![]() |
Sv: Hva leser du nå?
Sitat:
Sitat:
Har bare lest "Alkymisten", men det er fryktelig mange år siden ... Jeg ser heller enn leser om dagen, Perry Mason fra 1957 på DVD. Herlig :love: Det er jo filmatiseringer av bøkene (som jeg har lest tidligere), så det teller vel? :uskyldig: |
Sitat:
Alkymisten har jeg også lest. Den er grei nok, liksom, men fortsatt denne unaturrlige patosen i dialogen. Ingen snakker sånn! Mulig det funker bedre på et latin-språk? Men all den selvinnsikten jeg ble lovet uteble ... :cool: |
Helt enig, Photo. leste Alkymisten for en del år siden, og hadde mest lyst til å kreve forlag og forfatter for tiden jeg kastet bort på å lese det mølet der.
|
Er ikke så avansert i den litterære inputen, jeg.:o Begynner på Englemakersken av Camilla Läckberg nå.:) Første hardbacken jeg har kjøpt noen gang, tror jeg..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Leste Unni Lindell sin nest siste "Sukkerdøden" og Camilla Läckberg sin "Fyrvokteren", i forrige uke. Mulig jeg har sett for mye på CSI, men syntes begge var veldig forutsigbare.. Er det det som er in, blandt de mer komersielle forfatteren kanskje?
Jo, også saumfarte jeg de gjenglemte bøkene på hotellet og fant en som heter The desperate bride's weightloss club, eller noko sånt. Skikkelig fjortisbok, full av kliss og klisjeer. Men ble faktisk litt slankeindpirert av den.:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hva da? Jeg mener at man ikke leter etter avanserte bøker bare for å lese en avansert bok, hvis man har mer enn nok med å takle å lese en sånn innmari lettlest, type komersiell bok. |
Sitat:
|
matrevolusjonen og johannes av korset
|
Sitat:
Alkymisten må leses på retttidspunkt. Og som det den er, nærmest er barneeventyr. :ja: |
Sitat:
|
Akkurat begynt på " reisen hjem" av Lori Lansens:)
|
Jeg leser jobbmail, og det skal jeg drite i ettersom jeg har ferie...
|
Sitat:
Ha en super ferie:) |
Sitat:
Sitat:
|
Er ferdig med "Gjenferd" av Jo Nesbø. Måtte det slutte sånn? Jeg skjønner at Nesbø ville avslutte Harry Hole bøkene, men måtte det skje sånn?
|
Sitat:
|
Har begynt på Bisettelsen av Lars Saabye Christensen. Vet den har fått mye dårlige anmeldelser, og jeg må medgi at den er temmelig forvirrende, men merker det er en haug referanser som kiler i hjernen. Beatles er en av mine absolutte favorittbøker fra langt tilbake, så nå leser jeg den like godt igjen, for sjette gang, tror jeg. Og så skal jeg lese Bly igjen, som jeg bare har lest en gang, men som jeg vet jeg likte godt, tross "ingen" andre gjorde det. Den var mørkere og ga en annen gjenklang. Har satt i gang med Beatles nå. Gøy! Men gleder meg innmari til Bly, og er seff spent på hvordan jeg leser Bisettelsen etter det.
|
Sitat:
Sitat:
|
photo: jeg liker også bly! liker den litt melankolske smaken man får i munnen av den. må hive meg rundt og lese bisettelsen jeg og snart. kan gjøre det når vi er på besøk hos svigers i juli. 700 moh i heidal er tross alt der hvor internett går for å dø... :lol: dårlig med nett altså.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Håper du husker de foregående bøkene godt, for Bisettelsen er stappfull av referanser til dem ...! |
det var godt du sa! da skal jeg lese de på nytt :)
|
Sitat:
Beatles er jo perfekt sommerlektyre, da! |
Slakteren av Øystein Wiik. Ikke kommet så langt, men foreløpig veldig underholdende.
|
bibelen:)
|
Ved siden av skolelektyre leser jeg alle bøkene til Donna Leon om inspektør Brunetti i Venezia. Er nå på bok nr 12, og storkoser meg! Det er akkurat som å være i Venezia, beskrivelsene til Leon er veldig bra. Jeg har en merkelig trang til å lese krimserier i riktig rekkefølge, liker å følge personene.
I tillegg leser jeg "A short history of tractors in Ukranian" av Marina Lewycka, en morsom og lettlest bok :) |
Inge Harsten: En tid til å drepe.
Har ikke kommet så langt ennå, men virker lovende. Det har visst nesten blitt en besettelse for meg å finne bra krim. Noe som medfører at jeg pløyer meg igjennom ganske mange dårlige. |
Balansekunst av Rohinton Mistry
Handlingen i boka utspiller seg i Bombay, og forteller historien om syersken Dina Dalal, skredderne Darji og Omprakash og studenten Maneck. Gjennom disse personenes historie får vi vite mer om Indias fortid; fra selvstendigheten i 1947 til unntakstilstanden i 1975. Jeg har nettopp begynt å lese boken og liker den godt. |
Mørk treenighet av Karin Slaughter:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har begynt på "Människa utan hund" av Håkan Nesser. Har lest to andre bøker av samme forfatter tidligere, og hadde da vanskelig for å legge fra meg boka (kanskje dumt å starte på denne før eksamensarbeidet er ferdig :eek:).
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |