Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Augustina 29-10-10 13:36

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 957369)
Det er vel, som det meste annet, også individuelt. Jeg holder ikke hele dagen på 2 egg og bacon til frokost. :) Og jeg er absolutt ikke noen stor mann på 190 cm / 150 kg bare så det er sagt... 152 cm / 53,5 kg, det er meg. Og jeg spiser nok en del flere kalorier enn Lille Gubben (179 cm / 76 kg) pr. døgn. *hehe*

Hvor mange timer holder du da? :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Opheliia (Innlegg 957399)
Jeg spiser 2 egg og bacon (varierer hvor mye) til frokost, da er jeg sulten igjen rundt 1-2 tiden:) Spiser litt da...og på kvelden når jeg er hjemme:)

Men jeg trener ikke så mye som deg...

Er vel noen timer det fra frokost til lunsj? Har i grunnen ikke spist egg og bacon til frokost annet enn i helgene, men vurderer sterkt baconomelett nå altså.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 957442)
Jeg var VELDIG sulten da jeg spiste generell lavkarbo men så mye mengder jeg ville. Lå nok på kanskje rundt 30 gram karbo pr dag. Sulten konstant nesten! Etter at jeg reduserte kcaloriene (og sikkert fikk bedre sammensetning protein/fett med spisdegslank ferdigmat) forsvant ALL sultfølelse. Spiser du for lite i forhold til at du trener så mye kanskje? Husker jeg rett om du er nær normalvekta di også? Da spørs det om mer mat kan være tingen - fordi (jeg gjetter vilt her) du ikke har SÅ mye fett igjen på kroppen og når du trener så mye så må mesteparten av fettet da komme fra maten du inntar :) Eller? :)

Ja, jeg var faktisk mer sulten når jeg spiste mer karbo, etter jeg senkte det til 15-20 holder jeg ofte litt lengre. Føler jeg spiser nok mat da, er ofte oppmot 2000 kcal, noen dager over. Så tror ikke jeg trenger å spise mer? Jeg er normalvektig ja, men skal ned i fettprosent/opp i muskler (har en fettprosent på 24, den skal ned til 20 som tilsvarer en reduksjon på omtrent 2 kilo fettmasse). Poenget var vel at jeg er så lei av å bli "ofte" sulten, og ofte fysen. Jeg vil slutte å tenke på mat, hehe. Men, det går seg kanskje til etterhvert.

Jeg vurderer, etter å ha lest litt hva du har skrevet andre steder faktisk, å gå desto lengre ned på karbene en periode. Kun for å se om det hjelper på metthetsfølelsen. For du spiste ikke rømme/fløte, men du spiser ost, kjøtt, eggesauser, etc? :) Jeg klarer ikke å leve så strikt lenge av gangen, men er interessant å se om det er der det ligger. Teller du kalorier nå som du er så lav på karbene?

Photobscura 29-10-10 13:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Muttern_123 (Innlegg 956856)
Min første dag med lavkarbo....fikk et dillemma: Røyker og er dermed avhengig av drops! Hva kan jeg spise som ikke ødelegger opplegget??

Bare heng med andre folk som røyker. Eventuelt har tette bihuler. Funker fett :D
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 956924)
Høhø, jeg husker også det der, det var sånn folk så ut da jeg gikk på ungdomsskolen - sammen med sånn kort frisyre med pigger i nakken. Buksene hadde gjerne splitt foran også? Jeg boikottet selvsagt hele trenden siden jeg var altfor innmari alternativ og spesiell til å iføre meg noe som ikke var svart. :D

Haha, du litt er meg :p. Doc martens, cordbukser med sleng, cardiganer, band-t-skjorter, alt helst i svart/grått/brunt (ja, brunt, faktisk! Nå kan jeg ikke røre i brune klær med ildtang ..!). Åh, de vidunderlige vgs-dager.

Jeg går i leggiser akkurat nå, faktisk, som jeg strikka selv for mange år siden! Men jeg synes de som er sånn løse over leggen ser bad ut. Da vil jeg heller ha strikka knestrømper, to i ett. Og finkjole og boots er jo hot shit!
Men, for å ha det sagt, jeg er VIRKELIG ingen moteløve. Jeg har nesten ikke skifta stil på femten år, bortsatt fra noen glidende epoker med blomstrete polyesterkjoler og den slags.

Nerthus 29-10-10 13:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 957451)
Bare heng med andre folk som røyker. Eventuelt har tette bihuler. Funker fett :D

Haha, du litt er meg :p. Doc martens, cordbukser med sleng, cardiganer, band-t-skjorter, alt helst i svart/grått/brunt (ja, brunt, faktisk! Nå kan jeg ikke røre i brune klær med ildtang ..!). Åh, de vidunderlige vgs-dager.

Jeg går i leggiser akkurat nå, faktisk, som jeg strikka selv for mange år siden! Men jeg synes de som er sånn løse over leggen ser bad ut. Da vil jeg heller ha strikka knestrømper, to i ett. Og finkjole og boots er jo hot shit!
Men, for å ha det sagt, jeg er VIRKELIG ingen moteløve. Jeg har nesten ikke skifta stil på femten år, bortsatt fra noen glidende epoker med blomstrete polyesterkjoler og den slags.

Du er bare naturlig "in" når det gjelder fashion vet du - ikke alle som klarer det bare på å følge sin egen stil ;):cool:

Photobscura 29-10-10 13:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 957459)
Du er bare naturlig "in" når det gjelder fashion vet du - ikke alle som klarer det bare på å følge sin egen stil ;):cool:

Haha, ja, kanskje det! Ellers sies det jo at moter går i sykluser, så jeg er muligens trendy typ hvert tiende år, eller noe. Men igjen så er det jo temmelig safe å gå i svart, da. Det går jo aldri av moten.

Nerthus 29-10-10 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Augustina (Innlegg 957447)
Ja, jeg var faktisk mer sulten når jeg spiste mer karbo, etter jeg senkte det til 15-20 holder jeg ofte litt lengre. Føler jeg spiser nok mat da, er ofte oppmot 2000 kcal, noen dager over. Så tror ikke jeg trenger å spise mer? Jeg er normalvektig ja, men skal ned i fettprosent/opp i muskler (har en fettprosent på 24, den skal ned til 20 som tilsvarer en reduksjon på omtrent 2 kilo fettmasse). Poenget var vel at jeg er så lei av å bli "ofte" sulten, og ofte fysen. Jeg vil slutte å tenke på mat, hehe. Men, det går seg kanskje til etterhvert.

Jeg vurderer, etter å ha lest litt hva du har skrevet andre steder faktisk, å gå desto lengre ned på karbene en periode. Kun for å se om det hjelper på metthetsfølelsen. For du spiste ikke rømme/fløte, men du spiser ost, kjøtt, eggesauser, etc? :) Jeg klarer ikke å leve så strikt lenge av gangen, men er interessant å se om det er der det ligger. Teller du kalorier nå som du er så lav på karbene?

Antar det er meg du spør nå sist? Jeg ligger på maks 20 gram karbo pr dag nå - ofte mye mindre da jeg har spist lite grønnsaker i det siste. Teller ikke for øyeblikket - men har noenlunde kontroll - ligger ihvertfall under 2000 kcal. Er aldri sulten lengre...
Men jeg spiser altså fløte og majo og CF så det holder - i MASSEVIS! Elsker litt bladsalat, picnicskinke og ostebiter sammen med egenlaget dressing med halvt om halvt med ekte majo, CF og en dæsj ketchup uten sukker :) Spiser VELDIG lite egg og bacon for tida - går mye i grillet kylling med samme dressing som over uten ketchup men med karrikrydder. Går også en del i cappuchino-smoothie med fløte. ER fryktelig ensidig i matveien for tiden... blir nok en ny runde med spisdegslank snart for å få opp kreativiteten - de har nemlig nesten bare forskjellige måltider i løpet av en uke.

Jeg er et matvrak - kan spise mye mer selv om jeg egentlig er mett - må være VELDIG mett for å stoppe naturlig. Så nå spiser jeg begrenset mye vha at jeg planlegger og lager ferdig måltider på forhånd så jeg vet sånn ca hvor mye kcal og karbo det er i de.

:)

Augustina 29-10-10 14:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 957463)
Antar det er meg du spør nå sist? Jeg ligger på maks 20 gram karbo pr dag nå - ofte mye mindre da jeg har spist lite grønnsaker i det siste. Teller ikke for øyeblikket - men har noenlunde kontroll - ligger ihvertfall under 2000 kcal. Er aldri sulten lengre...
Men jeg spiser altså fløte og majo og CF så det holder - i MASSEVIS! Elsker litt bladsalat, picnicskinke og ostebiter sammen med egenlaget dressing med halvt om halvt med ekte majo, CF og en dæsj ketchup uten sukker :) Spiser VELDIG lite egg og bacon for tida - går mye i grillet kylling med samme dressing som over uten ketchup men med karrikrydder. Går også en del i cappuchino-smoothie med fløte. ER fryktelig ensidig i matveien for tiden... blir nok en ny runde med spisdegslank snart for å få opp kreativiteten - de har nemlig nesten bare forskjellige måltider i løpet av en uke.

Jeg er et matvrak - kan spise mye mer selv om jeg egentlig er mett - må være VELDIG mett for å stoppe naturlig. Så nå spiser jeg begrenset mye vha at jeg planlegger og lager ferdig måltider på forhånd så jeg vet sånn ca hvor mye kcal og karbo det er i de.

:)

Husket feil, trodde du spiste Skaldermann null-gi, hehe. Trener du for tiden da? Jeg lurer på om treningen min er en av "synderne" for sultfølelsen, men jeg klarer ikke å la være å trene heller :o

Forøvrig har jeg selv grådig dilla på grillet kylling med karrirømme for tiden, ufattelig godt. Jeg kjenner igjen problemet med å stoppe i tide, er også et innebygd matvrak i meg, derfor jeg håpet at lavkarbo skulle fjerne suget etter mat, sulten og fysingen med andre ord:rolleyes:

TrillTrall 29-10-10 14:42

Sitat:

Hvor mange timer holder du da? :)

Hm. Tja... Jeg spiser vanligvis frokost kl. 7 og er sulten igjen kl. 11-12 om jeg spiser bare 2 egg og bacon, varer altså 4-5 timer. Jaja, det er kanskje ikke så ille det da. ;)

Augustina 29-10-10 15:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 957497)
Hm. Tja... Jeg spiser vanligvis frokost kl. 7 og er sulten igjen kl. 11-12 om jeg spiser bare 2 egg og bacon, varer altså 4-5 timer. Jaja, det er kanskje ikke så ille det da. ;)

De som spiser egg og bacon og som holder hele dagen må spise to stekte egg med 150 gram bacon, kan ikke skjønne annet :p

nellie 29-10-10 15:32

Augustina: Du som legger ut på joggeturer på 16 km og sånt, det er KLART det er treninga som gjør at du er mer sulten. Bruker du pulsklokke når du løper og ser hvor mye du forbrenner?

Kine87 29-10-10 16:38

Halloween! Har en lang svart kjole i fløyel..høres kanskje stygt ut, men syns den er veldig fin og elegant..hva kan jeg gå som på halloween? foruten vampyr ( kjedelig :P )

silje21 29-10-10 16:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kine87 (Innlegg 957558)
Halloween! Har en lang svart kjole i fløyel..høres kanskje stygt ut, men syns den er veldig fin og elegant..hva kan jeg gå som på halloween? foruten vampyr ( kjedelig :P )

finn fram pisken og vær domina :P
nei jeg vet ikke jeg, bare fantasien som setter grenser.. og min er begrenset :o
Lykke til, blir sikkert kjempebra :D

Kine87 29-10-10 16:58

hehe:p det er nettopp det min er også, fantasi er en fin blå bil..

Kanutten 29-10-10 17:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 957564)
finn fram pisken og vær domina :P
nei jeg vet ikke jeg, bare fantasien som setter grenser.. og min er begrenset :o
Lykke til, blir sikkert kjempebra :D

Hva med å ta på deg en lang spiss hatt og figurere et forførende heks?? Noe ala denne??

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...A4oEGHDsMsABY=

Opheliia 29-10-10 17:39

Sitat:

Er vel noen timer det fra frokost til lunsj? Har i grunnen ikke spist egg og bacon til frokost annet enn i helgene, men vurderer sterkt baconomelett nå altså.

Frokost inntas i 7.30-tiden til normalt og da er jeg sulten igjen rundt 13.00-14.00.

Jeg har egg og bacon nesten hver dag, til frokost:o

LineJM 29-10-10 18:16

Sitat:

Med en lang svart kjole kan du være Morticia Addams ;)

Kitt 29-10-10 18:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM (Innlegg 957621)
Med en lang svart kjole kan du være Morticia Addams ;)

Akkurat det jeg tenkte!:D

Augustina 29-10-10 19:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 957524)
Augustina: Du som legger ut på joggeturer på 16 km og sånt, det er KLART det er treninga som gjør at du er mer sulten. Bruker du pulsklokke når du løper og ser hvor mye du forbrenner?

Løper bare én sånn langtur i uka da :) Da svir jeg bort rundt 1000 kcal. Gjør det ofte i helga og de blir ofte brukt til "kos", slik som vin, lavkabosnacks, en ekstra god middag, etc :D Litt feil tankegang sikkert, hehe, burde ha brukt det på ren mat, menmen, man er jo menneskelig. I dag har jeg forresten ikke vært så sulten, så bank i bordet for at trenden fortsetter :p

onelifeandimgonnaenjoyit 29-10-10 19:56

Jeg har et spørsmål! Er det noen her som har oppskrift på HJEMMELAGDE sukkerfrie drops? Haar så lyst til å lage :D

arnakristin 29-10-10 21:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av onelifeandimgonnaenjoyit (Innlegg 957688)
Jeg har et spørsmål! Er det noen her som har oppskrift på HJEMMELAGDE sukkerfrie drops? Haar så lyst til å lage :D

Hei,
Her finner du oppskrift med maltitol

Grundmasse med maltitol (sukkerfri)
500 ml. (650 gr.) MALTITOL
Kom maltitol i gryden og kog massen som beskrevet i opskriften.
OBS: Massen skal dog koges op til 180° før gryden tages af. Tilsvarende skal massen køle lidt længere ned før man blander den med farve og smag.
http://www.urtegaarden.dk/Files/File...den-bolsje.pdf

Cherry 29-10-10 21:18

Hvordan i all verden greier folk å spise 86% sjokkis???? Det var riiiiimelig bittert :P

Zillah 29-10-10 21:27

Etter å ha spist 70% nokre gongar og vend meg til den, går 86% heilt greit. Men eg har alltid likt mørke sjokoladar betre enn dei søte lyse, så vi er vel forskjellige i smaken.

Eg kjøpte 90% i sommar. Har igjen 1/3 av plata framleis... både fordi eg generelt ikkje har det store behovet for sjokolade, men også fordi den er så mørk at det i seg sjølv ikkje fristar til overspising. 86% er ingenting i forhold til den :p

Cherry 29-10-10 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 957761)
Etter å ha spist 70% nokre gongar og vend meg til den, går 86% heilt greit. Men eg har alltid likt mørke sjokoladar betre enn dei søte lyse, så vi er vel forskjellige i smaken.

Eg kjøpte 90% i sommar. Har igjen 1/3 av plata framleis... både fordi eg generelt ikkje har det store behovet for sjokolade, men også fordi den er så mørk at det i seg sjølv ikkje fristar til overspising. 86% er ingenting i forhold til den :p

Jeg kjenner jeg grøsser litt innvendig :P 90% faktisk :eek:. 70% er faktisk veldig godt. Mye bedre enn freia melkesjokkis, som man nesten spyr av etter to ruter. Skal prøve å lage kakao på den 86% og se om det smaker like bittert av den når den er blanda ut :P.

TrillTrall 29-10-10 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 957764)
Jeg kjenner jeg grøsser litt innvendig :P 90% faktisk :eek:. 70% er faktisk veldig godt. Mye bedre enn freia melkesjokkis, som man nesten spyr av etter to ruter. Skal prøve å lage kakao på den 86% og se om det smaker like bittert av den når den er blanda ut :P.

Vanlig melkesjokolade er vemmelig søtt og Bergene Melk er enda søtere! Jeg spiser det ikke og Lille Gubben kjørte i seg en 200 grams plate her om dagen...

Jeg spiser 1-2 små biter mørk sjokolade med 70% kakaoinnhold av og til og synes den er kjempegod, tidligere syntes jeg den var i sterkeste laget. :) 86% er litt bitter ja, sterkere enn det har jeg ikke prøvd.

Kine87 29-10-10 21:40

Adams ja ! Genialt :D takktakk

Carisma 29-10-10 21:54

Sitat:

Nonne? Ei veninne var det da jeg hadde 30-årslag/halloweenfest og hun var POPULÆR blandt gutta den kvelden! :D

Kine87 29-10-10 23:00

Nonne hadde vært kult ;)men kjolen er litt for sexy til det! Men har tenkt litt på svartenke. Svart sminke og "tårer"..kanskje :P vinglevoren altså. hehe

Furine 29-10-10 23:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 957758)
Hvordan i all verden greier folk å spise 86% sjokkis???? Det var riiiiimelig bittert :P

Alt er ei vanesak. Eg et nesten berre 86% sjokolade (og synest den er kjempegod - ein blir "herda" av å bu i Belgia!), tek eg ein bit 70%, så er det som ein liten eksplosjon av søtt! Har 99% sjokolade i hus også, men det er ikkje brukandes til noko anna enn matlaging, putte i sterke chilisausar etc, eller bake med. DET er som rein kakao i platefasong.

Furine 29-10-10 23:08

Kor i all verda har det blitt av chatikonet og alt på facebook? :confused: Det var der då tidlegare i kveld.

nellie 29-10-10 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 957826)
Alt er ei vanesak. Eg et nesten bere 86% sjokolade (og synest den er kjempegod - ein blir "herda" av å bu i Belgia!), tek eg ein bit 70%, så er det som ein liten eksplosjon av søtt! Har 99% sjokolade i hus også, men det er ikkje brukandes til noko anna enn matlaging, putte i sterke chilisausar etc, eller bake med. DET er som rein kakao i platefasong.

Jeg synes også at 86% smaker bedre enn 70%. Har en boks med 99% kakao stående, men har liksom aldri funnet noe passende bruksområde.. Har vel prøvd et par ganger, men alltid endt med å blande ut med en med mindre kakao.

senorita 29-10-10 23:45

liker ikke mørk sjokolade jeg.... :( er det eneste jeg får så lar jeg heller være, heheh :p aldri vært sjokoman, verre med smågodt og slike ting... :p

Carisma 29-10-10 23:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 957839)
liker ikke mørk sjokolade jeg.... :(

Det gjorde ikke jeg heller, før etter en stund på lavkarbo. Nå syns jeg melkesjokolade smaker ubehagelig søtt, og 70% nydelig :D

Cherry 29-10-10 23:55

HVORFOR får jeg ikke brukt penger på en sparekonto i DNB? Ikke får jeg overført, ikke får jeg "betale" til meg selv i annen bank, ikke får jeg betale regninger, ingenting. Helt komplett fastlåst er pengene!

senorita 29-10-10 23:55

noen som har handlet herfra eller sett denne siden før? http://www.lowcarbshop.se/index.php

og testet ut feks http://www.lowcarbshop.se/shiratakinoodles-p-1260.html ?

Carisma 30-10-10 13:46

Hvorfor blir høyre kneet mitt så utrolig hovent når jeg trener for tida? Ikke selve kneet, men rett over.

arnakristin 30-10-10 14:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 957851)

Hei,
Her er det jeg fant av tidligere tråder so omtaler shirataki nuddler
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22230
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27351
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13192
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16283

TrillTrall 30-10-10 16:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 957850)
HVORFOR får jeg ikke brukt penger på en sparekonto i DNB? Ikke får jeg overført, ikke får jeg "betale" til meg selv i annen bank, ikke får jeg betale regninger, ingenting. Helt komplett fastlåst er pengene!

Det er ikke en type konto med max antall uttak i året og at du har nådd dette taket i 2010 da? Hvis ikke så må du nesten kontakte banken. :)

Anne 30-10-10 21:38

Noen som vet om iPhone stiller seg automatisk i natt eller om vi må stille den tilbake selv?

Cherry 30-10-10 23:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 958142)
Det er ikke en type konto med max antall uttak i året og at du har nådd dette taket i 2010 da? Hvis ikke så må du nesten kontakte banken. :)

Den har aldri vært brukt, den var sperra til jeg ble 25 og nå har jeg blitt det, så nå skal det brukes :P

...de måtte sende bestilling på åpning:(

Opheliia 31-10-10 01:24

Hvor mye veier en daddel?
Ei oppskrift som inneholder 6-7 dadler, er det greit eller totalt no-no?
Jeg vet at dadler faller innenfor frukt.....men ja..allikevel...

vimsen85 31-10-10 01:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Opheliia (Innlegg 958388)
Hvor mye veier en daddel?
Ei oppskrift som inneholder 6-7 dadler, er det greit eller totalt no-no?
Jeg vet at dadler faller innenfor frukt.....men ja..allikevel...

Tror det er 75% sukker i dadler. Men jeg vet ikke hvor mye 7 dadler veier. Det er vel stein i dem, eller?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.