![]() |
Sv: Slapp...
Sitat:
Men dette med at føttene sovner begynte først etter at jeg tok tilskuddet noen dager. Muskelkrampe har jeg ikke hatt flere ganger. |
Sv: Auguststarternes tråd
Hei jeg er ny, og gleder meg til å være glad, frustrert, sint,lei meg, gi og få støtte:o
Dette klarer vi:) |
Sitat:
|
Sitat:
Velkommen, Randi:) Vi er nesten naboer også, ser jeg. Jeg bor 15 min unna deg, i Rock City'n:) Lykke til med lavkarbo! |
Sitat:
|
Sitat:
|
2 mndr føles nok vanvittig lenge når man har begynt på slankekur og ser for seg hvordan man skal rase ned i vekt. Man leser jo masse her inne om alle som raser ned i vekt, og mindre om de som sliter. Vi ønsker jo helst å fortelle om alt det positive, det vi har gått og drømt om, mens vi holder det negative for oss selv. For at vekten stagnerer alt for tidlig, føles jo ikke positivt for noen. Jeg tror likevel at mange har opplevd det samme, og jeg har tro på at det er individuelt hvor fort kroppen greier å ta til seg dette nye kostholdet. Planen min var jo å gå ned 10 kg til oktober, men det ser ut til at kroppen min har andre planer.
Krysser fingrene for oss begge, og for alle andre som har stagnert:) Stå på:klem: |
Herremin! Idag ser jeg faktisk hvor mye jeg har tatt av meg! jeg veier meg jo bare, måler ikke med målebånd å slikt for har det ikke. Å går bare med litt posete klær, så merker liksom ikke noe forskjell der. Men idag, når jeg skulle ta på meg mage beltet mitt fikk jeg sjokk! Før måtte jeg ha det i det andre hakket, greide å presse det inn i det tredje, men så ikke bra ut. Når jeg skulle ta det på meg idag, fikk jeg det inn i det FEMTE hullet uten problem! DEt er sykt! :D
Er så gla nå! :D |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg og krysser fingrene for både deg, meg og flere med. HAr tro på at det blir, men vil så gjerne kunne fortelle om mer enn 2 kg:p - som forsvant for 2 mndr siden liksom:p En eller annen spurte meg i forrige uke om jeg var sliten, og det stemmer - jeg var veldig sliten noen dager akkurat da innleggene ble skrevet. Sånn "helt tom"sliten. Det var helt sikkert i sammenheng med kroppens protester generelt. Heldigvis har det vært bedre denne uka, selv om det kan være tussig på slutten av dagen enkelte dager. Takk for omtanken til deg som spurte! |
Så bra, Nupsida:D
Dollsine: Dagene kan jo bli litt tøffere når ting ikke går som man hadde tenkt også. Kjenner selv at humøret synker når vekta IKKE gjør det:( Har gått et par dager nå og grublet veldig over hva jeg gjør feil ettersom jeg ikke går ned. Prøver å spsie mer grønnsaker og har begynt med disse kosttilskuddene, og håper det gjør seg litt. Får ikke trimmet så mye pga sykdom, men håper jo å få opp trimkvoten litt også. Vet man ikke skal stresse med slanking, men det er jaggu ikke enkelt... Men, vi kjemper videre, vi:D Håper du får beder dager etterhvert, Dollsine:) |
Sitat:
Søndag er veiedag, og på tirsdag har jeg gått en måned på lavkarbo og holdt meg i ketose hele tida! Vekta rapporterte -1kg fra forrige søndag! Er utrolig glad for at jeg enda fortsetter å gå ned, bare venter på at det skal stoppe opp eller noe slikt.. |
smugveide meg idag ( dårlig vane, skal snaaart slutte!) Og vekta viste 87,9. Det vil si at siden juli har jeg tatt av meg *tropmpetfanfare* 10 KG! :D
|
Sitat:
|
Men hva er vanlig fettprosent da?? syns å huske jeg hadde 46%.....er 180, og 95kg...men jeg kan huske feil gitt...
Sitat:
|
Hmmm, vært innlagt med astmasyk gutt...og spist ikke så bra på sykehuset., mer luft i magen, mer vann i kroppen...usj og urk....
|
Jaja...
da har jeg vært på konferanse(hotell) og det gikk dårlig... tilbake igjen på ketolyse-mat torsdag, men gikk på en liten sprekk igjen fredag i bursdag... og lørdag i godteposen sammen med ungene...Puh.. harde bud.. MEN i dag er jeg på rett spor igjen og syns det er godt å komme inn i rutinene med mat igjen :-) Har veiedag i morra og gleder meg IKKE akkurat til den for å si det sånn... Regner med jeg desverre har gått opp igjen det jeg hadde gått ned :mad: Så jeg bretter opp armene igjen og gyver løs på ei ny uke med nye muligheter :D |
Sitat:
Nei, jeg spiser egentlig ikke helt så strengt så jeg skulle gjort :P Er litt fæl til å glemme telle karbene (les: glemmer alltid!) Pluss at jeg har en skyr til lunjs, som oftest hver dag noe som opptar en god del av karbogrensa mi, men det gjør jeg for jeg sliter med å få i meg nok iløpet av en dag :P Drikker også en del sukkerfri brus. Trimmer ganske lite, går rundt 20-30 min hverdag til bussen til skolen. (skal bli bedre på dette!) Men, så lenge jeg går ned i vekt kommer jeg til å fortsette sånn her. Slapp livsstil : D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja, du kan jo se hvordan det funker for deg :) Er litt morro at folk misunner meg, hihi :P |
Sitat:
17 år Mindre enn 16% = for lite 16% - 30% = sunt Over 30% - 35% = for mye Over 35% = fedme 19 år Under 19% = for lite 19% - 32% = sunt Over 32% - 37% = for mye Over 37% = fedme 20 - 39 år Under 21% = for lite 21% - 33% = sunt Over 33% - 39% = for mye Over 39% = fedme 40 - 59 år Under 23% = for lite 23% - 34% = sunt Over 34% - 40% = for mye Over 40% = fedme |
Blæ. Høykarbohelg de lux. Tenkte det kom til å skje for vi skulle tilbringe mye tid i bil i tillegg til to overnattinger uten tilgang på skikkelig kjøkken. Det ble pizza, potetskruer, popcorn, yoghurt, IKEA kjøttboller MED poteter og avsluttet i dag med koldtbord med loff og stort kakebord i barnedåp i dag.
Trenger jeg si at magen krangler og kroppen føles skikkelig uggen. Heldigvis hverdag igjen i mrg. Da er det tilbake til det kostholdet kroppen trives med. Eneste jeg vet at jeg ikke har mer hjemmelaget knekkebrød igjen så i mrg må jeg bake både brød og knekkebrød. Det trenger jeg for å overleve ;) |
Off. Perfekt start på dagenhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon8.gif
Sovna av i mårrest, glemte helt av veiinga. Men det er da en dag i morgen å, får bare krysse fingrene på at det iallefall er nedagen. |
Sitat:
Dårlige dager kommer og går; det er jo noe som heter blåmandag - kanskje ikke uten grunn?? Vi er jo egentlig kjempeheldige som stadig får nye dager å bryne oss på. Og nye muligheter. Lykke til med veiing i morgen! |
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36559
Prøvde noe nytt til middag i dag, og det var suksess! Bør prøves ;) Dette var nam for meg som har savnet pasta bolognese! :D:D:D |
Jeg er ganske fersk på denne lavkarbokuren...eller jeg vet ikke hva jeg følger egentlig. Har lest boka til Torkil, og bruker de produktene som blir anbefalt der ( bakemix, vitaminer). Jeg tenker 0 karbo hele tiden, også får jeg i meg noe selvsagt. Men hvordan vet jeg hvor mye karbo jeg får i meg????
Det står jo på varen man kjøper hvor mye d er pr. 100 gram, men jeg spiser jo ikke en hel pakke pålegg hvert måltid??? Et eksempel. Her er dagens meny...så langt. Frokost : Et egg Lunsj: To skiver lavkarbobrød med majones og okserull Mellommåltid: Et kokt egg Middag: Laksefilet i rømmesaus med blomkål og brokkoli. Dette er så lang idag....regner med det blir en skive til kvelds med ost e.l. Får jeg da i meg nok karbo, eller for mye??? Noen sier jeg skal veie maten, ser ikke helt poenget med det. Det er jo Grete Roedefilosofi hvor de teller kalorier...her teller vi jo ikk kcal. Jeg passer bare på å holde meg unna frukt,sukker,mel,melk,potet og andre grønnsaker som vokser under jorden, pasta og brød. Sikkert dumme spm, men jeg lurer alikevel :rolleyes: |
Randi :
Det er akkurat derfor du skal veie, fordi du ikke alltid spiser akkurat 100 g av noe!!! ;) F.eks om du spiser 4 skiver agurk oppå kjøttpålegget, som utgjør ca. 20 g, så må du finne ut hvor mye 100 g inneholder, og så dele og gange... :) Hvis ikke har du jo NULL kontroll på kh inntaket da...? |
Hjelp meg folkens... jeg har blitt så lei!! Føler jeg spiser det samme hele tiden.. Avokado har jeg totalt stopp på, klarer ikke få det i meg. Det har gått i kjøtt og blomkål mos til middag, med saus av ost, fløte og krydder... :( Huff, nei, skal skjerpe meg, kan lage pizza osv, men må bare lufte frustrasjonen min litt. Har lyst på all mat for tiden! Boller, pasta, knekkebrød! Har bare gått ned 300 gram denne uken :confused: Men skal ikke gi opp!!
Jeg lurte litt på disse partystopperne.. hvorfor er det partystoppere egentlig? Sånn som meieriprodukter? Hva er grunnen? Ellers, går det bra med dere andre, får dere trent?? Får ikke det jeg.. Er det noen som merker at veknedgangen forbedres mye med trening? |
Har akkurat nå hatt en fantastisk kveldsmat! Jeg har funnet noen kjøttboller som bare inneholder 2 karber pr 100 gr (kyllingkjøttboller fra den stolte hane kjøpt på ica). :D. Noen kjøttboller, litt gulost og salatrester. Super mat!
|
Jaaaaa.......endelig noe som er like matlei som meg. Jeg også sliter vannvittig. Føler jeg lever på kyllingfilet og laks.
Jeg er redd jeg ikke får i meg nok fett. Jeg er drittlei egg og bacon.....og fløte klarer jeg ikke i annet enn en skvett i sauser. Idag klarte jeg å bruke seterømme til laksen, men syns d e kvalmt med mye fett faktisk. Hva kan jeg spise for å få et fett-kick??? En pose Bacon-crisp unner jeg meg i helgene...det kan jeg faktisk like. Men jeg tror vi alle går på en matlei periode...så det er vel bare å være kreativ og ikke mnst finne tid til det i en stressende hverdag med uger, jobb og aktiviteter :-) |
Sitat:
|
Dere som sliter med å få i dere nok fett, har dere vurdert cocosa...? Kokosfett som fås kjøpt i helsekost... Jeg vurderer å kjøpe det nå, for jeg har ikke fullt så stor vektnedgang som jeg håpet på...
Vet at flere har hatt vellykket resultat av å spise 1-2 ss på kvelden så fettforbrenningen får seg en skikkelig boost i løpet av natten ;) Ellers har jeg fått dilla på fløtegratinert avocado som tilbehør til middagene... Bruker en liten ildfast form (sånne som egentlig er til creme brulèe), kutter 1/2 avocado i biter, krydrer med salt og sitronpepper, heller over litt fløte og topper med masse ost :D Kjempegodt, og en fin fettkilde :) |
Reker og majones spiser jeg om dagen + litt ridderost. Er ikke så glad i Avokado, men d hørtes godt ut :-)) Kokos er ikke et alternativ for min del...jeg liker ikke noen form for kokos. Må prøve å kutte ut matfløten og bruke kremfløte tror jeg....kanskje litt mer feite oster. Bacon liker jeg jo, men er så lei egg. Kanskje fløtegratinert grønnsaker med bacon er en idè??
Jeg har ikke regnet hittil, men tror jeg har en viss oversikt. Spiser lite av alt egentlig. Har sluttet å spise meg så mett at jeg sprekker...spiser til jeg er passe mett, og heller flere måltider om dagen. Men hva mener der om farseprodukter som fiskekaker, pudding, kjøttkaker osv? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat: