Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Pruttilutt 06-06-11 19:40

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130658)
Jeg er trenger tips til en "skikkelig" frokost imorgen jeg, forhåpentligvis en som kan holde meg mett i flere timer.. Jeg reiser hjemmefra ca kl.08 og lander på plattformen ca 13.30-14, i mellomtiden er det jo bare "crappy" flyplassmat å få tak i(jeg har pleid å trykke i meg en "ostebolle" til frokost i 10-tiden).. Noen med tips til en skikkelig mettende (men helst ikke for "slitsom" å lage, jeg er ikke akkurat en morgenfugl) forkost?? *Håper noen har noe på lager*:hjelp:

Og forresten, Pruttilutt: Den lunsjen som jeg inntok i halv2 tiden idag metter enda:eek: Nydelig var det og, endte med aioli ved siden av :sikle:

Hva jobber du som? :)
4-5 frokostlapper med en god dæsj bacon på morgenen kan kanskje være det du trenger. Det tar dog litt tid. På en annen side kan du kanskje kikke på denne oppskriften - den kan du nyte friskt om morgenen og samtidig er den OK å mumse utav nårtid du vil. Metter en del også. :D

Pruttilutt 06-06-11 19:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1130664)
Rikkemor: Hvis du går inn på oppskriftsforumet vil du finne en oppskrift på lavkarbo lapper som er utrolig enkel å lage, kan gjøres ikveld. Da kan du til og med pakke niste! Hvis ikke ville jeg satset på en kraftig omelett med masse ost, bacon og fløte i. Det metter lenge :)

Nå har jeg vært å trent! Har trent siden ca mars nå, og det er utrolig deilig å merke at formen blir bedre for hver gang!
I kveld var stixen helt uten utslag, så jeg blir ikke helt klok på den altså....har jo drukket MYE vann under trening, mulig det er det?

Etter tips her fra nyter jeg nå kyllingboller med hvitløksmajones! De hadde ikke vanlig aioli på butikken, og mills sin var litt svak på smak syntes jeg da :)

Du har varmet dem, ja? Fikk tips om å smake dem kalde - og joda, de var gode da, men RÅ inni :o

Eve 06-06-11 19:41

Er det noen som har erfaring med om det er vanlig å ha vondt i hodet når du er i Ketose. Jeg har vært i Ketose i to uker, og har nesten hver dag følt meg svimmel har vondt i hodet, er veldig tørst og varm.:forvirret
Merker mange positive forandringer også, prøver å fokusere på det:D

Rikkem0r 06-06-11 19:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1130664)
Rikkemor: Hvis du går inn på oppskriftsforumet vil du finne en oppskrift på lavkarbo lapper som er utrolig enkel å lage, kan gjøres ikveld. Da kan du til og med pakke niste! Hvis ikke ville jeg satset på en kraftig omelett med masse ost, bacon og fløte i. Det metter lenge :)

Jaaa, lage i kveld er jo perfekt!:) Hmmm, det er lov å ha med seg mat på fly ikke sant? Merker når jeg tenker meg om at jeg aldri har prøvd det, men hvis det går gjennom sikkerhetskontrollen er det jo supert!=)

Pruttilutt 06-06-11 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eve (Innlegg 1130673)
Er det noen som har erfaring med om det er vanlig å ha vondt i hodet når du er i Ketose. Jeg har vært i Ketose i to uker, og har nesten hver dag følt meg svimmel har vondt i hodet, er veldig tørst og varm.:forvirret

Drikk mer vann. :) Noen bruker lengre tid i den overgangsfasen, og noen får det litt tyngre enn andre. Jeg hadde hodepine i 18 dager før det roet seg. :)

MariaB 06-06-11 19:46

Pruttilutt: Mine er fra prior og er gjennomstekte, så jeg spiser dem kalde :)
Rikkemor: Litt usikker på det med mat på fly faktisk! går jo an å prøve ;)
Eve: Hodepine er veldig vanlig, men ettersom jeg har forstått pleier dette å gå over etter en stund. Kan det hende du ligger å vipper i grenseland? Sikkert noen med mer erfaring som kan svare!

Karbear86 06-06-11 19:46

Hei :)

I gang med uke 2. synes det går overraskende bra :)

Men i dag har jeg opplevd at magen har vært ganske så ustabil for å si det sånn.. ikke noe vondt eller noe. Renses kroppen med dette her eller??

Pruttilutt 06-06-11 19:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1130678)
Pruttilutt: Mine er fra prior og er gjennomstekte, så jeg spiser dem kalde :)
!

Good. Er det mye fett i dem? Jeg steker mine goooodt i smør, så det drypper fett av dem :sikle:

Rikkem0r 06-06-11 19:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1130670)
4-5 frokostlapper med en god dæsj bacon på morgenen kan kanskje være det du trenger. Det tar dog litt tid. På en annen side kan du kanskje kikke på denne oppskriften - den kan du nyte friskt om morgenen og samtidig er den OK å mumse utav nårtid du vil. Metter en del også. :D

Den lappeoppskriften passer perfekt, alt er jo allerede i hus(blir vekk i 2 uker så prøver jo å tømme lageret litt så ikke alt skal gå i søppla):D Har du erfaring med å varme de i microen? For da kunne jeg jo bare surra litt bacon imorgen tidlig:p
Jeg jobber som prosessoperatør:) Og er offshore som du sikkert forsto, så er spent på om jeg kommer til å klare å få i meg nok fett når jeg kommer ut på jobb nå.. Tror det ska bli vanskelig, men jøss.. Skal da prøve å gumle norvegia(eneste osten vi har i "vårt" kjøleskap) til den store gullmedalje jeg, om det er det som må til :spisesnak

MariaB 06-06-11 19:50

Pruttilutt: Nei, de var nokså magre, så jeg kompanserer med et tonn hvitløksmajones :p

Pruttilutt 06-06-11 19:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130687)
Den lappeoppskriften passer perfekt, alt er jo allerede i hus(blir vekk i 2 uker så prøver jo å tømme lageret litt så ikke alt skal gå i søppla):D Har du erfaring med å varme de i microen? For da kunne jeg jo bare surra litt bacon imorgen tidlig:p
Jeg jobber som prosessoperatør:) Og er offshore som du sikkert forsto, så er spent på om jeg kommer til å klare å få i meg nok fett når jeg kommer ut på jobb nå.. Tror det ska bli vanskelig, men jøss.. Skal da prøve å gumle norvegia(eneste osten vi har i "vårt" kjøleskap) til den store gullmedalje jeg, om det er det som må til :spisesnak

Tips: Stek på middels varme over lengre tid, for de hever seg i varmen og kaaaan bli litt "våt" inni. Men åååå så godt :) Kan ikke se for meg at micro skal være et problem. Stek noen nå i kveld, så får jeg høre hva du synes :D

Pruttilutt 06-06-11 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1130690)
Pruttilutt: Nei, de var nokså magre, så jeg kompanserer med et tonn hvitløksmajones :p

Giiiiiive meeee hvitløksmajoneeeeees :sikle:

Ashley 06-06-11 19:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130658)
Jeg er trenger tips til en "skikkelig" frokost imorgen jeg, forhåpentligvis en som kan holde meg mett i flere timer.. Jeg reiser hjemmefra ca kl.08 og lander på plattformen ca 13.30-14, i mellomtiden er det jo bare "crappy" flyplassmat å få tak i(jeg har pleid å trykke i meg en "ostebolle" til frokost i 10-tiden).. Noen med tips til en skikkelig mettende (men helst ikke for "slitsom" å lage, jeg er ikke akkurat en morgenfugl) forkost?? *Håper noen har noe på lager*:hjelp:

Og forresten, Pruttilutt: Den lunsjen som jeg inntok i halv2 tiden idag metter enda:eek: Nydelig var det og, endte med aioli ved siden av :sikle:

et par kyllinglår til frokost eller 6-7 kyllingvinger med litt creme fraiche holder i 7 timer hos meg:D:eek: tenk fett. kokt egg er ikke optimalt. da må du ha bacon til og majones.

liker du ikke fete "middag" frokoster kan du lage musli av dine favoritt nøtter, kjerner og frø. stek alt i ovnen med olivenolje og litt salt på 180 grader i ca 15-20 min. kan serveres med fløte som blandes ut med vann eller tyrkisk yoghurt.

Rikkem0r 06-06-11 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1130691)
Tips: Stek på middels varme over lengre tid, for de hever seg i varmen og kaaaan bli litt "våt" inni. Men åååå så godt :) Kan ikke se for meg at micro skal være et problem. Stek noen nå i kveld, så får jeg høre hva du synes :D

Åååh, hurra for micro asså:p Jeg skal steke i kveld, og finner jeg litt matlyst/sult skal jeg smugsmake en nystekt en også-jeg har jo noen jordbær liggende (ooog pisket krem i kjøleskapet fra igår!!) som kunne passa på som litt kveldskosemat :geip:

Rikkem0r 06-06-11 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ashley (Innlegg 1130699)
et par kyllinglår til frokost eller 6-7 kyllingvinger med litt creme fraiche holder i 7 timer hos meg:D:eek: tenk fett. kokt egg er ikke optimalt. da må du ha bacon til og majones.

liker du ikke fete "middag" frokoster kan du lage musli av dine favoritt nøtter, kjerner og frø. stek alt i ovnen med olivenolje og litt salt på 180 grader i ca 15-20 min. kan serveres med fløte som blandes ut med vann eller tyrkisk yoghurt.

Takk for tips:D creme fraiche, smaker ikke det som rømme? eller har jeg bomma helt nå:o

MariaB 06-06-11 20:02

å holy shit! La inn hvitløks majonesen på diett.no, og den gav helt syyyyyyykt med kcal!:eek: Nå skal jeg jo ikke telle det da, men allikevel:p

Mills sin hvitløksmajones har hele 78 gr fett pr 100 gr!

Charlott 06-06-11 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eve (Innlegg 1130673)

Er også vanlig at man mister en del salter, særlig i begynnelsen. Om du får i deg litt Farris vil det hjelpe på den biten i allefall. Varmen er most likely tegn på at du er i ketose :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ashley (Innlegg 1130699)
kokt egg er ikke optimalt.

Kokt egg, eller egg i hele tatt, er vel den best sammensatte maten du kan spise, så egg er da optimalt? Eller tenkte du på noe annet?

2-3 kokte egg (varme) som moses med masse meierismør og gressløk, er noe som holder meg mett i flere timer. Kjapt, godt og enkelt :D

Skaldeman anbefaler det som en fin-fin frokost å få i gang fettforbrenninga på bla, da gjerne med en liten spasertur først, så man får i gang kroppen :)

Pruttilutt 06-06-11 20:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130702)
Takk for tips:D creme fraiche, smaker ikke det som rømme? eller har jeg bomma helt nå:o

Jeg takler ikke rømmesmak, lager enten Græsk dressing (småpakkinger) eller har splenda og pepper i - sistnevnte best til fisk. Smaker ikke rømme i det hele tatt :)

Pruttilutt 06-06-11 20:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1130707)

Mills sin hvitløksmajones har hele 78 gr fett pr 100 gr!

Drit i kcal! Jeg blir religiøs av en slik matvare! :eek: Fantastisk!
Hmm, jeg må i tenkeboksen for å finne ut hva jeg kan kombinere en slik matvare med.... :rolleyes:

Rikkem0r 06-06-11 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1130717)
Jeg takler ikke rømmesmak, lager enten Græsk dressing (småpakkinger) eller har splenda og pepper i - sistnevnte best til fisk. Smaker ikke rømme i det hele tatt :)

Vi skulle hatt sånn "liker"-knapp her, som det er på facebook:D
*liker*

Dollsine 06-06-11 20:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130687)
er spent på om jeg kommer til å klare å få i meg nok fett :spisesnak

Pakk ned et glass med kokosolje (cocosa), og hiv innpå en ss eller to ved hvert måltid; da er du mer på den sikre siden! Og god tur!

Charlott 06-06-11 20:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1130751)
Pakk ned et glass med kokosolje (cocosa), og hiv innpå en ss eller to ved hvert måltid; da er du mer på den sikre siden! Og god tur!

Lurt! :D :ja:

Eve 06-06-11 20:49

takk for tipset :-)

Rikkem0r 06-06-11 21:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1130751)

De har vel ikke det på Kiwi?:) Har ikke Cocosa hjemme, har ikke hatt behov for fett-tilskudd enda:rolleyes:

pjukern 06-06-11 21:06

Startet riktignok ikke 1.juni, men i dag, håper det går greit at jeg hiver meg med her allikevel?

Jeg er 183cm/82kg, har "null" muskelmasse og en søt "ølvom" som man så fint kaller det. Kostholdet mitt er totalt elendig, går ofte uten mat store deler av dagen, så en stor junkfood middag. Andre dager er det junk til lunch, lite middag. snop til kvelds.. Spiser fint en stor plate (200g) sjokolade aleine på en fredagskveld. Nå er det slutt, og tenke jeg skulle se å få bort magefettet i løpet av sommeren.

Har nettopp begynt med styrketrening og tenker å kombinere dette med ketose.

Dagen i dag gikk ikke helt bra, endte på 70g karbs, pga at jeg "måtte" ha to brødskiver til frokost. Og dels pga at jeg klarte å forglemme meg mtp at melk og kesam inneholder karbs. Da jeg handlet til lunch i dag var jeg helt sikker på at dette ikke hadde så mye karbs men men.

Skjerpings til i morgen :)

Pruttilutt 06-06-11 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130798)
De har vel ikke det på Kiwi?:) Har ikke Cocosa hjemme, har ikke hatt behov for fett-tilskudd enda:rolleyes:

Helsekosten :) Relativt dyrt.

MariaB 06-06-11 21:13

Velkommen Pjukern! Det er litt styr den første tida, men man kommer inni det etterhvert! :D

Rikkem0r 06-06-11 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1130804)
Helsekosten :) Relativt dyrt.

Da får jeg fikse det når jeg kommer hjem igjen og ha med ut neste tur:ja: men tusen takk for tips Dollsine:):):)
Og velkommen pjukern:blomster:

Eve 06-06-11 21:15

Velkommen. Lykke til med morgendagen.:heia:

Sanna 1 06-06-11 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1130670)

Kjempefint at du skriver hvor mange karbohydrater oppskriftene inneholder.

Pruttilutt 06-06-11 21:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1130831)
Kjempefint at du skriver hvor mange karbohydrater oppskriftene inneholder.

Gjorde det i de tidligere oppskriftene, etterhvert har jeg falt litt fra det siden jeg har det så innarbeid at det ligger rundt 5 karb per porsjon. Det skal være ketolysevennlig alt jeg lager :)

labaline 06-06-11 21:46

Vekta viste jammen meg -3kg siden sist mandag i dag, så da er jeg i gang :D

Ashley 06-06-11 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130702)

kanskje litt friskere? synes det er bedre til de fete kjøtttypene:) veldig godt i fløtesaus. det hever smaken! hehe.

Rikkem0r 06-06-11 21:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av labaline (Innlegg 1130863)

:heia::heia::heia:

Ashley 06-06-11 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1130713)
Er også vanlig at man mister en del salter, særlig i begynnelsen. Om du får i deg litt Farris vil det hjelpe på den biten i allefall. Varmen er most likely tegn på at du er i ketose :D

Kokt egg, eller egg i hele tatt, er vel den best sammensatte maten du kan spise, så egg er da optimalt? Eller tenkte du på noe annet?

2-3 kokte egg (varme) som moses med masse meierismør og gressløk, er noe som holder meg mett i flere timer. Kjapt, godt og enkelt :D

Skaldeman anbefaler det som en fin-fin frokost å få i gang fettforbrenninga på bla, da gjerne med en liten spasertur først, så man får i gang kroppen :)

det jeg mente med at kokt egg ikke er optimalt, som også skrevet i boka hans, at hvis hun ønsker å øke på med fettet er jo selvsagt speilegg stekt i fett eller eggerøre med fløte bedre alternativ. joda egg er supert. men skaldeman ønsker jo at man skal adde fett for at det skal bli et skikkelig mettende måltid. kokt egg metter lenger om du har majones til. bare et tips:)

Charlott 06-06-11 22:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1130713)

Er altså kokte egg med meierismør han anbefalte til frokost, gjerne etter litt aktivitet - dette skal være med på å booste fettforbrenninga :) Sagt på et foredrag av Skaldeman :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ashley (Innlegg 1130870)
det jeg mente med at kokt egg ikke er optimalt, som også skrevet i boka hans, at hvis hun ønsker å øke på med fettet er jo selvsagt speilegg stekt i fett eller eggerøre med fløte bedre alternativ. joda egg er supert. men skaldeman ønsker jo at man skal adde fett for at det skal bli et skikkelig mettende måltid. kokt egg metter lenger om du har majones til. bare et tips:)

Hvilken bok står dette i?

Vi tenker ganske likt her, vi formulerte oss nok bare litt klønete :)

Eve 06-06-11 22:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av labaline (Innlegg 1130863)

Gratulerer L :heia:abaline

labaline 06-06-11 22:22

Takk, takk :)
Jeg er veldig fornøyd med starten :D

Jeg var i ketose sist sommer også og gikk ned ganske mye, men var i grunnen litt redd for å spise for mye fett, denne gangen spiser jeg fett i enorme mengder og tror det har mye å si for nedgangen denne uka.

Lykke til videre alle sammen, det blir spennende å følge meg.

Husk å legg inn vektnedgangen i tråden vår, det er lettere å følge med i den :)

Rikkem0r 06-06-11 22:35

Jeg blei til slutt sulten og nå steker jeg lapper:) De er jo fantastiske:sikle: Klarte rett og slett ikke å la være å prøvesmake litt, og snart skal noen av de ned i magen min så jeg kan tenke på å ta kvelden:D:D
Tuuusen takk for oppskriften Pruttilutt!:klem: Den er skrevet opp i boka mi!:D

Elanessë 06-06-11 22:39

Hvitløksmajones er bare helt fantastisk!!! :sikle: Naaaaaam!
Jeg bruker det hver dag på salaten min, og prøver stadig å komme på ting å bruke det med :p Veksler innimellom med å spise det og aioli.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.