at det fakitsk er en grunn til å gå dit... :rolleyes:

Kitt 03-11-10 00:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 960459)
Fordi han er mann..... Umulig å få til legen om ti ville hester dro han dit. SPesielt når det er sjanse for at det faktisk er en grunn til å gå dit... :rolleyes:

Typisk!:p
Min er heldigvis veloppdragen nok til å finne veien dit selv etter 18 år sammen med meg! Han har skjønt at 3 dager sykemelding er bedre enn 3 uker lungebetennelse feks!:w00t:

Ikke meningen å skremme noen, men den eneste gangen jeg har hørt om noe tilsvarende, handlet det om en slem type kreft!
Blødninger som oppstår av seg selv på den måten, er ikke noe å vente med! Det bør utredes ASAP!

Nita75 03-11-10 00:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 960387)
Hodepine, kvalm, uggenhet, litt dårlig i magen...... Velkjente symptomer, ja!
Sukkerabstinenser og /eller tegn på en begynnende ketose!!

Så da er jeg med andre ord på rett vei...? :p

Carisma 03-11-10 00:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 960468)
den eneste gangen jeg har hørt om noe tilsvarende, handlet det om en slem type kreft!

Det er mest sannsynlig dette: http://nhi.no/sykdommer/hjerte-kar/b...drom-1524.html
Han har varmeregulatorer i kroppen som ikke virker, dvs han er alltid alt for varm, og derfor kjenner han ikke at han blir kald tror jeg. Men det er uansett greit å få utelukket andre ting. Mener jeg da....

Kitt 03-11-10 00:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 960473)
Det er mest sannsynlig dette: http://nhi.no/sykdommer/hjerte-kar/b...drom-1524.html
Han har varmeregulatorer i kroppen som ikke virker, dvs han er alltid alt for varm, og derfor kjenner han ikke at han blir kald tror jeg. Men det er uansett greit å få utelukket andre ting. Mener jeg da....

Har sett Raynaud fingre, hørtes ikke ut som det du beskrev, men den kan jo likevel være det! Eller noe liknende!
Er enig med deg, jeg da! Veldig greit å utelukke andre ting også!:)

Sivensvans 03-11-10 10:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 960166)
Sånne soyapulvere/bakemisker etc er vanligvis så prosesserte at de mest sannsynligvis både overlever oss og rullekaker fra Samvirkelaget :cool:.

:lol:

Idarull 03-11-10 23:10

helsespørsmål, har et slags trykk i brystet nå etter jobb. hva kan det komme av??? er ekkelt! greier å puste, men greier ikke slappe av skikkelig...

nattfisk 04-11-10 08:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 961085)
helsespørsmål, har et slags trykk i brystet nå etter jobb. hva kan det komme av??? er ekkelt! greier å puste, men greier ikke slappe av skikkelig...

har høyrd at slike ting kan komme av stress.

Idarull 04-11-10 09:06

aha, det gikk over med en god natts søvn hvertfall :)

TrillTrall 04-11-10 09:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 960408)

Blodansamlinger på den måten = rett til lege spør du meg!

Orkide 04-11-10 09:20

Er det noen som har opskrift på brød el. som kan brukes til tapas?

Ferskenbeinet 04-11-10 09:32

Knutteloff er flott til slikt!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.