![]() |
Sv: Nannahs gode vafler
Har ikke kremost (Ikke mer enn 50 gram isåfall). Noe annet jeg kan erstatte det med? Har prøvd de en gang før. Nam nam :D Tenkte jeg skulle lage noen til lunsj på jobben i morra, men oppdaget jeg hadde alt annet enn kremost hjemme :o
|
Ikke for å være frekk, Nannah, men jeg må bare si det.. Du skulle ALDRI lagt ut denne oppskriften. Har bokstavelig talt levd på disse i 3 dager nå, det er ikke bra.. De var jo ALT for gode.. :nedfor:
Hvis noen lurer er disse UTROLIG like vanlig vafler altså, og mist like gode. Ikke fullt så faste og luftige, men det er nok fordi jeg ikke fikk stivpisket eggene, og kun hadde fiberhusk som tykningsmiddel. Men de ble supergode uansett! Anbefaler å ha i litt mer søtning enn det står i oppskrifta, og godt med kardemomme, da blir eggesmaken helt borte. |
:sikle:
|
Tror jeg må steke vafler igjen imorgen :sikle:
|
Jeg lager røre nååå... og jeg må vel ærlig innrømme at jeg er kresen , så dette blir spennende!! :lol:
|
Men... hvor mange karbser det i en slik røre?
|
aner ikke, skriv inn ingrediensene på diett.no vaflene er sååååå gode! :D
|
Nå fikk jeg vanvittig lyst på vafler også jeg da som spiste middag for bare en time siden :o
|
Har bare et ord: NAM!
|
Så fint at denne kommer opp HVER dag når man er i strenge-fasen!! :p
|
Tusen takk for superduper vaffeloppskrift, Nannah!! :blomster:
Jeg har laget de for første gang nå i dag, og det var VELDIG populært hos småfolket her i huset! Hadde egentlig noen spørsmål, men så skummet jeg heller gjennom endel av tråden her, sånne ting lønner seg jo, så nå har jeg egentlig ikke noen spørsmål mer:p Jeg brukte xanthan gum istedenfor JBK, så lurer på om dette gjorde den enda hakket tykkere i konsistensen. Lot den stå 10 min i kjøleskapet før steking. Neste gang skal jeg dose bittelitt ned på tykningsmidlene. Og som for mange i tråden her, så skjønte jeg etterhvert at det funket å legge en klatt av røra i midten av jernet og la det spre seg utover selv. Som marjusen, så opplevde jeg også at de blåste seg opp endel..presset ned jernet og vaflene pep godt..mulig jeg var litt raus med bakepulveret (veldig toppede teskjeer) Jeg tror kanskje sånne gamle, gode, tunge vaffeljern hadde vært tingen her. (Har et lett billigjern selv) |
I dag har jeg veldig lyst på vafler. Tror jeg må på Kiwi og kjøpe kremost i dag. Vafler med smør og svensk gouda, tror jeg er kjempegodt! :D
|
Hvor mange karbs er det i røra? evnt pr plate=)? tenkt å lage for å ha med på kiiino :D
|
Tuuuusen takk for atter en nydelig oppskrift fra deg :-) Lagde vafflene i dag og må si at ingen kunne merke at dette var lavkarbo :D Nydelige var de :)
|
Nannah! Jeg bøyer meg i støvet for deg. Skikkelig nesegrust nede i støvet også. Disse vaflene er helt fantastiske! Takk til deg for at du forsker og deler med oss andre!
|
Må kanskje steke noen i morgen :)
|
Sitat:
|
Og jeg kan rapportere at de var like gode - om ikke bedre - etter en natt i tett boks i kjøleskapet.... Godt med alternativ til "brød" og knekkebrød ;)
|
Tusen takk for oppskrift!
Personlig syns jeg kanskje de var litt smaksløse, og litt vel luftige, men de er helt ok. Tror nok oppskriften blir brukt mye hos meg som tilbehør til annen mat, som lompe etc. Syns de smakte bedre med en liten kladd smør i jernet. |
Det er jo den store vaffeldagen idag :love:
|
Sitat:
Imidlertid tok jeg kanskje litt lite røre i jernet, for de ble veldig tynne (falt sammen etter at de kom på rista). Takk, Nannah, for den gode oppskrifta!!! :blomster: |
JBK gir en bedre (tjukkere) røre enn bare fiberhusk. Sikkert derfor de ble litt tynne. Røra skal bli ganske tjukk. Ikke glem å la den svelle en stund da :)
|
Heisann! :)
Skal prøve meg på vaffelrøra idag/morgen, men lurer på om jeg kan erstatte bakepulveret med noe annet? Er supernysgjerrig på vaflene etter alle disse kommentarene :D |
Denne skal prøves så snart vi har fått vaffeljern i hus :D
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35. |