Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hei! Start 20. april (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25427)

Hapylady 14-06-09 22:07

Sv: Hei! Start 20. april

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980 (Innlegg 734328)
Ja, ikke sant! Synes og det er kjempebra, og takk for respons:-))) Vi har gått ned like mye vi nå:-) Nårtid startet du da? :)

Ja, nå har vi kommet like langt:). Jeg begynte 20 april. Og du??

Sunfrid 14-06-09 22:14

Sv: Sommer dager

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 734262)
lest litt på forumet her om Sten Sture Skaldmann, han svensken som gikk så mye ned på "fett diett". Skal kjøpe boka hans også.

Bare et kjapt tips fra meg til deg......... Skal du kjøpe boka/bøkene så gå inn på capris.no, der har de hatt tilbud på bøkene hans.
Jeg betalte 299,- for "GI-null" på ark på Jessheim og på capris.no kostet den 79,-............ Men jeg kjøpte "Spis deg ned i vekt" på capris.no denne også på tilbud til 79,-.

Begge bøkene er fine: "spis deg ned i vekt" er en grundig bok i hans matfilosfi, mens "gi-null" er en blanding av kokebok og kortversjon av filosfien....

Sunfrid 15-06-09 08:04

Joda, vekta i dag er slett ikke verst opp 100 g fra forrige uke. Hadde ventet en kilo eller så opp siden jeg gikk ned mye forrige uke som jeg trodde var litt galt i og med sykdom osv...:)
Jeg går fortsatt på penicillin og formen er igrunn ikke noe særlig enda. Men jeg skal prøve å spise litt mer fettrik kost denne uka og så satser jeg på litt nedgang til neste veiing. :p

Ha en flott fettrik uke alle sammen;)

mossa 15-06-09 10:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ivory (Innlegg 734335)
Kanskje det er derfor jeg gikk ned forrige helg, da jeg trodde jeg stoppet opp alt?? :confused: Var på fest der vi fikk mat servert på tallerkenen, og jeg tenkte at jeg kunne unne meg litt og skeie ut en dag siden jeg ikke hadde gjort det tidligere. Spiste både potet, pasta, og mye dessert. Drakk til og med likør og vin. Var sikker på at jeg var ute av ketose også. Det merkelige var at jeg var fremdeles i ketose, og dagen etter hadde jeg gått ned en halv kilo!!!:confused:

(Jeg startet 13. april)

Ja, jeg tror det kan ha noe for seg, å legge inn karbo dager, når man stagnerer. Får se til helgen om det har noe for seg. Er ikke flink til dette med fett. Prøver, men det blir nok så magert uten karber, tror jeg. Skal kjøpe bøker av han Skaldeman også, for inspirasjon....
http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605215

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605363

Overkommelige priser ;)

mossa 15-06-09 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid (Innlegg 734345)
Bare et kjapt tips fra meg til deg......... Skal du kjøpe boka/bøkene så gå inn på capris.no, der har de hatt tilbud på bøkene hans.
Jeg betalte 299,- for "GI-null" på ark på Jessheim og på capris.no kostet den 79,-............ Men jeg kjøpte "Spis deg ned i vekt" på capris.no denne også på tilbud til 79,-.

Begge bøkene er fine: "spis deg ned i vekt" er en grundig bok i hans matfilosfi, mens "gi-null" er en blanding av kokebok og kortversjon av filosfien....

Takk, jeg har funnet de ;) De skal bestilles....
Det er jo samme prinsippet som ketolyse kuren....

Sunfrid 15-06-09 11:13

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 734473)
Det er jo samme prinsippet som ketolyse kuren....

Jeg kjører vel et sånt tilpasset skaldeman opplegg for meg selv, synes nesten det er lettere å holde seg unna alle karbohydrater enn bare litt. Litt for meg blir fort litt til og litt til...:)
Jeg ligger vel på 10-12 karb per dag, men sliter litt med nok fett så jeg smører smør på alt som det kan smøres smør på.:p
Frokosten i dag ble peperonipølse med smør og kremost, slettes ikke verst......

mossa 15-06-09 13:32

Det er sånn jeg må begynne også..... Men skal kjøpe to av bøkerne hans for å få noen mat tips og se forskjellen på ketolysekuren og skaldmans teori :)

Jente 1980 15-06-09 14:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 734340)
Ja, nå har vi kommet like langt:). Jeg begynte 20 april. Og du??

28.april:p Hihi, har stått stille i ca 3 uker, som nevnt tidligere, men endelig ser det ut til å ha "løsna"! Ser frem til neste veiing, og krysser fingrene;)

mossa 15-06-09 15:30

Skaldeman

Til Sunfrid, du som har lest bøkerne, er det stor forskjell på ketolysekuren og skaldeman? Tenker f.eks på mengde karber o.l :)

Sunfrid 15-06-09 18:00

Sv: Skaldeman

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 734642)
Til Sunfrid, du som har lest bøkerne, er det stor forskjell på ketolysekuren og skaldeman? Tenker f.eks på mengde karber o.l :)

Nei i utgangspunktet er det vel ikke store forskjellen, og jeg hadde stor "glede" av å lese bøkene. Men det er jo alltid slik at når du får satt deg inn i ens teori så er det jo så logisk, det har for meg vært logisk at skal du ned i vekt så skal du spise mindre enn du forbrenner, men så kommer det en ny teori om at det er ikke slik ting fungerer og så er det plutselig denne teorien som er logisk... :D Skjønn det den som vil, men jeg har jo erfart nå at det faktisk er mulig å leve etter "Skaldemans" teori og gå ned i vekt. :p Jeg har ikke merket noe til at formen har blitt bedre, men jeg har fått en litt gjenstridig lungebetennelse så det er godt mulig at formkurven stiger nå snart. :)

Men det du spurte etter :rodme:
Jeg har ikke helt kontroll på ketolyse-kosten da jeg ser for meg at jeg fort kan skli litt ut der (prøvde denne kosten for ca 2 år siden, men var ikke helt motivert). Mens Skaldeman er ganske striks på karbene han har delt inn i tre grupper etter overvekt 50+, 25+ og 10+ og på alle er det selvfølgelig mulig å variere stort i kosten. Hver gruppene går på mengder karber i måltidene og på totalen pr dag, jeg prøver å holde meg på max 12 karber eller 5% om dagen, den strengeste. Og det går faktisk greit: spiser egg/bacon, omeletter, griller kjøtt osv.... spiser kun litt salat eller grønnsaker til middagen. For meg er den største forskjellen at Skaldeman ikke er helt anti vanlig salt, jeg synes alt annet salt smaker tja... rett og slett vondt :eek:
Ellers har jeg den siste uka slitt litt med fett andelen og smører derfor tykt på med smør på alt (begynte med det i går).
En annen ting som passer meg utmerket på Skaldeman er at jeg spiser når jeg er sulten og ikke ellers, eller det vil si jeg spiser når jeg blir "fysen" det er skjelden jeg føler sult. Det blir for meg 2-3 måltider pr dag, men som det står i bøkene spis når du er sulten enten det er 2 ganger eller 8 ganger om dagen, dette vil regulere seg selv etter hvert.

Håper du fikk svar på noe Mossa..... Hvis ikke så spør igjen:ja:

mossa 16-06-09 10:22

Jo bevares, svaret var bra!!! Takk
Synd at du har bli syk, håper det gir seg snart. Lungebetennelse er ikke bare bare!
Forstår det sånn da at jeg f.eks skal velge 10+ og skal da spise max en viss %andel karber.... Du har valg den strengeset, det er vel 25+ det da, som har 5%?
Enig med deg, ekte havsalt kan liksom ikke erstattes med noe som smaker papp. ;)
Sliter også med fettet, men håper jeg får litt mer info når jeg bestiller to av bøkerne til Skaldemanden. Aner ikke lengere hvilken mat jeg skal lage!

:o Blir heller ikke skikkelig sulten lengere, slik jeg ble med "høy" karbo mat. Da fikk jeg pluttselige sultanfall, der jeg ble svimmel og skjelven!!! det gikk over når jeg spiset noe med sukker i. Skulle tro jeg hadde sukkersyke eller noe, men det har jeg altså ikke. Teste det.
Og litt dritt prat :D Avføringen er bedre og ferre på denne type kost. Siter litt med magen, har gjort det hele livet, men uten brød og andre tunge kraber, er jeg rett og slett nesten problem fri.:rolleyes: Har litt hard mage, men hva er vel det...
Gleder meg til bøkerne kommer og nye ideer til mat :hungry:

Sunfrid 16-06-09 22:58

God kveld mosa....

Jeg har valgt å legge meg på 50+, vil komme meg ned over 30 kg, gjerne 40. Men har tenkt til å bruke den tiden det tar. Det er veldig greit å komme seg over på et kosthold som en skal leve med og ikke avslutte så fort en har nådd sine kilo....:p

Jente 1980 17-06-09 09:02

JIPPI!!!!!!!!!! -6 kg idag!!! Nå har vekta virkelig fått fart på seg i riktig retning, jeg som sto på stedet hvil i 3(!) uker!!! Så ikke her er det bare å aldri gi opp! Har vært på kur i nøyaktig 7 uker.;)

mossa 17-06-09 09:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid (Innlegg 735314)
God kveld mosa....

Jeg har valgt å legge meg på 50+, vil komme meg ned over 30 kg, gjerne 40. Men har tenkt til å bruke den tiden det tar. Det er veldig greit å komme seg over på et kosthold som en skal leve med og ikke avslutte så fort en har nådd sine kilo....:p

Sant nok, men du er tøff da!!! All ære.... Må unne meg litt med karbo, ellers klarer jeg det ikke!:rodme:
Ned 400 g siden karbo helga mi!! Det er bra:p

mossa 17-06-09 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980 (Innlegg 735395)
JIPPI!!!!!!!!!! -6 kg idag!!! Nå har vekta virkelig fått fart på seg i riktig retning, jeg som sto på stedet hvil i 3(!) uker!!! Så ikke her er det bare å aldri gi opp! Har vært på kur i nøyaktig 7 uker.;)

Gratulerer ;)

Carisma 17-06-09 09:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 735413)
Må unne meg litt med karbo, ellers klarer jeg det ikke!:rodme:

Det går seg til etterhvert. Jeg trodde det før, men jo mindre karbo jeg spiser jo bedre går det og jo bedre føler jeg meg :ja:

Sunfrid 17-06-09 15:52

Gratulerer til alle....
Det virker ikke som vi er så mange igjen på denne siden.........

Jeg er spent på vekta på mandag jeg spiser ikke så ofte, men peiser på med smør, fett, rømme osv...

mossa 17-06-09 20:02

Skal begynne å peise på med mer fett jeg også.....;)
Tror kamskje noen har falt i fra på dette forumet og noen er bare innom av og til....
IKKE forsvinn!! Jeg trenger dere ;)

kelin 17-06-09 20:33

Hei alle april-ere!

Kjekt å se nedgangstider :-)

Jeg har ikke falt i fra - bare skeia helt ut. Jeg har vært på sommerfest i helga og bøtta innpå med alt jeg ikke skal spise. Spent på resultatet av sukkersommerfesten! Håper selvfølgelig at jeg ikke har gått opp denne uka.

Jeg peiser også på med fett også og har de siste 14 dagene spist mindre fløte og rømme. VANN VANN VANN - må huske på 3 liter om dagen.

Sunfrid 17-06-09 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 735629)
IKKE forsvinn!! Jeg trenger dere ;)

Takk det samme..... Trenger all den hjelp jeg kan få gjennom dere her inne......:D:D:D

Ivory 17-06-09 22:34

Jeg er "apriler" og henger fortsatt med! :)

Synes vi er flinke alle sammen jeg, med så mange kilo borte vekk :heia:

birk 18-06-09 09:42

Nå er det sikkert en mnd siden jeg var her inne sist. Har slitt veldig med vektnedgangen og har kanskje mistet litt håpet om at jeg skal komme noe mer ned i vekt i det hele tatt. Snart 1 1/2 mnd på høvelig samme vekta. Kan virke som kroppen trives best med denne vekta. Men har i alle fall ikke gått opp igjen og det merkes på buksa og på magen at det har gått inn. Har holdt meg til lavkarbo hele veien, bare en helg med utskeielse og da gikk jeg opp litt men det forsvant fort igjen (sikkert bare vann).

Nå har jeg kjøpt flere bøker om slanking og lavkarbooppskrifter for inspirasjon. I tillegg skal jeg prøve noe nytt som heter cellsonix, var på prøvetime i går og de fjernet 1,5 cm fra magen. Det ble beskrevet som fettfjerning med ultralyd i stedet for operasjon:P

Må se litt på det med skaldemann og sommerdager, kanskje det kan hjelpe litt på for min del også. Går greit å spise lavkarbomat, savner bare sjokoladen av og til.

Er motiverende å titte innom her igjen da, dere er jo kjempeflinke og lykkes bra med å gå ned... selv noen hekto er jo nedgang det å:rolleyes:

Stå på:)

mossa 18-06-09 15:03

Ikke gi opp

Ikke gi opp Birk! Du er i gang!;) Gi deg selv en sommer helg, å se om det hjelper på forbrenningen!
googler cellsonix,Interessant :D Men leser her om to typer, en som heter ultra Vet du forskjellen?

birk 18-06-09 21:02

Sv: Ikke gi opp

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 736057)
Ikke gi opp Birk! Du er i gang!;) Gi deg selv en sommer helg, å se om det hjelper på forbrenningen!
googler cellsonix,Interessant :D Men leser her om to typer, en som heter ultra Vet du forskjellen?

Denne gangen skal jeg ikke gi opp nei:o Var på helsekosten å kjøpte en svær burk kokkosfett i dag. Også blir det sommer i helga ja. Skal tro samboern ble gla for at jeg sa at vi kan lage oss en pizza sammen:D

Hvor har du lest om to typer cellsonix? Har bare fått med meg en type. Men det jeg har forstått av denne er at det er forskjellige linser som brukes. Noen når 2 cm inn i vevet og noen når mindre. De som er mindre skal hjelpe på strekkmerker, arr og rynker. Og så var det visst en egen greie som hun cellsonix-damen ventet inn som skulle være for ansiktet.
Kan sitere litt fra brosjyren: "Utstyret består av en computer og behandlingshode som under behandling avgir peakpoint ultralydbølger til vevet. Cellsonix anvender høy intensitets impulser med lange intervaller. Biolgisk aktivitet settes i gang av behandlingen."
Blir nok å bruke mine tusenlapper på behandlingen, men jeg håper det er verdt det. Både på cellulittene og fettet.:rolleyes:
Virker denne begynner jeg å få troen på at det kanskje snart finnes opp et heidundranes bra remedie for permanent hårfjerning også... da er jo lykken fulkommen:D

birk 18-06-09 21:14

Laget meg en fet kvelds nå nettopp, og den var ikke så verst:)

2 egg (kan jo fjerne eggehviten, så blir man kvitt det mest av karboene)
1 ss eller mer om det trengs med kokkosfett (den fra helsekosten)
en dæsj fløte
passelig mengde slankesukker
og det beste... en neve frosne bringebær
+ stavmikser
og vips så hadde jeg en smootie:D

Hapylady 19-06-09 08:57

Da var det veiedag igjen. Denne gangen var det ned 0,6 kg:). Deilig at igjen vekta er på vei nedover selvom det ikke er masse av gangen. Men er fornøyd jeg:).

Sunfrid 19-06-09 10:28

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 736295)
Deilig at igjen vekta er på vei nedover selvom det ikke er masse av gangen. Men er fornøyd jeg:).

Gratulerer :D Det blir alikevel kilo ut av det... 0,5 kg i uka blir fort 2 kg i mnd, 12 kg i halvåret og 24! kg i året.....

Hapylady 19-06-09 13:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid (Innlegg 736340)
Gratulerer :D Det blir alikevel kilo ut av det... 0,5 kg i uka blir fort 2 kg i mnd, 12 kg i halvåret og 24! kg i året.....

Tusen takk :). Det er sant det :D. Ned er ned og til slutt så blir det en god sum ja - viktig å se det.

mossa 20-06-09 12:02

cellsonix ultra er sikkert bare et finer ord for cellsonix ;) lest litt om det og det virker om alle har det samme apparatet! Men det høres forlokkende ut! La meg få høre da, hvis du har tenkt å ta noen timer.... Spennenede. Dette har jeg lyst å prøve!
Gratulerer til alle med gram og kg nedgang, veier meg litt i hytt og pine jeg, for å holde motivasjonen oppe. Skriver inn etter hvert :)
Venter spent på bøkene av Skaldemann, gleder meg til mat tips...

Jente 1980 20-06-09 13:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 735414)
Gratulerer ;)

Takketitakk! Føler virkelig at jeg er i "siget" nå, herlig følelse! ;)

mossa 23-06-09 09:56

Nedgangstider

Jess, da har jeg passert 6 kg ned!!! :D Hærlig.......
I kveld blir det sommerkveld, bokstavelig talt, med grillmat og hvitvin! Tror jammen jeg skal unne meg litt potetsalat også.
Sitter og tenker litt tilbake i tid og har funnet ut at fra jul til nå har jeg gått ned 10 kg, de første 4 forsvant naturlig da jeg begynte å tenke på hva jeg spiste, sukker....:o Og de neste 6 her på keto kost...

Noen andre som har dratt nytte av "sommerdager"?

Ønsker dere alle en fortryllende st. hans kveld/ natt :full:

:blomster:

Jente 1980 23-06-09 10:40

Sv: Nedgangstider

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 737437)
Jess, da har jeg passert 6 kg ned!!! :D Hærlig.......
I kveld blir det sommerkveld, bokstavelig talt, med grillmat og hvitvin! Tror jammen jeg skal unne meg litt potetsalat også.
Sitter og tenker litt tilbake i tid og har funnet ut at fra jul til nå har jeg gått ned 10 kg, de første 4 forsvant naturlig da jeg begynte å tenke på hva jeg spiste, sukker....:o Og de neste 6 her på keto kost...

Ønsker dere alle en fortryllende st. hans kveld/ natt :full:

:blomster:

Gratulerer! Dette er jo kjempebra!!! Ha en strålende St.Hans feiring ikveld du og! Her i Tromsø skinner sola, og det er NYDELIG sommervær, endelig! Måtte det vare;)

Sunfrid 23-06-09 11:01

Gratulerer det er så gøy når det går nedover.......

Jeg var på vekta nå i dag jeg også med god nedgang (1 kg), nå er målet på 10 kg til den 4. juli oppnåelig. JIPPI !!!!!

Kos derre i kveld, det skal jeg selvom husbonden er borte på jobb denne uka. Her i Oslo området er det spådd fint og varmt hele uka så i morgen tar jeg med meg unga på en to-dagers kanotur. Gleder meg....

Ha en flott St.Hans-aften......."Vi snakkes"

Sunfrid 23-06-09 11:09

Sv: Nedgangstider

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 737437)

Ikke planlagt "sommerdager" men det har blitt litt i overkant av karber ved et par anledninger, og da har jeg drøyd veiing et par dager. Og totalt har jeg ikke gått opp da, men jeg vet egentlig ikke om det har skjedd noe som ikke hadde skjedd uansett. Jeg har ikke hatt stopp i vektnedgang i 4 uker så jeg har ikke hatt behov for å prøve "sommerdag"......

:klem:Lykke til og del erfaringen med oss, vil du?

mossa 23-06-09 13:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid (Innlegg 737477)
Gratulerer det er så gøy når det går nedover.......

Jeg var på vekta nå i dag jeg også med god nedgang (1 kg), nå er målet på 10 kg til den 4. juli oppnåelig. JIPPI !!!!!

Kos derre i kveld, det skal jeg selvom husbonden er borte på jobb denne uka. Her i Oslo området er det spådd fint og varmt hele uka så i morgen tar jeg med meg unga på en to-dagers kanotur. Gleder meg....

Ha en flott St.Hans-aften......."Vi snakkes"

WOW, det er mega bra. Grattis!!!!;)

Hapylady 23-06-09 14:12

Så flott å høre at det går så bra med dere :). Gratulerer.
Jeg har nå også endelig klart å komme meg litt videre nedover. Er på -6 kg jeg også totalt. Det hjelper, det hjelper - med snileskritt - men så lenge det går nedover er jeg superfornøyd.
Blir uten nett noen dager, så jeg passer på å ønske alle en fortsatt topp uke.:)

birk 23-06-09 21:09

Ja nå venter jeg bare i spenning på om det skal gå nedover. Er jo bare tirsdag i dag og jeg hadde sommer på lørdag og søndag, og så var jeg på cellsonix i går... så nå er det bare å vente å se.

mossa 24-06-09 10:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av birk (Innlegg 737626)
Ja nå venter jeg bare i spenning på om det skal gå nedover. Er jo bare tirsdag i dag og jeg hadde sommer på lørdag og søndag, og så var jeg på cellsonix i går... så nå er det bare å vente å se.

Hvordan var det etter siste celslonix? Var dette 2. gang? Hvor mye gikk du inn...:D Dette må prøves, skjønner jeg..

birk 24-06-09 10:29

[quote=mossa;737725]Hvordan var det etter siste celslonix? Var dette 2. gang? Hvor mye gikk du inn...:D Dette må prøves, skjønner jeg..[/quote

Første gangen var en prøvetime, og bare på magen. Men det ble 1 1/2 cm da og 1 cm denne gangen. Gleda mæ bærre tell de begynn på rumpa og låran:rolleyes:

Føl mæ nu ellers litt oppsvulma etter helga, men håpa nu det ska forsvinn med mer til... og da får æ se meir kor det funka.

mossa 24-06-09 10:53

Ok, takk :) Så da tar de ikke alt på en gang da nei, mener mage, rumpe lår...Blir ca en time på hver del da om man tar 5 ganger?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.