Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Velkommen til spørsmål & svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6329)

sellah 03-08-10 16:11

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Unnskyld, var ikke meningen å få noen til å skrike.
Jeg er ny, og har misforstått.
-får prøve å ikke svare noen helt til jeg vet hva jeg snakker om.
Beklager, min feil!

Photobscura 03-08-10 16:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sellah (Innlegg 910186)
Jeg er ny, og har misforstått.
-får prøve å ikke svare noen helt til jeg vet hva jeg snakker om.
Beklager, min feil!

Du, det er lov å misforstå, altså ;). Men nå vet du det om sticksene, og ikke la deg skremme :). Bare fortsett å les og lær, og for all del, spør!

Carisma 03-08-10 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sellah (Innlegg 910186)

Det var nok ikke bare til deg, tror det var helt tilfeldig at du var den som ble svart :)

sellah 03-08-10 20:05

Taaaaakk for støtte, den gjorde godt!

Noen som har fått med seg at de selger extremely lavkarbo-pølser på Rema?
Under 1 kh!!!
Den ene heter 'Hot Link' og den andre 'Bratwurst'
Håper dette er produkter som blir liggende i kjøledisken, og ikke et sesongtilbud (grill)

Anarko 03-08-10 20:32

Jeg syns ikke hot link var noe særlig god... Men smaken er som baken. Men bratwurst er jo godt :) ellers så skal jo bønes biffpølser og lammepølser være ganske så lavkarbo :)

sellah 03-08-10 22:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 910328)
Jeg syns ikke hot link var noe særlig god... Men smaken er som baken. Men bratwurst er jo godt :) ellers så skal jo bønes biffpølser og lammepølser være ganske så lavkarbo :)

Ok, ser at de holder til i Bergen men dårlig nettside.
Jeg bor i TrHeim, vet du om noen forhandlere her? Og evt priser?
Er en Bunnpris i nærheten som lager sine egne pølser som er nokså lavkarbo, men guddameg for en stiv pris!
De skal ha 80,- kroner for 3 tykke pølser, synes det er å ta i.
Noen som har erfaring ang Idsøe pølser? Óg: noen som vet hva 'ketolyse-pølsene' heter på Meny?

Anarko 03-08-10 22:54

:O oi, det var dyrt. Men du kan jo spørre lokale slaktere? Bønes er litt stive i pris også, men de ligger jo "bare" på rundt 40 kroner.
Har de ketolysepølser på Meny? I såfall er jeg kjempenysjerrig!

Carisma 04-08-10 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sellah (Innlegg 910413)
noen som vet hva 'ketolyse-pølsene' heter på Meny?

De heter Ketolyse-pølser :ja:
Finnes som regel i fryseskapet hvor glutenallergiker mat osv ligger. Hvis de ikke har kan de ta inn.

Anarko 04-08-10 22:35

Så bra! Prisen ligger på? Da skal jeg på Meny! :D

sellah 05-08-10 18:19

Noen som vet hvor mange kh 0,2 gram sukker pr liter utgjør?
Heeeelt grønn jeg...!

TrillTrall 05-08-10 18:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sellah (Innlegg 911342)
Noen som vet hvor mange kh 0,2 gram sukker pr liter utgjør?
Heeeelt grønn jeg...!

Fint lite. :) 1 liter = 1000 g og det blir vel da 0,02 kh pr. 100 g? Altså ingenting. :) For 100 g sukker = 100 g kh.

Men hva i all verden er det som inneholder noen få korn sukker pr. liter???

sellah 05-08-10 19:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 911367)
Fint lite. :) 1 liter = 1000 g og det blir vel da 0,02 kh pr. 100 g? Altså ingenting. :) For 100 g sukker = 100 g kh.

Men hva i all verden er det som inneholder noen få korn sukker pr. liter???

Denne rødvinen:
'Domaine Robert Vic Cuvee Selection'
:p

TrillTrall 05-08-10 19:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sellah (Innlegg 911371)
Denne rødvinen:
'Domaine Robert Vic Cuvee Selection'
:p

Ah. Drikker ikke rødvin, knapt nok hvitvin. :)

Borghild 05-08-10 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jae-ols (Innlegg 911456)
det er bedre med Edvin :D

He he. :D:D

sellah 06-08-10 12:24

Nytt spørsmål:
Hvor mye brus uten sukker kan man drikke?

Tenker på at det er kunstig søtning, drikker det nesten aldri, fordi jeg har hørt mye 'rart' som er sagt om dette søtstoffet.

tora trollmor 08-08-10 20:24

Hei, har vært på lavkarbo snart i 3 uker, fikke et personlig brev fra en person her inne som lurte på hvorfor jeg skrev "Andres journal" hvorfor jeg ikke laget meg min egen, Er det ikke lov til det eller har jeg forstått alt dette galt, Trodde man kunne være med å skrive til andre å bli med i grupper jeg.

Photobscura 08-08-10 20:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor (Innlegg 912694)
Hei, har vært på lavkarbo snart i 3 uker, fikke et personlig brev fra en person her inne som lurte på hvorfor jeg skrev "Andres journal" hvorfor jeg ikke laget meg min egen, Er det ikke lov til det eller har jeg forstått alt dette galt, Trodde man kunne være med å skrive til andre å bli med i grupper jeg.

Selvfølgelig kan man skrive i andres journaler, det er jo absolutt helt naturlig, og folk starter jo gjerne journaler for å få tilbakemelding, om ikke så kan man vel heller bare åpne en blogg og lukke den. Så det synes jeg var en undelig beskjed å få.

Kitt 08-08-10 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor (Innlegg 912694)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 912705)
Selvfølgelig kan man skrive i andres journaler, det er jo absolutt helt naturlig, og folk starter jo gjerne journaler for å få tilbakemelding, om ikke så kan man vel heller bare åpne en blogg og lukke den. Så det synes jeg var en undelig beskjed å få.

Klart alle vil ha tilbakemeldinger etc i journalen sin, men av og til hender det at noen skriver veldig mye om seg selv og alt de lurer på i andres journaler og det er vel ikke helt meningen! Ikke får man særlig mange svar heller, for ingen "ser etter degt" i andre journaler, om du skjønner hva jeg mener!

Du er hjertelig velkommen i min journal, uansett hva du måtte ha å si eller spørre om!;):D

tora trollmor 08-08-10 20:59

Ja det synes jeg også. men men. Har fått ei privat melding fra ei koselg dame som jeg håper hjelper meg i gang med en egen journal. Vet ikke om jeg kommer til å skrive noe til noen. ja jeg ble nok litt privat om meg selv, men jeg trodde det var greit jeg da. Blir nok ikke så mange komentarer fra meg nei. sorry. Det var en tøff beskjed å få høre når man sliter med så mye som jeg gjør

tora trollmor 08-08-10 21:01

Kitt og Photobscura Takk takk

Gerd 08-08-10 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor (Innlegg 912722)
Ja det synes jeg også. men men. Har fått ei privat melding fra ei koselg dame som jeg håper hjelper meg i gang med en egen journal. Vet ikke om jeg kommer til å skrive noe til noen. ja jeg ble nok litt privat om meg selv, men jeg trodde det var greit jeg da. Blir nok ikke så mange komentarer fra meg nei. sorry. Det var en tøff beskjed å få høre når man sliter med så mye som jeg gjør

Jeg håper du skriver i din egen journal, og kommenterer og "besøker" andre også :)
Du er hjertelig velkommen, vettu :klem:

Kitt 08-08-10 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor (Innlegg 912722)

Er nok bare en som ble litt overivrig!:p

Om du vil starte egen journal, kan du bare trykke her :http://forum.lavkarbo.no/lk-stil/buttons/newthread.gif

Den siden du da begynner å skrive på, er din egen, helt nye, ubrukte journal!:D

Ikke slutt å skrive med oss andre da, bare fordi en ikke helt vet å holde seg til saker og ting vedkommende faktisk har noe med!;)

Debz 09-08-10 21:13

Kan noen fortelle meg hva forskjell er mellom medlem og juniormedlem??

Karissima 09-08-10 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 913211)
Kan noen fortelle meg hva forskjell er mellom medlem og juniormedlem??

Man starter som juniormedlem og går over til medlem når man har skrevet et visst antall innlegg :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.