![]() |
Sv: Oopsie-roll
Tuuuuuusen takk!:suss:
|
Sitat:
Her får man nemlig kjøpt dette vidunderet! |
ååå! Det var jo den jeg så på sist gang jeg var i sverige..... Og IKKE kjøpte ..:sint:
Jaja, det blir vel en tur til snart... Nå lønner det jo seg virkelig, når svenskekrona er så lav. |
De har noe lignende på clas'ern også.. Den så solid ut...
(kanskje vi burde lage en tråd Kitt - Den stor kjøkkenutstyrstråden...) |
Sitat:
|
Ah, beklager Carisma, så ikke det før jeg lagde denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24442 |
Ikke rart, tråden er jo eldgammel :)
|
:confused:Hei dere som er gamle i gamet.
Har akkurat begynt å prøve meg på Atkins kost, og i dag laget jeg Oopsie rolls, som jeg spiste med eggesalat og paprika. Nyyydelig!! Men er veldig i tvil om mengdene jeg kan spise til hvert måltid?? Takk for alle svar. :):) |
Jeg klarer ikke å skjønne at disse ikke skal smake egg! Skal bake i morgen! Gleder meg til å smake! :)
|
Jeg synes de var veldig gode, men har akkurat hatt et par dager med hodepine og småkvalm, så ingenting har frista.:(Men det er ikke så verst i dag.
Har laget cocosasjokolade i dag som jeg skal kose meg med i helgen.:rolleyes: Maaange gode tips å finne her. |
Jeg lager Kvæfjord-oopsie :sikle:
Jeg er spent på resultatet:ja: |
Sitat:
|
Det ble godt! Jeg hadde piska krem i, å ikke vaniljekrem..
Jeg skulle hatt mer marengs på toppen, men det var godt slik den ble.. Den kan ikke måle seg med vanlig kvæfjordkake asså, men den var ikke værst:sikle: |
wow! hadde ikke forventa at de skulle bli sånn! men de ble jo supre jo:D skal definitivt lage fler sånne!
|
DET var digg det :-) Har vært vant med Ziggy's OE lapper men disse var tørre og fine og omtrent uten smak. Hadde en ts splenda i røra men syns ikke de ble spesielt søte. Det gikk fint å ha makrell i tomat med majones på de :-D
|
Jeg forstår ikke all ståheien rundt Oopsie rolls. :confused: Synes ikke de er gode i det hele tatt! For det første har de så absolutt en smak av EGG, for det andre gir smøreosten/Philadelphia'en en sur bismak.
De minner verken om kake, scones eller brød. Konsistensen er heller ikke noe å juble av. Eggesvamp! Det er mulig jeg gjorde noe alvorlig feil da jeg lagde dem (håper nesten det, for jeg vil jo at de skal være så gode som dere sier! :p), men at smaken av egg og Philadelphia er til stede tror jeg er unngåelig med mindre man dekker det over med et lass av krydder. |
Jeg har kun laget de i søt versjon med splenda og litt vanilje, og de var fantastiske :) Som vannbakkels. Veldig gode med krem og litt heistad ja :ja:
|
De er også ofte bedre etter å ha stått litt.
|
Sitat:
|
men som sagt: De er ikke best nystekte altså...
|
Sitat:
|
Jeg må bare spørre - siden folk spiser de i haugevis virker det som. Er dette noe man kan spise nærmest ubegrenset av eller?? Siden mange lager de dag ut og dag inn?
Skal kjøpe kremost over helgen og lage, håper de er så gode som dere påstår, hehe! |
Er jo en del som ikke spiser de dag ut og dag inn da...som sikkert ikke skriver her at "nå har jeg ikke laget ett brett med oopsier" :lol:
Og de som skriver om det i denne tråden gjør det jo fordi...ja det nettopp er en oopsie-tråd! Mitt råd er å la den hvile på risten en stund...et par timer...og smak om du liker den bedre da...eller ha den i kjøkkenhåndkle i kjøleskapet over natten og prøv igjen da...da har den "satt" seg litt... jeg liker de best dagen etter når jeg skal ha pålegg på...som dessert er den god med krem og bær et par timer etter steking... Faller det fremdeles ikke i smak, er det neste du må prøve å ha de i fryseren en tur...ta de fram etter at de har vært frosset...og smak... Er det fremdeles ikke godt...så slipper du sikker å spise flere oopsier!:lol: Og da kan jo du være en av de som kan skrive: "nå har jeg ikke laget oopsier...og det likte jeg" Ha en fin kveld!:ja: |
Sitat:
Jeg lurte bare helt enkelt på om dette er noe man kan spise tilnærmet ubegrenset av? Siden det var noen som skrev omtrentlig at de brukte det til en ting den dagen, og en annen ting den andre dagen, og så til kos den tredje dagen. Sa ingenting om at jeg trodde alle her inne spiser dette hele tiden. Jeg skal lage i dag for første gang, så det blir spennende. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42. |