Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Start august (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27162)

Anom 07-09-09 02:18

Sv: Start august

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Meatscience (Innlegg 764937)
Jeg sliter også litt med vannmengden, klarer å tvinge i meg litt over 2 liter om dagen. Den store ulempen er at jeg nå alltid våkner og må tisse om natta (selv om jeg går på do rett før jeg legger meg), og mange ganger får jeg ikke sove igjen etterpå. Har vært mye trøtt på jobb pga dette. Dette fører til at jeg må drikke mer kaffe for å holde meg våken, jeg som egentlig bare drikker maks 1 kopp om dagen.

Hva med å prøve å få i deg mest mulig tidlig på dagen?
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv (Innlegg 765813)
Vi har hatt konfirmasjon i helgen, men jeg er fortsatt i ketose
:_punk: :boxing:

Jeg synes jeg var flink. Spiste helt lavkarbo på middagen.Jeg hadde bakt ostekaka til Gerd, og spiste et stykke av den til kaffen, pluss at jeg smakte på et knøttlite stykke av yndlingskaka mi som dessverre ikke var lavkarbo.

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle være i ketose etter denne helga, men er fryktelig glad for å være det, selv om vekta er litt høyere enn på fredag. Ha fått mensen, så det kan jo også være den som spiller litt inn.

Bra jobba! :)

Zelena 08-09-09 12:57

Gratulerer til gamlasnyeliv! Det er bra jobba må jeg si, er skikkelig imponert!

Her går vekta nedover, litt i rykk og napp. Kan stå stille en uke for så plutselig å gå ned en kg på en dag! Men er jo fornøyd med resultatet - ned 6,6kg siden 10. august!

Men jeg syns det er litt vanskelig egentlig, det krever mye planlegging av hva jeg skal spise. Og som nevnt over har jeg gått skikelig lei av egg.... Bortsett fra kokt og stekt, det går fortsatt greit. Nå i det siste har jeg spist mye vafler med rømme og syltetøy på - det er skikkelig godt! Må søke litt mer rundt på oppskrifter for å finne flere retter jeg kan spise.

Har nok ikke vært like flink til å drikke vann hver dag heller, der må jeg skjerpe meg....

Lykke til videre ale sammen!

Anom 08-09-09 13:55

Jeg er bare forvirra nå.

Fra sønd 30.8 - tirsdag 8.9
Alt dette er innen samme kiloen. M.a.o, her står det stille.
x,7
x,8
x,3
x,4
x,5
x,5
x,9
x,4
x,3
x,7 (i dag)

Carisma 08-09-09 14:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 766787)
Jeg er bare forvirra nå.

Fra sønd 30.8 - tirsdag 8.9
Alt dette er innen samme kiloen. M.a.o, her står det stille.

Det er er helt normalt. Jeg kan svinge opp og ned innen 2kg i løpet av uka, men ender opp på det samme eller noen hundre gram + eller - på den ofisielle veiedagen... :rolleyes:

Anom 08-09-09 15:11

Joa, har forstått det. Men litt surt er det jo.:(

Meatscience 09-09-09 18:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 765868)
Hva med å prøve å få i deg mest mulig tidlig på dagen?

Ja, du sier noe der. Det hadde nok hjulpet, men av en eller annen grunn så frister det ikke med vann tidlig på dagen, det er liksom ikke før etter kl 12 at jeg får lyst på det.

Anom 10-09-09 00:16

Jeg har ei 0,7L imsdalsflaske som jeg fyller med vann hver kveld, og setter i kjøleskapet.
Den drikker jeg opp før/under, rett etter frokost.
Får jeg ikke i meg den kjenner jeg det på kroppen ganske fort. Mer "futt" med vann det første jeg gjør etter jeg står opp. :)

ireile79 10-09-09 09:48

Jeg har lagt 4 sånne imsdal flasker i kjøleskapet og det funker fint.
Fyller de opp og legger de inn igjen i når de er tomme og bytter kontinuerlig!
Deilig med iskaldt vann hele tiden. På jobb er vi så heldige at vi har vann fra Elden,

Skippy 10-09-09 20:25

Har vært fri for magnesium noen dager. Så i natt kl 04.33 stod jeg på badet og tråkket som en gal. Krampe i begge legga, har ikke engang hatt det som gravid. Vært og handlet magnesium i dag og har tatt en pille, men jeg kjenner at det drar i legga så her skal det tas en til. Aldri mer uten magnesium så lenge jeg er i ketose. Noen som vet om vi må ta det fordi kosten mangler det, eller fordi det forbrukes hurtigere når en går på fettforbrenning?

Skippy 11-09-09 14:46

Surke, surke, ingen bevegelse på vekta denne uka.

Anom 12-09-09 12:34

2/9 og 7/9 er var jeg det samme som i dag. Så her går det både opp og ned..

ireile79 14-09-09 14:20

Jeg er også på stedet hvil.... Vært det i to uker nå :(

Anom 14-09-09 16:27

Det har løsnet litt her nå. 1,1 kg siden torsdag. men totalt siste uka er "bare" 300 gram.
Så det har gått opp og ned.

gamlasnyeliv 14-09-09 17:45

Jeg går også skikkelig opp og ned. Mulig det er straff for konfirmasjonshelgen, selv om jeg holdt meg i ketose ??
Er mer eller mindre på stedet hvil i allefall.....

Anom 14-09-09 20:45

Spent på i morra jeg.
Har pussa og mala i mange timer. Sånt legges på trimkontoen ;)

Skippy 15-09-09 14:54

Jeg vet at en litt lemfeldig omgang med melkeprodukter virker som stopper for meg. Synes sånn under karbogrensen også. Ikke alltid jeg følger det som er best for meg, og da går det sakte.
Gikk det bra da, Anom?

Anom 16-09-09 02:40

Nææ, på stedet hvil. det vil si, vekta vippa bittelitt ned 100g, men stoppa på det samme som sist.
kanskje i morra, hehe..

Meatscience 16-09-09 13:05

Uff, jeg har fått dilla på bringebær med fløte og Splenda...det er jo bare sååå godt! Jeg trodde ikke det ville smake spesielt godt, dumme meg måtte prøve likevel og nå er jeg nesten avhengig. :( Har spist det til dessert de fire siste dagene, nå er jeg spent på å se om det gjør at ting stopper opp.

ireile79 16-09-09 13:31

Oj, det hørtes ille godt ut!!

Meatscience 16-09-09 22:53

*liste seg skamfull inn i tråden*

Nå har jeg en tilståelse å komme med. I dag spiste jeg sjokolade. Og ikke bare en, men to. En Hobby og et Gullbrød. Dagen begynte greit, jeg skulle jobbe sent skift på jobben men da jeg kom dit begynte jeg å føle meg svimmel. Dette ble bare verre utover kvelden, og etter hvert måtte jeg bare sette meg ned i en halvtimes tid. Da var jeg skikkelig kvalm. Jeg orket ikke tanken på mat, men jeg hadde spist to måltider tidligere på dagen. Det eneste jeg kunne tenke meg var sjokolade, så jeg tenkte at noe måtte jeg jo gjøre for jeg kunne ikke dra hjem heller. Så da ble det Gullbrød.

Faktisk så gikk kvalmen over, og jeg kviknet til sånn at jeg kunne fullføre arbeidsdagen. På hjemveien tok jeg altså en Hobby.

Så her sitter jeg da, skamfull og skuffet over at jeg spiste sjokolade i min 7. uke på kuren. Men det er min første ordentlige sprekk. Jeg var redd for at jeg skulle få vondt i magen, men det har jeg sluppet. Og jeg er ikke så svimmel lenger, så sukkeret hadde jo på en måte en positiv effekt. Men jeg håper ikke jeg er svimmel i morgen også, for jeg vil jo fortsette på kuren. Æsj altså!

:(

Anom 16-09-09 23:44

For lite drikke?

gamlasnyeliv 17-09-09 09:51

:klem:
Gjort er gjort og spist er spist !!!
Du har jo vært kjempeflink i 7 uker, så dette går nok bra. Litt sprekker innimellom må man kunne unne seg, så lenge man kommer tilbake i godt gjenge igjen etterpå :)

ireile79 17-09-09 09:59

For å trøste deg så havnet jeg på Burger King igår og spiste en dobbel whopper bacon cheese med fullkornsbrød (eller 1/2 brødet) og jeg ble sååååå utrolig skuffet:eek:

For det smakte ikke godt i det hele tatt og jeg som hadde så store forhåpninger om den burger'n.... Så heretter kommer jeg ikke til å være misunnelig på de som trykker nedpå sånn dritt :D

Meatscience 17-09-09 12:11

Anom: nei jeg hadde ikke drukket lite, og jeg prøvde jo å få i meg litt ekstra da svimmelheten satte inn. Så det må ha vært noe annet som forårsaket det. I dag er jeg foreløpig helt fin, så jeg aner ikke hva som gikk av meg. :(

Gamlasnyeliv: Takk for oppmuntrende ord. :) Ja i dag er jeg tilbake til vanlig ketolysemat, gårsdagen er definitivt tilbakelagt. Det rare er at jeg hadde en ny "low" på vekta i dag morges, jeg trodde at kroppen ville reagere med å gå litt opp pga den uvante kosten den fikk i går. Jaja, inn i tickeren skal det uansett. :)

ireile79: Det var jo på en måte hell i uhell da, at maten ikke smakte godt. For da er det jo lettere å motstå en sånn fristelse en annen gang! ;) Da jeg var på ferie smakte jeg på noen få biter med pommes frites, og det smakte heller ikke særlig godt. Så da gikk det jo greit med det, hehe.

ireile79 17-09-09 13:08

Deilig når man får bekreftelse på at usunn mat smaker usj.... :lol:

Meatscience 17-09-09 13:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ireile79 (Innlegg 771216)
Deilig når man får bekreftelse på at usunn mat smaker usj.... :lol:

Ja, jeg kan ikke skjønne at jeg ikke har fattet det før! Det tok meg nesten 34 år å skjønne! :D

ireile79 17-09-09 13:54

Ja, det tok meg 30 år... :lol:

Anom 17-09-09 14:42

Jeg smakte bittelitt på potetsalat da jeg var i Oslo forrige uke. Det var ikke vondt. http://img6.imageshack.us/img6/7066/49461238.gif

ireile79 18-09-09 09:48

He he he.... nei, det kan jeg tenke meg smakte godt :)
Er nok litt annerledes med rein gatekjøkken søppel tror jeg.... :lol:

Skippy 18-09-09 11:26

Denne uka er det ned 200g, greit det:). Men jeg har mens igjen og da blir jeg :realmad:HORMONELL:realmad:, stakkars sambo. Han er nå grei og sier at jeg ikke er så ille, men jeg føler meg sånn for jeg er ikke vant fra før av at hormonene raser avgårde med meg. Litt bekymret fordi jeg skal på tur i helga og er litt prisgitt andres kokekunster. Tar med mat og ser om jeg klarer å styre unna skumle ting.

ireile79 18-09-09 11:39

Hormonell?? Minner meg om et innslag på manshow ang det der... eneste som var morsomt med den serien. Jeg tenkte: "er det sånn menn ser på oss kvinner da??" he he he.

Anom 18-09-09 15:43

Ugg, mens her og. Sikkert derfor jeg måtte lage med Heistad gele i går og hive innpå.
Det var kommet en ny, med jordbærsmak. Ikke dum den. ;)

Anom 22-09-09 14:07

Ikke aner jeg hva som skjer nå, men ned 1,5 kg på ei uke?
Fikk jo den "pusten" i forrige uke, så kanskje det er nå det begynner for alvor?
mer om det her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28305

Meatscience 23-09-09 12:08

Åh Anom, du er halvveis du jo! Gratulerer med det. :)

Hos meg går det ikke særlig fort, men det går jo nedover sakte men sikkert. Jeg har funnet at det at junk ikke smaker godt er en sannhet med modifikasjoner. Altså, pommes frites og hamburger i brød smaker ikke godt. Men den siste uka har jeg kjøpt meg kebab (uten pita og pommes frites, men med alt annet som blir servert med) hele TRE ganger, og var spent på hva slags utslag det ville ha på vekta. I tillegg spiser jeg de tidligere nevnte bringebær med fløte nesten hver dag. I dag veide jeg meg, og jeg har gått ned 400g på seks dager! (Det er MYE til meg å være.) Kebabsjappa får nok flere besøk av meg, ja. Kanskje ikke spesielt sunt, men veldig godt når man blir lei av den "vanlige" ketolysematen.

Paris 23-09-09 12:33

......

Anom 23-09-09 12:56

Ja, halvegs. - 200g nå igjen *s*
Skal nok ned noe mer enn det jeg har på ticketen, men det får komme etterhvert. Jeg satte 78 kg (-15 kg) som mål, iallefall nå i første omgang.

Meatscience 24-09-09 18:33

Uff, jeg har vært gjennom så mange prøvelser i dag. :( Jeg var på varemesse med jobben, og der fikk vi lunsj. Baguetter og smørbrød. Jeg kunne jo ikke tillate meg noe av dette, men heldigvis kom noen med et brett med wraps med spekeskinke og salat i. Jeg spiste innholdet, men la igjen mesteparten av wrap'en. Det var temmelig flaut!

På slutten av dagen fikk vi utdelt en ryggsekk, og kunne fylle denne med gratis vareprøver. Omtrent halvparten prøvene var godteri, og det var nærmest ubegrenset tilgang på Twix, Bounty, Snickers, Stratos, Troika og Gullbrød. (MMmm.....marsipan..finnes ikke noe bedre) Jeg var i siste gruppe, og de som ga ut prøvene ville kvitte seg med resten for de andre gruppene hadde visst vært beskjedne. Dette ville jo vært rene himmelen for meg før, masse gratis sjokkis, men nå var det nesten helvete. Men jeg tok ei pakke Läkerol og spiste et par pastiller. Det ble jo en del sjokolade nedi sekken, så noe fikk samboeren min (som ga opp ketolysekuren etter 3 dager) og resten ba jeg ham gjemme, og gi til meg på bursdagen min. Om en måned.

Veldig, veldig fint med noen som kan gjemme godteri for meg! Men nå skal jeg jammen ta meg en "betta" med hvit, sukkerfri sjokolade! For det er jo lov, sånn av og til. :o:o

Anom 24-09-09 20:57

Oj, skumle saker sånne greier.
Kan jo ta en "hvit en" innimellom, og si en er allergisk eller noe. ;)

Anom 26-09-09 14:01

Jeg skeia ut i går. Gullrekka på NRK, og det ble to AAaa LITE på kvelden. Likevel ned 300g.
Skal bli spennende å se om det merkes i morra, eller til mandagen.

Meatscience 26-09-09 19:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 774910)
Jeg skeia ut i går. Gullrekka på NRK, og det ble to AAaa LITE på kvelden. Likevel ned 300g.
Skal bli spennende å se om det merkes i morra, eller til mandagen.

Jeg gikk jo også ned den gangen jeg skeia ut med sjokolade, så det virker nesten som om en liten uskeielse en sjelden gang er helt greit. ;)

Du raser jo nesten ned om dagen! :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.