Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627)

sma 29-02-08 00:32

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 3 g karbo per 100 g!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 412045)
Jeg skjærer opp alt av brød i varm, nystekt tilstand. Da går det bare knapt en halvtime før skivene er tørre og frysemodne :p

Oki, takk for svar. Jeg lot det ligge å avkjøle, men det var fortsatt litt lunkent nå når jeg skar i det. Gleder meg til i morgen!! :D

supermom 11-03-08 20:52

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet!!!! 2,24 g karbo per 100 g!!!!

Dette brødet er fantastisk! 3 gang jeg baker dette brødet nå. Flott å ha et brød som ikke inneholder mye karbo.
Takk for oppskriften!
Forresten: er det bare jeg som får veldig bløtt brød??? Når jeg skjærer brødet opp (avkjølt) er det bløtt inni. Kjører hver skive i brødristeren før jeg spiser det - da føles det stekt.
Sist gang stekte jeg det i 3,5 t pp 190 grader.

Sivensvans 12-03-08 10:26

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!

Blir ikke bløtt hos meg..! Kanskje du kunne stekt det litt lenger? Det er jo forskjeller fra ovn til ovn vetteru;)

Men, nå ser jeg jo at du steker det i 3,5 t på 190 grader - det burde jo holde da...:o Hvordan er det uttapå da? Steinhardt?:p

terry 12-03-08 11:08

Jeg får også bløtt brød inni. Men som det står i oppskriften bruker jeg å la det ligge til dagen etterpå før jeg skjærer det opp og fryser det ned. Når jeg da tar det opp syns jeg det er greit.
Tenkte å prøve å skjære det opp neste gang når jeg tar det ut av ovnen. For så å legge brødskivene i ovnen igjen en stund etterpå. Ser det er andre som bruker å gjøre det.

Nena 12-03-08 11:43

Jeg bløtlegger ikke linfrøene, steker brødet to timer ved 150 grader og får et aldeles perfekt brød som kan skjæres så tynt jeg vil:). Kjempegod oppskrift!

Heydi 17-03-08 10:35

Nå står dette brødet i ovnen hjemme hos meg, skal få bli med meg på hyttetur ;) Gleder meg :)

Photobscura 18-03-08 01:25

Dere som steker dette brødet, hvordan vet dere når det er ferdig? Jeg har en stekeovn jeg kjøpte brukt, som jeg fikk ekstra billig fordi tallene er vasket vekk :rolleyes:..., så jeg må blingse en del på steketemperaturen (og jeg aner ikke hvordan jeg skal finne ut av det heller, for han duden jeg kjøpte det av huska ikke om varmen gikk opp til 250 eller 300 grader...). Stikker dere en gaffel eller noe i, for eksempel?
Jeg har enda til gode å bake lavkarbobrød, har aldri vært brødfan egentlig. Men jeg merker det er verre å verre å finne tid til å lage ordentlig lunsj til jobben nå fordi jeg somler sånn om morran.

Mosepjusk 18-03-08 02:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 421855)
Dere som steker dette brødet, hvordan vet dere når det er ferdig? Jeg har en stekeovn jeg kjøpte brukt, som jeg fikk ekstra billig fordi tallene er vasket vekk :rolleyes:..., så jeg må blingse en del på steketemperaturen (og jeg aner ikke hvordan jeg skal finne ut av det heller, for han duden jeg kjøpte det av huska ikke om varmen gikk opp til 250 eller 300 grader...). Stikker dere en gaffel eller noe i, for eksempel?
Jeg har enda til gode å bake lavkarbobrød, har aldri vært brødfan egentlig. Men jeg merker det er verre å verre å finne tid til å lage ordentlig lunsj til jobben nå fordi jeg somler sånn om morran.

Den var vrien... Jeg steker det i 2 timer på 190 grader og vet at da er det ferdig.
Du kan ikke finne noen som har samme ovn som deg da, så du kan sjekke ut hvor mange grader den går til?

Eller så kan du komme til meg og steke, hehe!

Photobscura 18-03-08 02:22

Hehe, nei, det er visst dårlig med Elstar-ovner ute og går, har jeg inntrykket av. Har googla som en helt, men finner ingenting.
Og jeg tenkte at detta fiksa jeg lett som en plett med et steketermometer, men guess what, de går visst bare opp til hundre, gitt.

Jeg får prøve meg fram. Har fiksa det helt fint med lapper, men de skal steke i femten-tjue minutter, så det er ganske ubesværlig å holde koll da.

Mosepjusk 18-03-08 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 421866)
Hehe, nei, det er visst dårlig med Elstar-ovner ute og går, har jeg inntrykket av. Har googla som en helt, men finner ingenting.
Og jeg tenkte at detta fiksa jeg lett som en plett med et steketermometer, men guess what, de går visst bare opp til hundre, gitt.

Jeg får prøve meg fram. Har fiksa det helt fint med lapper, men de skal steke i femten-tjue minutter, så det er ganske ubesværlig å holde koll da.

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...42&WT.svl=Link

Ring Hvitevarehuset Alnabru, kanskje de kan hjelpe deg.

Photobscura 18-03-08 12:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mosepjusk (Innlegg 421948)
http://www.finn.no/finn/bap/object?f...42&WT.svl=Link

Ring Hvitevarehuset Alnabru, kanskje de kan hjelpe deg.

Hei hei! Takker så innmari mye :)
Det var oppløftende, dette er jo AKKURAT den samme ovnen jeg har!
TUSEN TAKK :D

Mosepjusk 18-03-08 13:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 422023)
Hei hei! Takker så innmari mye :)
Det var oppløftende, dette er jo AKKURAT den samme ovnen jeg har!
TUSEN TAKK :D

Gull! Bare koselig :) Håper du finner ut av det da!

Photobscura 18-03-08 15:19

Yes! Jeg tok en telefon, så nå vet jeg i hvert fall nok til å kunne få stekt meg no Lollypopbrød! Jeg tar det etter påske!
Woho! Endelig kan jeg bruke stekeovnen min fullverdig :D
Takker :blomster:

Sirius 18-03-08 23:58

Jeg fordeler hele oppskriften i to brødformer, og får to fine litt lavere brød. Med litt natron i hever de også en del. Grunnen til at jeg gjør dette er at steketiden blir kortere (ca90min) og jeg får mer skorpe :cool: Så fryser jeg bare det ene ned. Synes konsistensen blir perfekt da, jevnere stekt, ikke bløtt, men fortsatt saftig.

Nova 19-03-08 05:30

Nøyaktig hvor mye natron har du i egentlig?

isola 19-03-08 13:22

Jeg har prøvd å bake dette to ganger, og begge gangene ble det helt svampete inni..
Jeg har hatt alt i en form da, kanskje det ble litt mye.. Og jeg syns da det hever seg ganske mye jeg!
Første gangen ble det ganske svampete utenpå også, men nå sist ble det fin og god skorpe. :)

Sirius 19-03-08 16:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nova (Innlegg 422452)
Nøyaktig hvor mye natron har du i egentlig?

Tja...tar det på gefuhlen egentlig, kanskje en teskje?

Michelin 19-03-08 16:56

Min erfaring som førstegangsbaker;

Det var selvfølgelig tomt for kruskakli på butikken,men de hadde Fibra kliblanding;(hvete/rugkli 3.8kh pr 40gr. pose) supplerte med 30gr valnøtt og 30gr soyaprotein.
Mosa 3 egg og CC, hadde i 4 egg og smelta meierismør og vispa alt sammen ei stund før jeg hadde oppi det tørre (kjørte alt i stavmixern uten bløtlegging)
Så stekte jeg brødet en time i tupper-silikonform, vippa det ut og stekte det en time til.
Resultatet ble helt mmmmmmmm:D

kom fram til et kh-innhold på 19.35 (2.03 pr 100gr)

Kjempegodt å ha noe annet enn pålegg å legge under pålegget!!:rolleyes:

Sirius 19-03-08 21:05

Dert hørtes godt ut! Hvilket soyaprotein bruker du?

Michelin 19-03-08 22:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sirius (Innlegg 422782)
Dert hørtes godt ut! Hvilket soyaprotein bruker du?

Bruker det jeg kjøpte på ketolyse.no:)

Pelen 24-03-08 19:09

Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 3 g karbo per 100 g!

Nå har jeg bakt og dette var veldig godt! Takk for oppskriften!

Madeleine 24-03-08 21:12

Tusen tak for flott oppskrift....

Lurer litt på dette med brød.lapper ol....I det hele tatt noe å legge påegget på!!

Er litt redd for at dette skal hindre vekttap....:(

At det er bed.m.egg og bacon til frokost,enn f.eks.en skive med brød og pålegg??

Noen med erfaring som kan dele??

Det er jo en grunn til at Nilleuken er helt fri for baketing!!

Veldig lyst til å prøve å bake brødet ditt....Virker helt topp!!

bærrgen 15-04-08 21:47

Nå har jeg endelig somlet meg til å steike et lollypopbrød og nå lurer jeg! Skal jeg la det stå i formen (ser for meg at det vil bli fuktig i kantene) til imorgen eller skal jeg ta det ut av formen????

Mosepjusk 15-04-08 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bærrgen (Innlegg 442883)
Nå har jeg endelig somlet meg til å steike et lollypopbrød og nå lurer jeg! Skal jeg la det stå i formen (ser for meg at det vil bli fuktig i kantene) til imorgen eller skal jeg ta det ut av formen????

Jeg tar det ut av formen. Håper ditt smaker like godt som mitt :)

bærrgen 15-04-08 22:29

Tusen takk for hurtig svar Mosepjusk, da tar jeg mitt også ut av formen, går og legger meg og gleder meg til å våkne til brød imorgen tidlig :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.