![]() |
Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Siden man deler alt, kan jeg jo fortelle at jeg har hatt en gigasprekk :(
Startet torsdag og jeg har som vanlig hauger av unnskyldninger for hvorfor, men det er så patetisk og svakt er det uansett. Det eneste jeg trenger er mat og dte kan jeg faktisk spise på ketolyse også, hehe. Planen var å kun sprekke torsdag, men enda har jeg ikke klart å karre meg helt tilbake :( Men nå er det slutt slutt slutt. Målet mitt nå er at jeg skal til NY i april, så jobber mot det, nå er det null sprekker eller utskeielse før den tid. Hadde egentlig tenkt at helgen om 4 uker måtte bli litt så om så siden jeg skal være sammens med en stor venninnegjeng hele helgen, sove borte, fest på lokalet, lunsjer ute, felles frokoster, men NEI! Jeg får ta med meg middag på festen mens de andre bestiller kinamat, alkohol i ketose klarer jeg fint da jeg kun drikker tequila og vodka, hehe. Knekkebrød får jeg ha med meg til å ha til frokost, bestille kun pepsi max når vi spiser lunsj ute. Jeg klarer det??? |
Sitat:
|
Jeg har lagt på meg 2,5 kilo jeg da....supert.
|
Slenger meg på jeg også!:D
Har lenge prøvd å få av de 10 kiloene som satte seg bom fast i løpet av en periode med mye skader pga trening. Har prøvd Grete Rhoede, men funket dårlig for meg! Nå er det ketolysedietten som skal få et forsøk og jeg er full av nytt mot og trives i troen på at jeg skal klare dette!! Startet 04.02.11 og gikk ned 1,7 kg den første uken fra en startvekt på 76, føles bra!:) |
Sitat:
Du klarer dette, også jentehelga. Tenk så deilig det vil bli når du kommer hjem derifra å ha klart det du hadde bestemt deg for da. Masse lykke til framover:heia: |
Slenger meg på denne tråden, har nettopp begynt på lavkarbo. På fredag hadde jeg gått en uke med det og tatt av et halvt kilo! Så det gav meg motivasjon til å fortsette for å si det sånn:)
|
Regner med at dere sikkert allerede har funnet denne,men deler den i tilfelle noen ikke har det, for jeg fant den først igår, å gleder meg vilt til å smake meg gjennom oppskriftene der :D
http://lchf-bloggen.blogspot.com/ eller denne http://minlavkarbomat.blogspot.com |
Jeg synes det aller aller beste bloggen er denne
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...icken-nuggets/ Flott meny på siden også hvor man bare kan klikke seg inn på oppskrifter man vil ha! |
Jo flere jo bedre :D:D
|
Sitat:
|
Glemte helt av denne tråden jeg gitt :rolleyes:
Har gått to uker i dag, og selv om jeg gikk ned nesten 2.5 kilo første uka, så har jeg jevnt og trutt lagt på meg daglig i uke nummer to. Så nå er jeg tilbake til kun 1 kilo ned. Litt usikker på hvorfor, men jeg er nå i ketose, så får bare vente å se! Magen har vært veldig rar i det siste, men trøster meg med at den var verre på vanlig kost. Har bestemt meg for at jeg MÅ klare det her, så jeg håper jeg gjør det! Bra å lese om alle andre her som sier takk og farvel til kiloene i en rasende fart! Og til dere andre som sliter med oppgang eller bare ikke går ned: vi får være tålmodige, og ikke minst bruke målebånd!! Hvis vekta står stille kan det jo være vi fortsatt minsker litt, og det er da noe :) |
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke ) 17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke) 24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke ) 31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke ) 07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke) 14.02 - 84,6 kg ( - 3,6 kg, 6 uke,1 uke pulver) |
Det må jeg si hope! Imponerende! Bra du får resultater av "selvpiningen", så er det hvertfall verdt det ;)
Gratulerer! |
Jeg har også veiedag, og kan skryte av at jeg har gått opp 1kg... Men jeg er ikke skuffet. Gikk ned 4 kg forige uke da jeg lå med 40 i feber, og jeg er bare glad for at jeg ikke har gått opp mer;) jeg hadde forventet å gå opp 2-3 kg, så dette er jeg fornøyd med;)
11.01.11. 88kg. Start 14.02.11. 83kg 5 uker |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Hei, du!
Hold motet oppe, her er du slett ikke alene! Jeg har lest mye i denne bloggen, som forøvrig er utrolig bra: http://lenabeatrice.net/ . Der fant jeg denne oversitken over tips til hva vi gjør når vekta står stille "Mine tips ved dårlig vektnedgang:
|
Ny veiedag i dag og jeg er godt fornøyd. Foreløpig er nedgang fin.
Jeg har klart meg igjennom festlig lag med gode venner uten å skeie ut så fælt, det ble noen glass rødvin og pepperbiff m/grønnsaker. :spisesnak Og morsdagen gikk også greit, jeg laget vafler, vanlige til de andre og nannahs kjempegode vafler til meg selv. Nam nam med noen bringebær på.:sikle: Det ble også en god porsjon trimming i helga med skitur både lørdag og søndag. Jippi - fornøyd med meg selv.:lol: |
Sitat:
|
Veiedag for meg i dag:
UKE1: -2,4 kg UKE2: -0,4 kg Ned 400g i dag, og det er jeg fornøyd med :D:D |
Hei igjen!
Den oversikten mot stillstand var kjempebra:) Jeg har gått opp 2,5 kilo siden jeg begynte på ketolyse for omtrent 3 uker siden....er det noen andre som også har gått opp? Det er så rart....jeg har lest boka, og prøvd ketolyse før, så jeg vet hva som er lov og ikke lov. Jeg vet at ketolyse gjør at man går ned i vekt, så forstår jo at det er jeg som spiser/drikker noe som ikke er riktig for meg. :mad: |
Syns denne forklaringen fra startsiden for lavkarbo, var enkel, å forstå, så om det er andre som har slitt med å få det til så kan dere se her:
Om du tar 150 gram brokkoli (3,1 kh pr 100 gram): Så blir det 1,5 * 3,1 = 4,65 kh 50 gram blomkål (2,9 kh pr 100 gram): Så blir det 0,5 * 2,9 = 1,45 kh (og sånn gjør du det for hver enkelt matvare) Totalt blir det 4,65 + 1,45 = 6,1 karber Altså blir det karbo pr 100 gram * vekt i hektogram = antall karber (1 hektogram = 100 gram = 0,1 kilo) (karbo pr 100 gram finner du på varedeklarasjoner eller i matvaretabeller) Tråden er her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13962 |
kan noen forklare meg hvordan de rykte greiene virker? Har lest FAQ så har skjønt at vi kan motta og gi rykte, men hvorfor er de som jeg gir grå, eller rettere sagt NÅR blir mine grønne?:confused:
Det stod ikke på FAQ.. |
Sitat:
Vet at man må være tålmodig, men det ekke så lett .. P.s er det fler som kan bli litt kvalme&svimle etter tunge treningsøkter? hva spiser dere etter trening for å gi kroppen energi? Synes forøvrig dere er kjempeflinke! Og tålmodige;) |
Sitat:
Kjekt med sånne utregningsmåter:D. Her er den jeg bruker. kh per 100g / 100 = svar x mendge g Altså brokkolien er 3,1kh pr 100g. Hvis jeg da har 85g brokkoli gjør jeg slik: 3,1 / 100 = 0,031 x 85 = 2,6. Altså er det 2,6 g kh i 85 g brokkoli :D |
Sitat:
Jeg har ikke blitt kvalm eller svimmel etter trening, men jeg kjenner at kroppen butter veldig når jeg presser meg litt. Var på en skitur i helga og da følte jeg meg skjelven og matt for hver bakke. Etter trening tar jeg en neve nøtter sånn med en gang og så prøver jeg å få til et skikkelig måltid så fort som mulig. Selv om jeg følte meg "utslitt" etter skituren så kom jeg meg veldig fort og var i kjempeform igjen etter kun kort tid. :) Det vil være interessant å høre om andres erfaringer med trening på ketolyse... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53. |