![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Sitat:
Sikkert greit å bruke Indis suppe i tilegg ja :) Jeg bruker mye kokt blomkål/brokkoli til middag, og en sjokoladepudding til dessert som middag jeg da... men samtidig så er det litt greit med de omelettene som en middagserstatning i starten da... husker jeg brukte å steke oppskjært squash, løk og tomat og ha til omeletten (som så klart var neddynget i krydder :p ) Er det nå krise så kan du vist bytte ut et måltid med to egg i fase 1, men det må du ikke gjøre så ofte da |
Sitat:
Suppen min er bare ja-grønnsaker, litt sitron er lov, men kokosmelk står det ingen plass at er lov... På den annen side, den inneholder 2,4 g kbh per desiliter, så det går jo. Skulle jeg vært veldig streng ville jeg laget kyllingkraften selv, og droppa kyllingbitene på fase en, det smaker like godt! Men kylling er jo også kbh-fritt, og sist spiste jeg kanskje 40 gram kjøtt. Så ingen katastrofe. En ting som er viktig å huske på da; disse lettvinte glassene med ferdighakka hvitløk, chili, koriander, ingefær og sånn, ALLE inneholder sukker... Det gjør også de fleste currypastaene du kan kjøpe, så jeg lager alt sånn selv... Smaker bedre og:) Kjekt det er så masse liv i tråden vår, det er like inspirerende å hive seg over den hver gang:) Og Distrea, bare mas! Bare kjekt det:) |
Sitat:
Jeg synes slett ikke at suppene er forferdelige, spesielt ikke innblandet i blomkål, men alene på termos på jobben er de heller ikke umulige. Bare man får vispet dem godt ut og rister termosen før man heller. Ellers så kommer jeg ikke til å kjøpe flere, for akkurat suppe er det veldig lett å lage mye bedre og fullstendig ja-mat selv. Jeg tror at alle vil finne litt forskjellig som er ok. Og det forandrer seg litt i løpet av kuren. Jeg koser meg mye med pannekake og brownie, men disse lager jeg på samme måten. I stekepanna. Da tar jeg oppi litt smør og full varme, graver ut røra og skrur ned til lavest varme på plata. Der står den gjerne i 10-15 min før jeg snur den og lar den ligge. det blir helt greit. Det er sikkert lurt å prøve seg litt frem med å bestille 1 pakke av hvert, og ikke la legen bestille 4 pakker kyllingsuppe til deg bare fordi han liker den.. |
http://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_3_41.gifHEI JENTER ;-)
http://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_8_6.gifSÅ FLOTT Å HØRE AT DET GÅR BRA MED HELE GJENGEN !!! DET BLIR SPENNENDE Å SE HVOR MANGE KG VI HAR KVITTET OSS MED PÅ TIRSDAG . http://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_10_6.gifHILSEN SJOKOLADEJENTEN |
god kveld i stua!
godt å se det er liv i dere. Vi ( sier vi selv om jeg ikke egentlig er en del av dere ennå) kan altså lage supper selv, og kanskje andre retter også på fase 1? så fint Burde ha en egen tråd med oppskrifter? ... og nå kommer jeg på at kanskje det ER det, men det har jeg ikke sett etter :o skal ile til etterpå... må bare skravle litt først... hehe syns det er såååå fint å se dere har hatt en fin start, og så er jeg kjempe glad for at dere deler erfaringene deres :klem: |
Du kan fint lage suppe og andre gr.saks-retter i fase 1. Men det er kun gr.saker, ikke kjøtt og kylling og slikt.
|
mm... man kan spise ubegrenset av blomkål og brokkoli, sopp og mange andre, men litt mindre av f.eks løk, kål og tomat.
Suppene kan varieres i det uendelige med disse sakene og mose eller ikke mose dem. På fase 2 kan vi jo ha oppi litt kjøtt, scampi eller kylling, og vi kan få den fandenivoldsk sterkt med krydder og smaken blir fantastisk med buljongterning. Ingen har sagt noe om johannesbrødkjernemel, så da bruker jeg litt av det til jevning. Blomkålen er fortsatt en god venn, og blomkålrisen har jeg stadig på menyen. Opprinnelig skal den kokes i mikro, men jeg tar den på damprista i gryta i stedet, siden jeg er litt sær og ikke glad i mikromat. Heistad gelé er en annen god venn i nøden. I dag har det faktisk gått veldig bra her.. (unntatt to valnøtter) håper at det blir like lett i morgen. Det er nemlig full skjerpings her i gården. |
jeg spiser alt for lite tror jeg... det er vel en typisk jeef-ting å gjøre, så i dag har jeg spist capuchino til frokost og salat til middag... men magen min er ikke helt god enda... håper den blir bedre i morgen...
|
Sitat:
Tror du at det er så farlig om vi får i oss for lite av og til? På hverdagene er jeg veldig tidlig oppe og trenger tidligere frokost, måltider..så da bruker jeg opp hele kvoten med ED-produkter. Men i helgene... i dag har jeg fått i meg 2 produkter bare, i stedet for 4, men jeg spiste jo en del ja-suppe. Salat er ikke særlig mettende.. kjenner du sult? |
Sitat:
problemet nå er en infeksjon i magen et sted... har hatt det før også, og det fjerner det som er av matlyst... Har hatt det siden tirsdag før jul, så rekner med det snart går over... Jeg spiser jo alltid forlite, og jeg tror kanskje det har ført til at stoffskiftet mitt er så lavt... |
Nå er jeg klar for å starte opp her i morgen. Skal lage klart omelett og puddinger i kveld. :ja:
|
Jeg tror det er veldig viktig å få i seg nok mat, men merker at jeg faktisk ikke er sulten i hele tatt, nå når jeg er igang igjen. De første dagene var jeg kjempesulten, men nå er det mange ganger vanskelig å få ned den siste porsjonen. Så det hender jeg dropper den! Men faren er jo det berømte spareblusset da, og da går man jo IKKE ned...
Syns 800 kcal høres veldig lite ut! Håper du snart blir frisk JEEF! Det trengs... :) Sitat:
Lykke til! |
slernger meg med. Lykke til Titti! blomkål er digg :D
|
Ja, lykke til :)
Jeg er også blomkåldigger, he he.. til min kjæres fortvilelse. Det lukter visst ikke så veldig godt når jeg holder på.:) skjønner ikke det. http://www.chatbreak.dk/animationer/koekkenting/002.gif |
Sitat:
|
Det klarer du Jeef:) Stå på, så skal jeg sende noen gode vibber din vei i hele morgen:)
|
Blomkål er som sjokolade i grunn. ;)
Går mest i brokkoli her faktisk, liker det bittelitt bedre. ;) Nå har jeg gjort klart omelett, pudding og salat til i morgen, skal jobbe kveld så da er det viktig å ha det meste på plass. Må bestille noen nye barer, er helt tom og de er kjekke å ty til. :ja: |
er det noen som har link til produktene? så kan jeg se hva som frister :p
mener jeg hadde det her, men har ny pc og nå finner jeg det ikke :o |
Her er den: http://eurodiet.com/
Masse som frister her... Det blir bra å komme igang for deg og:) |
:Dtakk takk... ser jo fristende ut
|
Sitat:
|
Sitat:
Og så er det jo veldig gøy å være flere som kjemper sammen og med det samme greiene.. Jeg var veldig spent på dette før jeg kom i gang, og i de få dagene som jeg hadde avklart det med legen, men ventet på produktene, så kjøpte jeg en del andre barer og ting på helsekosten, bare for å komme i gang med noe, det var god trening for meg det. http://www.chatbreak.dk/animationer/koekkenting/020.gifblomkålen koker.. |
hahaha.... du er så festlig dilly. ler meg halv skakk jeg :p
jeg tror jeg må ha hjelp til å finne ut hva jeg skal bestille første gang... der kommer dere inn. :klem: fra meg |
Minner pikene om veiedag i morgen:) blir spennende!
|
Lykke til på vekta i morgen, jeg er endelig i gang i dag. :heia:
Blir veiedag på fredager for meg, ingen vits i å veie seg allerede i morgen. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42. |