Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Oktoberstarter-tråd? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37078)

Helene M 19-11-10 12:38

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hurra MonaLita! Så deilig å se at BMI`en blir bedre og bedre:D

Men Linda! Det er jo kjempebra med et halvt kilo ned med tanke på all den moroa du har vært med på? Jeg hadde helt sikkert gått OPP jeg:p

Jo, jeg merker det godt på klærne. Men jeg nekter å skifte dem ut ennå. Så jeg går rundt med alt for store jeans og trekker dem på meg hele tiden. Det er så godt at noe er for stort at jeg bare må nyte det litt:rolleyes::D Midja mi er nå 86 cm og det er 2 cm mindre enn hva som er anbefalt for kvinner! Jeg er ikke lenger helseskadelig tjukk! :D

KimPossible 19-11-10 13:50

Gratulerer alle sammen! Så flinke dere er. :D

Selv har jeg gått opp 200 gram siden forrige fredag, men det gjør ingen ting. Etter denne helvetesuka jeg har hatt, trodde jeg at jeg hadde lagt på meg 2 kg, minst!! Så til neste fredag håper jeg å ha gått ned litt igjen da. :)
GOD HELG!

Helene M 19-11-10 14:40

Hvis du forventet å gå opp 2 kg så er jaggu 200 gram kjempebra! :D

KimPossible 19-11-10 15:13

Ja, ikke sant? :D

KimPossible 19-11-10 23:12

Woohoo!!! Jeg er endelig i ketose igjen, etter tirsdagens prøveprosjekt... :D Helgen er reddet! hehe

Frk. Fryd 20-11-10 12:37

Hei!

Så flinke dere er!

Jeg er fremdeles med i gamet, men jeg sliter litt med å holde meg konstant i ketose. Jeg har hatt noen tråe uker, men nå løsnet det heldigvis og jeg gikk ned vel en kg de fire siste dagene. Er totalt på 5.6 kg jeg da, og hadde håper på 10 til jul men det kan bli vanskelig om jeg ikke begynner å trene snart. Utrolig deilig å være i kun "overvektig" kategorien på BMI. Jeg kjøper meg nye klær jeg da, jeg vil se fresh og fin ut. :-D

MonaLita 24-11-10 19:11

Snikveiing i går, ett kilo ned fra søndag! Det betyr at det bare er 0,5 kg igjen til mitt mål om ned 10 til jul!!
---meeen nå har jeg vært to dager på hotell med jobben, og på det hotellet var det ikke så enkelt å holde dietten. MEN hadde utslag da jeg kom hjem ( da ca 4 timer etter varmlunsj og påfølgende krem og jordbær (...))
Blir spennende å veie seg på søndag, som er den offisielle.

Nå prøver jeg Lena Beattrice sine tekaker, står i ovnen nå. Spent:)

jente-23 24-11-10 20:12

oh yeah. -6 kg blank. gleder meg til å ha kommet 100 g ned ti hi så jeg kan si -7 kg ;)

har spist masse eldorado gele og sjokolademouuse og vaniljesaus osv hver dag sist uke sammen med typen... går ned alikevel:)

vi er flinke flinke, kjenner fler som har startet på det også og de går også ned. Vidunderlig:)

Lavkarbo...... <3

jente-23 24-11-10 20:23

eldorado sukkerfri vel og merke!;)

MonaLita 24-11-10 21:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jente-23 (Innlegg 972608)
eldorado sukkerfri vel og merke!;)

Har lett etter slike godsaker; spesielt sjokolademousse og vaniljesaus! Hvor får du fatt i dette???
-Noen som vet hvor man får tak i sukkerfritt gelepulver? - så kan jeg be mamma bruke dét neste gang hun lager ostekake til resten av familien!! ;)

Helene M 24-11-10 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MonaLita (Innlegg 972660)
Har lett etter slike godsaker; spesielt sjokolademousse og vaniljesaus! Hvor får du fatt i dette???
-Noen som vet hvor man får tak i sukkerfritt gelepulver? - så kan jeg be mamma bruke dét neste gang hun lager ostekake til resten av familien!! ;)

De har eldorado sukkerfri gele på Meny og Kiwi her:D

jente-23 25-11-10 16:19

vi gikk butikkene rundt, på Meny var det endelig :-) mums.... :-) tenk til jul dere.. kanskje jeg kan skryte på meg -2kg til... *øsnkesegijulegave* (",)

Refrag 25-11-10 18:07

Da er jeg halvveis :D

Veier nå 105 kg, minus 15 kg totalt, startvekt var 120 kg, mål 90 kg.
Neste delmål er 99,9 kg ;)

Til tross for storbyferie med en del alkohol og spist for mye (men kun tillatt mat, ikke noe fymat) har vekten gått ned.

Nå kan jeg ta av buksen uten å knappe opp først :cool:

Life is good!

Fjasnissen 25-11-10 18:11

Wow..... 15 kilo siden oktober.... veldig bra. Fett, om jeg får si det litt flåsete ;)

Stå på.... snart ser du tosifra :D

snartslank? 25-11-10 20:44

wow!! og gratulerer!! misunnelig misunnelig!!

hvordan har du klart 15 kg på en drøy mnd?? grattis!!

illafanten 25-11-10 20:50

Hvis Refrag er en mann så er det vel ikke så uvanlig. Jeg og mannen min har spist lavkarbo i 4 uker og mannen min har gått ned over 14 kg. Forrige gang vi gikk ned i vekt var med grete roede og også den gangen raste kiloene av han.

Men for all del Refrag, godt jobbet og gratulerer så masse! :)

Helene M 25-11-10 22:37

Godt jobba, Refrag! :D

Helene M 26-11-10 10:20

Ned bare 100 gram denne uka. Ikke så rart da jeg ikke har spist noe særlig fett. Har hatt en liten versjon av omgangssyken de siste dagene og da frister det ikke med mat...

Men nedgang er nedgang og jeg er fornøyd!

Spesielt stolt av kjæresten som har gått ned 9,1 kg:D

KimPossible 26-11-10 11:47

Nedgang er nedgang, Helene, så grattis! :) Og grattis til gubben din. :)

Jeg hadde gått opp litt til forrige fredag (200 gram), fra da og til i dag har jeg gått ned 400 gram! :D Fornøyd med det, siden det ikke har vært en super uke, matmessig.
Så nå er jeg 78,8 kg! :D

Helene M 26-11-10 12:36

Hurra Kim! :D

KimPossible 26-11-10 13:56

:D:D Fornøyd nå ja!

Lindaplinda 26-11-10 19:42

Hallo hallo:) Bra jobba, folkens!:)

Hadde egentlig veiedag idag, Men det glemte jeg bort, så er jaggu bra at jeg snikveide meg igår;) Vekta igår viste -1,1kg på 6 dager, og det er jeg helt utrolig fornøyd med!:) Spes med tanke på at jeg veide meg midt på dagen etter å ha spist og drukket også:) Har vært syk med halsbetennelse, så har ikke orket noe særlig mat, så trodde det hadde stagnert... Men takket være te, mocca, rapsolje, eggemelk, skyr og julenøtter fra lille nøttefabrikken så har jeg vel fått i meg det jeg trenger:)

God helg!:)

Lindaplinda 27-11-10 10:11

Da tok jeg en veiings på morran idag, og den viste jaggu -0,7kg til.. -1,8kg på en uke:confused::D Er jo ikke likt meg det.. og igår spiste jeg masse baconsnacks, så tipper kroppen holder på litt vann også. Skjønner ingenting jeg.. er jo glad (ikke misforstå), men jeg får jo egentlig ikke sånne resultater jeg:confused: Blir spennende å se til fredag da.. kanskje vekta justerer seg litt tilbake igjen.

GOD HELG, FOLKENS:D

Fjasnissen 27-11-10 11:05

Vekt på morran er jo ofte litt lavere enn vekt på dagen, så du hadde muligens fått et liknende resultat om du hadde veid deg på morran på torsdag (okay, sikkert litt nedgang på to dager også). Dette er jo godt nytt.... noe har kanskje løsna :)

Helene M 27-11-10 12:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda (Innlegg 974136)
Da tok jeg en veiings på morran idag, og den viste jaggu -0,7kg til.. -1,8kg på en uke:confused::D Er jo ikke likt meg det.. og igår spiste jeg masse baconsnacks, så tipper kroppen holder på litt vann også. Skjønner ingenting jeg.. er jo glad (ikke misforstå), men jeg får jo egentlig ikke sånne resultater jeg:confused: Blir spennende å se til fredag da.. kanskje vekta justerer seg litt tilbake igjen.

GOD HELG, FOLKENS:D

:D Samme skjedde her. Veide meg igjen i dag. Tenkte at siden jeg hadde spist baconsvor på torsdagskvelden så samlet jeg en del vann.

Og vekta viste -600 gram til. :D Så da går jeg for det;)

Godklem

Helene M 27-11-10 12:26

Og nå veier jeg forøvrig 77,2 kg:D

jente-23 27-11-10 15:26

-1kg, 7 kg nedgang totalt:) nærmer seg 10 kg..... det merkes godt!!

stå på!!!!!!!!!

illafanten 30-11-10 12:01

Jeg har veiedag i dag og vekta viser minus 900 gram siden forrige tirsdag. Totalt har det blitt 7,1 kg etter 5 uker. Det er jeg fornøyd med, men syns egentlig ikke jeg merker så mye til det :p

Helene M 30-11-10 21:05

Fantastiske resultater illafanten og jente-23! :D

senorita 30-11-10 21:39

12,3 kg siden 4. oktober :D :D

Helene M 30-11-10 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 976280)
12,3 kg siden 4. oktober :D :D

Wohooo! :) HURRA!

MonaLita 01-12-10 07:37

OI!
Snikveiing, men jeg kan nå snikmelde at jeg har gått ned et tosifret tall! Har nådd delmålet mitt som var -10 til jul med 23 dagers margin;)

Ha en FIN dag alle sammen! :)

senorita 01-12-10 08:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MonaLita (Innlegg 976519)
OI!
Snikveiing, men jeg kan nå snikmelde at jeg har gått ned et tosifret tall! Har nådd delmålet mitt som var -10 til jul med 23 dagers margin;)

Ha en FIN dag alle sammen! :)

Fin start på dagen det ja!! :D Flink du er!! :D

Helene M 01-12-10 11:08

Ååh! Så bra, MonaLita:D

Har et lite håp om å gå ned 10 kg totalt til jul jeg også:)

MonaLita 01-12-10 18:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene M (Innlegg 976610)
Ååh! Så bra, MonaLita:D

Har et lite håp om å gå ned 10 kg totalt til jul jeg også:)

Takk :D

Lykke til til deg, tenker det går fint og vel så det. Dette tar du på strak arm;)

snartslank? 02-12-10 10:18

dere er så superduperflinke alle sammen!!

Helene M 03-12-10 11:21

Jeg skal ha mensen til uka, så hopper over veiing i dag:)

Lindaplinda 04-12-10 00:55

Veide meg idag tidlig og hadde gått opp 0,8kg... Wææ. Men lykken var "stor" når tanta kom på besøk istad... Håper det var grunnen til vektøkninga.

Ellers har det gått helt på bærtur for meg denne uka - ikke kommet ut av ketose pga høyt kh-inntak, men derimot høyt inntak av cola zero og baconsnacks... Huff. Men er stolt av meg selv som stod imot fristelsen av å spise hjemmelaget pizza TO ganger idag - først på jobb og så lagde jeg det til familien hjemme.. Er dere klar over hvor stort det er med tanke på at jeg fikk mensen idag?!;) Stod og siklet, så lyst hadde jeg på det idag... He he.

God helg til alle sammen:)

Refrag 05-12-10 17:35

Takker for tilbakemeldinger og hilser alle som holder på med ketolysekuren.
Stå på og ikke gi opp!!!

For de som lurer, ja jeg er en mann.

Denne uken gikk bedre enn ventet.
Minus 1,2 kg og det er jeg veldig fornøyd med siden jeg har vært på julebord, restaurantbesøk. Spist alt for mye, men ingen fymat, det er jeg nøye på.
Og det har vært for mye alkohol. Men etter at jeg begynte på ketolysekuren er det slutt på øl. Så nå går det i rødvin og av og til en whisky.

Har begynt å planlegge litt hva jeg skal gjøre når jeg har nådd målet mitt.
Har forstått det slik at å holde vekten kan være en større utfordring enn å gå ned i vekt.

illafanten 07-12-10 08:10

I dag er det veiedag. Det har gått 6 uker og jeg har tatt av akkurat 8 kg! Fornøyd med det :) Mannen min letter vel snart, han har tatt av 17,5 kg :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.