![]() |
Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
Hos meg virker det som knekkebrødene er det eneste som holder magen i gang til tider ;) Går det noen dager uten blir jeg lett forstoppet, så da er det bare å trykke i seg et par knekkebrød så er alt som det skal ;)
Hihi. |
De var jo så gode, så det var vanskelig å stoppe ;-) Men i dag har jeg tatt to til frokost, og det har gått bra. Var nok bare første dagen som jeg ble litt ivrig over at jeg kunne spise noe som var sprøtt :-D
|
Sitat:
|
For meg er de partystoppere hvis jeg spiser for mye av de, så jeg må virkelig begrense meg har jeg funnet ut. Samboeren min derimot kan spise masse, masse uten å slite med stillestand på vekten.. Urettferdig :(
|
Lager en ny ladning av disse nå, med halvparten av solsikkefrøene erstattet med gresskarkjerner. Gleeeder meg :sikle:
|
Jeg leter og leter etter Fiberhusk, jeg.. Ingen av mine dagligvarebutikker har det. Har helsekostbutikker det? :confused:
Vil så gjerne lage disse knekkebrødene! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er mange forskjellige lavkarbo-bakervarer man prøver og ikke liker. Smaken er forskjellig. Slik er det bare :) |
Synes og disse er kjempegode, men har en mistanke om at jeg ikke får i meg nok fett når jeg har knekkebrød i matpakka, så nå har jeg kuttet de ut for en periode for å se om det går nedover igjen....
|
Sitat:
|
Er på min første uke (dag 3) men tror jeg skal prøve dette når jeg føler et stort behov for en enkel frokost... Hørt mye bra om disse og det er mange hyggelige kommentarer.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå har jeg ikke spist knekkebrød siden mandag - og det siste døgnet har jeg gått ned 500g etter en uke med stillstand og litt økning :) Lar de ligge på benken en liten stund til jeg.....
|
Bruker de når jeg severer ost og kjeks (kjeks til de andre, knekkebrød til meg) Har de som litt kos i helgen når jeg vil ha noe ekstra...blir det oftere stopper vektnedgangen hos meg.
Men gode er de! Jeg har ikke søtt i, og jeg pensler med litt eggehvite (har mye av det i kjøleskapet, da vi ofte lager bernaisesaus) og drysser litt flaksalt over...og så lager jeg de i kjeksstørrelse... mmmmmm....:sikle: |
Er ute etter hva jeg kan erstatte kli med, til en som ikke tåler mel i det hele tatt.. Kanskje jeg kan prøve å male opp soyaflokker litt??
|
Jeg pleier å male sesamfrø, jeg! Klarer ikke kli, så det er min løsning!:)
|
Sitat:
|
Da har jeg to brett i ovnen også endelig fikk jeg tak i fiberhusk i går måtte på helsekost.
Gleder meg til å se hvordan det går når jeg begynner å spise de tror nemlig alt mel må bort men legen min sier at kli er fiber og ikke mel...vi får se ...:) |
Nå står mine i ovnen, bare 60 minutter igjen til de er ferdige :P
|
Sitat:
Sitat:
|
Nå har jeg omsider klart å justere steketid, temperatur og søtning til å få de perfekte! Litt kortere steking, justerer ned tempen litt halvveis, og slår av varmluften og over på vanlig, og lar døra være på gløtt siste ti min, tar de av bakepapiret og lar de hvile en stund mens ovnen er slått av og kjølner.
Bruker stevia i som søtning, gjør stor forskjell synes jeg i forhold til uten søtning. Tipper boksen jeg tar med på jobb blir raskt tom denne gangen (og ikke fordi jeg storspiser...)! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20. |