Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Hva har du spist til frokost i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494)

nøtta 28-08-05 13:32

hei alle sammen !!

i dag har jeg spist

en slags vaffel/brød laget av ett egg, en ss havregryn, en ss soyaflak , og en dæsj melk ( skulle nok hatt litt cc eller no men hadde ikke ..)

spiste et hjerte med meierismør og fire med gulost ... ganske godt egentlig , perfekt lav karbo (:o ble det litt dumt med havregryna ??? ) søndags frokost. koste meg stort jeg :D

nøtta 28-08-05 13:35

må bare si at det var glutenfrie havregryn ... veit ikke om det er noen forskjell men ...

Marianne 29-08-05 10:25

Smoothie av:

bringebær, tofu, soyamelk, 1 ss vaniljekesam og Atkins Shake mix vanilla. Med nesten denne fargen. :p

HP 29-08-05 11:18

Gryterett fra meny, med biffkjøtt og grønnsaker :)

Nille 29-08-05 13:15

Skulle vært frokost, men siden jeg skulle ta blodprøver på "fastende hjerte" i dag, ble det lunch isteden:

Smoothie av: 2 egg, 1 dl usøtet FitLine yoghurt, 1 ss MCT olje, 100gram bringebær og litt Splenda (pleier ikke ha splenda i, men måtte nå pga yoghurten).

:p

Iset 03-09-05 01:31

2 speilegg og 3-4 strimler bacon, måtte skjære av alt fettet på dem, var jo bare fett jo. :grøsse:

Karin 03-09-05 02:44

I dag? Hmm... Jo, en syltynn skive Ingers rugbrød med masse skinke. (Og en anelse sylteagurk - ikke si det til noen, da...)

Nille 03-09-05 21:35

2 skiver Nabo-soyaprotein brødskiver med meierismør, italiensk salami, cherry tomater, paprika, agurk.....

luringen 07-09-05 21:50

fitline youghurt og 1 skive med kiwis lavkarbobrød m/ ost og salami.

Elena 25-09-05 12:57

Den oppskriften så god ut...
kan jeg som er på atkins spise den?
Isåfall.. hvor kjøper jeg splenda? hva er det?

-----------------

Min frokost idag: MHM's pannekake med 100g bringebær
* 3 egg (srt L)
* 100g Cottage Cheese
* 1ss Store havregryn
* 2 ss avokadoolje
* 2 ts kanel
* 1ss splenda
* 1/2 ts vaniljesukker
* Stekt i 2ss smør

Herlig! :D[/quote]

Nille 25-09-05 17:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elena
Den oppskriften så god ut...
kan jeg som er på atkins spise den?
Isåfall.. hvor kjøper jeg splenda? hva er det?

Neeei, du kan nok ikke spise denne på induksjon. Ikke før et godt stykke oppp på vedvarende lista. Den inneholder altfor mye karber. Den inneholder også cottage cheese og havregryn, vaniljesukker som absolutt IKKE er tillatt på induksjon.

Splenda er kunstig søtstoff som ikke fås kjøpt i Norge. Bruk Natreen isteden når den tid kommer !

Hvis du har lyst på pannekake kan du lage av:

2 egg
50 gram philadelphia kremost
15 gram proteinpulver med vaniljesmak
1/2 - 1 ts kanel
1 ts Natreen

Visp allt sammen til en jevn røre (stavmixer eller hurtigmixer), og stek i liten stekepanne eller evt.i en liten form i mikroen (2 min) -

Elena 25-09-05 17:41

Jeg får visst ikke sagt det nok Nille... takk for at du passer på meg.

Men vet ikke helt hvor jeg er i prosessen.. har jo vært i induksjonsperioden i 4 uker...
kanskje jeg skal lage pannekake en dag til uke. Må kjøpe proteinpulver først.

Hvor kjøper jeg slikt?

Lara 25-09-05 18:37

Frokost idag ble 2 stekte egg med halv pakke bacon+en veldig liten salat bestående av 2 små salatblad,5 tynne skiver agurk,4 båter tomat og ca 20 gr fetaost.

Jeg lurer også på hvor man får kjøpe protinpulver..Er det dyrt?:p

mofe 25-09-05 18:43

Proteinpulver fåes kjøpt på helsekosten - koster 2-300 kroner, og varer en evighet :)

Elena 25-09-05 18:50

protein pulver

protein pulver..
jaja...
jeg får vel få det i hus, når lønna kommer...

er det et spesielt merke som er bra?

Lara 03-10-05 12:14

I dag har jeg hatt roastbiff med rå løk og majones til frokost:p

chanelle 04-10-05 13:49

Sv: Hva har du spist til frokost i dag ?

Kan denne spises i Introduksjons-fasen? og hvor mange karber er det i èn ?? SPENNENDE :))))))

chanelle 04-10-05 13:51

Denne altså ;) Har tydeligvis ikke så peiling på hvordan man legger inn innlegg med vedlegg etc her, men håper dere forstår :))))

KOOOOOS

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Neeei, du kan nok ikke spise denne på induksjon. Ikke før et godt stykke oppp på vedvarende lista. Den inneholder altfor mye karber. Den inneholder også cottage cheese og havregryn, vaniljesukker som absolutt IKKE er tillatt på induksjon.

Splenda er kunstig søtstoff som ikke fås kjøpt i Norge. Bruk Natreen isteden når den tid kommer !

Hvis du har lyst på pannekake kan du lage av:

2 egg
50 gram philadelphia kremost
15 gram proteinpulver med vaniljesmak
1/2 - 1 ts kanel
1 ts Natreen

Visp allt sammen til en jevn røre (stavmixer eller hurtigmixer), og stek i liten stekepanne eller evt.i en liten form i mikroen (2 min) -

Summer 04-10-05 14:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av chanelle
Denne altså ;) Har tydeligvis ikke så peiling på hvordan man legger inn innlegg med vedlegg etc her, men håper dere forstår :))))

KOOOOOS

Det vedlegget ble bra det.

Og ja, du kan spise den oppskriften i induskjonsfasen.

(Velkommen forresten) :)

AnnaV 05-10-05 14:01

Jeg har "spist" proteinshake - som jeg gjør hver ENESTE morgen...
Protein DeLITE fra www.proteinfabrikken. no + 3 dl soyamelk.
Det er det eneste proteinpulveret som virkelig er GODT, synest jeg. Kjører i blender med 10-12 isbiter, blir som tykk McDonalds-shake. mmm.

Nille 05-10-05 17:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av chanelle
Kan denne spises i Introduksjons-fasen? og hvor mange karber er det i èn ?? SPENNENDE :))))))

Den har 4 karber :)

Iset 05-10-05 17:42

Jeg drakk smoothie til frokost, med banan og yoghurt... Litt for mange karber, men jeg har spist veldig lite karber utover dagen nå da. Så jeg er vel ikke oppi mer enn ca 40 gram totalt fordelt over hele dagen, og det er helt greit. :D

Gamla 06-10-05 09:20

Ca 1 dl finskåret purre, vårløk og ruccola stekt i smør.
Litt salt,pepper og tørket urter.
Når det var nesten ferdig stekt hadde jeg på 2 sammenpiskede egg og 2ss vann, -det ble en nydelig omelett!:)

Iset 06-10-05 09:58

Eggerøre med krydder (masse indisk rød peppersaus), purre, bacon og fløte. :sikle:

Benzo 06-10-05 10:38

Pletter laget av 1 egg, 100g cottage cheese, søtning, salt og 1 1/2 måleskje Atkins bake mix. Disse plettene laget med hvetemel er nydelige, smakte dritt med Atkins mix :(

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.