Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20445)

Popp 24-03-10 09:45

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biola (Innlegg 852827)
Hei!

Lurer på om jeg kan "henge litt" her igjen, jeg... Har vært helt ute av ED en stund, men er nå tilbake - delvis i alle fall. Har blitt enig med sykepleier å spise kombikost en stund, dvs ED-produkter når det passer best, og fase-to-måltid (rent kjøtt/fisk/egg/kylling - liste en og to grønnsaker) når det passer best. Så selv om det ikke er gjennomført ED fase to, er det i alle fall i nærheten.

Velkommen tilbake, Biola. Du har vært savnet her inne! :klem:
Det høres ut som et god avtale du har gjort med sykepleieren. En ting har jeg erfart på denne dietten, og det er at man må planlegge godt om man skal få det til. Du klarer dette du :D

Popp 24-03-10 09:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 852772)
vi skal til Vilamoura og gleder meg ,,,

nei ED produkter blir nok hjemme ,,,skal prøve og holde meg til lavkarbo så langt det lar seg gjøre ,, men bacalao det skal jeg ha ..og vin

og studine ,, klart du klarer og gå ned ,,ikke tenk,, viss jeg klarer det,,men når jeg klarer det,,men hold deg til 63 som mål enda , så kan du heller se når du kommer dit om du vil ned mer,,din venninne og du har sikkert ikke samme kroppen,, så det som er bra for henne trenger ikke være bra for deg
lykke til på veien ,, dette klarer du ,, jeg , og alle vi andre her inne

Der tror jeg ikke jeg har vært. Vi har vært flere ganger ved Albufeira, i et kompleks som ligger like utenfor. Dere får ta dere en tur til Seaworld! Bacalao :nam: Kanskje du rekker en joggetur langs stranden om morgenen også? Kos deg hvertfall, deilig med sydenferie nå.

studine:) 24-03-10 11:31

Nei, jeg har tenkt på det. 63 er mer enn nok=) jeg koser meg veldig med nedgangen nå=) deilig å trene, deilig å føle seg så energisk og deilig å ikke ha store problemer med dietten. Takk gode gud fase 2 er lettere enn fase 1. Det er igrunn rart hvor viktig middag kan være.. Men for å være ærlig, det titter jo innom en dag som blir fase 1 av og til, av ren skjær latskap...:P (jeg gidder ikke gå på butikken for å handle:P) Jeg merker jeg er blitt litt slapp på dette med grønnsaker.. det er klart, jeg spiser dem selvsagt.. men jeg tenker mer på dette med mengde? er det kjempeviktig? jeg er ikke alltid like flink....:S

studine:) 24-03-10 11:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 852761)
5-tallet *minner tilbake på 80-tallet* Tror ikke jeg kommer dit, og har heller ingen planer. 6-tallet er mitt mål for mine 168cm og da skal jeg være superfornøyd. :) Kan ikke gape over for mye heller, synes nå jeg. Kanskje du heller skal vurdere det når du begynner å nærme deg?

Så deilig med sydenferie, arkine. Hvor i Portugal skal dere hen? Blir det mye ED produkter med nedover ;)

Idag har jeg slitt med hodepine, mulig det er blitt for lite eller for mye kaffe? Heldigvis - er det ikke så sterk som før livet på ED. Nå skal jeg inn å oppdatere journalen min som jeg opprettet igår. Tenkte jeg skulle prøve å skrive ned saker, som kan være motiverende eller skremselpropaganda for når det virkelig begynner å bli tøft.

5-tallet ja:P jeg er ikke helt into it:P jeg tenker, man kan jo bli for tynn også. Det får evt bli når man snakker et par kilo ned når jeg er ferdig med dietten... prosjekt for resten av livet, liksom:P hehe ellers gidder jeg ikke stresse med akkurat det! Jeg går for lave 6-tall=):D

JollyJ 24-03-10 11:42

Nei nå er det NOK... av fase 1 altså, 1 mnd får holde. :D Men jeg har gått ned nesten 8 kg i fase 1, er fornøyd med det:o Skal bli godt med litt kjøtt igjen.. :rolleyes:

studine:) 24-03-10 11:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 853037)
Nei nå er det NOK... av fase 1 altså, 1 mnd får holde. :D Men jeg har gått ned nesten 8 kg i fase 1, er fornøyd med det:o Skal bli godt med litt kjøtt igjen.. :rolleyes:

I feel ya! hehe velkommen! bare vent, det er deeeeilig;) GRATULERER med en fantastisk vektnedgang da!!!:D fase 2 går jo litt saktere, men jeg syns det er verdt det, for for meg er dette en helt og fullt levelig situasjon. Koser meg masse i fase 2 jeg=) og nå har jeg vært her i en mnd!

Hva tenker alle om påsken, forresten? jeg skal på hytta med los parents. Nå er mamma "legen min".. dvs, jeg går på ED fordi hun skulle ta kurs for å kunne være lege for folk som skal gå på ED og derfor trengte en prøvekanin gjennom dietten.. Pluss jeg trengte å gå ned i vekt. Så jeg regner med at hun holder meg i skinnet til en viss grad, men jeg tror det meste kommer til å handle om meg. Så jeg må sette ned noen grenser for meg selv... Jeg akter jo fortsatt å spise måltider i henhold til fase 2, så det skal vel gå.. Men dette med appelsiner.. eller kvikk lunsj (som er en av mine ABSOLUTTE favoritter..) tenker jeg fælt på.

JollyJ 24-03-10 12:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 853044)
I feel ya! hehe velkommen! bare vent, det er deeeeilig;) GRATULERER med en fantastisk vektnedgang da!!!:D fase 2 går jo litt saktere, men jeg syns det er verdt det, for for meg er dette en helt og fullt levelig situasjon. Koser meg masse i fase 2 jeg=) og nå har jeg vært her i en mnd!

Hva tenker alle om påsken, forresten? jeg skal på hytta med los parents. Nå er mamma "legen min".. dvs, jeg går på ED fordi hun skulle ta kurs for å kunne være lege for folk som skal gå på ED og derfor trengte en prøvekanin gjennom dietten.. Pluss jeg trengte å gå ned i vekt. Så jeg regner med at hun holder meg i skinnet til en viss grad, men jeg tror det meste kommer til å handle om meg. Så jeg må sette ned noen grenser for meg selv... Jeg akter jo fortsatt å spise måltider i henhold til fase 2, så det skal vel gå.. Men dette med appelsiner.. eller kvikk lunsj (som er en av mine ABSOLUTTE favoritter..) tenker jeg fælt på.

Takk takk.. Det får bare gå saktere, hehe så lenge det går ned så er jeg fornøyd:D

I påsken er jeg så heldig at jeg ikke er i Norge, og her i Moskva er det ikke noe fjell med kvikk lunsj og appelsin, takk og lov:D
Men du er heldig som har mamman din som følger med, det må jo gjøre ting lettere??

studine:) 24-03-10 12:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 853049)
Takk takk.. Det får bare gå saktere, hehe så lenge det går ned så er jeg fornøyd:D

I påsken er jeg så heldig at jeg ikke er i Norge, og her i Moskva er det ikke noe fjell med kvikk lunsj og appelsin, takk og lov:D
Men du er heldig som har mamman din som følger med, det må jo gjøre ting lettere??

Jo, det gjør det veldig mye lettere. Pluss jeg er kjempesta:) så har faktisk ikke hatt noen ordentlige sprekker i det hele tatt... Som jeg ikke på forhånd satte grenser for og bestemte at var OK (som f.eks smake på mat i Istanbul som ikke passet helt inn i fase 2)... Men jeg kan tenke meg at påske med familien kan bli en utfordring. Jeg er litt enten eller.. så jeg tror jeg får holde meg unna all sjokolade, så får jeg heller kose meg med appelsiner osv..:) Det i seg selv er jo et brudd, men samtidig skal jeg egentlig over i fase 3. Så la oss kalle påsken en uke i fase 3, også kommer jeg tilbake i fase 2 etter påsken, for jeg er ikke ferdig med vektnedgangen!

Popp 24-03-10 22:07

Jolly - godt å ha deg her også. Trodde nesten dere skulle bli helt fastlåst i Fase 1 all den tiden dere ikke turte å komme over til oss :D

Påsken, ja. Den er planlaget, jeg skal følge Fase 2, gidder ikke å utsette meg for noen utskeielser da jeg tror det blir litt for lett å si, skal bare kose meg litt.... og plutselig sitter jeg med 200gr sjokoladeplate :o. Jeg bestilte masse mat fra ED forrige uke, men tror nesten jeg burde ha bestilt mer av bl.a bringebær kjeksene. De var gode!

Skrev litt på journalen min om påske egget som er dukket opp på jobben min. Det er ikke gøy å bare se på den.:(

studine:) 24-03-10 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 853409)
Jolly - godt å ha deg her også. Trodde nesten dere skulle bli helt fastlåst i Fase 1 all den tiden dere ikke turte å komme over til oss :D

Påsken, ja. Den er planlaget, jeg skal følge Fase 2, gidder ikke å utsette meg for noen utskeielser da jeg tror det blir litt for lett å si, skal bare kose meg litt.... og plutselig sitter jeg med 200gr sjokoladeplate :o. Jeg bestilte masse mat fra ED forrige uke, men tror nesten jeg burde ha bestilt mer av bl.a bringebær kjeksene. De var gode!

Skrev litt på journalen min om påske egget som er dukket opp på jobben min. Det er ikke gøy å bare se på den.:(

Offf... påskeegg er EVIL! Jeg tror jeg blir et sted mellom fase 2 og fase 3. Jeg vet bare at det blir vanskelig:P Men kose litt ER vanskelig. Så blir i så fall å konsentrere kosen rundt relativt safe ting.. som appelsiner og avokado i salaten... Det i seg selv er STORT for meg nå:P Ellers blir det neppe sjokkis eller potetgull:P

de bringebærkjeksene ER gode!=)

LYKKE til med påsken, jeg er sikker på at det går fint! og den som la igjen påskeegget.. vel, sikkert bare misunnelig, siden du er blitt så mye slankere!!!:D

JollyJ 24-03-10 23:57

Jeg trodde nesten jeg skulle bli fastlåst selv jeg Popp:p Synes det er litt skummelt med fase 2, føler at det er lettere for meg å skeie ut. Eller sånn som i dag nesten ikke spist, ble kvalm bare jeg så en kjeks, huff

Appelsin er mye bedre enn påskeegg hvertfall ( det var et forsøk på å overbevise meg selv at jeg ikke liker sjokkis lengere:rolleyes:)

arkine 25-03-10 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 852938)
Der tror jeg ikke jeg har vært. Vi har vært flere ganger ved Albufeira, i et kompleks som ligger like utenfor. Dere får ta dere en tur til Seaworld! Bacalao :nam: Kanskje du rekker en joggetur langs stranden om morgenen også? Kos deg hvertfall, deilig med sydenferie nå.

joggetur? skal jo på ferie , hehe:D
seaworld er allerede plottet inn ,min sønn har repotaret fult vi skal hit og dit og sånn og sånn,,er det fint vær blir jeg på stranda ,,på dagen

grotingeling 25-03-10 03:48

En hel uke uten ED - og det går faktisk bedre enn jeg forventet :eek::D
Jeg er egentlig i fase 2 og burde dermed ha spist ED-måltider 3 ganger pr dag, men så tok jeg jo ikke sjansen på å ta med ED-produktene inn i USA (bare litt kjeks til å ha på flyet hjem igjen). Kjører derfor fase 2 med kun rene produkter. Det har til tider vært ganske utfordrende, men nå de siste 2-3 dagene har jeg fått driesen på dette med å bestille/kreve å få det jeg kan spise :p. Amerikanerne er helt hekta på denne ekle osten sin - alt skal ha ost (fake-ost), så når jeg bestiller f.eks. grillet kylling med grønnsaker må jeg alltid påpeke og gjenta ørten ganger "uten ost!!!!". Det beste måltidet så langt var fajitas som vi spiste på Hard Rock Cafe i Memphis - nammmmmmm.
Av utskeieler blir det lite, for hverken kakene, sjokoladen eller annet snop de har her frister. Har prøvd noe av det på tidligere reiser, og de smaker helt forferdelig. Så de eneste utskeielsene jeg har hatt var en kule med vaniljeis (Häagen-Dazs) på bursdagen til samboeren, og nachos til kvelds i går kveld.

Det beste med dette er at jeg nå stoler på at jeg gjør riktige matvalg, og det lover jo godt for tiden etter ED;)

Solange 25-03-10 08:22

Så fantastisk morro at det går så bra med maten, Grotingeling!! Dette her er kjempenyttig trening, og lover veldig godt for fremtiden, ja! Et under at du ikke liker amerikanske kaker og desserter, tror JEG lett hadde greid å finne noe godt:p (Har aldri vært i USA, men endel på amerikanske restauranter i europa, og aldri har jeg spist meg mer stappmett på dessert....) Lykke til videre på ferden:)

studine:) 25-03-10 10:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 853521)
En hel uke uten ED - og det går faktisk bedre enn jeg forventet :eek::D
Jeg er egentlig i fase 2 og burde dermed ha spist ED-måltider 3 ganger pr dag, men så tok jeg jo ikke sjansen på å ta med ED-produktene inn i USA (bare litt kjeks til å ha på flyet hjem igjen). Kjører derfor fase 2 med kun rene produkter. Det har til tider vært ganske utfordrende, men nå de siste 2-3 dagene har jeg fått driesen på dette med å bestille/kreve å få det jeg kan spise :p. Amerikanerne er helt hekta på denne ekle osten sin - alt skal ha ost (fake-ost), så når jeg bestiller f.eks. grillet kylling med grønnsaker må jeg alltid påpeke og gjenta ørten ganger "uten ost!!!!". Det beste måltidet så langt var fajitas som vi spiste på Hard Rock Cafe i Memphis - nammmmmmm.
Av utskeieler blir det lite, for hverken kakene, sjokoladen eller annet snop de har her frister. Har prøvd noe av det på tidligere reiser, og de smaker helt forferdelig. Så de eneste utskeielsene jeg har hatt var en kule med vaniljeis (Häagen-Dazs) på bursdagen til samboeren, og nachos til kvelds i går kveld.

Det beste med dette er at jeg nå stoler på at jeg gjør riktige matvalg, og det lover jo godt for tiden etter ED;)

Så kjempeflink du har vært! Det er bra du koser deg selv om du tar riktige matvalg=) litt kos skal det være på tur!=)

studine:) 25-03-10 10:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 853545)
Så fantastisk morro at det går så bra med maten, Grotingeling!! Dette her er kjempenyttig trening, og lover veldig godt for fremtiden, ja! Et under at du ikke liker amerikanske kaker og desserter, tror JEG lett hadde greid å finne noe godt:p (Har aldri vært i USA, men endel på amerikanske restauranter i europa, og aldri har jeg spist meg mer stappmett på dessert....) Lykke til videre på ferden:)

Enig med deg, Solange. Jeg la på meg MASSE da jeg var på utveksling i USA. Men da var man ung, så det smeltet av med MASSE trening da jeg kom hjem.. Ikke like greit når man har kommet over 20 årene, for plutselig HOLDER den dumme kroppen så mye mer fast på alt.. (sa hun og klaget mer enn hun kanskje hadde grunnlag for) =)

studine:) 25-03-10 10:23

WOHO=) I går kveld tenkte jeg som så... dette går aldri nedover:P (fordi jeg tydeligvis har en tendens til å tenke sånn mot midten av uka)... Og i dag? MINUS 700 GRAM=) Så i dag har jeg gått ned totalt 8,5 kg og har bare 12 kg igjen:D

JollyJ 25-03-10 10:25

Artig å høre Grotingeling. Jeg var i USA for en del år siden og da gikk jeg faktisk ned 2 kg husker jeg, uten at det var meningen. De har ganske så voldsom mat der synes jeg, sånn som den osten ja, grøss. Godt man kan kreve litt der, selv om de har litt tungt for å skjønne at noen ikke spiser masse ost med ekstra dressing og enda litt ost:p

Kos deg videre!!!:)

JollyJ 25-03-10 10:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 853600)
Enig med deg, Solange. Jeg la på meg MASSE da jeg var på utveksling i USA. Men da var man ung, så det smeltet av med MASSE trening da jeg kom hjem.. Ikke like greit når man har kommet over 20 årene, for plutselig HOLDER den dumme kroppen så mye mer fast på alt.. (sa hun og klaget mer enn hun kanskje hadde grunnlag for) =)

Hahaha, da har nok litt i vente, knis:_plystre:
Men grattis med vektnedgangen!!! Kjempebra, 12 kg ,da har du jo ikke så mye igjen:)

studine:) 25-03-10 10:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 853614)
Hahaha, da har nok litt i vente, knis:_plystre:
Men grattis med vektnedgangen!!! Kjempebra, 12 kg ,da har du jo ikke så mye igjen:)

haha jeg vet;)
Jeg gleder meg sånn til jeg kommer ned til halvveis til målvekt. Det blir deilig å se doble sifre!:) bare 1,5 kg igjen dit!

JollyJ 25-03-10 11:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 853633)
haha jeg vet;)
Jeg gleder meg sånn til jeg kommer ned til halvveis til målvekt. Det blir deilig å se doble sifre!:) bare 1,5 kg igjen dit!

Ja, når man er halveis så ser man liksom lyset i tunellen. Gleder meg sykt til deg jeg også, er forsatt noe kg til jeg er der da men.

studine:) 25-03-10 11:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 853660)
Ja, når man er halveis så ser man liksom lyset i tunellen. Gleder meg sykt til deg jeg også, er forsatt noe kg til jeg er der da men.

Nei,men det er jo ikke SÅ langt til halvveis for deg heller!?:) Jeg kjenner det er deilig å merke på kroppen at det går nedover. deilig å våkne om morgenen og se begynnelsen av den kroppen jeg hadde før. =) bare 7 kg igjen til jeg er nede i en vekt hvor jeg er fornøyd.. så er det bare kosmetisk igjen=)

studine:) 25-03-10 18:53

UÆÆÆÆÆH! jeg aner ikke hva jeg skal spise til middag. Alt høres slitsomt ut.. og alt jeg vil ha er en kebab. Which ain't gonna happen. Så spørsmålet er: HVA skal jeg spise til middag???

JollyJ 25-03-10 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 853853)
UÆÆÆÆÆH! jeg aner ikke hva jeg skal spise til middag. Alt høres slitsomt ut.. og alt jeg vil ha er en kebab. Which ain't gonna happen. Så spørsmålet er: HVA skal jeg spise til middag???

Huff fælt når man har det sånn, er sånn om dagen jeg også, har ikke lyst til å spise i det hele tatt. Men middag klarer jeg helt klart, kjøtt endelig. Jeg spiste kalkun med salat i dag, nam nam..

studine:) 25-03-10 20:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 853905)
Huff fælt når man har det sånn, er sånn om dagen jeg også, har ikke lyst til å spise i det hele tatt. Men middag klarer jeg helt klart, kjøtt endelig. Jeg spiste kalkun med salat i dag, nam nam..

problemet er helst at jeg venter for lenge med å lage mat/handle.. Så blir det bare mas. Jeg endte faktisk på kalkun jeg også, og det blir gjerne salat på meg også!:D

arkine 25-03-10 20:31

ja så er jeg nede i den vekta som står på tickeren ,, det tok fire dager og bli kvitt 4.5 kilo vann,,,egentlig veldig fort ,,men akk så deilig tok en uke oog legge det på meg da.snaut
så nå er det full skjerpings fram til tirsdag ,, da reiser jeg på ferie ,,og håper og tror at jeg skal klare meg bra med maten , men som sagt bacalao skal jeg ha

studine:) 25-03-10 20:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 853919)
ja så er jeg nede i den vekta som står på tickeren ,, det tok fire dager og bli kvitt 4.5 kilo vann,,,egentlig veldig fort ,,men akk så deilig tok en uke oog legge det på meg da.snaut
så nå er det full skjerpings fram til tirsdag ,, da reiser jeg på ferie ,,og håper og tror at jeg skal klare meg bra med maten , men som sagt bacalao skal jeg ha

SÅ deilig å få det bort igjen da!!!=) Bacalao må du kose deg med! Jeg har tro på at det handler om å være moderat. Jeg klarte meg fint på ferie, så det gjør nok du også. Spis litt mindre av potetene og mer av fisken og sånn, da vet du! og vin er jo ok=)

KOS DEG!

mokki 25-03-10 22:55

Da melder jeg overgang til fase2. Blir ikke til at jeg spiser fase1 middag, så kan like godt bare si jeg hører til her.
veiedag i morgen, men den tror jeg vi går forbi i stillhet. jeg er mer eller mindre på sporet etter sist helg. Ble litt for mye middag i dag da (ble invitert til en venninne som er på besøk. Ikke sett henne på nesten et år..). Men alt i alt går det veldig bra nå. Mye bedre enn før jeg reiste til Trondheim..:)

arkine 26-03-10 18:00

å må bare si det gått ned enda mer ,,,, nå er det 68.9 og 10.5 kilo ned

Popp 26-03-10 20:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 854454)
å må bare si det gått ned enda mer ,,,, nå er det 68.9 og 10.5 kilo ned

Så flott :heia: :heia: :heia: Gratulerer så masse, fantastisk nedgang.

Mokki: velkommen over!

En riktig god påske til dere alle, vi reiser imorgen.
http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/e038.gif

arkine 26-03-10 21:27

en god venn av meg ,kom innom i ettermidag med en KAKE ,, verdens beste ,,,han vil sikkert at jeg legger på meg ,, neida var sikkert godt ment ,
men går det ann og fryse den tro..den har begynt og rope på meg fra kjøleskapet ,men jeg har ikke tengt og svare,,
men kjenner det er vansklig nå og være så uhøfflig ..hehe:D

og sitter her og overbeviser meg selv om at jeg blir trøtt og dårlig av høykarbo,, og det gjør jeg jo også

Popp 26-03-10 21:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 854585)
en god venn av meg ,kom innom i ettermidag med en KAKE ,, verdens beste ,,,han vil sikkert at jeg legger på meg ,, neida var sikkert godt ment ,
men går det ann og fryse den tro..den har begynt og rope på meg fra kjøleskapet ,men jeg har ikke tengt og svare,,
men kjenner det er vansklig nå og være så uhøfflig ..hehe:D

og sitter her og overbeviser meg selv om at jeg blir trøtt og dårlig av høykarbo,, og det gjør jeg jo også

Uansett så skal du ikke ha den, så da synes jeg du bare skal legge den i fryseren hvis du ikke vil kaste den.

arkine 26-03-10 22:38

kan ikke kaste ,, det er for drøyt , mannen har jo tross alt stått og bakt denne kaken og tengt på meg,,men den har sluttet og rope på meg nå,, tok ED kjeks og spanderte ei osteskive på den ene det hjalp,,
ja hiver den i frysa , det som skjer er sikkert bare at den kan bli litt bløt ,men det gjør sikkert ikke noe..

tinus76 28-03-10 08:06

Jeg tror jeg hører med her inne jeg siden jeg driver med fase 1,5 hele tiden. Vet ikke hvor lenge, men til jeg skal inn til kostveileder ihvertefall. Jeg har tulla så mye denne vinteren, men nå er jeg på god gli og har holdt meg i to uker- Da syns jeg det bare blir lettere og lettere å holde meg..

Siden dere diskuterer USA. Jeg bodde der ett år og tok av 10 kg jeg. Ikke meningen det. Men levde så travelt litv p åhigh school med sports aktiviteter og andre ting så og si hver da. De har et fantastisk tilbud innen sport der borte på skolen...

Nå skal vi bort til USA i høst, og da skal jeg ikke være p ådiett, men håper jeg er en del kg lettere innen da. :cool:

Fungirl 29-03-10 11:41

Hei alle sammen :)

De fleste her har jeg hilst på i Fase 1 men nå melder jeg med inn her, kommer til å kjøre noen dager til på Fase 1 siden jeg har vært syk og det har gått så som så med maten.
Men fra helga satser jeg på at jeg er på rett kjøl og at jeg da også lager ett måltid for dag :)
Veiedager har jeg normalt på lørdager, men siden jeg har bestemt meg for å at kun vekta hos legen gjelder kommer jeg ikke til å rappprtere vektnedgang før jeg har vært hos legen.
Pr forrige fredag når jeg var hos legen viser vekta 10,6 minus og det er jeg strålende fornøyd med :)
Så er det bare å håpe det går like bra frem til neste time som er 19.mai.
Snikveiiing vil forekomme men det for å sjekke at vekta peker nedover :)

grotingeling 29-03-10 15:18

Hei Fungirl, godt å se deg tilbake i form - kjiipt å være syk :klem:
Sniikveiing kan vi vel noe om alle tenker jeg, og det er jo kjekt å se tallene bli mindre:stuart:

grotingeling 29-03-10 15:25

Da er det bare 3 dager igjen av ferien, og jeg er nå veldig klar for å være langt unna alt som lukter frityr!!!!http://www.mysmiley.net/imgs/smile/sick/sick0012.gif Regner med å starte opp med ED fase 2 igjen på fredag (blir nok en del soving for å komme seg i riktig tidssone først), og så skal jeg til legen på kontroll neste tirsdag. Blir spennende å se hva status er etter denne ferien.

mokki 30-03-10 22:17

Jeg er i live. men har desverre falt helt av lasset siste uken. Skal ikke komme med noen dårlige unskyldninger overfor meg selv.. For det er bare idiotskap fra min side. I morgen reiser jeg på hytten. Skal ha med eurodietmat til meg, og planen er å klare meg fint der oppe. Trim får jeg også, for det blir tur i fjellet håper jeg. Så kommer tilbake neste uke. Forhåpentligvis ikke så langt unna der jeg burde ligge i vekt nå..
Har ikke veiet meg denne uken, og velger å ikke gjøre det heller...

Fungirl 31-03-10 10:20

Jeg er også i livet og er på lasset, men jeg får ikke i meg grønnsaker! Bare jeg ser en blomkål så får jeg helt hetta.
Så om noen vil dele sine grønnsakstips med meg så tar jeg gjerne imot :)

Kose deg på hytta Mokki :klem:

grotingeling 31-03-10 13:26

Grønnsaker ja - det kan fort bli en vane å nesten bare spise blomkål og brokkoli. Her er noen av min favoritter som jeg bruker som alle bortsett fra 1 er blomkål/brokkoli-fri:

Ratatouille - man tager hva man haver av grønnsaker, svisjer i pannen og tilsettter knuste tomater og krydder.

Tynne skiver av selerirot stekt i smør, krydret etter smak

Selerirotmos - kok seleri sammen med blomkål, mos det hele og tilsett smør, melk og krydder

Grillet aubergeen (husk å la skivene ligge minst 30 min med salt på begge sider for å få ut det meste av vannet - tørk så av det meste av saltet før de stekes/grilles)

Ellers så har jeg opprettet en fase 2 - oppskriftstråd her :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.