![]() |
Sv: Auguststartere 2014
Sitat:
Har vekta stått stille lenge eller? Sender avgårde en klem selv om jeg ikke kjenner deg jeg :klem: |
Sitat:
Fikk en pakke fra iherb for noen dager siden, så blir vanskelig. Har lagt min elsk på cookie dough og "oreo"baren. NAM! føles som jeg spiser noe skikkelig ulovlig :p |
Jeg løp KK mila i går. Var gøy, og persa tida med nesten 10 minutter i forhold til hva jeg har løpt ei mil på under trening. Kommer nok ikke til å melde meg på det løpet igjen, dog. Det ble for mye østrogen og fjas rett og slett. Sikkert gøy når man er med en veninnegjeng eller et lag, men som singel løper ble det bare slitsomt og irriterende. Så til neste år får det bli Oslo Maraton i stedet. Litt mer testosteron :)
Men nå som det målet var nådd er det jo bare å begynne å slanke seg igjen. Har vært helt umulig å gjøre det mens jeg har trent meg opp til den mila, så har ikke gått noe ned i vekt (men heller ikke opp). |
Gratulerer med vel gjennomført, med eller uten østrogen! :)
|
Gratulerer med gjennomført Cyan....
|
Jeg blir så imponert av folk som løper slike løp!! Grattis til Cyan med ny pers!! :D
Også vil jeg rett og slett gratulere meg selv litt også jeg, for jeg har ikke veid meg på ca 5 uker (har ikke vekt), altså siden jeg var til legen, og ble anbefalt lavkarbo! Og selv om jeg ikke starta ordentlig før for ca 7 dager siden, så har jeg iallefall gått ned over 6 kilo!! :D *jubel* |
Imponert over Cyan :)
|
Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: +1 kg Uke 3: -1,6 kg Back on track igjen :D Ikke bare går vekten ned, men blodsukkeret har også lagt seg på et meget pent nivå. Jeg har kommet inn i en bukse som for kort tid siden var for liten. Jeg har hatt mensen, to år siden sist. Jeg føler meg mye, mye bedre enn jeg har gjort på lenge. Og jeg ser nå hvor dårlig jeg egentlig var når diabetesen ble oppdaget på forsommeren. Jeg er godt i gang med mitt nye, og bedre liv :) |
Helga tok litt av, for mitt vedkommende. Asgaut for mye mat og litt for mye karbohydrater. Men gjort er gjort og spist er spist. :)
|
Sitat:
|
Her går det oppover etter helga. Skreiv jeg sku begynne på fredag, men det ble ikke no ta, når mannen kommer hjem og lager kake, og diverse.
Ny start i dag med mer motivasjon, selv om det er innspurt til eksamen om en uke. God uke ælleihop. |
Takk alle :)
Gikk på vekta i dag og har faktisk ikke gått opp noe i den oppkarbings- og spise-som-en-hest perioden jeg hadde før løpet. |
Ja da fikk jeg satt inn hormonspiral i går og holder på å sulte ihjel etter dette! Forhåpentligvis forbigående, noen som vet ?? Samme hormon som i p pillen så burde vel ikke gjøre store forskjellen?
|
Da er jeg tilbake etter ett par uker av og på. Tørr ikke gå på vekta før søndag - siden det er veiedag og da har jeg kommet godt i siget igjen. Som en annen skrev lengre bak her. Kanelboller er skummelt. For meg, all hjembakt gjærbakst egentlig. Vært en del feiringer blant slekt og venner, så ramlet utpå gitt. Og i etterkant av hveteprodukt ser det ut som jeg plutselig åpner for både å spise det ene og det andre. Aner ikke hvor mye det har påvirket vekta, men ser jo at magen har fått en liten bulk igjen.
Skal 2 uker på hotellferie nå. Også skummelt, men vet det er internetttilgang på hotellet så skal forsøke å skrive inn alt jeg spiser. Og IKKE ta i hveteprodukt mens jeg er borte. Tenkt litt på om jeg skal ta med hjembakte knekkebrød, men reiser sammen med familie som ikke vet om ny livsstil. Orker ikke misjonere eller forsvare meg, når argumentet a la "jammen du er jo tynn nok nå". Ehhh ... Fortsatt 10 kg fra normalvekt, men hun som sier det er jo ikke akkurat sunn selv. Har følelsen av at hun sier det kun fordi hun ikke orker å gjøre noe med egen helse og vekt, og å snakke ned andres behov for bedre helse (og forhåpentligvis vekt som følge av kostomleggingen) blir letteste utvei. Uansett, skal surfe litt rundt her inne for å se om jeg finner gode hotellråd. |
Sitat:
Du kan kanskje ringe hotellet og spørre om de har lavkarboalternativ, vet mange har det, og ta med noen knekkebrød hjemmefra å ha på rommet + pluss en smøre ost eller noe? :) Ellers har jeg fin vektnedgang, enda 1 kg ned siden søndag!:) Nå skal jeg lage pizza, med grunndeigen fra Sunkosts egen serie! Noen som har prøvd den? |
Klarte jo å gå på en sprekk i dag siden dagen bare ble drit. Skulle ha framføring på skolen, men fikk ikke til, bare skalv og fikk ikke sagt noe. Begynte å grine foran hele klassa, sitter her da og føler seg som en dust, er flau og er utrolig skuffa over meg selv, endte jo igjen som det alltid gjør med å kjøpe meg sjokolade. Gruer meg til skolen igjen.
Vurderer å melde meg ut av gruppa, kommer ingen vei (min feil). Naj, vet ikke jeg. Litt oppgitt over egen innsats på alle måter. |
missK:
Klarte jo å gå på en sprekk i dag siden dagen bare ble drit. Skulle ha framføring på skolen, men fikk ikke til, bare skalv og fikk ikke sagt noe. Begynte å grine foran hele klassa, sitter her da og føler seg som en dust, er flau og er utrolig skuffa over meg selv, endte jo igjen som det alltid gjør med å kjøpe meg sjokolade. Gruer meg til skolen igjen. Huff :( Om noen dager er det nok glemt, men skjønner godt at det føltes ekkelt ut ja! Trøsteklem :klem: missK Vurderer å melde meg ut av gruppa, kommer ingen vei (min feil). Naj, vet ikke jeg. Litt oppgitt over egen innsats på alle måter. Alle har vi dager der det føles tungt, og man bare vil gi opp! Men du fortjener å være god med deg selv, ha blikket rettet fremover:) Ikke gi deg- aldri! Og om det går to skritt frem og et tilbake, så får det bare gjøre det- ha fokus på det kan gjøre noe med! Jeg er sånn at jeg "alltid" har lyst på sjokolade etter middag, og litt til kvelden- og jeg garanterer deg på tro og ære at sjokoladekaken til Sunkost, er gull verdt!! Ha de i muffinsformer (småe), gjerne med et par valnøtter på toppen, og ta opp en-to fra fryseren hver dag! De er mine reddende engler! :D Ta opp tre på dårlige dager;) |
Lang, god og varm klem til MissK :klem:
|
Stor klem til deg MissK :klem: Ikke gi opp, tenk på hvor mye bedre du føler deg når du spiser lavkarbo! Høykarbo får deg bare til å føle deg verre. Håper du klarer det :heia:
|
Takk for gode ord, klemmer, og støtte.
Begynte på lavkarbo igjen idag, for som hadepasta skriver så veit je att je føler meg bedre med slik kosthold. Starter på ny med en kg opp: 77 kg. Ha en fin dag dere fine folk....:) |
Hei hei.
Begynte på uke 3 i dag.... de siste dagene har vært veeeeeldig tunge! Craver carbs, og begynner å slakke litt og litt, selv om det går nedover. Minus 1 kg siden forrige uke. Det er flott det, men det har vært hardt! ikke slik som i begynnelsen, da det gikk lekende lett. Det er nå jeg må begynne å jobbe for å motstå fristelser. Det har ikke vært så vanskelig tidligere. Startvekt 68,9 kg uke 1: - 2,4 kg uke 2: - 1 kg Er spent på hvordan det vil gå å miste de siste 3,5 kgene. Er forsåvidt fornøyd nå, men jeg må ned de siste for å ikke å sprette rett opp igjen. PS! Samboeren klager over ånden min, jeg kjenner den selv til og med. Føler meg ikke særlig fresh! |
Stoltheten har fått seg en liten knekk i dag, men ikke verre enn at det går snart over.
Var hos ortoped for å få vurdert meniskskaden min. Han ville ikke operere meg. Greit nok det. MEN han fortalte meg 4-5 ganger, i løpet av de fem minuttene jeg var inne, hvor utrolig tjukk jeg er. Det vet jeg, jeg har både speil og vekt. Men ikke kjekt å få gnidd det inn altså :nedfor: Jeg begynte nesten å lure på om han skulle prøve å "verve" meg til overvektsoperasjon, siden de driver med det på samme hus. Jaja, får bare riste det av meg :rolleyes: |
Sitat:
Rist det av deg, og tenk på at du har gått ned over 17 kg, det er noe du kan være stolt av, (sikkert mange andre ting du kan være stolt over å) :) |
Takk MissK :klem:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36. |