![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
I dag hadde jeg
hjemme stekt kylling m/ bein - marinert med olivenolje, balsamico og oregano 1/2 avocado 1/2 tomat |
Stekte kyllingfilet i panna, med masse smør og kyllingkrydder. helte over en dl fløte, en dasj med rømme og ei ts. curry pasta.. rørte sammen, lot det koke i 5 min.. serverte jukseris til.. namme nam...
|
Nå kom akkurat naboen hjem med torsk og reker til oss (han driver fiskebutikk).. så da blir det Jamies Ovnsbakte torsk med basilikum, reker, avocado, ost og kremfløte idag.....:D
|
lit forsinket, men igår hadde jeg taco tallerken med,
ca 7 nachos chips (veit det er litt karber i det, men det er helg) 2 lange rapid blad ca 50 g hakka agurk 1 stor bifftomat i chunks 2 ss mais 3 ss stekt løk ca 6-7 ss kjøttdeig med taco krydder på (liker det mildt) masse guacamole av en stor avokado, sitron saft og tofu-rømme "dressing" av krydder og tofurømme det va knall godt. tåler ikke ost, men hadde jeg tålt det, sko jeg hatt det.. |
Rakfisk, rødløk, rømme og en liten lefsebit......:o
|
Lørdag i dag, og veldig sen middag. Men i kveld blir det reinskav med brokkoli og tyttebærsyltetøy - hjemmelaget sukkerfritt.
|
I dag har jeg spist en god indisk inspirert rett:
Stekte karbonadedeig, brokkoli, asparges og brokkoli sammen, og la i en ildfast form. Deretter tok jeg en boks med creme fraiche og blandet sammen med 3ts med Rajah tandoori paste. Helte dette over resten, med ost på toppen, og gratinerte i ovnen, kjempegodt!! :):) |
Stekte laksefileter med linsepure, agurksalat og fetaost. :sikle:
|
Fersk suppe...hadde i frysern:)
|
Kylling Fajita Form :sikle:
|
|
Kyllingkebab m/salat&dressing, resten av familien får spise pitabrødene.
|
Kyllingwok (kinesiske wokgrønnsaker, kyllingfilet i biter og kinesisk sortbønnesaus på pose). :sikle:
|
matlei...blomkålsuppe.
|
Stekt laks og agurksalat + rømme i går
Finnebiff med løk, sopp, paprika, blomkål, brokkoli, rømme og einerbær i dag. |
Tacosalat. :)
|
I dag har jeg fått middag servert!
Eldste sønner har "hjemmedag" med matlaging og husarbeid! Toppen.. Han laget marinert reker med hvitløksstekt brød og bacon. Marinert/krydret svinefilet stekt i ovn, med baket poteter (til de andre) og grønnsaker...rødvinssaus. Brownie m/is og bringebær...Dååååne! I morra skal han andre lage spekeskinke m/ostebit på salat Kyllingfilet krydret og langstekt i ovn Stekte poteter (til de andre ja..) Sjokolademousse med bringebær og krem.. O du hildrande du! |
Sitat:
|
I dag blir det luftsuppe, venteboller og bortløpt hare. 2 barn syke og mann med. Fjonken hagler og er ikke sulten..
|
dakar fjonkis...jukseris er finrevet blomkål, stekt i panne med litt smør, krydder og snadder... Søk på forumet! namme..
|
Null matlyst... vil kaste opp bare jeg ser mat... Det eneste som frister, og smaker nå, er grønnsaker! Så i dag ble det:
Div grønn salat 1/4 rød paprika en tomat 1/4 agurk 1/4 rødløk 6-7 solstørkede tomater 100 gram skivet røkt ørret noen ss linfrøolje 1 ss soyasaus |
I dag skal jeg steke klassisk lammestek med rosmarin og hvitløk i lange baner, blomkålstappe ved siden av og en skysaus med fløte til. Nam nam :D
|
I dag skal Fjonker ha det til middag som Fjonkersmannen finner for godt å handle inn. Altså Fjonkersmiddag suprise!:D
|
vi skal ha biff med brie og pinje kjerner. og han skal ha fløtegratinerte potetet mens jeg skal ha fløte gratinerte grønnsaker.
nammenam |
Laget deeeeilig gronnsaksouffle igår.
Tok det jeg hadde av grønnsaker, jeg brukte noen dl med wokgrønnsaker. Revet squash eller broccolli etc er sikkert godt. Stekte grønnsaker i smør, drysset litt mel over over. Rørte sammen 3 egg med fløte og masse deilig krydder og fetaost. oppi med grønnsakblandingen og inn i ovenen i ca 30 min....UMMMMH! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37. |