![]() |
Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?
*knis* ser for meg Val hoppe og sprette i senga sent på kvelden... :D
Nå skal hvertfall denne teddyen gå å legge seg! Var på legevakta med lillegutt i sted og han er dehydrert. (Diarè i tre dager nå) Så med en gang han piper i natt så skal jeg stå klar med ei flaske melk! :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan det være at du spiser for lite fett? spiser du sukkerfri tygis? eller andre sånne sukkerfire ting ? mangen av de inneholder mye harb.. |
Jeg tok utgangspunkt i ting jeg liker fra mitt gamle liv og sanket oppskrifter. Jeg lager som sagt mye rester slik at det blir enklest mulig. Det kan mikses og matches veldig mye hvis man lager store porsjoner tilbehør, så er det bare å steke/koke/varme noe å ha sammen med det. Kjøttdeig/kylling(/bacon) kan stekes i forveien, deles i middagsporsjoner og krydres med forskjellige krydder til forskjellige retter, så er det bare å lage saus/dressing når det skal brukes. Det har vært redningen for meg. Blomkål koker jeg og legger i en boks i kjøleskapet, så er det anvendelig og tilgjengelig på kort tid. det kan spises as is, moses med smør/ fløte /kremost med hvitløk og/eller gratineres med ost. Det er enkelt, men åpner for mye variasjon med enkle grep. Planlegger du litt kan du velge å ha en type kjøtt eller tilbehør to dager på rad, men ha forskjellig middag. En dag med fisk, en dag med kjøtt.:)
|
Jeg tror det er viktig å spise mindre å jevnli, var ihvertfall det vi fikk beskjed om på spisdegslank. . Fikk beskjed om at vis vi misset et måltis så skulle vi ta en protein shake eller en atkins bar. 1 stor måltid til dagen er ihvertfall en av de største grunnene til at jeg sitter her..
|
I morgen skal ihvertfall jeg ha taco =) skal ha taco kjøttdeig og annet taco snadder og i stedet for skjell så bruker jeg et salatblad=) nam! I dag stekte jeg bare en ørret med salat til.. til frokost i morgen skal jeg ha rekecoctail! har færske reker som jeg har skrelt å så legger jeg den i et glass (rødvinglass) er opptatt av at maten gjerne skal se litt fin ut å så lager jeg meg en guakamole med litt store avokado biter i. så pynter jeg med en liten sitron båt på toppen som jeg kan dryppe nedi rekene vis jeg vil. Det er kjempegodt! Litt greit med litt mer "staselig " mat når man begynner å gå lei..:p
|
ps er kjempegodt med litt ostekjeks å dippe oppi oxo =)
|
Ostechips er godt til taco også.:)
|
mhm =)
|
Ja, jeg leste også det om at det skulle være mindre enn 2000 kcal. Men før når jeg spiste sunt og trente, gikk jeg aldri ned selv om jeg la unner 2000 kcal. Jo mer jeg tenker på det ser jeg at jeg bare har gått ned i vekt 3 ganger i mitt liv, ellers oppover, alltid:
1) En gang jeg ble skikkelig forelska, da glemte jeg å spise, så ble plutselig veldig tynn. 2) Bestemte meg for å leve på salat og kylling gikk ned 7 kilo som jeg gikk opp igjen etter kanskje 1 uka på normal kost igjen. 3) En gang jeg var skikkelig deprimert, kasta opp bare jeg så mat. Gikk ned 20 kilo:eek: Bortsett fra det har det vært jamt oppover. Veide 90 kilo siste året på ungdomskolen. Ellers var det en stund for et år siden hvor jeg trente mye, da la jeg hvertfall ikke på meg. Men spiste bare salat og fisk. Uansett...i morra skal jeg banke kroppen min med skikkelig styrketrening! |
Sitat:
|
Galne damer! ;)
Jeg sliter litt med å ha tid til å spise frokost og variere den nok. Det skjer jo fordi jeg har et par barn jeg skal ha med meg ut av huset om morgenen, og TTT altså! Og mat laget klar dagen før frister ikke stort synes jeg, men må bare være flink til å bake en eller annen variant av ketolysebrød. Når jeg gjør det så varer det jo lenge, og jeg har iallefall noe kjapt å ty til. Pga at vi smører vår egen lunsj på jobben så er det vanskelig å variere til lunsj også. Har ikke stekeplate osv, så blir gjerne at halvpartten av dagens karber brli brukt opp på et par fiberrik solsikkemed hauger med pålegg og noe paprika og agurk oppskåret ved siden av. Evt tar jeg med et par opsie-rolls eller skiver hjemmefra. |
Ja, det er ikke en lett slankemetode, egentlig. Matlaging krever mye planlegging, skjæring og steking. Men for meg er det verdt det, merker jeg. Går ned 200-300 gram om dagen, men så fort jeg drikker litt vin eller spiser noe som inneholder lite karber, men som er fy mat, tar det en uke å komme i gang igjen.
Val, det er nok ikke utdatert det med at det ikke er bra med bare et måltid om dagen. Hører det stadig av spis deg slank folk. Kroppen ternger ofte og lite for å holde forbrenningen i gang hele dagen. Men nå har jo du vært så flink til å gjøre det du skal, og det har ikek funket optimalt, så da må du prøve deg litt frem. Håper det ordner seg for deg. Er så irriterende når man ofrer alt man liker og så går det ikke for det! Jeg håper bare at jeg holder meg der jeg skal når jeg har gått ned og slutter på ketolyse. Kjipt hvis alt går opp igjen med en gang.... |
Uff da, Val. Før jeg begynte på ketolyse prøvde jeg å slanke meg og gikk ned en-en og en halv kilo raskt. Jeg hadde totalt godteriforbud og spiste både mindre og sunt. Men jeg gikk ikke ned noe mer. Jeg måtte kjempe for å holde vekten på 84 kg, mens når jeg spiste det jeg hadde lyst på veide jeg et kilo mer. Gjett om jeg sprakk da?! Kroppen er ikke like sammarbeidsvillig alltid.
Elinee: Så utrolige bra resultater du oppnår som går ned så mye hver dag! For meg ser det ut til å ha avtatt litt nå, men da jeg regnet det ut var daglig gjennomsnitt 157 g for dagen. jeg syntes det var bra jeg, men du har jo nesten det dobbelte.:) Jeg har aldri gått ned så raskt i vekt før,selv om jeg trenet mye mer da jeg ikke hadde bekkenløsning. |
Ja, er veldig fornøyd. Men får se hvor lenge det holder. Virker som om alle kiloene har kommet fra puppene, huden der har blitt mye løsere. Men sikkert noe med at jeg nettopp hadde melk i de og.
Jeg har også fortsatt bekkenløsning, så blir ikke mye trening, blir ikke noe trening faktisk, men er så greit når jeg går ned bare ved å endre matvaner :) Men burde trene også, huden skal jo med!! |
Gruer meg til veiing i morra!
Har trent styrke i dag, ble kjempesliten!:) |
Har veid meg vær dag jeg. :o
Sto stille en liten periode å så begynnte det å gå veldig fort her. Håper det fortsetter slik. :D Har brukt mye meierismør, lurer på om det er det som har gjort susen. |
Sitat:
Som om jeg skulle sagt det selv ! hehe:p |
Val vet ikke om det stemmer men jeg har ofte hørt at muskeler veier mer en fett? Så kan jo kansje være derfor du ikke går ned så mye ? Men at du alikevel kansje forbrenner fett ? Har jo også hørt at muskler øker forbrenningen:)
|
Sitat:
|
Ja da vet ikke jeg =( hehe er så fersk selv.
|
Sitat:
Jeg trener litt nå og da jeg, nesten daglig. Jeg bruker treningsball og bozu ball. Begge deler er lette å gjøre foran tven, styrker de rette musklene (balanse og kjernemuskulatur) og gir omtrent null belastning på bekkenet. Helt supert. :) |
Uff jeg er så lei av å være sliten å svimmel.Når jeg sitter føler jeg meg helt ok, men med en gang jeg prøver å reise meg blir jeg kjempesliten å svimmel.. sitter å gråter nå for orker snart ikke mer av denne følelsen av å være syk:_oppgitt::hylgrine: Eneste jeg har lyst til er å orke å rydde huset mitt og holde kurs, er det så mye forlangt liksom ? grrr
|
Var sånn de første to ukene jeg å nå har jeg utrolig mye energi, bobbler over her.
Har vasket ned hele huset å alt mulig rart. :p |
jeg har hold på i 4 uker på lørdag som kommer
|
Håper det gir seg snart til deg.
Er utrolig slitsomt når det står på. Sist jeg prøvde så var jeg sånn lenge jeg også, men ikke denne gangen...vet ikke hva det kommer av jeg.:rolleyes: |
:)=)
|
Jeg merket at formen bedret seg etter en måned og to dager. Jeg er fortsatt litt småkvalm og svimmel innimellom, men det er sjeldnere. Den første måneden var det så å si konstant. Håper det gir seg snart.
|
Det svartner for meg bare jeg ser opp i taket... Men så har jeg hatt bihulebetennelse i tre uker også da... :rolleyes: Er det mulig å få lavt blodtrykk av dette? Har aldri hatt det før altså...
|
Sitat:
Oiii.. Jeg har ikke hatt det sånn.. Men jeg husker at jeg ble veldig lett svimmell når jeg gjorde litt bråe bevegelser, men jeg klarer ikke huske når det skjedde. Men tror det var rundt om uke 3-4.. Det går nok over, men hvis ikke så hadde det kanskje vært en idê å snakke med legen?!? Det har skjedd litt siden jeg var inne ja. Har vært rundt om i hele dag. Vært på babysvømming med vesla og handlet litt rundt om. Jeg har også vært på spinning:D Så har ikke fått tid til å henge meg på diskusjonene deres. Starter ny jeg:geip: I dag har jeg som nevnt vært på spinning, for 3. gang denne uken. Og så har jeg vært på volleyball trening 2 ganger, så jeg håper virkelig det gir litt resultater=) Men spiste 2 stk atkins barer i dag, fordi jeg ikke hadde tilgang på noe annet! Så håper ikke det ødelagte. Kom meg ikke oppå vekta i dag, så aner ikke om jeg fortsatt går ned, men satse på det. Tar en snik-veiing i morgen jeg:geip: Jeg har i de siste dagene merka at jeg får vondt i siden. Under ribbebeina på en måte. Det kjennes ut som om jeg sliter noe i to hvis jeg beveger meg. Men sitter jeg i ro i 2-3 min er det over..? Noen som har peiling? Kjent det selv?:confused: |
Det hørtes ikke bra ut, superteddy. Har du sjekket blodtrykket ditt?
Jeg var noen uker plaget med noe som kjentes ut som hold/sting/vokstral, bare på en annen plass inni brystkassen. Jeg kjente det hele tiden, men når jeg lå på den siden det var på ble det vondere. Det gikk over uten at jeg merket det, men det varte en god stund. |
Nei, namba, kilosvis med pupper hadde jeg ikke. Men har brutk 80e og nå er det litt for stort. Huden tar liksom plass, ikke puppene. Æsj, det hørtes ekkelt ut. Er ikke så ille da :p
65kg mamma, jeg har hatt akkurat det samme. Har det fortsatt, vondt bak ribbeina. Jeg hadde det når jeg hadde svangerskapsforgiftning og, men det var fordi levern svikta, den skal jo være snart bra igjen. Har lurt på dette jeg og, men legen bare kimser av det. Er jo lever og galle som ligger der...Irriterende. Mona, merker også at jeg blir veldig svimmel. Kan plutselig dette et skritt til siden og kan ikke reise meg brått. Har gått fire uker i morgen, så får se om det blir bedre med tiden. Og ja, muskler veier mer enn fett. Derfor bodybuildere veier masse, med bare 1-2% kropsfett, mens vanlige mennensker på samme str med fett, veier ofte mindre enn de. |
Og, 65 kg mamma, jeg spiser atkins bar hver dag, og det går heeeelt fint. Thank god for that.
|
Sitat:
Sitat:
|
Fa*** en uke uten meieriprodukter, og jeg har gått opp! Nå har jeg ikke engang gått ned 2 kilo, nå er jeg 300 gram unna startvekt. grrrrrrr nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre
|
Sitat:
|
Sitat:
Huff, uansett så håper jeg virkelig at det ordner seg for deg!!! :klem: |
Hei superteddy det er akkuratt sånn jeg har+ det føles som om jeg skal besvime så å si vær gang jeg reiser meg. Var hos legen i går og tok masse blodprøver så blir spennende å se hva de sier=) Hadde vært greit om de sier jeg mangler noe, sånn at jeg ikke får (nei alt er kjempefin!) og så sitter jeg videre å lurer på hva som feiler meg hehe. mangler jeg noe er det jo bare å spise det jeg mangler. Skal si fra hvordan det går;)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19. |