Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Start august (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27162)

Silver 15-08-09 17:29

Sv: Start august

Jeg fikk endelig utslag på stixen igjen! :D Har vært nøytral siden torsdag da jeg (fy fy) stappet i meg kake jeg bare ikke klarte å motstå. Hadde da kun gått på kuren i 4 dager, og vet at den sprekken IKKE var bra! Men denne uken har det vært ny kake på pauserommet hver dag (stadig noen som slutter) og den ene kaken gikk det ikke an å unngå. MEN.. jeg er glad jeg fikk den sprekken. Så dårlig som jeg var resten av dagen vil jeg ikke bli igjen, og jeg fikk jo erfare at det tok tid før jeg kom inn i ketose igjen. Men nå er det lilla, og I'm back in business! :)

Juliane 15-08-09 20:42

Hei!
Jeg vil også endre livsstilen min, men bør jeg ha ketolyseboken for å komme i gang? Trenger virkelig å komme meg ned i vekt... lei denne magen nå...:(Noen som kan gi noen gode råd?

Meatscience 15-08-09 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Juliane (Innlegg 754672)
Hei!
Jeg vil også endre livsstilen min, men bør jeg ha ketolyseboken for å komme i gang? Trenger virkelig å komme meg ned i vekt... lei denne magen nå...:(Noen som kan gi noen gode råd?

Jeg vet at mange er uenig med meg, men jeg vil si at du ikke trenger boka for å komme i gang. Jeg hadde vært på kuren nesten en uke før jeg fikk boka, og kom i ketose dagen etter jeg startet. Det jeg hadde gjort var å lese litt på forumet om hva folk spiser, og oppskrifter. I tillegg studerte jeg tabellen med alskens matvarer. Denne lista tok jeg utgangspunkt i, og lagde meg en egen liste over matvarer som inneholder lite eller ingen karber. Så holdt jeg meg til disse den første uka, og unngikk konsekvent matvarer som ikke hadde noen innholdsdeklarasjon (hva heter det igjen?? Fikk jernteppe her).

Boka bekreftet liksom de tingene jeg allerede hadde fått med meg, selv om jeg fortsatt stusser over oppskriftene som er der. De inneholder ikke mye fett.

andrea123 15-08-09 23:03

......test

Silver 15-08-09 23:05

Begynte også uten boken. Leste meg bare til det rundt på forumet her, veldig greit! det er klart det er greit å ha boken også, men det går fint an å starte uten mener jeg, så lenge du har lest til deg en del informasjon her og sett ut litt offskrifter.. :)

Mayaya 15-08-09 23:45

Tror boka er å låne på biblioteket.

amiga 16-08-09 12:05

Ei helg uten vin og godter, men med masse mosjon. Når ble det så enkelt?

Baconstar 16-08-09 14:01

Heisann. :)

Jeg meldte meg inn i går så har ikke fått kommet skikkelig i gang riktig enda. Men har begynt så smått nå.

Anom 16-08-09 19:30

Uhh.. Formatert pc i helga osv. Besøk har jeg hatt også. Små barn + godtepose. *S* Har ikke hatt noen sprekk, heller for lite mat (ikke suten), så her har vekta stått i ro et par dager. Ikke drukket nok heller, så her fikk jeg erfare at mat er viktig. ;)

Abbe 16-08-09 19:51

Jeg har vondt i magen :( Fikk besøk av foreldrene mine, med pizza... Kan ikke akkurat si nei syns jeg, så spiste et par stykker og nå sitter jeg her da... Magen styrer og klager verre enn på lenge :(

Er det forresten flere enn meg som opplever mye rumling i magen? Blir nesten flaut :o Spiser meg god og mett på lavkarbokost men magen bråker som et uvær likevel...

Balma 16-08-09 20:03

Hei!
Eg starta 12. august. Bruker Atkins teorien som utgongspunkt. Er inne i 14 dagars introduksjonsdiett.
Det går overraskande bra. Eg var enormt slapp og hadde skikkelig hodepine i 3 dagar, nå går det mykje bedre, utan at eg nett kan sei at eg er full av energi :o)
Eg har trua på at dette skal gå veeeldig bra. Lykke til du òg!

amiga 16-08-09 23:00

Velokommen til alle nye!
Jeg har vært i ketose i 14 dager, og skal veie meg i morgen. Er spent på reultatet etter at vannet er ute av kroppen. Har gått bort tilsvarende et kilo i kcal, og er fornøyd med det. Er i bedre form enn på lenge. Har maaaange kilo igjen. Noen dager føles det uoverkommelig, andre dager er jeg full av optimisme. Felles for dagene e at jeg sjelder er sulten :)

Mayaya 16-08-09 23:34

Er så lei egg til frokost for tiden så jeg fant en oppskrift på et lavkarbobrød i går uten noe bakemix eller soyamel av noe slag. Fant oppskriften her på forumet og det smakte faktiskt veldig godt. Spiste det til frokost og lunsj med majones, masse ost og hamburgerrygg. Brødet har kun 2,96 karber pr 100g (så pr skive på ca 50g er det 1,48 karber):p Er så glad for at jeg har funnet dette brødet og at det er spiselig, det ser også ut som brød. Har stjålet bildet fra hovedtråden, men dere som er lei egg og savner litt brød om morgenene burde se på denne tråden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627

Mange bra oppskrifter på brød virker det som:D

http://img.photobucket.com/albums/v4...lysebrd002.jpg

amiga 17-08-09 06:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mayaya (Innlegg 755209)
Er så lei egg til frokost for tiden så jeg fant en oppskrift på et lavkarbobrød i går uten noe bakemix eller soyamel av noe slag. Fant oppskriften her på forumet og det smakte faktiskt veldig godt. Spiste det til frokost og lunsj med majones, masse ost og hamburgerrygg. Brødet har kun 2,96 karber pr 100g (så pr skive på ca 50g er det 1,48 karber):p Er så glad for at jeg har funnet dette brødet og at det er spiselig, det ser også ut som brød. Har stjålet bildet fra hovedtråden, men dere som er lei egg og savner litt brød om morgenene burde se på denne tråden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627

Mange bra oppskrifter på brød virker det som:D

http://img.photobucket.com/albums/v4...lysebrd002.jpg

Ser veeeldig godt ut. Skal prøve den oppskrifta!
Ned 1, 7 denn uka :)

jinny 17-08-09 06:15

Yeah!

2.7 kg ned første uken :D Har vært så flink til å holde meg i ketose, samt har trent 3 ganger denne uken!
Fornøyd nå ja! Merker godt de nesten 3 kg!!

Mayaya 17-08-09 08:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amiga (Innlegg 755265)
Ser veeeldig godt ut. Skal prøve den oppskrifta!
Ned 1, 7 denn uka :)

Den oppskrifta til det brødet på bildet står på side 13 på den linken

Anom 17-08-09 13:41

Jeg har forandret på antall innlegg på sidene. Ser du hvilket innleggsnummer det har? Står noen nummer oppe til høyre på hvert innlegg.

Tusta85 17-08-09 13:46

Her går det også fint. Sakte men rolig nedover! :D
spiste en del salt og drakk zero i går, så det har ført til mye vann kroppen. Veier i mogen igjen. Igår var det totalt -2 siden jeg startet 3aug!
Jeg er fornøyd! :D

gamlasnyeliv 17-08-09 14:11

Ser jo at folk raser ned i et voldsomt tempo. Jeg har jo fra før gått ned ca. 30 kilo, for så å få på etpar kilo, og så stå i ro i 2 år på tross av at jeg har prøvd å få de av igjen. Nå etter jeg startet på lavkarbo har de faktisk gått av, så jeg har gått ned 2,2 kilo siden jeg begynte i starten av august :p
Ikke et voldsomt tempo altså- men ned er i allefall ned :shifty:

Mayaya 17-08-09 17:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 755495)
Jeg har forandret på antall innlegg på sidene. Ser du hvilket innleggsnummer det har? Står noen nummer oppe til høyre på hvert innlegg.

Innleggsnr 304

ireile79 17-08-09 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Abbe (Innlegg 755081)
Jeg har vondt i magen :( Fikk besøk av foreldrene mine, med pizza... Kan ikke akkurat si nei syns jeg, så spiste et par stykker og nå sitter jeg her da... Magen styrer og klager verre enn på lenge :(

Er det forresten flere enn meg som opplever mye rumling i magen? Blir nesten flaut :o Spiser meg god og mett på lavkarbokost men magen bråker som et uvær likevel...

Jeg også har mye rumling i magen, skulle nesten tro det bodde noen der inne som hadde en hei dundranes fest er inne :D

Jeg er ned 2,2 kg denne uka og er sååååååå fornøyd siden jeg har hatt ferie og kosa meg med "lovlig" godis og cola zero!! Og ikke minst kaffe!!
Deilig å være på diett!!!!!! :heia:

Emmie 17-08-09 19:35

Heisann! :) Slenger meg med her jeg - oppstart for meg var 3 august og har til nå gått ned 2,8 kg !

Går rolig nedover og er mett og fornøyd hele tiden - og har aldri hatt det så bra med et "nedivekt-prosjekt" tidligere! :D

Jeg har jo endel kilo å ta av - så har ikke satt meg noe fast på riktig hvor mye (kan ta av mye mer enn tickeren tilsier !:rolleyes:) eller for hvor lenge jeg skal holde på !
Jeg trives iallefall så godt med dette, at jeg meget godt kan spise dette kostholdet for resten av livet !

Jeg har ikke vært så ivrig på trimmedelen , men har planer om å ta meg selv i nakken litt der fremover!

ireile79 17-08-09 19:38

Velkommen til oss august-startere!!!
Og lykke til!

Emmie 17-08-09 19:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ireile79 (Innlegg 755670)
Jeg også har mye rumling i magen, skulle nesten tro det bodde noen der inne som hadde en hei dundranes fest er inne :D

Jeg er ned 2,2 kg denne uka og er sååååååå fornøyd siden jeg har hatt ferie og kosa meg med "lovlig" godis og cola zero!! Og ikke minst kaffe!!
Deilig å være på diett!!!!!! :heia:

mmmmm - ja !!! Det er jammen ikke verst når man kan få lov å kose seg med masse godsaker i både matveien og til dessert , OG i tillegg går ned i vekt !!:D
Igår lagde vi jordbæriskrem av pisket fløte med frossne jordbær + added bittelitt søtstoff i ! Det ble den deiligste jordbæris jeg noensinne har smakt !!:p

mollyMus 17-08-09 19:40

Jeg er ny her:) Ketolysekuren!

Har øvet meg litt på å spise mindre karbo nå i helga og imorgen slåt jeg til for fullt... men har ikke fått kjøpt diverse bakepulver etc som jeg trenger. Mååå jeg ha det?

Har aldri prøvd noen kur før. Veier 63 kilo og vil ned til 55.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.