![]() |
Sv: Den store felles ED-tråden
Opel Svima - jeg kjøper barer fra Atkins som jeg tar i stedet for ED-barer. Det er jo ikke 100 prosent korrekt ED, men etter hvert et økonomisk spøprsmål for meg. ED blir veldig dyrt i lengden, og disse barene funker som mellommåltid eller nødmat i farta. Prisen er under en tredel av ED-barene.
Min ernæringsveileder sier at Atkinsbarene er OK. De man får kjøpt i Norge er veldig store, de amerikanske man får på Iherb er mindre - noen ned i 120 kalorier, de fleste mellom 150 og 170. |
He he, det gjelder nok de fleste av oss som har passert 30 og født barn. :lol: Og hvor ofte går en naken rundt og spreder. ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sliter med å ha råd til ED samt mat til 2 unger, jeg er enslig mor. Da skal jeg jammen meg lete frem noen Atkins barer og bestille på IHerg, det er en suverent sted å bestille fra :) Jeg leser her at flere enn meg har problemer med smak og konsistens på mange av ED produktene. Jeg bruker en annen protein shake enn ED sin, den jeg drikker er også GENIAL når du trener. Den gjør at du for 25% bedre utbytte av treningen, og sånn sier man jo ikke nei til :cool: https://www.tn.no/butikk/produkt/prozyme-3kg Jeg synes sjokolade smaker kjempegodt, du får også kjøpt denne i XXL butikker. Denne shaken fikk jeg GOO på av Hege Hasler Barhaughøgda, kostveileder hos ED. |
da har jeg selvfølgelig ventet til siste sekund med å bestille nye varer..føler alltid at jeg har så himla mange esker rundt forbi men nå er det altså bare noen pakker med omelett igjen(grrrøss). vurderer om jeg skal løpe ned på helsekosten før forelesning imorra og kjøpe meg noen atkinsbarer! takk for tips! har alltid lurt på det,men glemmer å spørre veileder hver eneste gang!
noen av dere som vet om de derre fedon-barene er ok i forhold til nødserstatning? har skjønt at kjeksene som er av fedon merke er noe a la det samme som ed kjeksene..? ser at vekta går nedover,men det gjør liksom resten av kroppen også:) håper at den "tar seg sammen" etterhvert, for er rimelig lite gira på den bukplastikkoperasjonen.. Får bare kjøre på med zumba!funker jo tydeligvis fryyyyktelig bra for de på reklamen(de bytter jo t.o.m hode også innimellom ser det ut til...):p |
Hvordan er det å spise sent? Ser at jeg noen dager ikke kalrer å holde et jevnt intervall på 3-4 timer og da mister jeg på en måte et måltid om jeg ikke skal spise fryktelig sent. Mange mener at å spise etter kl 20 ikke er heldig.
Hva skal jeg prioritere: alle måltider, eller klokkeslett? |
Sitat:
|
Hei, hei dere
Inn for å rapportere et vekttap på 2,3 kg denne uken :D. Noe jeg superfornøyd med! Trixi: Iflg min kursleder hadde det ikke noe å si hva klokken var. Det er jo ikke store porsjoner vi kaster i oss ved hvert måltid uansett. Jeg har sitter kl 11 om kvelden og hivd i meg et ED måltid. No problem! |
Idag gjorde jeg det helt store... glemte å ta med meg ED produkter på jobb :rolleyes:. Så da ble det salat til lunsj og ikke noe før middag 5 timer senere. Skikkelig bommert!
Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en times trening. Det var deilig å få svettet litt. Ellers er jeg enig at det gjør innhog i økonomien, men jeg ser samtidig at jeg bruker ikke lenger penger på godteri, sjokolade, potetgull, brus, etc. Og det er ikke billig det heller. Men det er når man ser totalprisen ved bestilling at man ser hvor mye penger som går ut. Vi har i Januar og Februar sett på hvor mye penger vi har brukt på mat, og det er ikke lite på en familie på 5. Blir spennede å se utslaget på Mars, som er da jeg startet på ED. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Da har jeg snart gått på ED i 3 uker og bare en uke igjen til jeg skal over til Fase 2. Gleder meg til å kunne spise et skikkelig proteinmåltid.
Fikk endelig tak i Omega 6 - bedre sent enn aldri :lol: Merker at buksene ikke er så stramme lenger. Det føles deilig :D Hvordan går det med dere andre, får dere i dere den deilig maten? *ironisk* |
Gratulerer med snart gjennomført fase1!her går det litt i miksing av fase1 og 2 fremdeles,de siste dagene har jeg vært konstant sulten,utrolig plagsomt!blitt litt lei av å lage salater og wok'e så har blitt heftig mye blomkålstappe.har sikkert økt omsetninga opptil flere ganger.. Ellers er det gøy å få tilbakemeldinger på at jeg har gått nedi vekt,klarer ikke helt å se det selv ennå, men merker det jo på klærne!det er stas!:) og der kokte blomkålen over gitt!
|
Sitat:
Hvordan lager du blomkålstappe? Bare koker og moser, salt og pepper? |
Jeg er faktisk veldig glad i noen av ED-produktene. Bringebærkjeks, barer med sjokoladetrekk, brownies og pasta går ned på høykant her og jeg ønsker å fortsette med ihvertfall kjeks og barer når jeg er ferdig slanket:)
Var på min nest siste time hos min kursleder i dag. Hun mente at jeg kun hadde 5 kilo igjen til min idealvekt, og ikke 8 kilo som jeg hadde tenkt. Et sted midt i mellom er kanskje passende, tror jeg. Det er jaggu ikke lenge igjen, gitt. Herlig:D Skal fortsette med noen oppfølgingstimer hos kursleder, da dette tross alt er en livsstilsendring og ikke først og fremst en slankekur. Selv om det går bra nå, kommer jo den største utfordringen når jeg skal over på vedlikehold. |
ørst må jeg beklage at jeg manger noen bokstaver så det blir kanskje litt vanskelig å lese innlegget... Men jeg røver. Jeg koierer bokstavene jeg mangler så kan dere sette de inn der de asser... altså de bokstavene jeg mangler er:
f-h-p Jeg var å min tredje kontroll denne uken, det gikk bra! adde gått ned totalt 16,5 kg vorav 13,5 var ett. det er jammen meg 27 smørakker det! Så ikk jeg et oskritsete (dæsken det ble uleselig... men altså en blokk med vordan man lager orskjellig mat i ase 2) Der var det mye godt! Bl.a. en ai og en sjokoladesule. Etter kontrollen ar jeg gått ned ytterligere en kilo! å bare 3 dager! Så dette går så det suser og neste gang jeg er å kontroll er jeg ikke et bare overvektig urra! |
Sitat:
Morsom oppgave :lol: |
Sitat:
|
blomkålmosen jeg lager er meeeget lettlagd, kan sikkert sprites opp på mange måter,men ja,bare koker,moser(helst med stavmikser) og slenger oppi litt krydder av ymse slag:) er det helg så unner jeg meg litt smør oppi!...huff det hørtes da stakkarslig ut..
ellers er jeg også nesten litt for glad i noen av ed produktene,synes barene,kjeksene og browniesen er skremmende gode!ihvertfall nå når det er så lenge siden jeg har hatt noe annet.hadde en bit sjokolade i helga og det var rett og slett ikke særlig godt!merkelig opplevelse, varer sikkert ikke altfor lenge...:) gratulerer til dere begge med strålende resultater!!kjempeinspirerende!! |
Takk for oppskrift, hihi.
Jeg har foreløpig bare dampet grønnsakene da jeg synes det tar knekken på "det bitre". Men jeg skal prøve mosen i helgen for variasjonens skyld. Takk for tips! |
Sitat:
ED sjokoladene tør jeg nesten ikke røre. De er så søte men akk så små! Jeg blir nesten sulten igjen med engang. Hender jeg tar den sent på kvelden hvis jeg kommer sent hjem fra treningen ( for da skal jeg snart hoppe i sengen ;) ) Jeg er glad i soyanøttene. Ellers er alt annet tåelig, bortsett fra grønnsakssuppen http://planetsmilies.net/vomit-smiley-7502.gif som var helt forderdelig. |
Idag har jeg bevilget meg selv en hjemme dag, og sitter med en deilig kopp ED Cappucino :) En grei erstatning for morgenkaffen.
http://www.eurodiet.no/filer/varebil...2009-10349.jpg |
Veiing:
Ned 0,3 kg - og det er jeg fornøyd med. Merker at buksene ikke så stramme som før. |
så deilig med bukser som slipper taket!deilig følelse:)
har vært så utrolig sulten/sugen på noe de siste dagene at det er til å bli lettere sprø av. drikker veldig mye vann,men må jo derfor løpe på do 500 ganger om dagen så litt upraktisk. Kjenner at det av og til er litt tungt å holde på med dette, men har laget meg en liten liste som ligger som notis på laptopen om grunner for hvorfor jeg ikke skal gi meg! lånte den livstilsboka(husker ikke helt hva den heter) av dr beck av ei venninne..en del gode tips men mye pjatt også synes jeg. noen av dere som har lest den? |
Har ikke lest noen livvstilbøker, men har innkjøpt Dr Hexelberg. Har kun lest 5 sider av den, men den omhandler mye av det helsemessige aspektet.
http://s.cdon.com/media-dynamic/imag...d-lavkarbo.jpg Når jeg går rundt og er sulten/sugen på noe, så tenker jeg at det er da kroppen virkelig går ned i vekt. For da "spiser" den opp av alle fettlagrene mine :D Nå er jeg inne i min siste uke av Fase 1, syns ukene har gått veldig fort. Og neste uke er det både Påske og Fase 2. Gleder meg til å drikke vin. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40. |