![]() |
Sv: Januarstartere
Første veiedag og 1, 8 kg ned! :D
deilig å endelig være i gang igjen, tross litt shabby form.. vet ikkje om det er ketosen + nystarta forkjølelse,eller om influensa på vei.. Start 3.1. :69 kg 10.1 : 67.2 kg Og takk for svar sjøstjerne, har kjøpt inn skyr men ikkje fått meg til å spise det enda.får stå i kjøleskapet ei veke til :) |
Hei!
Kaster meg på i januartråden. Har levd med lavkarbo i flere perioder, første gang høsten 2010. Tok av 18 kg da...men nå er de nesten kommet tilbake så jeg kjører på igjen! Start 02.01.2013 100 kg 08.01.2013 98,1 kg (-1,9) Mål 85 kg. |
Velkommen igjen til alle dere nye. Så gøy at vi begynner å bli så mange her!
Sunroad78, skjønner at du har litt nedtur, men stå på, dette klarer du! Du hadde jo fantastisk nedgang på målene, da! Håper det kan være litt inspirasjon for deg til å fortsette videre. Tristhin, gratulerer med -2. For meg har ting gått ganske greit foreløpig. 1 uke i ketose i morgen satser jeg på! Den første store styrkeprøven kommer i løpet av dagen, da jeg skal i middag hos min samboers bestemor. Hun har vært veldig forståelsesfull i forhold til mitt lavkarbo kosthold, laget ekstra grønnsaker til meg osv. Men grønt består ofte av salat med mye mais, kokte gulerøtter osv. Kjøtt er enten rent eller like ofte fiskekaker/pudding, kjøttkaker osv.. Har ikke sagt noe om det fordi det nok blir litt mye for henne og fordi 10kh til eller fra på lavkarbo ikke er så farlig, men nå er det virkelig det! Stresser litt for om hun har laget rent kjøtt eller ikke osv. Ikke minst at jeg nå er vant med å veie og det føler jeg utgår litt på middag der.. MEN jeg har brukt store deler av dagen på å tenke at dette handler om meg og min helse og alt annet får stelle seg i kø.. Om maten er helt uspiselig for ketolyse, får jeg bare si at jeg ikke er så sulten, eller hva? Kanskje si noe om at jeg har måttet kutte kh ytterligere en stund pga. migrenen. Kommer dessuten bare til å være oppi 7kh innen middag så jeg har litt å gå på så jeg ikke freaker helt ut av å ikke veie.. Hva tenker dere andre om slike situasjoner - skal man si ifra på forhånd og gi en liten 'instruks' om hva som er greit å spise, eller hva gjør man egentlig? Hva gjør man dersom man møter opp i middagsselskap og maten er vanskelig å kombinere med ketose?? Personlig har jeg ikke så stor interesse av at 'hele verden' skal vite om at jeg driver med dette, så jeg synes det er litt vanskelig.. |
Og du Sunroad 78, er det ikke derfor vi er her inne alle sammen da? Fordi ingen andre vet hvordan det egentlig er å holde på med ketolyse og her kan man både få forståelse og trøst? Vet med meg selv at den dagen alt er dårlig er det her jeg kommer til å 'tømme' meg.. Her er det rom for både gleder og sorger, de gode dagene og de dårlige :)
|
Sitat:
Men det skal jo sies at ofte skal man ganske høyt i karbo før man faller ut av ketosen så skulle det blir 30-40 karber så går det nok greit. Dessuten så kan du jo spise ekstra mye av det du ser er lavkarbo. Men det er vanskelig fra tid til annen og kjedelig om man skulle falle av ketosen pga en middag. |
Henger meg på her jeg siden jeg er igang :)
|
Å, jeg var livredd for at jeg skulle dette ut av ketose hvis jeg spiste 20 jeg!! Da er det litt enklere... Og ja, man kan alltids si det.. På GR vet jeg de jobber mye med mat og følelser, og at man gjerne tar et kakestykke av for at den som har bakt ikke skal bli lei seg hvis man ikke smaker selvom man er på 'slankekur'. 'Det går jo alltids greit med et stykke', liksom, men det baller fort på seg.
Jeg er ganske åpen om lavkarbo, siden jeg spiser det som medisinsk behandlig, men synes det er nok styr med å forsvare det om ikke jeg skal forsvare ketolyse også egentlig.. Tilogmed en legestudent jeg kjenner driver å kverulerer pga. fettet i kosten. Hun må jo nesten tro man drikker fløte istedenfor melk. Mine blodprøver er ihvertfall fine og kroppen har ALDRI fungert bedre, så hvordan skal det da kunne være feil på noen måte? |
Vet det er enkelte som fortsatt er i ketose opp til 80-100 karbo. Men klart litt av poenget med ketolyse er jo å ligge på 15-20 for å oppnå en ønsket vektnedgang:D
|
Sitat:
|
Takk for omsorgen her inne, det varmer en litt forvirra sjel. I dag har det fungert bedre, heldigvis :) Nå er det bare å kjøre på, for motivasjonen er på vei tilbake :) Håper på trening i morgen, for da har jeg tidligvakt og kan stikke rett på trening etter jobb :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Uansett, har vært blæh de siste dagene, vannvekten er jo av tydligvis så jeg er ingen slankegudinne allikevel, gaah. :rolleyes: Utrolig demotiverende da vekten stopper og rase nedover, å ting går rolig. |
Hva til å ha med seg på hyttetur?
HJELP! |
Sitat:
|
Har kjøpt inn kyllingvinger, sukkerfri sjokolade, bacongull, egg og bacon! Dette MÅ gå bra. Eneste er drikken, har kjøpt cider og tenker ta med en flaske rødvin...satser på gode turer på ski så kanskje det går opp i opp! Føler meg noen lunde forberedt, så lenge jeg ikke blir veldig sulten, da sprekker jeg fort :P God helg!
|
Så koselig at vi har blitt så mange her! Velkommen til dere nye.
Jeg har kommet godt i gang med å trene og det er jeg veldig fornøyd med:) Venter en uke til før jeg veier meg igjen for kroppen samler vann pga treningsoppstart og PMS. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei alle sammen :).
Har veid meg i dag for første gang,,,men lurer på om det er noe galt med vekten min jeg 5kg?! ...det kan vel ikke være mulig?! Tenker jeg skal begynne å måle meg også,,,en liten sikkerhet om vekta mi er "kass" Klapper meg selv på skulderen for at jeg har klart en uke uten å ryke. :D Startvekt: 87 kg 03.01.13 11.01 - -5 kg!!! |
WOW L@dy jojo det var en helt super nedgang!! :) Kjempe bra! :)
Er som deg glad for at jeg har klart å holde meg en uke for trodde ikke dette kom til å bli så lett! :) Testet mb-kakao i går, og tror jeg skal teste denne om morgenen fremover. Må bare få kjøpt meg en termokopp, for trenger nok litt tid på å drikke den siden den var litt fet... haha, ser for meg jeg står med stavmixer ol om morgenen, jeg som pleier å ha 5 min på meg før vi må dra... jaja, får vel stå opp litt før da! :p |
Sitat:
MB, hva er det? |
Tror det står for magic bullet... men, mange som lager en slik kaffe for å få i seg litt ekstra fett. Jeg liker ikke kaffe så laget kakao-versionen, som faktsik ikke var så ille. Den består av kokosfett, smør, fløte og litt kakao og vann :)
|
Wow L@dy jojo, 5kg!!
Her er mine mål før første uke: Vekt 71 kg, ned 3 kg Hals 32 Arm 28, ned 0.5 Bryst 75, ned 4 Midje 82, ned 5 Hofter 99 Rumpe 102, ned 2 Lår 57, ned 3 Har altså mistet 3kg og 14.5 cm på kroppen. Merkes godt, og er strålende fornøyd!!! :) |
Jeg trur jeg har truffet ett platå, samme som forrige gang, kroppen vil liksom ikke vekk fra 65kg! Nå har den roet seg mer ned mot 64 kg, men er som jeg virkelig må kjempe. Man kan diskutere hvor vidt jeg har nådd idealvekt og sånn, men det har jeg ikke. Jeg er ikke alt for skinny, jeg har MYE igjen på hoftene.Jeg kunne godt vært på denne vekten hvis hoftene var mindre. Jeg trener hver dag.
Eneste jeg kan tenke på er att jeg spiser for lite fett. Jeg gikk jo ned mye i jula, å da drakk jeg jo nesten fett! MBC funket ikke for meg, kanskje MBte? Haha. Har det noe å si når på dagen jeg tar det? Burde jeg få i meg fette på morran? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56. |