Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Prøvere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38524)

Noenkiloformye 05-08-11 00:44

Sv: Prøvere

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1173746)

Noenkiloformye og Siria - Testen viser LH-stigning, men det er ikke alltid at et egg slipper, særlig ikke for oss med PCOS. Men man kan få påvist progesteron etter EL hos legen, eller bekrefte EL med temperaturstigning. I følge Stork (tror jeg det var) skal man regne 24 - 48 timer etter første positive test.

Jepp, derfor jeg nevnte det med PCOS og el tester. Om man vet at man sannsynligvis ikke vil få et sikkert svar så er det liten vits i å teste og tro at man får el. Man kan jo teste for å se når man tror el kommer vil jeg tro, og da vet man jo når man bør dra til legen og få bekreftet/avkreftet el. El testen viser jo kunn at kroppen forbereder seg på å slippe egg? Har hørt om de som har fått positiv el test og likevel har ikke eggløsningen skjedd :(
Men Siria her er jo tydeligvis en av de som har fått en friskere kropp på lavkarbo. Jeg har jo ikke selv PCOS, men har et nært familiemedlem som har det. Så det er kjekt å høre suksesshistorier :)

Klara 05-08-11 11:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye (Innlegg 1174022)
Jepp, derfor jeg nevnte det med PCOS og el tester. Om man vet at man sannsynligvis ikke vil få et sikkert svar så er det liten vits i å teste og tro at man får el. Man kan jo teste for å se når man tror el kommer vil jeg tro, og da vet man jo når man bør dra til legen og få bekreftet/avkreftet el. El testen viser jo kunn at kroppen forbereder seg på å slippe egg? Har hørt om de som har fått positiv el test og likevel har ikke eggløsningen skjedd :(
Men Siria her er jo tydeligvis en av de som har fått en friskere kropp på lavkarbo. Jeg har jo ikke selv PCOS, men har et nært familiemedlem som har det. Så det er kjekt å høre suksesshistorier :)

Jeg har selv PCOS, men har heldigvis fått bekreftet EL med blodprøve to ganger, så føler meg trygg på at det virker (nesten) hver gang. Selv blant friske hender det jo at kroppen ikke klarer å få til EL av og til.
Lavkarbo er helt klart veldig bra mot PCOS, det kan jeg skrive under på!

Carisma 05-08-11 12:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1174297)
Lavkarbo er helt klart veldig bra mot PCOS, det kan jeg skrive under på!

Jeg også! Vet ikke om jeg har sagt det før i denne tråden, men vil også absolutt anbefale akupunktur. Det hjelper kroppen å stresse ned også :ja:

Siria 05-08-11 13:57

Ja, lavkarbo er fantastisk. Jeg har hatt normale sykluser etter at jeg la om og gikk ned endel i vekt. Så var det en stans en periode, men etter at jeg økte på fettinntaket og la over til ketogent normaliserte syklusene seg igjen. Det er ikke så lenge siden jeg leste i et ukeblad om ei jente med pcos som endelig hadde blitt gravid etter at hun la om til lavkarbo ala Hexeberg.

Har også lest at fete meieriprodukter visstnok øker fruktbarheten, men dette vet jeg ikke noe om.

Må du gå til lege den dagen du tror du har EL, for å få bekreftet det i blodprøve?

Skal man som pcos' er være sikker, bør man sikkert uansett prøve annen hver dag.

Carisma 05-08-11 14:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Siria
Det er ikke så lenge siden jeg leste i et ukeblad om ei jente med pcos som endelig hadde blitt gravid etter at hun la om til lavkarbo

hvis det var i Kamilla rundt påsketider var det meg. :o

Klara 05-08-11 15:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Siria (Innlegg 1174390)
Må du gå til lege den dagen du tror du har EL, for å få bekreftet det i blodprøve?

Nei, du skal ta blodprøven 5-8 dager etter EL, synes jeg å huske. Legene prøver alltid å komme med "Syklusdag 21", men da må jeg tålmodig fortelle dem at det er da jeg pleier å ha EL :rolleyes: Det kommer altså an på sykluslengden din og når du pleier å ha EL. :)

Noenkiloformye 05-08-11 17:34

I dag er en dag jeg normalt sett ville ha trøstespist ganske så grundig. Men takket være lavkarbo slipper jeg unna skapraidingen. En må jo prøve å se positivt på ting, eller hva? :)

Hvordan er det med mennene deres, lever de lavkarbo? Mannen min eter sjokolade og drikker urge som om morgendagen aldri kom. Han har en veldig fysisk krevende jobb, men må si jeg uroer meg for fruktbarheten, det kan da umulig være bra for kroppen dette :o

Klara 05-08-11 17:54

Det er veldig bra! Frister det mindre på lavkarbo? Jeg har i hvert fall mye mindre trang til sjokolade og snacks!

Min samboer spiser lavkarbo med meg, men drikker øl og spiser brød til lunch. Han har lagt på seg litt, men det er bare bra for ham.
Fruktbarhetsmessig sett er det vel ikke topp å drikke hverken øl eller urge (jeg mistenker det kommer av for lite energi i kosten, i hvert fall hos min mann), men det er veldig lett å ta en sædtest og se hvordan det står til ;)

Happysmurf 13-08-11 12:14

Hei alle :)
Slenger meg på hær.
Jeg og sambo har vært prøvere siden februar nå, uten resultat.
Er begge nybegynnere på lavkarbo denne uken.
Håper at det skal hjelpe litt på, for nå er jeg utolmodig.

Noenkiloformye 13-08-11 19:32

Velkommen hit :)
Skjønne du begynner å bli utolmodig nå. Det er lett å si at du må tenke på noe annet, men vanskelig å gjennomføre. Noen sier at stress kan gjøre at du ikke blir gravid, andre sier at stress ikke har innvirkning på fertilitet.
Samtidig har jeg blitt gravid to ganger når det igrunn ikke passet, så jeg tror kanskje litt på at det kan stemme :rolleyes:

dakota 13-08-11 22:34

Oppdatering herfra: innsetting fk tirsdag! Har sykemeldt meg fra mandag og halvannen uke. Kjente jeg ble stresset etter forrige SA. Og så skal vi ha en lengre jobbreise neste uke som garantert kommer til å ha høyt tempo og lange dager. OG vesla begynner i barnehagen. Det lukter stress og kav og bekymring lang vei og jeg valgte derfor å sykemelde meg for å eliminere det største stressmomentet. Så nå får dere være med å krysse det som krysses kan, er dere snille :goodluck:

Noenkiloformye 13-08-11 23:47

:goodluck: :D

Cho 14-08-11 09:00

:goodluck: dakota!

Bøtt 14-08-11 15:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dakota (Innlegg 1182118)
Oppdatering herfra: innsetting fk tirsdag! Har sykemeldt meg fra mandag og halvannen uke. Kjente jeg ble stresset etter forrige SA. Og så skal vi ha en lengre jobbreise neste uke som garantert kommer til å ha høyt tempo og lange dager. OG vesla begynner i barnehagen. Det lukter stress og kav og bekymring lang vei og jeg valgte derfor å sykemelde meg for å eliminere det største stressmomentet. Så nå får dere være med å krysse det som krysses kan, er dere snille :goodluck:

Masse lykke til ,krysser det som krysses kan for deg :klem:

Carisma 14-08-11 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye (Innlegg 1181995)
Noen sier at stress kan gjøre at du ikke blir gravid, andre sier at stress ikke har innvirkning på fertilitet.

Jeg kan bekrefte at stress har alt å si! Selv eliminerte jeg alle stressfaktorer (karbohydrater, feil type trening, mentalt stress osv) og først da slo det til.

Noenkiloformye 14-08-11 19:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1182779)
Jeg kan bekrefte at stress har alt å si! Selv eliminerte jeg alle stressfaktorer (karbohydrater, feil type trening, mentalt stress osv) og først da slo det til.

Samme her. Hadde ikke sjans til å bli gravid der vi bodde før, va stresset 24/7. Er stresset nå og så det blir vel ikke på en stund igjen nå.

mizzim 16-08-11 01:30

jeg skal inn å ha prøverør til høsten å er kjempe spent.
bmi grensa er 32.. å når jeg kommer ned i 102,5 er bmi en på 31.99
veide på onsdag 103.3 gått ned fra 125, så det nærmer seg..
håper såå jeg er under 102,5 innen vi får time til forsamtale..

Noenkiloformye 16-08-11 04:20

Krysser fingrene for det :)

Klara 16-08-11 08:24

Happysmurf - Velkommen hit! Og lykke til med prøvingen!

Dakota - Krysser fingre for dere!

Mizzim - Det kommer du sikkert til å klare!

mizzim 16-08-11 11:38

skrev feil ser jeg. veide 104,4 på onsdag..

Siria 18-08-11 17:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dakota (Innlegg 1182118)

Krysser fingrene for deg :)

dakota 19-08-11 10:46

En liten oppdatering herfra: innsettingen gikk kjempefint og både gubben og jeg har en mye bedre følelse denne gang enn sist! Så nå bare ruger og ruger jeg og prøver å tenke positive tanker og utelukke alt stress. Har sykemeldt meg til neste onsdag så får jeg se om jeg forlenger eller hva. Test den 28.! :D

Oktober 19-08-11 11:53

God ruging, Dakota. Godfølelse er viktig :)

Klara 19-08-11 14:40

Så bra, Dakota! Tvi tvi!

Bøtt 19-08-11 16:48

Jippi Dakota :)tvi tvi:)

Her går det også bra er snart 13 uker på vei nå,men sliter veldig med kvalme da som jeg håper snart går over:ja:

Lykke til alle sammen som prøver:heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.