![]() |
Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
hva om jeg lager bare ett brett? da blir vel 160 grader og 70 min litt lenge? noen som har prøvd å steke bare ett brett?
|
Nei, steketiden blir den samme. Du kan bare steke to brett samtidig om du har varmluftsovn. Ellers må de stekes hver for seg.
|
testet dem ut.. ble veldig bra :D nom nom :)
|
Jeg lagde disse i går! :) Nyyydelige!! :D
Tusen takk for en kjempegod oppskrift Nannah! :):) |
Fantastisk gode. Jeg, mannen(som er blitt overbevist om at han ikke trenger vanlig brød, selv om at han ikke spiser lavkarbo) og Noah på 1 år elsker de:D
Tusen takk Nannah for genial oppskrift. Jeg har ikke varmluft og hadde all røre på ett brett. Orka ikke steke i to omganger:p Funka som bare det, snudde underveis, samme tid og temperatur:) Har bakt 2 omgangen i dag:D |
kjempe gode, men mine sitter fast i papiret.... og ja, det er bakepapir!:) noen tips?
|
Deigen må IKKE være for våt. La den stå en stund før du har den ut på papiret..:ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lykke til |
Lagde disse i stad og skal straks smake! Blir sikkert enda diggere enn micro-knekkebrødene jeg har laget hver morra!
|
Mine ble nok stekt for lenge, selv om jeg gjorde som det sto. Litt svidd smak, men jeg overlever :) neste gang skal jeg følge nøye med mot slutten! Anbefaler også å ha gresskarkjerner oppå eller inni. 5 gram karbo per 100 gram, så ikke bruk altfor mye.
|
Første gang jeg laget glemte jeg å tilsette kli men hadde litt gresskarkjerner i tillegg og brukte stavmikser for å "knuse" frøene litt. Lot det stå til det ble litt "konsistens" før jeg smurte det utover. De ble kjempegode og sprø uten kli. Hadde litt problem med at jeg ikke fikk delt dem nok, så neste gang skal jeg dele de en gang til etter de har vært i ovnen litt. Nydelig å spise knekkebrød igjen!
|
Jeg laget disse i går og de ble kjempe gode!!
Var på besøk hos søsteren min i går og hadde med meg et par knekkebrød som hun fikk og hun likte de kjempe godt. Hun ønsker seg slike i julegave;) Skal lage en posjon og gi til henne. Skal legge de i en fin boks, med rød sløyfe på;) |
Kan man bruke johanneskjernemel istedet for fiberhusk her??
|
Sitat:
Har du sjekket om det står noe om det i tråden? |
Kan knekkebrødene fryses? :)
|
Sitat:
|
Hei!
Ser at dette er en tråd som er skrevet for lenge siden, men hva menes med å snu plata? Det skjønner jeg lite av gitt, ikke akkurat noe bakemester:p Gleder meg til å prøve i kveld. |
Sitat:
Dette fordi mange ovner steker ujevnt(?), på denne måten blir alt stekt ca likt! Ikke så gammel denne tråden. Hadde jo innlegg senest i forrige uke! Har sett folk har spurt om ting/kommentert etc i tråder det ikke har vært skrevet i siden 2005! |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg fikk ikke til disse knekkebrødene, ble for mye stekt i min ovn, så pass på!;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har disse i ovenen nå,blir spennedes å smake på de:D
Da er jo frokosten grei fremover.. |
Hei. Hvor skal platene stå? Øverst og nederst eller midten og midten?
|
Har du varmluftovn kan du sette dem hvor du vill:ja:
|
Sitat:
|
Så koselig at du likte dem! :)
|
Sitat:
Hva kan jeg lage med kokos og kokosmelk? Er veldig glad i dette, men vet liksom ikke hva jeg får ut av det. Har du noen gode oppskrifter på lur Nannah? |
Sitat:
Sitat:
|
Disse var knallgod!
Takk for oppskrift Nannah:) |
wow wow wow :w00t:
Har akkurat overtalt gubben til å spise lavkarbo,men som det brødmonstret han er ,har det ikke vært lett....men skal love deg han digga disse knekkebrødene :D Blir nok fast frokost disse her til han ja ,tusen tusen takk Hannah :klem: |
Kan ikke tro at jeg har oversett denne tråden. Dette høres rett og slett fantastisk ut! Jeg har en drøm om at de skal smake skikkelig sesamkjeks. Kanskje bytte ut med mer sesam bare?
For mange år siden fantes det en sekskantet(?) salt kjeks i hvit og blå pakke fra Sætre tror jeg det var, med sesamfrø. Fantes en i rød pakke og. Jeg drømmer fortsatt om denne kjeksen! og ingen husker den :'( sukk... Hvis disse knekkisene kan ligne litt i smaken, skal jeg være for evig lykkelig. Needless to say, jeg må bake snart...:) |
Sirius:
Da syns jeg du skal prøve Nannahs knekkebrødkjeks som stort sett består av sesamrø og manelmel. Det er min favoritt rett etter disse knekkebrødene av alt jeg har laget av lavkarbobakverk. Ere være Nannah sier jeg bare. :D http://forum.lavkarbo.no/showthread....kkebr%F8dkjeks |
Tusen takk!
Jeg husker kjeksene, Sirius...og jeg synes mine knekkebrødkjeks ligner jeg:ja: |
Sitat:
|
Tiki, tusen takk for link!
Og til deg Nannah, for at du deler disse fantastiske oppskriftene! Nå føler jeg på meg at jeg nærmer meg slutten på jakten på 6-kant-kjeksene - lavkarbofisert! Tenk at det var noen som husket de, har prøvd å forklare de for så mange! :o Skal definitivt prøve begge oppskriftene med litt ekstra sesamsmak <3:rulleøyne hurra! |
Jeg har laget disse nå i kveld, med litt endring.
Jeg hadde ikke kli av noe slag, så jeg byttet det ut med 1,5 dl bakemiks (ketolyse) og 0,75 dl knuste linfrø. Så hadde jeg en neve gresskarfrø som jeg også puttet oppi. Det er mindre karbo i mine nå enn det var i den opprinnelige oppskriften pga at det ikke er karbo i linfrøene og at det er (jeg veidde det ikke) kanskje maks 8 g karbo i bakemiksen. Jeg er veldig glad for alle kommentarene ang. bakepapir og temperatur, for jeg brukte tefflon ark i stedenfor bakepapir, og da skle de så fint av :) Måtte også prøve meg litt frem ifht temperatur på ovnen. Utrolig gode knekkebrød!!! Tusen takk til deg Nannah! Jeg har 3 ungdommer og de er alle kjempe glade i disse :) Jeg kommer til å fortsette å bake disse også etter at vekten har kommet ditt jeg ønsker. |
Nå har jeg ikke lest alle sidene her, men vil tipse om at disse sikkert også er perfekt å dele i små "ostekjeks-biter", og strø flaksalt på. En sikker vinner på jentefesten!! :goodluck:
|
NAMNAMNAMNAMNAM! disse var jammen gode! TUUUUSEN takk for oppskrift! :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19. |