![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Ovnstekte koteletter med avocado, litt sqash og en fløteskvett. Chilli så klart.
|
Ørret i rømmesaus + varm salat
|
Da var det ny uke ja, og med det kommer det en ny middagsmeny på tavla her hjemme. Og foreløbig står det sånn:
Mandag: kyllingsalat Tirsdag: sommerkoteletter med fløtegratinert blomkål Onsdag: stekt torsk med kokt brokkoli Torsdag: pizza (lavkarbo selvsagt) Fredag: lasagne (lavkarbo også) Lørdag: enchiladas (fortsatt lavkarbo) Søndag: kyllingsalat Vi handler inn for ei uke hver onsdag, så mulig vi ender opp med andre middager, men dette er da planen for nå :) |
Kebab-kjøttdeig med brokkoli- og fennikelmos.
|
Min sedvanlige sellerirot med fløte, ost og mye stekt bacon! :sikle:
|
Sitat:
|
Egg og bacon, sopp og løk. Kjører Skaldemans "Fakir" en uke nå.
|
Sitat:
|
Har dilla på squashpasta for tiden så i dag ble det: stekt kjøttdeig med fløte- og tomatsaus pluss squashpasta og diverse krydder. Nydelig.
|
Spinatgryte :sikle:
|
Er relativt ny på lavkarbo, men prøvde meg på en oppskrift herfra i dag. Kyllingkjøttdeig med 1/2 boks tomater og løk, med blomkålmos. Kjempegodt! :)
|
Stekt kjøttdeig, brokkoli, rosenkål med egg og soyasaus. Litt som stekt ris uten ris.
|
To kyllinglår og gresk salat.
Litt bringebær med cc og fløte til dessert :) |
Frokost: to egg, smør, salt
Lunsj: Kjøttdeig, bacon, ost, salat Middag: Speilegg og bacon Kvelds: Bringebær med ettellerannet på, kanskje fløte. |
Spiste en kyllingfilet med masse hvitløk og frisk basilikum innrullet i seranoskinke. Gjorde den fetere ved å legge den i en form med fløte og blomkål etter å ha surret den, og på toppen ost.
Nydelig godt :D |
Svinestrimler med stekt blomkålris og hvitløk. Tomatfløtesaus og dressing attåt.
|
Stekt kjøttdeig med tomatrøre og gratinert med ost. Serveres sammen med ostegratinert fløtesellerirot!
|
Har reist 56 mil i dag for å få akupunktur til bikkja, meg selv, gubben og to av ungene. Er rimelig daff nå, så det blir enkel mat her i dag:
Grilla kyllinglår, salat og hjemmelaget Thousand Island dressing, fløtesaus + ris til minsten som MÅ ha litt ris til middagen:D Får se om jeg lager lavkarbo-is til TV-kvelden (har fått en del hint om at det er altfor lenge siden vi har hatt det) |
Svinestrimler og grønnsaker woket + quinoa.
Veldig godt! |
Sitat:
|
Sitat:
Etter hva jeg har lest rundt her, har den GI 51 og 70 kh, så det er vel litt høyt for de fleste. Men quinoa har et høyt proteininnhold (14) og god aminosyresammensetning. Det kan kokes akkurat som ris (må skylles godt først), smaker svakt nøtteaktig, og har konsistens som spretten couscous. Masse oppskrifter her: http://www.savvyvegetarian.com/veget...sic-quinoa.php |
Stekt krabbe med chili, ingefær, lime og pepper, og brokkolimos.
|
Rømmegrøt med spekemat
|
Stekt kjøttdeig, stekt squash i strimler. Pluss blåmuggostsaus. Typen er også begynt å like squash nå (etter mye skepsis så smakte han det i dag), noe som vil si at jeg får ikke ha squashen for meg selv lenger. En gang i tiden fikk jeg ha asparges for meg selv også, men akk nei. :P
|
Stekt bacon surret i fløtesaus. Kokt blomkål til :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20. |