![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
I dag ble det pannestekt uersfilet og fløtesaus med purreløk og paprika, servert med blomkål og brokkoli.
|
Kyllingburgere med ost og bacon. Så blir det de "fastelavensbollene" som jeg fant ut egnet seg fantastisk som burgerbrød (eggehvite piskes, eggeplomme blandes med cottage cheese, bland og i ovnen med det). Litt dressing og ketchup blir det og. Sukkerfritt selvsagt.
|
I dag ble det ribbe :sikle: og salat :)
|
Sitat:
I dag har vi hatt laks, broccoli, salat og rømme. Nam nam. |
I dag blir det pepperbiff med hjemmelaget bernaise
(oppskrift her: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...78&postcount=3) og noe jeg tror er min egenmekka grønnsaksgrateng. Jeg tar de grønnsakene jeg har lyst på, som regel brokkoli, blomkål og champignon, kutter opp i passende biter og slenger i et ildfast fat. Så mikser jeg 1 fløteboks (0,33), 3 egg og krydder (hvitløk, oregano og paprika). Heller dette over grønnsakene og topper med masse ost :D Dette er slik min mor pleide å lage fløtegratinerte poteter, så har jeg egentlig bare byttet ut potetene med grønnsaker :) Veldig godt og enkelt! |
Skinkestek med svooooooor :love:
|
Kebab!
|
Sitat:
Setter det på nederste hakket i ovnen i rundt om 20 minutt. Til det er begynt å bli gyllent/brunt på toppen. |
Løvbiff med fløtegratinert brokkoli. Enkelt og godt.
|
I dag blir det nok et par knekkebrød med en boks makrell i tomat. Enkelt, på jobb.
|
Blir rester fra i går, ribbe.
Tilbehør blir blomkålmos og blandet salat :) |
skal på grillfest idag, det blir div pølser med salat og aioli, og hvitløkssmør :)
|
Brokkoli-omelett fylt med ruccola, spekeskinke og majones. Sesam/kokoskjeks med meierismør på og ingefær/sitronte.
Til dessert; rom-, sitron- og ingefærpletter med meierismør og sukrin. |
Kjøttdeig med blomkål og broccolistuing.
|
2 hvitløksfedd i små biter stekt i meierismør. Når smaken har satt seg så tilsatte jeg 600 gram kyllingkjøttdeig (25 kroner for 600 g på rema!). Slengte også oppi litt løk. Kutta opp en squash i spaghettistrimler og stekte i egen panne med baconfettrester ( :D ) pluss at jeg hadde en hjemmelaga tomatpuresaus.
Altså: en squashbolognese kind of thing. |
Stekt kjøttdeig, tomatskiver, sellerirotskiver og ost lagvis i en form. Krydres med salt, pepper og hvitløk. Fløte over og sot på toppen. Gratineres i ovn. Serveres med salat. :sikle:
Har virkelig fått dilla på sellerirota! |
Stekt sesamfrø-panert torsk med blomkål- og brokkolimos og ruccola, tror jeg. Helt enkelt i dag, har vært for lenge på jobb.
|
Koteletter:)
|
Her blir det stekt entrecote med stekte og fløtestuede grønnsaker (blomkål, brokkoli, sopp og litt løk). Og sikkert litt grønn salat med tomat ved siden av :)
|
Nakkekoteletter med salat-mix :)
|
Grillkylling, grønnsaker i form med smør, salt og pepper, bernaisesaus.
|
Svinestrimler-gryte med blomkålmos.
|
I dag wokka jeg biffstrimler, hadde en pose wokgrønnsaker oppi og litt krydder!
Super enkelt og godt :) Kanskje jeg bare er dum nå... men hvordan lager man slike innlegg? (Helt ny..) |
Hamburger,bacon, salat og kebabdressing =)
|
Stekt kjøttdeig og en stor salat bestående av squash, sopp, bacon, blomkål og broccolistilker i skiver (smaker fortreffelig woka), sellerirot, paprika, tomat og fløte.
Noe fullkornspasta til ungene i tillegg. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14. |