![]() |
Sv: Vafler!
Sitat:
Nå prøvde jeg denne oppskriften og fikk 9 plater. Da brukte jeg bare 50 gr smeltet smør. Vet ikke helt hva antall karber blir, jeg grovregnet og fikk 8 karber pluss det to ss carobel utgjør. Er vel ca 1 karb pr plate og det kan jeg fint leve med. :):):) De smakte som vafler, selv om de var litt annerledes i konsistensen og utolig "smørfete" he, he. |
Min røre ble veldig tykk, skal den være det? :)
|
min røre er også ganske tykk. Det holder med 4-5 ts, og de skal ikke være stor topp på, bare like mye over som i sjea.
tror jeg skal lage vaffler med krem og jordbær i dag :sikle: |
Skal vi se, nå har jeg prøvd en til oppskrift, og erfaringene mine så langt er at den uten vann og fløte er "best". De vaflene gikk litt lettere i stykker når jeg skulle ta de ut av vaffeljernet.
(men begge typene smaker godt :)) Jeg er også enig med Photo, det trengs ikke så mange ts med johanneskjernebrødmel... denne gangen hadde jeg i nesten så mange ts som det står i oppskriften, og da syntes jeg at røra ble altfor tykk. Neste gang tror jeg at jeg skal prøve med litt mindre smør igjen - halvparten ligger jo igjen i jernet, he, he Tusen takk til alle dere som legger inn oppskrifter!!!! :klem: |
Nå har jeg å ungene kosa oss med lavkarbovaffler :D
Jeg brukte Nestargel istedet for JKB, og hadde i 4 stk t-skjeier. Det ble faktisk for mye, den ble veldig tykk. SÅ jeg hadde i mere fløte ( brukte en blanding av rømme og fløte jeg da). Fikk ca 7 plater av denne oppskrifta, de var kjempegode!! Kommer nok til å bli brukt endel hos meg ja! Men jeg tror jeg vil redusere mengden smør også til 25 gram. Ble veldig "smørete/klissete" synes jeg :D Men vaflene var knallgode, smakte vafler. OGså hadde jeg nyrørt jorbærsyltetøy på....( rørt med natreen).. nam nam nam.... |
Jeg brukte også nestargel i stedet for JKM, men jeg trodde at det i praksis var det samme??
Uansett ble ca 5 ts aaaaltfor mye...:D Men det blir gode vafler, gitt :sikle: |
Sitat:
|
Nå har jeg prøvd vafler, brukte bare 50 gr smør, og tok oppi en skvett fløte. Nam nam smakte nydelig. :)
|
har hatt i fiberhuskmel! fant på Ultra. Det ble tjukk og fin røre uten JBKM, som jeg er nesten tom for..har også halvert mengden smør og har oppi halt om halt me rømme og fløte.
|
Å, så mange positive tilbakemeldinger. Dette lover bra. Jeg laget vafler etter oppskrift bak på soyaproteinet og gledet meg villt, men ble dypt skuffet. Går på med friskt mot og forsøker disse. *krysser fingrene for at de blir gode*
(jeg er vafloman..:o) |
Disse er kjempegode, nesten litt for gode :D
Om man er litt gæren, så kan man droppe kunstig søtning, og la dem kjølne litt og bruke dem som "brødskiver" med gulost o.l. |
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=201
Du kan med fordel halvere smørmengden. Kan huske det ble forferdelig smørsøl :geip: Putt på en ts jbkml også.. så lar du den stå i kjøleskapet en time så den tykner til. Hvis du er glad i vafler anbefaler jeg deg en tur på meny å kjøpe ketolyse bakemix. 129 kroner for 400 gram...da blir vaflene litt fyldigere.. på en måte :D |
Meny har også vafler og pannekakerøre fra Atkins. Ferdige poser. Blir ca 4 vafler. 20 kroner posen. Hadde i et egg til og litt ketolysemix, kardemomme og vaniljesukker - de ble veeeeldig gode :sikle:
|
Så nå at dette var en gammel tråd.. mange gode råd før mine :lol:
|
Sitat:
Huff, denne ble altfor fet for meg ja... |
Jeg har i litt mindre smør, da blir de litt lettere. Disse er virkelig gode altså.
|
Sitat:
|
Ble de? Mine ble som vanlige vafler, men litt fetere og litt mer sprø i kantene. Jeg lot røra bli VELDIG tykk da, som grøt omtrent, og så hadde jeg godt med røre i jernet.
|
Faktisk ikke mye jeg savner etter at jeg kutta meieriprodukter, men åh, jeg må avslutte abboen min på denne tråden altså ... *sukk*
|
hvem av oppskriftene er best? den første eller den andre? har bladd gjennom halvveis her, men fant ikke ut hvem folk hadde laget :o
|
3 dl rømme
4 egg 2 ts bakepulver 5-6 ts johannesbrødkjernemel 1 ts kardemomme 1 ss natreen 50 gr smeltet smør Denne synes jeg er best; Fordi hundre gram smør rett og slett blir litt i meste laget, det renner fra vaffeljernet og sånn :p |
Sitat:
Tusen takk for raskt svar =) Da stoler jeg på det!:) |
Sitat:
Jeg lar forresten røra stå og "svelle" litt i ca en halvtime i kjøleskapet. |
Kan man bytte ut johannes med bakemiksen fra ketolyse??
har ikke fått tak i jbk enda.. Og har sååå lyst på vafler..... Sitat:
|
Nestagel får du på apoteket
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24. |