Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Ferskenbeinet 28-10-10 12:36

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på en ting. Leggvarmere.
Jeg ser de over alt i butikker denne sesongen, men ikke ei sjel som bruker det ute blant folk? HOT or NOT?

Opheliia 28-10-10 12:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 956535)
Kan rød, varm, ruglete hud i halve ansiktet være en allergisk reaksjon? Vært varm i hodet i dag. Var det i går og men da var jeg sliten. Pleier å bli varm og rød da ja.

Ja, det tror jeg. Er du allergisk mot noe i utgangspunktet?

Jeg har allergi og kan ofte ende opp med noe ala det du skriver der...:o

Opheliia 28-10-10 12:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 956717)
Jeg ser de over alt i butikker denne sesongen, men ikke ei sjel som bruker det ute blant folk? HOT or NOT?

Når jeg tenker meg om så har jeg ikke sett noen som bruker det.....men altså, hvis du vil bruke leggvarmere så kan jeg ikke se at du ikke skal gjøre det bare fordi du ikke har sett noen andre gjør det?

Det jeg derimot har sett som mange jenter bruker er slike lange sokker, som går opp til kneet omtrent..de blir brukt til skjørt/shorts (med selvfølgelig tights/leggings under) og støvletter/ankelstøvletter.

Akat 28-10-10 13:11

Sv: "Jeg lurer på" tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 723869)
Jeg skal i bryllup på lørdag og har tenkt å slå ut håret litt. Jeg liker ikke vin og jeg regner ikke med de har lav-karb øl i selskapet så jeg tenker det blir noe brennevin av noe slag ... Hva er best å drikke? Hva bør jeg velge?

Screwdriver, men ananas istedenfor appelseinjuice! :) (til en senere gang). Du drikker mindre sprit+ at det er mindre karbs i den og ananasjuicen bidrar til at nyrene renser ut alkoholen med urin mye kjappere enn annen alkohol - ergo blir den kortere i kroppen og gir kroppen mindre mulighet til å ta opp ting...

TS:
Tenk over hva øl er brygget på, så er det litt lettere å forstå at vin er lavkarbo til sammenligning...I tillegg drikkes det ofte flere enheter øl per enhet vin...;)

Marisol 28-10-10 15:14

Jeg lurer på Sukrin!

Har kjøpt meg en pakke siden jeg har sett flere oppskrifter med Sukrin. Men så leser jeg at den inneholder 100g kh pr 100g?? What? Noen som kan forklare meg?
Er det andre søtstoff som er bedre å bruke?

Lurer litt på Kaffe i samme slengen.... Jeg er en skikkelig kaffekjerring og drikker noen kopper i løpet av dagen...Er det bedre å drikke koffeinfri kaffe? - Mindre kh??

Cherry 28-10-10 15:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marisol (Innlegg 956791)
Jeg lurer på Sukrin!

Har kjøpt meg en pakke siden jeg har sett flere oppskrifter med Sukrin. Men så leser jeg at den inneholder 100g kh pr 100g?? What? Noen som kan forklare meg?

Lurer litt på Kaffe i samme slengen.... Jeg er en skikkelig kaffekjerring og drikker noen kopper i løpet av dagen...Er det bedre å drikke koffeinfri kaffe? - Mindre kh??

sukrin er 0 karber og null kalorier. Nesten det beste av det beste. Etter stevia.

halkatlala 28-10-10 15:53

jeg har belgisk fløtevaffel mix fra foseid. er det noen her som vet om det går an å stteke den i vanlig vaffeljern?

halkatlala 28-10-10 16:28

hmmm...kalrte ikke å vente på svar, jeg. bare prøvde, jeg. det gikk ikke an. de ble fllate og tørre. nå har jeg helt resten av røra i muffinsformer og slengt dem i ovnen. får se om det går an å lage muffins av det :)

Carisma 28-10-10 16:45

Jeg lurer på om jeg får noe uttelling på jobbsøkinga/intervjuer snart jeg?... :(

Også lurer jeg på om noen veit om noen som trenger folk? Hovedsaklig i IT-bransjen og fortrinnsvis innen salg/leveranse osv.

Muttern_123 28-10-10 17:00

Min første dag med lavkarbo....fikk et dillemma: Røyker og er dermed avhengig av drops! Hva kan jeg spise som ikke ødelegger opplegget??

TrillTrall 28-10-10 17:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Muttern_123 (Innlegg 956856)
Min første dag med lavkarbo....fikk et dillemma: Røyker og er dermed avhengig av drops! Hva kan jeg spise som ikke ødelegger opplegget??

Du slutter å røyke. *løsningsorientert* ;)

Hvis du mener du er avhengig av drops for å kamuflere røykånden så kan jeg fortelle deg at det er bare tøys. Det stinker like mye uansett. Jeg mener ikke å være frekk, men det gjør det altså.

Carisma 28-10-10 17:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 956870)
Du Det stinker like mye uansett. Jeg mener ikke å være frekk, men det gjør det altså.

Som eks røyker har jeg funnet ut at det lukter faktisk mye er av klærne enn av ånden, så pastiller har lite å si ja :ja:

TrillTrall 28-10-10 17:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 956871)
Som eks røyker har jeg funnet ut at det lukter faktisk mye er av klærne enn av ånden, så pastiller har lite å si ja :ja:

Har en venninne som sluttet å røyke for ett års tid siden. Hun røykte bare utendørs og mente at det kunne da ikke lukte sååå ille av henne? En tid etter røykeslutten fikk hun sjokk da hun fant frem noen klær som hadde hengt i klesskapet en tid... De stinket!

Anarko 28-10-10 17:55

Muttern, om du virkelig vil ha drops så kan jeg anbefale relax. Men de er litt avhengighetsdannende... tygger og tygger og tygger...
Men enig med resten av gjengen, det kamuflerer ikke røykluft :)

vimsen85 28-10-10 17:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marisol (Innlegg 956791)
Jeg lurer på Sukrin!

Sukrin er sukkeralkoholer, noe som betyr at KH ikke tas opp i tarmen, men de utskilles i urinen (tror jeg.. Correct me if I'm wrong)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Akat (Innlegg 956734)
Screwdriver, men ananas istedenfor appelseinjuice! :) (til en senere gang). Du drikker mindre sprit+ at det er mindre karbs i den og ananasjuicen bidrar til at nyrene renser ut alkoholen med urin mye kjappere enn annen alkohol - ergo blir den kortere i kroppen og gir kroppen mindre mulighet til å ta opp ting...

TS:
Tenk over hva øl er brygget på, så er det litt lettere å forstå at vin er lavkarbo til sammenligning...I tillegg drikkes det ofte flere enheter øl per enhet vin...;)

Er det ikke mye Kh i ananas?

Rin 28-10-10 18:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 956717)

Jeg bruker dem flittig, jeg, men under bukser og lite synlige - de er jo der først og fremst for å holde meg varm, ikke til å sprade med? :)

Anarko 28-10-10 18:29

Jeg husker når leggvarmere var veldig in i sånn ca -99... Jeg hadde mange leggvarmere, som jeg brettet utenpå skoene, og følte meg skamkul i bukse med fastsydd skjørt utenpå, leggvarmere og buffalo-sko.

Kanutten 28-10-10 18:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 956903)
Jeg husker når leggvarmere var veldig in i sånn ca -99... Jeg hadde mange leggvarmere, som jeg brettet utenpå skoene, og følte meg skamkul i bukse med fastsydd skjørt utenpå, leggvarmere og buffalo-sko.

Jeg var i Trondheim nettopp og jeg ble meeeget overrasket over hvor mange damer som brukte vanlige fjøsstøvler MED leggvarmer inni som var brettet utover støvelskaftet.. De gikk med slike støvler tom til korte finkjoler!!! INNE!! På konserten! :eek: :lol:

TrillTrall 28-10-10 18:48

Sitat:

*hehe* Dere er tydeligvis mye yngre enn meg. Leggiser, som vi kalte dem, var hottere enn hotters på 80-tallet! Gjerne i kombinasjon med strekkbukser og lodden pusegenser, gjerne i en eller annen neonfarge. Tilhørende hockeysveis var et must! Lekkert! :eek:

Rin 28-10-10 18:49

Sitat:

Høhø, jeg husker også det der, det var sånn folk så ut da jeg gikk på ungdomsskolen - sammen med sånn kort frisyre med pigger i nakken. Buksene hadde gjerne splitt foran også? Jeg boikottet selvsagt hele trenden siden jeg var altfor innmari alternativ og spesiell til å iføre meg noe som ikke var svart. :D

Nerthus 28-10-10 19:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 956922)
*hehe* Dere er tydeligvis mye yngre enn meg. Leggiser, som vi kalte dem, var hottere enn hotters på 80-tallet! Gjerne i kombinasjon med strekkbukser og lodden pusegenser, gjerne i en eller annen neonfarge. Tilhørende hockeysveis var et must! Lekkert! :eek:

Snakk om at jeg nå fikk DET flashbacket! Hadde pulsvarmere i neongult, leggevarmere i neongult... ick! *ler* (OGSÅ på 80-tallet ;) - på fjortis-disko på Hollywood i Trondheim... oh herlige tid...)

TrillTrall 28-10-10 19:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 956970)
Snakk om at jeg nå fikk DET flashbacket! Hadde pulsvarmere i neongult, leggevarmere i neongult... ick! *ler* (OGSÅ på 80-tallet ;) - på fjortis-disko på Hollywood i Trondheim... oh herlige tid...)

:lol: Var på Hollywood 2-3 ganger tror jeg, har aldri vært noen byløve. :)

Nerthus 28-10-10 19:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 956973)
:lol: Var på Hollywood 2-3 ganger tror jeg, har aldri vært noen byløve. :)

haha så gøy - hver eneste tirsdag (tror jeg det var) da jeg var 13-14 år... men jeg var jo sååå ute da... det var liksom venninna mi som var den "kule" - jeg hang bare med så godt jeg kan og syntes alt var så tja, stress med mote og musikk og gutter og sånt! Det har jo endret seg med årene da!! :D

Leggvarmere tror jeg har vært tilbake som mote minst 2-3 ganger siden 80-tallet ihvertfall ;) *mimrer litt nå*

grotingeling 28-10-10 20:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 956922)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 956970)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 956979)
haha så gøy - hver eneste tirsdag (tror jeg det var) da jeg var 13-14 år... men jeg var jo sååå ute da... det var liksom venninna mi som var den "kule" - jeg hang bare med så godt jeg kan og syntes alt var så tja, stress med mote og musikk og gutter og sånt! Det har jo endret seg med årene da!! :D

Leggvarmere tror jeg har vært tilbake som mote minst 2-3 ganger siden 80-tallet ihvertfall ;) *mimrer litt nå*

Hollywood........ mimre mimre mimre :rolleyes:
80-talls leggings....... check :D
Hockeysveis - nope :p

vaskeklut 28-10-10 22:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 956910)
Jeg var i Trondheim nettopp og jeg ble meeeget overrasket over hvor mange damer som brukte vanlige fjøsstøvler MED leggvarmer inni som var brettet utover støvelskaftet.. De gikk med slike støvler tom til korte finkjoler!!! INNE!! På konserten! :eek: :lol:

hehehe! jeg vet hva du sikter til, men de leggvarmerne er faktisk påsydd som for i støvlene:) de bretter de ikke utpå! at de bruker det til finkjoler og sånn skal jeg ikke forsvare, dog. :P

Sjanten 28-10-10 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 956406)
Hehe, det er jo ikke snakke om en skummel sekt eller noe sånt :D

Joo, da - inne på en annen tråd her i går var det en som kalte seg ketolikk:p

Idarull 29-10-10 00:17

Har bestilt kokosmel også har jeg lest feil (bestilt fra USA) og det er 4 gram karbo i en ts på 14 gram. Har jeg regnet helt feil hvis jeg sier det er 28 karber i 100 gram? Det er ikke sååå ille som jeg først trodde da. Synd det er kort dato på det, kunne spart det til senere og mer karber.

Idarull 29-10-10 00:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Opheliia (Innlegg 956720)
Ja, det tror jeg. Er du allergisk mot noe i utgangspunktet?

Jeg har allergi og kan ofte ende opp med noe ala det du skriver der...:o

Okei ;) jeg er ikke allergisk Mot noe. Men klør på armene til vanlig. Klør til det blir sår. Alltid gjort!

senorita 29-10-10 00:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 957141)
Har bestilt kokosmel også har jeg lest feil (bestilt fra USA) og det er 4 gram karbo i en ts på 14 gram. Har jeg regnet helt feil hvis jeg sier det er 28 karber i 100 gram? Det er ikke sååå ille som jeg først trodde da. Synd det er kort dato på det, kunne spart det til senere og mer karber.

Jeg kommer til 29 gram. (4/14*100). men ja.. det er jo ikke så ille men.. det er jo litt..

Idarull 29-10-10 00:25

Oki ikke så langt unna da. Takk for at du gadd :)

silje21 29-10-10 00:42

hei trenger litt hjelp. skal lage Gerds ostekake, men lager geleen selv, etter dette tipset
_"
Laget gelè av 2dl funlight granateple,
1dl vann og 5ts gelantinpulver( hadde holdt med 4 tenker jeg,og jeg mener 1ts pulver=1 gelantinblad)."_
Det jeg lurer på, må gelatinpulveret varmes med saft og vann, eller holder det å bare blande det sammen??
XD

Ferskenbeinet 29-10-10 08:41

gelatinpulverer må varmes, ellers får du lett småklumper

Augustina 29-10-10 09:18

Jeg skulle så gjerne ha skrudd ned sultfølelsen min, hvordan gjør jeg det best?

Til nå spiser jeg 15-20 karbs per dag, ofte er jeg opp i 80 prosent fett per dag. Spiser alt fra 1500 til over 2000 kcal per dag. Trener 4-5 ganger i uka. Føler liksom jeg er flink meg fettet og jeg drikker flere liter vann om dagen, så hvorfor er jeg sulten hver 4-5 time da? Det er jo en forbedring fra høykarbo (hver 2-3 time), men lell. Folk her inne går jo halve dagen uten mat uten at det er et problem. Jeg vil også ha det sånn, hehe :p

I VOF stod det at man burde spise lite på morgenen fordi spiser man stort gir man signaler til kroppen om at den trenger mye energi den dagen (om jeg husker rett), men jeg ser at de som spiser et par egg og en god dose bacon er de som virkelig holder seg fra frokost til middag. Er VOF litt på ville veier her? :o

silje21 29-10-10 10:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 957184)
gelatinpulverer må varmes, ellers får du lett småklumper

hehe så må jeg da først varme opp vann/saft blandingen, og Så ha i pulveret? eller mikse alt sammen og så varme det opp?
geeeez jeg er fersk gitt :p

Kitt 29-10-10 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 957309)
hehe så må jeg da først varme opp vann/saft blandingen, og Så ha i pulveret? eller mikse alt sammen og så varme det opp?
geeeez jeg er fersk gitt :p

Står det ikke på pakken, da?
Skal vi se:
Her står det:

Pulveret skal røres ut i litt lunkent vann (ca 2ss vann pr ts pulver) og svelle noen minutter før varm væske tilsettes!

silje21 29-10-10 11:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 957316)
Står det ikke på pakken, da?
Skal vi se:
Her står det:

Pulveret skal røres ut i litt lunkent vann (ca 2ss vann pr ts pulver) og svelle noen minutter før varm væske tilsettes!

eh hehe :o skal straks på butikken og kjøpe gelatinpulveret :rolleyes:
Men tusen takk:D da har jeg litt mere peil hvertfall

TrillTrall 29-10-10 12:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Augustina (Innlegg 957212)
Føler liksom jeg er flink meg fettet og jeg drikker flere liter vann om dagen, så hvorfor er jeg sulten hver 4-5 time da? Det er jo en forbedring fra høykarbo (hver 2-3 time), men lell. Folk her inne går jo halve dagen uten mat uten at det er et problem. Jeg vil også ha det sånn, hehe :p

Det er vel, som det meste annet, også individuelt. Jeg holder ikke hele dagen på 2 egg og bacon til frokost. :) Og jeg er absolutt ikke noen stor mann på 190 cm / 150 kg bare så det er sagt... 152 cm / 53,5 kg, det er meg. Og jeg spiser nok en del flere kalorier enn Lille Gubben (179 cm / 76 kg) pr. døgn. *hehe*

Opheliia 29-10-10 12:48

Sitat:

Til nå spiser jeg 15-20 karbs per dag, ofte er jeg opp i 80 prosent fett per dag. Spiser alt fra 1500 til over 2000 kcal per dag. Trener 4-5 ganger i uka. Føler liksom jeg er flink meg fettet og jeg drikker flere liter vann om dagen, så hvorfor er jeg sulten hver 4-5 time da? Det er jo en forbedring fra høykarbo (hver 2-3 time), men lell. Folk her inne går jo halve dagen uten mat uten at det er et problem. Jeg vil også ha det sånn, hehe :p

I VOF stod det at man burde spise lite på morgenen fordi spiser man stort gir man signaler til kroppen om at den trenger mye energi den dagen (om jeg husker rett), men jeg ser at de som spiser et par egg og en god dose bacon er de som virkelig holder seg fra frokost til middag. Er VOF litt på ville veier her? :o

Jeg spiser 2 egg og bacon (varierer hvor mye) til frokost, da er jeg sulten igjen rundt 1-2 tiden:) Spiser litt da...og på kvelden når jeg er hjemme:)

Men jeg trener ikke så mye som deg...

Cherry 29-10-10 13:00

Har fått smaken på farris med limegrass! Fiffige saker for en som aldri har kunne fordra farris! Men er det noe skjulte skumle saker i farrisen min? som sukker?:P

Nerthus 29-10-10 13:28

Sitat:

Jeg var VELDIG sulten da jeg spiste generell lavkarbo men så mye mengder jeg ville. Lå nok på kanskje rundt 30 gram karbo pr dag. Sulten konstant nesten! Etter at jeg reduserte kcaloriene (og sikkert fikk bedre sammensetning protein/fett med spisdegslank ferdigmat) forsvant ALL sultfølelse. Spiser du for lite i forhold til at du trener så mye kanskje? Husker jeg rett om du er nær normalvekta di også? Da spørs det om mer mat kan være tingen - fordi (jeg gjetter vilt her) du ikke har SÅ mye fett igjen på kroppen og når du trener så mye så må mesteparten av fettet da komme fra maten du inntar :) Eller? :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.