![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
(og jeg har aldri spist dadler før, men tror de inneholder stein?) Jeg lurer også på hva dere tenker omkring "detox kur" ala den c24. Er det waste of money eller grei investering til kroppen?! |
Dadler er ikke så godt da (syns jeg) og så er dy sykt søte. Kan du ikke ha noe annet i sjokkisen? Nøtter f.eks? Jeg har brukt mye penger på sånne forskjellige detox og rensegreier og ingenting har fått meg til å føle meg så bra som jeg gjør når jeg spiser riktig. Jeg har ikke prøvd den da. Men jeg tror som oftest det er ting de lager for å tjene penger og ikke nødvendigvis at de har så bra effekt..
|
Sitat:
|
Takk Grolla. Det fant vi og ut i natt:p
Det var en som skulle opp og på jobb0430...og vi var plutselig litt usikre, så vi hadde to mobiler til ringing. Den ene stilte han selv i gårkveld. Den andre (min)lot jeg være, samtn armbåndsuret mitt da, som vi ikke stilte. Det hadde kommet en time lenger da klokka mi ringte, så da var saken klar. Mobilen stilte seg asutomatisk. Litt av et klokkeprosjekt vi hadde i natt:p |
Sitat:
Det lille jeg kan om kjemi og biologi gir meg ikke noen logisk forklaring på at en drikkekur skal kunne "ta med seg slagg og avfallsstoffer" som muligens er lagret rundt i kroppen... Men hvis det smaker godt og gir deg salter, vitaminer og mineraler mens du har en matfaste, så gjør det jo ingen skade ;). Men jeg har ikke satt meg noe særlig inn i dette, synes bare at det høres søkt ut når jeg ser reklame for slikt... |
Sitat:
|
noen som vet hvor det ble av innlegget om http://www.lavkarbo-torget.no/ ?? finner det ikke igjen, hun som startet det opp? blind jeg.. :P
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Dessuten så spiser en jo ikke ALL sjokoladen på en gang, forhåpentligvis:p |
Men kan du ikke heller søte med stevia og sukrin?
|
Sitat:
|
Eller så kan jeg droppe hele den sjokoladen:o
Her er en annen oppskrift som jeg har lyst å teste.. men vet ikke helt ang alle ingrediensene...:o 60 g kakaosmør 4 ss rått kakaopulver 3 ss carob pulver 1-2 ss yaconsirup 1 ts sukrinmelis 5 dråper stevia vanilla crème (kan sløyfes) 1/2 ts vaniljepulver 1 klype himalayasalt Smelt kakaosmøret og bland i carob og kakao, rør det godt inn. Ha i resten av ingrediensene og bland alt. Hakk opp litt nøtter, vi brukte hasselnøtter og mandler. Bland nøttene med litt rosiner, ca 2/3 nøtter og 1/3 rosiner. Ha så mye av nøtte/rosinblandingen du vil ha oppi sjokoladen, jeg liker masse:) Ha i former og la stivne i kjøleskap eller fryser. Resten av rosin/nøtteblandingen kan du sette på tett glass, det gjorde jeg så nå står det klart til neste gang jeg skal lage sånn sjokolade. |
Hva er carob?
|
Carobpulver kalles gjerne kakaoerstatning og foretrekkes av de som vil unngå kakaoens oppkvikkende virkning. Pulveret er naturlig søtt, og smaken minner absolutt om kakao. Carob pulver er laget av fruktbelgene fra Johannesbrødtreet (Ceratonia siliqua), som dyrkes i landene rundt Middelhavet. De lange fruktbelgene males, og pulveret tørkes ved 120 grader C for å oppnå best mulig smak.
Carobpulver (eller karobpulver) kan brukes akkurat på samme måte som kakao – det kan blandes med varm eller kald melk eller plantemelk, du kan ha det i bakverk, i desserter, i hjemmelaget is og så videre. Carobpulver er naturlig søtt, har lavt fettinnhold og i motsetning til kakao inneholder det ingen stimulerende stoffer (verken koffein, teobromin, fenylalanin eller anandamid). Johannesbrødtreet fikk navnet sitt etter den bibelske personen Johannes døperen, som skal ha hatt fruktbelgene fra dette treet som eneste føde ved sitt opphold i ørkenen. Johannesbrødbelgene er ca. 20 cm lange, læraktige frukter som inneholder 12-16 ertestore frø. Av frøene lages for øvrig et annet spesialprodukt: Johannesbrødkjernemel (glutenfritt fortykningsmiddel). Næringsinnhold per 100 gram: Energi: 946 kJ / 223 kcal Protein: 5,4 g Karbohydrat: 49,6 g Fett: 0,3 g Kostfiber: 35 g Natrium: 0,01 g Kalsium: 448 mg Jern: 6 mg Magnesium: 54 mg stimulerende stoffer (verken koffein, teobromin, fenylalanin eller anandamid). |
Sitat:
|
Jeg lurer på hvorfor jeg aldri lærer? :rolleyes:
|
Sitat:
|
Goood morning (eller ettermiddag som det kanskje heter hos vanlige folk).
Jeg har tenkt å lage medisterkaker i da. Jeg kom på at jeg kjøpte noen utrolig gode karbonader for en stund siden. Det var ost og bacon i dem. Så tenkte jeg at kanskje medisterkaker med ost og bacon hadde vært noe.. Hva tror dere? Raspet ost og baconbiter i... |
Sitat:
|
Takk Gerd.
Har ikke bakemiks. Men prøver meg litt fram. Har kuttet opp ost i biter og håper det blir snadder! ;) Hadde visst ikke mer bacon, så det får jeg heller prøve en annen gang ;) |
Sitat:
|
Sitat:
For min del ble jeg tatt av vinen i går. Bare to glass, my ass.... :cool: |
Sitat:
|
Hvordan får man ut et drueskall fra kanalene mellom nesen og halsen??? :o
Jeg spiste en drue og begynte umiddelbart og hoste med det resultatet at skallet for opp i nesegangene.. Jeg kjenner at det ligger der og det klørirriterer noe forferdelig! VIL ha det bort! :p Må vel frem med nesehornet... |
Er det noen som har prøvd karboblokker?
Jeg tullet til å kjøpe av ren nysgjerrighet, ikke for at jeg trenger på noe vis. Den heter Phase 2. Det står: "Phase 2 er en veldokumentert, trygg og naturlig måte å redusere opptaket av karbohydrater på." ("naturlig", liksom, jommen sa jeg smør). Men så står det også under dosering: "3 tabletter 5 minutter før et stivelsesrikt måltid." Nå fins det jo flere karbohydrater enn stivelse. Kanskje den ikke virker på inntak av is og sjokolade, men bare på brød, pasta og potet? Noen som vet? |
Sitat:
|
OK. Jeg fant et svar fra jvb et sted: "Karboblokkere nøytraliserer den midlertidige virkningen av alfa-amylase, enzymet som spalter stivelse til glukose iflg Phase 2." Det virker altså bare på stivelse, noe som var litt uklart i forklaringen på pakningen.
|
Sitat:
|
Hvordan skal jeg brenne en plate for å spille på vanlig anlegg? Når jeg brenner platene mine fungerer de på pcen og på stereoen i bilen. De fungerer imidlertidig ikke på vanlig stereoanlegg, og det er forferdelig upraktisk nå som jeg prøver å kjøre inn en spinningtime og cd-plata mi IKKE fungerer på senterets anlegg.:(
|
Sitat:
Naseskylling var det eg skulle til å foreslå, fint at du har nesehorn, da blir det jo mykje lettare. |
Sitat:
|
Sitat:
Så vet ikke helt hva det var som er best, å ikke spise eller å ta karboblokkere:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
Det er mulig å konvertere fra mp3 til .wav filer vha gratisprogram som du laster ned på pcn din - om det da er dette som er problemet :) |
Sitat:
|
Sitat:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=842 Du kan laste det ned fra mange sider - bare google CDex, linken over er fra en dansk nedlastingsside. Som vanlig kan jeg ikke garantere at det ikke er noe som vil gi problemer for din pc ved bruk - samtidig får jeg ingen advarsler når jeg går inn på siden - altså - på eget ansvar ;) Du kan også laste ned fra CDex sin egen side - http://cdexos.sourceforge.net/?q=download (velg "release version") Gi meg en tilbakemelding så jeg får høre hvordan det gikk :) Kom på en ting til - sjekk om det er noen mulighet i programmet du bruker for å brenne CD'n for å velge filtype :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor stor er en striesekk? Jeg skulle ha kledd meg ut som Ronja Røverdatter på en bokstavfest...men altså, jeg må jo passe i striesekken:o Iallefall slik at den går ned under rompa (helst litt nærmere knærne:p)?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08. |