![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Sitat:
Ville bare sjekke at jeg har forstått prinsippene riktig, er litt sånn teskje-dag i dag kjenner jeg :o. Tenkte også bare å nevne at jeg har gått tilbake på SDS for det er det eneste opplegget som har fått meg ned i vekt, så jeg vil prøve det en ny periode. |
Så vidt jeg kan skjønne, stemmer regnestykket ditt veldig bra! :)
(Men jeg har sår på hornhinnene og ser alt i en liten tåkesky om dagen:p) |
Sitat:
|
Sitat:
Men som sagt, vær obs på at du kan bli fortere full enn du er vant til! PS: Kan du please ikke skrive "sms-språk"? Typ, j i stedet for jeg etc. Ikke vondt ment, men det er innmari slitsomt å lese ... |
Sitat:
rusbrusen er d nok mye sukker i ja..litt bedre med sukkerfrie da kanskje?! ingen planer om alkohol før om noen uker,da d er julebord til samboer. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vet grevens cider har et par alternativer med svært lite karbo, jordbær ihvertfall og enten pære eller eple har 0.6 g karbo pr 100 gram hvis du ikke gidder å blande selv. JEG tenker at man gjør det man må gjøre når man har tatt et kostholdsvalg ;) |
Sitat:
jepp,har tatt ett kostholdsvalg,men det er itte dermed sagt at man itte kan unne seg to fester i året;) jeg er rimlig slavisk når det kommer til kosthold så j ser itte på det som noe problem:) så det går så bra at det;) |
jeg lurer på hvor stor pris forskjellen er på produkter her og i sverige. vet at kjøtt og kylling er billigere men jeg tenker på alt det "fugle frøet" man baker med og sojaprotein pulveret,ost,fløte,bacon.
|
Min erfaring som gammel "Harry- handler" er at det meste er billigere, om enn bare pga kursen!
Men ting som Fiberhusk er ca 1/3 av prisen. Vi reiser til Nordby ved Svinesund og i Nordby Mat får du alltid fersk ribbe til en billig penge feks. Maximat i andre enden har Göl pølser blant annet med svært lite karber. Det finnes flere tråder/lister her inne om hva man bør kjøpe i Sverige. Skal se hva jeg finner! Denne er fin i hvert fall! |
Sitat:
|
God kveld alle sammen:)
jeg er en gutt på 25år som seriøst må gjøre noe for og gå ned i vekt. Aldri vært noe særlig glad i poteter og pasta så lavkarbo burde passe meg bra. Jeg stinker rett og slett på kjøkkenet så det jeg lurte på er hvilken diett det er lettest og sette seg inn i for nybegynnere. Tenkte å kjøpe meg boka slank med ketolysekuren da jeg tror den er "enklest" å følge. Eller tror dere jeg burde starte med en annen? Atkins?fedon? det her er sikkert et dumt spm, men kommer man i ketose hvis man kjøper en 2ukers meny fra spisdegslank.no |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei
Jeg har vært ute en stund, men er klar for ny innsats. Først må jeg si at jeg vet jeg burde telle karber, men etter x-antall G.R. kurer klarer jeg det ikke. (har telling langt opp i halsen) Er dette en grei dagsmeny? Frokost: 2 stk. lin knekkebrød med smør, majones og krydder skinke Middag: Rømmegrøt m/ smørøye og splenda (oppskrift her i fra) Kveld: marinerte skampi m/aioli, reker m/majones og lavkarbo lapper. Eller blir dette for mye fett? Jeg skal prøve å ligge på ca. 15 pr. dag |
j har kjøpt ketosticks, hva skal den vise på fargeskala`n for at jeg ska være i 100% ketose? mørkest mulig farge?ellers lysest?
|
Så lenge den gir utslag så er du i ketose uansett hvor mørk den er.
|
Sitat:
|
er d karbo i egg..el er d itte?
|
Sitat:
Det er rundt 1 gram karbohydrat i ett egg. Det har også blitt kommentert før - kan du være så snill og skrive hele ord i innleggene dine istedet for sms-språk? På forhånd takk :) |
www.matvareguiden.no er bedre enn de nevnte.
|
Jeg pleier og regne 1 kh pr egg, og null karbo i høna:D
|
Sitat:
|
Egg er 0,3 gram karbohydrater pr. 100 gram egg.
Ett medium egg veier ca 50-55 gram. bare sjekk på prior sine sider og f.eks. www.matvareguiden.no Det er endret den senere tid. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Du kommer deg i ketose ved å bare spise mat med lite karbohydrater. Les deg ordentlig opp på hva slags mat det er og sett opp, og følg, en ketogen meny for 3-5 dager, så kommer du garantert i ketose!:) Og du, vær så snill å dropp sms- språket!;) |
Sitat:
Jeg er i ketose ser jeg.. er midt på skalaen! |
Sitat:
:heia: for ketose! men du, du trenger ikke ligge så lavt som 5g karber om dagen. Skal du ha i deg nok sunne greier fra grønnsakene, bør du ligge på 15 eller bittelitt over!:) |
Oljer
Jeg har forstått at det ikke er bra med for mye olje.(tenkte på hjemmelaget aioli, majones, marinader osv) Hvorfor? På Olivenolje flasken står det 0 carber. (Har prøvd å finne svar, men uten hell) |
Sitat:
Kaldpressa oljer er best :ja: Hvor har du det fra at ikke oljer er bra? |
Sitat:
Men bruk som Gerd sier, kaldpressa oljer av kvalitet! Hold deg unna særlig soyaolje, den er det ødelagte fettsyrer i, som er skadelige for kroppen. |
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av MHM Vi får rimelig unyanserte råd fra våre ernæringsmyndigheter: "Bruk olje!" er hva vi får høre. Men de sier ikke at noen oljer er helseFREMMENDE mens andre er direkte UHELDIGE for vår helse. Og vi får ikke informasjon om at vi ikke bør steke i oljene (da er sjansen stor for at vi ødelegger oljen selv). Maisolje, solsikkeolje og soyaolje bør HIVES, av fire ulike grunner: 1) De inneholder for mye flerumettet omega-6 fett, som virker betennelsesøkende (astma, revmatisme, allergier, fibromyalgi m.m.). 2) De er alltid varmpresset. Dette er en industriell prosess som blant annet gir avfallsstoffer som transfett, frie radikaler, dimerer og polymerer. 3) De egner seg IKKE for steking pga innholdet av flerumettet fett. 4) De vil ved bruk fortrenge sunne oljer som olivenolje, rapsolje, avokadoolje. Desverre så drar denne lista med seg majones, kaviar og majonessalater i dragsuget.... :rolleyes: Olivenolje, rapsolje, avokadoolje og makadamiaolje inneholder mye enumettet fett som er positivt for fettforbrenning, ledd, hud m.m. Linfrøolje, valnøttolje og tran inneholder mye omega-3, og er meget varmeustabile. Bør brukes som kosttilskudd, eller over salat. Kokosolje (Cocosa) er den oljen med mest mettet fett, noe som er gunstig ved varmebehandling av mat. På etiketten av alle oljene MÅ det stå kaldpresset eller xtra virgin, for at de skal være sunne. Litt komplisert? Ehhh, ja. Men man trenger jo ikke huske hva alle disse omega-ene er for noe, bare man husker hva som er sunt og usunt... :cool: |
Tusen takk til dere alle for oppklarende svar.:)
Hvor jeg er blitt fortalt at oljer ikke er bra i lavcarbo husker jeg ikke, men jeg har fått det for meg. :) Takk takk. Da skal jeg bruke det med god samvittighet. |
olje spiser jeg mye av :)
|
litt forvirret.
på sjokoladen står det 56kh hvorav sukkerarter 6gr sukkeralkoholer er 49g etter som jeg har forstått så skal jeg trekke fra de 49. blir det riktig? og + sukkerarter 56-49=7 +7= 14 kh?:confused: |
Sitat:
Ikke plusse på sukkerarter. de er i de 56 :ja: |
Sitat:
takk for svar. da går det tilomed og spise sjokolade med god samvitighet:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49. |